Τα 5 κοινά σημεία των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών για το εκπαιδευτικό σύστημα

08/09/2017

Άκουσε το άρθρο

Σε πέντε κοινά σημεία κατέληξαν  οι Επιστημονικές  Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών (η Ελληνική Γεωλογική εταιρεία -Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων), σχετικά με τις εξελίξεις  και το σχέδιο  «Γαβρόγλου» για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα Εκπαίδευσης, μετά από πολύωρη και εξαιρετικά εποικοδομητική συζήτηση στα γραφεία της ΕΕΧ.

Ειδικότερα, πρόκειται για τα εξής σημεία:

1.    Η αντικατάσταση ενός Εκπαιδευτικού συστήματος θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της αξιολόγησης και της αποτίμησης της αποτελεσματικότητας του προηγούμενου και όχι αυτοσκοπός.

2.    Οι Επιστημονικές Ενώσεις διαθέτουν την τεχνογνωσία, την επιστημονική εγκυρότητα και την βούληση να συμβάλλουν στην διαμόρφωση ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού και ελκυστικού σχολείου που θα απαντά στις ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας και του διεθνούς ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.  Παρότι έχουμε ανταποκριθεί με αμεσότητα στις προσκλήσεις της πολιτείας στην ΕΜΥ και έχουμε καταθέσει τεκμηριωμένες με επιστημονικά στοιχεία απόψεις, δεν έχουν ληφθεί υπόψη, καθιστώντας την παρουσία μας προσχηματική.

3.    Παρά την παρότρυνση της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αύξηση της διδασκαλίας των θετικών επιστημών, οι Θετικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα γνωρίζουν πρωτόγνωρη υποβάθμιση και συρρίκνωση με ανυπολόγιστες συνέπειες στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και του επιστημονικού συλλογισμού που διασφαλίζουν την κριτική ικανότητα και επομένως και την κοινωνική ετοιμότητα.

4.    Έχει παρατηρηθεί υποβάθμιση και κατακερματισμός του γνωστικού αντικειμένου των Θετικών Επιστημών με αυθαίρετες και αντιεπιστημονικές περικοπές της ύλης, οι οποίες δεν ευνοούν την κριτική μάθηση και οδηγούν σε στείρα αποστήθιση, παρά τις εξαγγελίες του Υπουργείου, διότι χάνεται η συνέχεια, η συνοχή και ορθολογικός συλλογισμός.

5.    Εκτιμούμε ότι η ανισότιμη αντιμετώπιση συναφών γνωστικών αντικειμένων μεταξύ των Θετικών Επιστημών που υπάρχει στο προτεινόμενο  σχέδιο, οδηγεί στην πεποίθηση ότι οι Επιστήμες είναι 1ης και 2ης κατηγορίας και έχουν διαφορετική αξία.

6.    Βαρύνουσας σημασίας ατόπημα αποτελεί κατά την εκτίμηση μας  ότι οι υποψήφιοι φοιτητές των Παιδαγωγικών σχολών εισάγονται χωρίς να έχουν διδαχθεί και εξεταστεί Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, παρότι θα κληθούν να τα διδάξουν.

Η πρόθεση των Επιστημονικών Ενώσεων, όπως τονίζουν σε κοινό ανακοινωθέν,  είναι να αποκαταστήσουν ένα σταθερό δίαυλο επικοινωνίας μέσω του οποίου θα συμβάλλουν  στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής  με στόχο ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του 21ου αιώνα.

Στο πλαίσιο αυτής  της σύγκλισης οι Επιστημονικές Ενώσεις ζητούν  από κοινού  συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας και ακρόαση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ώστε να επικοινωνήσουμε τις κοινές μας θέσεις και απόψεις προς όφελος των μαθητών και της χώρας.

 

Σχόλια (4)

Χρήστος
|

@Bayle
Καλό θα ήταν να απαντήσεις, αν εχεις άποψη, στα ερωτήματα που διατυπώνονται από τον συναδέλφο και όχι να ζητάς τη φίμωση του!
Οι ενώσεις πληροφορικής κρατούν τη σοβαρότητα τους και ασχολούνται με τα θέματα της πληροφορικής!
Δεν θα δεις για παράδειγμα, τις ενώσεις πληροφορικών να διαμαρτύρωνται γιατί δόθηκε ως β' ανάθεση η διδασκαλία των μαθηματικών σε χημικούς!!! Μήπως θυμάσαι πια ένωσή το έκανε αυτό πρόπερσι; Πολύ σωστά! Η Ένωσή Ελλήνων Χημικών (15.000 μέλη, σύμβουλος του κράτους, και άλλα πολλά που δεν τα θυμάμαι) ενδιαφέρθηκε για τη σωστή διδασκαλία των μαθηματικών και διατύπωσε τη σφοδρή της διαφωνία στο γεγονός ότι, τα μαθηματικά θα διδάσκονται από πληροφορικούς ως β' ανάθεση!!!
Ομορφιές!!!

Bayle
|

αλλο ένα σχόλιο πληροφορικού σε θέμα που αφορά τις Φυσικές επιστήμες

Αλήθεια οι ενώσεις Πληροφορικής γιατί δεν έχουν κάνει επίσημο σχολιασμό ;

Ηλίας
|

Δεν θίχτηκαν όμως όταν τα μαθήματα που εντάσονται στην Επιστήμη της Πληροφορικής & Υπολογιστών, η οποία είναι και αυτή θετική επιστήμη, περιορίστηκε ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα μόνο στην Οικονομία-Πληροφορική και οι υποψήφιοι των τμημάτων πολυτεχνικών σχολών που έχουν να κάνουν με υπολογιστές (Ηλ/γοι Μηχανικοί & Μηχανικοί Υπολογιστών) εξετάζονταν στη χημεία. Δεν μίλησε κανείς επίσημα για το μοναδικό σήμερα 1ώρο μάθημα των θετικών επιστημών (Εισαγωγή στις αρχές Επιστ. Υπολογιστών της Β' τάξης). Ίσα ίσα αρκετοί αρέσκονται στο να θεωρούν την Πληροφορική δεξιότητα (windows, word, excel & internet) που μπορεί να διδαχθεί επαρκώς στο δημοτικό και στο γυμνάσιο σε ένα μονόωρο μάθημα.

Θετικές Επιστήμες
|

Το κείμενο ξεκινά με τη φράση "Φυσικές Επιστήμες" μερικές επαναλήψεις, αλλά κάποια στιγμή γίνεται "Θετικές Επιστήμες".

Μμμμμ, περιγράφονται όλες οι θετικές επιστήμες; Προφανώς δεν αναφέρομαι στις οικονομικές...

Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι αυτό που σπουδάζει κάποιος, αυτό που θα κάνει μετά, καθορίζεται απολύτως από τα μαθήματα που εξετάζεται στα 17 στις πανελλήνιες; Αν δε δώσει χημεία, δεν ξέρει χημεία, αν δε δώσει Μαθηματικά δεν ξέρει Μαθηματικά.
Είναι σωστός ο συλλογισμός; Τότε πώς κάποιος φοιτητής λαμβανει πτυχίο;
Λογικό άλμα όχι και τόσο τυχαίο, με επιλεκτική πάντα αναφορά στα ευρωπαϊκά κείμενα.

Μήπως τελικά υπεύθυνος να καθορίσει τα κριτήρια των δασκαλων είναι το παιδαγωγικό τμήμα; Μήπως έχει μέλος ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες;

Υπάρχουν άλλες επιστημονικές ενώσεις φυσικής, χημείας, γεωλογίας, μαθηματικών;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ