Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Αλαλούμ με τη διαδικασία επιλογής Υποδιευθυντών Σχολείων

Το υπουργείο οφείλει τάχιστα να διευκρινίσει τη διαδικασία, ώστε να τηρηθεί η νομοθεσία και όλα τα σχολεία να λειτουργήσουν στο ίδιο πλαίσιο.
Δημοσίευση: 05/09/2017
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η διαδικασία επιλογής υποδιευθυντών, μια απλή διαδικασία, στην οποία ποτέ δεν παρατηρούνταν διαδικαστικά προβλήματα κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα.  

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Φ.361.22/70/141867/Ε3/29-8-2017, εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας,  δεν μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός να είναι υποψήφιος για τη θέση υποδιευθυντή αν έχει κριθεί υπεράριθμος.

Όπως είναι γνωστό η κρίση της υπεραριθμίας γίνεται στη βάση της οργανικότητας, ασχέτως αν κάποιος μπορεί να συμπληρώνει λειτουργικά το ωράριό του.

Τις τελευταίες ημέρες όμως έχει δημιουργηθεί μία σύγχυση καθώς κάποιοι εκπαιδευτικοί που έχουν κριθεί υπεράριθμοι αλλά μπορεί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο της οργανικής τους θέσης, γιατί κάποιος άλλος εκπαιδευτικός απουσιάζει προσωρινά, π.χ. με απόσπαση, ζητούν να μπορούν να είναι και εκείνοι υποψήφιοι.

Η σύγχυση αυτή επιτάθηκε μετά από μία διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου  και συγκεκριμένα με την Φ.361.22/72/145521/Ε3/4-9-2017, σύμφωνα με την οποία αναφέρεται ότι " … όσον αφορά στο κριτήριο της υπεραριθμίας αυτό κρίνεται κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων".

Χωρίς λόγο και παρά τη ρητή αναφορά τόσο στην εγκύκλιο όσο και στο νόμο 4327/2015, η εγκύκλιος αυτή, ερμηνεύεται από κάποιους διευθυντές εκπαίδευσης ότι ακόμη και οι εκπαιδευτικοί που έχουν κριθεί ως οργανικά υπεράριθμοι αλλά συμπληρώνουν το ωράριό τους,  έχουν δικαίωμα υποψηφιότητας για τη θέση του υποδιευθυντή.

Το ζήτημα καθίσταται ακόμη πιο περίπλοκο καθώς δεν  είναι διευκρινισμένο αν ο διευθυντής του σχολείου στον οποίο υποβάλλονται οι αιτήσεις υποψηφίων διευθυντών είναι αρμόδιος να απορρίψει ή όχι την αίτηση.

Επίσης με δεδομένο ότι το υπουργείο δεν έχει αποστείλει σαφείς οδηγίες, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι σε άλλες διευθύνσεις εκπαίδευσης οργανικά υπεράριθμοι θα συμμετέχουν στη διαδικασία και σε άλλες όχι.

Επιπρόσθετα, όπως εύκολα μπορεί να φαντασθεί κανείς, μέσα στα σχολεία, θα υπάρξουν διενέξεις, ενστάσεις και δικαστικές προσφυγές, με άκρως αρνητικές συνέπειες για το σχολικό κλίμα. Και αυτό για ένα ζήτημα ξεκάθαρο στο νόμο.

Το υπουργείο οφείλει τάχιστα να διευκρινίσει τη διαδικασία, ώστε να τηρηθεί η νομοθεσία και όλα τα σχολεία να λειτουργήσουν στο ίδιο πλαίσιο.  

 

 

Σχόλια (14)

 
Κώστας
05 Σεπ 2017 21:19

Κανένας υποδιευθυντής χωρίς πλήρες ωράριο!

 
Βασίλης
05 Σεπ 2017 21:25

Δηλαδή επειδή είναι απαρχαιωμένο το σύστημα,άτομα που καλύπτουν ωράριο δεν μπορούν να γίνουν υποδιευθυντές ούτε τομεαρχες.συγχαρητηρια ,αποκλειστε τους πάντες.φτιαξτε σχολεία σαν τις μητροπόλεις, ισόβιες θέσεις.γιατι δεν λογίζονται οι ώρες σεπ,ζώνης και πρότζεκτ;

 
foros1
05 Σεπ 2017 21:40

ας τολμήσει ο ΣΥΡΙΖΑ την αλλαγή της νομοθεσίας και την τοποθέτηση υποδιευθυντών με τις ίδιες προϋποθέσεις που ισχύουν για τους διευθυντές.
η οργανική υπεραριθμία είναι μία στρέβλωση για την προστασία "παλαιών" τοποθετημένων έστω και μία μέρα νωρίτερα απο κάποιον άλλο!
η αξιοκρατία όμως δεν ταυτίζεται μόνο με την αρχαιότητα...

 
Πέτα
05 Σεπ 2017 21:48

Είναι δυνατόν να γίνει υποδιευθυντής κάποιος που κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αίτησης δεν είχε καθόλου ωράριο στο σχολείο της οργανικής του λόγω μείωσης τμημάτων;

 
ΜΑΡΙΑ
05 Σεπ 2017 23:14

Όταν υπάρχει μία υποψηφιότητα για την θέση του υποδιευθυντή, μπορει να μου πει κάποιος αν γίνεται ψηφοφορία;

 
Αλλεργικος στο σανο
05 Σεπ 2017 23:26

Ουτε ο Διευθυντης ουτε ο υποδιευθυντης θα επρεπε να εχουν ωραριο."Α,θα περιμενετε 40 λεπτα γιατι εχει μαθημα ο διευθυντης.Ο υποδιευθυντης;α,και αυτος εχει μαθημα".

 
πάσχου μαρία
06 Σεπ 2017 00:04

Είναι δίκαιο να κρίνονται για την θέση του υποδιευθυντή ή του υπεύθυνου τομέα ΕΚ, με το ίδιο και μοναδικό κριτήριο, όπως το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ και εκπαιδευτικοί ΤΕ?
Σε ποια άλλη υπηρεσία του δημοσίου , μπορεί( αυτές τις εποχές) ένας απόφοιτος λυκείου να είναι προϊστάμενος πτυχιούχων συναδέλφων?

 
SL^2
06 Σεπ 2017 01:58

Για βρείτε μου και γνωστοποιείστε το νόμο που καθορίζει τις ώρες με τις οποίες βγαίνει κάποιος οργανικά υπεράριθμος; Ομοίως και λειτουργικά υπεράριθμος; Νόμο όχι εγκύκλιο διότι ο νόμος καθορίζει και όχι η εγκύκλιος η οποία διευκρινίζει, αποσαφηνίζει, αναφέρεται σε λεπτομέρειες κλπ. Ομοίως ποιός νόμος ορίζει τις ώρες που δίνεται οργανική θέση σε σχολεία; Δεν υπάρχει!!! Ίσως και επίτηδες.
Επίσης να απαντήσει κάποιος με ποιό τρόπο αντιμετωπίζεται το γενικευμένο φαινόμενο κάποιος που έχει οργανική σε σχολείο αλλά δεν καλύπτει το ωράριό του, να γίνεται υποδντής προκειμένου να μην μετακινηθεί προς συμπλήρωση του ωραρίου του και σε άλλο/α σχολείο/α στέλνοντας μ' αυτόν τον τρόπο έναν αρχαιότερό του (παλιότερα τοποθετηθέντα) σε άλλο/α σχολείο/α; Με την εγκύκλιο το φαινόμενο αυτό αντιμετωπίζεται για τους υποδντές. Βέβαια θα πει κάποιος και με τους δντές δε μπορεί να γίνει το ίδιο; Σαφώς. Όμως και τα σχολεία πρέπει να έχουν δντη και υποδντή. Άρα το υπουργείο καλά κάνει και στέλνει διευκρινίσεις αλλά αυτές πρέπει να είναι ξεκάθαρες. Και μπορεί να είναι ξεκάθαρες με πολλούς τρόπους, ανεξάρτητα τι αρέσει και σε πόσους! Το χειρότερο είναι η σύγχυση και η ασάφεια! Τη γνώμη μου για το επίμαχο θέμα θα την πω με ένα παράδειγμα: έστω συνάδελφος με ωράριο 18 ώρες, άρα έχει πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας και άρα αν θα γίνει υποδντής πρέπει να κάνει ωράριο 14 ώρες (παρεμπιπτόντως σύμφωνα με τη νομοθεσία όλοι πρέπει να εξαντλούν το ωράριό τους). Αν μέχρι την ημέρα της κατάθεσης της αίτησής του για υποδντής έχει >= από 14 ώρες με μαθήματα Α’ ανάθεσης, Β’ ανάθεσης και ενδεχόμενης 2ης ειδικότητας και εφόσον η κατανομή έχει γίνει με το γνωστό τρόπο της αρχαιότητας, τότε θα μπορεί να γίνει υποδντής, διότι τότε δεν παίρνει ώρες από κανένα και δε διώχνει κανέναν από το σχολείο του. Ενδεχομένως να δίνει και ώρες σε κάποιον άλλον. Υπάρχει και άλλη λύση να πει ξεκάθαρα το υπουργείο ότι Δντες και υποδντές πρέπει στο σχολείο που υπηρετούν να κάνουν σε κάθε περίπτωση το νόμιμο ωράριο τους με μαθήματα Α’ ανάθεσης, Β’ ανάθεσης και ενδεχόμενης 2ης ειδικότητας. Αν αυτό το ωράριο δε υπάρχει στο σχολείο που επιθυμούν να γίνουν δντές ή υποδντές τότε δε μπορεί να γίνουν. Το τελευταίο το έχει πει μόνον για τους Δντές. Κοντολογίς το υπουργείο πρέπει να μιλάει ξεκάθαρα!

 
Κώστας
06 Σεπ 2017 09:41

@SL^2
Η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη και προβλέπει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εξαντλούν το ωράριό τους με κάθε δυνατό τρόπο.

 
νικος
06 Σεπ 2017 12:16

Βαλτε εναν γραμματεα πε 19-20 σε καθε σχολειο να τελειωνει το παραμυθι. Ετσι και αλλιώς ο υποδιευθυντης τον γραμματεα κανει και πολλες φορες χωρις να ειναι αποδοτικος μαλιστα στο κομματι των Η/Υ και παλι ο πε 19-20 τον ξελασπωνει . Αμα κανετε μια προκήρυξη για μεταταξη για γραμματεις στα σχολεια για πληροφορικους λυθηκε το θεμα διαπαντως. Ετσι και αλλιως ολα ηλεκτρονικα θα γινονται σε λιγο.

 
απορών
06 Σεπ 2017 12:34

θα συμφωνήσω (και θα διαφωνήσω με το δεύτερο σχόλιό του) με τον Κώστα : κανένας υποδιευθυντής χωρίς πλήρες ωράριο (του υποδιευθυντή ώρες) α' ανάθεσης και όχι με δευτερότριτες αναθέσεις. Καμμία τύχη η χώρα σε κανένα επίπεδο, μνημόνια μέχρι να σβήσει ο ήλιος...

 
Κατ.
06 Σεπ 2017 15:14

Ο κάθε διευθυντής μεταφράζει όπως θέλει το νόμο που ειναι ξεκάθαρος. Οι ενστάσεις θα πέσουν βροχη!

 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΙΝΗΣ
06 Σεπ 2017 19:07

Είναι κοινή πρακτική ότι υποδιευθυντής γίνεται συνήθως αυτός που δεν συμπληρώνει το ωράριο του. Η λύση: Ο υποδιευθυντής σχολείου και οι τομεάρχες στα ΕΚ να έχουν πλήρης ωράριο. Όλα τα άλλα είναι με την "συμμετοχή" του υπουργείου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ