ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πρωθυπουργός: Δεν είναι σύστημα ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ (το σχέδιο “Γαβρόγλου”)

Το σχολείο, τα τελευταία χρόνια, το Λύκειο, τα τελευταία χρόνια, από τα χρόνια τα δικά μου, τα χρόνια που εγώ ήμουν μαθητής, είχαμε τότε τις δέσμες, τα τέσσερα μαθήματα, είχε γίνει πάρεργο των φροντιστηρίων.
Δημοσίευση: 10/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ναι, πράγματι, δεν είναι αυτό (σ.σ. που ανακοινώθηκε από τον υπουργό Παιδείας) σύστημα ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας , απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου , στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου στη Διεθνή  Εκθεση Θεσσαλονίκης.

“Δεν θα αρνηθώ ότι στις σκέψεις, στη βούληση, στις συζητήσεις που είχαμε όλο αυτό το διάστημα που ήμασταν στην αντιπολίτευση και μετά, το σύστημα της ελεύθερης πρόσβασης, δηλαδή της πρόσβασης σε ένα προπαρασκευαστικό έτος στο πανεπιστήμιο που εκεί θα γινόταν η διαδικασία της προπαρασκευής και της κρίσης, ήταν έντονη στο μυαλό μας” εξήγησε στους δημοσιογράφους ο πρωθυπουργός και σημείωσε τα εξής:

  • Αυτό το σύστημα δεν μπορεί να γίνει, δεν μπορεί να υλοποιηθεί με τους σημερινούς πόρους που έχουμε στην εκπαίδευση στη χώρα μας. 2,85% του ΑΕΠ έχουμε, ίσως να ήθελε 5% και 6% του ΑΕΠ.
  • Αυτή είναι η πραγματικότητα.
  • Έχουμε, λοιπόν, κατά την άποψή μου, μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που καταργεί τις Πανελλαδικές εξετάσεις, όπως τις ξέραμε, αναβαθμίζει το Λύκειο, ενισχύει τη μαθησιακή διαδικασία και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα αγκαλιαστεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, των γονιών, αλλά και των καθηγητών, γιατί στόχος μας είναι να καταλήξουμε σε αυτές τις αλλαγές και με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση.
  • Όλοι οι μαθητές, αυτήν τη στιγμή, και όλοι οι γονείς γνωρίζουν τη θέση της ελληνικής κυβέρνησης και σας ευχαριστώ που μου κάνετε αυτήν την ερώτηση για να μπορέσω να επανέλθω κι εγώ σε μια εμβληματική μεταρρύθμιση που προχωράμε στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  •  Το σχολείο, τα τελευταία χρόνια, το Λύκειο, τα τελευταία χρόνια, από τα χρόνια τα δικά μου, τα χρόνια που εγώ ήμουν μαθητής, είχαμε τότε τις δέσμες, τα τέσσερα μαθήματα, είχε γίνει πάρεργο των φροντιστηρίων.
  •  Εξεταστικός προθάλαμος και πάρεργο των φροντιστηρίων. Θυμάμαι, μάλιστα, στα χρόνια τα δικά μου, ότι αφήναμε όλες τις απουσίες στο τέλος της χρονιάς, ώστε μετά το Πάσχα δεν πηγαίναμε, δεν πατούσαμε καν. Και εκεί που γινόταν η πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία ήταν τα φροντιστήρια.
  •  Αυτό δεν άλλαξε και τα επόμενα χρόνια, παρά τις όποιες αλλαγές έγιναν. Άλλες αλλαγές έβαλαν πολύ περισσότερα μαθήματα, άλλες μείωσαν ξανά τα μαθήματα.
  •  Όμως αυτό δεν άλλαξε, γιατί η πραγματική διαδικασία γινόταν και γίνεται και σήμερα, δυστυχώς, στο φροντισ
  • τήριο και το σχολείο έχει απαξιωθεί, το Λύκειο έχει απαξιωθεί.
  •  Είναι μια διαδικασία, η οποία στη συνείδηση του μέσου μαθητή, είναι μια διαδικασία που δεν τον επωφελεί. Είναι βάσανο περισσότερο το σχολείο, δυστυχώς, και αγγαρεία, παρά ουσιαστική διαδικασία.
  •  Τι κάνουμε, λοιπόν, εμείς;
  • Αλλάζουμε τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσπαθώντας να δώσουμε αξία και περιεχόμενο στη μαθησιακή διαδικασία στο Λύκειο.
  • Και πώς το κάνουμε αυτό;
  • Πρώτον, μέσα από τη μείωση των μαθημάτων στην οποία ο μαθητής στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου, θα καλείται να κρίνεται με βάση τις επιδόσεις τους σε αυτά. Θα σας πω ότι σήμερα, στο ισχύον σύστημα, ο μαθητής στη Γ’ Λυκείου έχει 15 μαθήματα, ενώ εξετάζεται σε τέσσερα από αυτά.
  •  Δηλαδή, για να μιλήσουμε με τη γλώσσα της αλήθειας, στα τέσσερα από τα 15 μαθήματα όταν μπαίνει στην τάξη μπορεί και κάτι να παρακολουθεί, για επανάληψη από αυτά που κάνει στο φροντιστήριο και στα υπόλοιπα 11 πηγαίνει για να γράψει παρουσία.
  • Αυτό δεν είναι μαθησιακή διαδικασία.
  •  Κάνουμε, λοιπόν, τα 15 μαθήματα, ουσιαστικά τέσσερα, γιατί τα άλλα τρία είναι η γυμναστική, ο εκκλησιασμός, τα θρησκευτικά δηλαδή, και το άλλο είναι ένα μάθημα που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να καταλάβουν πώς πρέπει να οργανώνουν τις εργασίες τους, διότι και οι εργασίες είναι μέρος της εξεταστικής διαδικασίας.
  •  Μειώνοντας τα μαθήματα σε τέσσερα, έχουμε τη δυνατότητα σε αυτά τα τέσσερα μαθήματα να αυξήσουμε τις ώρες.
  •  Και από εκεί που ήταν τρίωρα τα μαθήματα στα οποία ο μαθητής κρινόταν, τώρα είναι εξάωρα μέσα το σχολείο, έξι ώρες την εβδομάδα.
  • Και, ταυτόχρονα, δίνουμε τη δυνατότητα, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, τρεις ώρες, εκτός διδασκαλίας, ο μαθητής να μπορεί να βρίσκει τον καθηγητή ο οποίος θα είναι στο σχολείο, προκειμένου να λύνει απορίες.
  • Έξι ώρες, λοιπόν, τα τέσσερα κρίσιμα μαθήματα.
  • Σε αυτά τα τέσσερα κρίσιμα μαθήματα, ο μαθητής θα κρίνεται κατά τη διάρκεια του έτους στις επιδόσεις του, όχι μόνο στη γραπτή διαγωνιστική διαδικασία, αλλά και στις επιδόσεις του τετραμήνου.
  • Και, κυρίως, μέσα από εργασίες, όπου για να διασφαλίσουμε το αδιάβλητο αυτών των εργασιών, στο τέλος του τετραμήνου –γιατί χωρίζουμε σε δύο τετράμηνα, Α’ και Β’ τετράμηνο- οι εργασίες αυτές θα διορθώνονται όχι από τους καθηγητές του ίδιου σχολείου, αλλά με την ίδια διαδικασία των μέχρι σήμερα Πανελλαδικών που γνωρίσαμε, από άλλα σχολεία, όπου χωρίς να γνωρίζουν ποιος μαθητής είναι θα διορθώνουν αντικειμενικά.
  • Και η τελική κρίση στις κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις, στις γραπτές εξετάσεις, θα γίνεται σε πανελλαδικό επίπεδο, σε τρία μόλις μαθήματα.
  • Σε τρία από τα τέσσερα μαθήματα.
  •  Και, μάλιστα, θα δίνεται και μια ευκαιρία, bonus όπως λέμε, στον μαθητή, καθότι υπάρχει και η διαδικασία του Γενάρη, στην οποία όλοι οι μαθητές θα εξετάζονται κεντρικά, αλλά θα μπορούν να κρατάνε τον βαθμό τους, να τον προσμετράνε στη συνολική επίδοση μόνο αν στην εξέταση του Γενάρη έχουν γράψει καλά.
  • Ενώ αν δεν έχουν γράψει καλά, και έχουν γράψει καλύτερα τον Ιούνη, θα μπορούν να μην συνυπολογίζουν την εξέταση του Γενάρη.
  • Είναι ένα σύστημα, ενδεχομένως, να ακούγεται σύνθετο, αλλά πιστέψτε με, όσοι έχουν περάσει πρόσφατα αυτήν την πολύ έντονη και δύσκολη συναισθηματικά κατάσταση των Πανελλαδικών εξετάσεων και όσοι γονείς έχουν παιδιά που πρόσφατα πέρασαν αυτήν τη διαδικασία, έχουν αρχίσει ήδη και κατανοούν το πόσο πληρέστερο και πόσο καλύτερο είναι για τον ίδιο το μαθητή και, φυσικά, για τις οικογένειες.
  • Η συνολική μας αντίληψη είναι η ενίσχυση του Λυκείου, η ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας και του περιεχόμενου του παρεχόμενου της εκπαίδευσης, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της παρεχόμενης γνώσης στο Λύκειο, αλλά ταυτόχρονα, πιστεύω ότι κάνουμε και μια μεγάλη τομή στην ίδια τη συναισθηματική εξέλιξη και πίεση που δέχονται οι μαθητές σε αυτήν την πολύ κρίσιμη και δύσκολη ηλικία, όπου βάζουμε τα παιδιά αυτά, των 17 ετών, να κριθούν από μία και μόνο εξέταση, σε ένα και μόνο δεκαήμερο.
  • Πιστεύω, λοιπόν, ότι είναι μια θετική τομή και πιστεύω ότι και οι φορείς στους οποίους έχουμε δώσει τον διάλογο, οι εκπαιδευτικοί φορείς, εκπρόσωποι των καθηγητών, αλλά και στα κόμματα, ο διάλογος αυτός θα είναι ουσιαστικός και θα καταλήξει πολύ σύντομα, ώστε να μπορέσουμε αυτή η ουσιαστική μεταρρύθμιση να γίνει Νόμος του Κράτους μέχρι το τέλος του χρόνου. Άρα, οι μαθητές, οι οποίοι φέτος πάνε στην Α’ Λυκείου θα έχουν το νέο σύστημα εξέτασης.
  • Και κάτι τελευταίο, πιστεύουμε ότι με αυτό το νέο σύστημα θα περιορίσουμε, δεν θέλω να λέω μεγάλα λόγια, δεν λέω θα καταργήσουμε, θα εξαφανίσουμε, θα περιορίσουμε, όμως, το φαινόμενο της παραπαιδείας.
  • Και θα το περιορίσουμε, γιατί θα αναβαθμιστεί η διαδικασία στο σχολειό. Δεν λέω θα το εξαφανίσουμε, διότι ξέρετε για να το εξαφανίσουμε, αυτό έχει να κάνει και με την κουλτούρα μας, έχει να κάνει και με την εμπιστοσύνη στις δυνάμεις των παιδιών μας, έχει να κάνει και με την εμπιστοσύνη μας στο δημόσιο σχολειό.
  •  Και, βεβαίως, πάντοτε, όταν στις σχολές υψηλής ζήτησης υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων, θα υπάρχει ανταγωνισμός, κακά τα ψέματα.
  • Όμως, πιστεύω ότι θα δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά εκείνα που το αξίζουν, στα παιδιά εκείνα που έχουν τις δυνατότητες και δεν έχουν την οικονομική άνεση να πάνε σε φροντιστήριο, με πολύ μεγαλύτερη άνεση τώρα, με αυτό το σύστημα να είναι πιο καλά προετοιμασμένοι και, άρα, πιστεύω ότι σε μεγάλο βαθμό θα μειώσουμε τη μάστιγα αυτή της παραπαιδείας. Και οφείλω και μια τελευταία απάντηση στο ερώτημά σας

 

Σχόλια (5)

 
Γονέας
11 Σεπ 2017 00:29

πολύ σωστά όσα αναφέρονται, 3 μαθήματα στο σχολείο διδασκόμενα μπορούν να γίνουν. Ναι μπορούν να γίνουν.
Ας ελπίσουμε οι Ενώσεις και τα ιδιαίτερα των μονίμων να μην επισκιάσουν τη σωστή αλλαγή που προτείνεται. Όλα καλυμμένα κάτω από την ομπρέλα "μαθηματική παιδεία", "επιστημονική παιδεία", "καλλιτεχνική παιδεία". Έλεος 10 χρόνια την πληρώνουμε την παιδεία.

 
Κωστας Δ
11 Σεπ 2017 13:21

Τι ωραια! 3 μόνο μαθήματα. Το ένα η Έκθεση-Κείμενα. Δηλαδή μόλις 2. Για να κρίνουν ποιος θα συνεχίσει στα Πολυτεχνεία ή στις Ιατρικές. Μωρέ πάτε καλά; Είναι δυνατό να παίζει κυρίαρχο ρόλο η Έκθεση γι' αυτές τις σχολές; Πόσο δίκαιο είναι αυτό;
Θα υπάρχει και η Δημιουργική εργασία που θα διορθώνεται σε στυλ Πανελληνίων. Πόσο αντικειμενικά και αξιόπιστα; Τι εμπειρία υπάρχει; Πολλοί καθηγητές δεν έχουν εκπονήσει ποτέ διπλωματική, θα διορθώσουν εργασίες; Και όλα αυτά θα μετράνε για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια... Η αντικειμενικότητα πάει περίπατο. Συγχαρητήρια...
Αν το σύστημα δεν είναι 100% αδιάβλητο και αντικειμενικό θα καταρρεύσει με πάταγο.

 
Bayle
11 Σεπ 2017 16:51

Το προτεινόμενο σύστημα θα εφαρμοστεί για 1η φορά ( μαθητές Γ Λυκείου ) την σχολική χρονια 2019-2020 και συγκεκριμένα τον Ιούνιο του 2020 με "κατά πάσα πιθανότητα" άλλη κυβερνηση... στην οποία "μάλλον" θα χρεώσει ( ο ΣΥΡΙΖΑ ) την αδυναμία εφαρμογής του.
Έτσι θα συνεχίσει να αφηγείται την κατάργηση των Πανελληνίων ( που η κυβερνηση του ΣΥΡΙΖΑ σχεδίασε ) αλλά η επόμενη κυβέρνηση απέτυχε να υλοποιήσει .

Όλα αυτά στου κασίδι το κεφάλι

 
Ένας φροντιστής
12 Σεπ 2017 07:39

Κοινοποιώ κάτι που πιστεύω εκφράζει κι άλλους συλλόγους φροντιστών

《Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

επιτρέψτε μας να σας εκφράσουμε την έντονη απογοήτευση και αγανάκτησή μας διότι ο χαρακτηρισμός του κλάδου των φροντιστών ως «μάστιγα της παραπαιδείας» από τα χείλη σας, κατά την χθεσινή συνέντευξη τύπου στο πλαίσιο της παρουσίας σας στην ΔΕΘ, αποτελεί την κορύφωση της απαξίωσης και εξύβρισης του κλάδου μας, που χρόνια τώρα στοχοποιείται από όλους τους αρμοδίους ως η αιτία όλων των δεινών στο χώρο της εκπαίδευσης.

Και όμως, κύριε Πρωθυπουργέ γνωρίζετε καλά ότι στα φροντιστήρια εργάζονται με πάθος και μεράκι νέοι και παλαιοί επιστήμονες, χαρισματικοί δάσκαλοι, απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων έχοντας λάβει άδεια διδασκαλίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες της πολιτείας και όχι κακοποιοί και εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου. Διότι όπως και να το δει κανείς, η λέξη μάστιγα τέτοιου είδους κοινωνικά φαινόμενα είθισται να χαρακτηρίζει (μάστιγα των ναρκωτικών, της πορνείας, του λαθρεμπορίου κ.λ.π)

Μάστιγα σίγουρα δεν είναι μια νόμιμη και εποπτευόμενη από το κράτος υπηρεσία εκπαίδευσης που εξομαλύνει και αίρει τις ανισότητες που το ίδιο το κρατικό εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργεί, (όπως πολύ καθαρά αποτυπώνεται στην πρόσφατη μελέτη του Κ.ΑΝ.Ε.Π της Γ.Σ.Ε.Ε), δίνοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες νέους λαϊκών οικογενειών να αποκτήσουν εφόδια ικανά να αποτελέσουν εφαλτήριο κοινωνικής προόδου.

Μάστιγα σίγουρα δεν είναι οι εκατοντάδες επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα τηρώντας ένα αυστηρό πλαίσιο προδιαγραφών που η ίδια η πολιτεία έχει θεσπίσει, προσφέροντας εργασία σε χιλιάδες επιστήμονες, αποδίδοντας ασφαλιστικές εισφορές, φόρους κ.λ.π και οι οποίες προκειμένου να ανανεώσουν ανά διετία την άδεια λειτουργίας τους καταθέτουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα.

Όμως, κύριε Πρωθυπουργέ, στις χθεσινές σας δηλώσεις αναγνωρίσατε ότι και εσείς ο ίδιος ωφεληθήκατε από την φροντιστηριακή εκπαίδευση και δηλώσατε ξεκάθαρα ότι σε αυτήν πραγματοποιείται το κύριο εκπαιδευτικό έργο. Το γεγονός ότι η κοινωνία μας έχει αναγνωρίσει την ικανότητα να παρέχουμε άρτιες εκπαιδευτικές υπηρεσίες δεν μας καθιστά εχθρούς του κρατικού εκπαιδευτικού συστήματος αλλά αρωγούς του. Κανένας νέος ή νέα δεν προσήλθε υποχρεωτικά στο φροντιστήριο, αλλά πάντοτε οικειοθελώς και με την αγωνία να βρει μια στήριξη στον αγώνα του για μόρφωση και εξέλιξη.

Σας γνωρίζουμε επίσης κύριε Πρωθυπουργέ, ότι στην συντριπτική πλειοψηφία τους τα φροντιστήρια αποτελούν μικρές επιχειρήσεις που στηρίζονται στον προσωπικό μόχθο των ιδιοκτητών τους και των εργαζομένων τους και εντός των οποίων οι νέοι και οι νέες μας βρίσκουν ένα περιβάλλον ικανό να τους εμπνεύσει και να τους καθοδηγήσει σε ένα καλύτερο αύριο.

Ως εκ τούτου κύριε Πρωθυπουργέ αισθανόμαστε ιδιαίτερα προσβεβλημένοι από την δήλωσή σας και ευελπιστούμε να κατανοήσετε τη θέση μας, αποκαθιστώντας την τιμή και την υπόληψή μας.

Με εξαιρετική τιμή

Αργύριος Μυστακίδης

Πρόεδρος ΔΣ Συνδέσμου Εκπαιδευτικών

Φροντιστών Ν. Καβάλας》

 
Bill231
12 Σεπ 2017 10:32

ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΤΟΥ ΕΙΠΕ..
ΟΛΟΙ Η ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ ΠΗΓΑΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΜΑΣΤΙΓΑ..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.