ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Εγκύκλιος: Σχολικές αθλητικές δραστηριότητες – 4η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, 2 Οκτωβρίου 2017

Δημοσίευση: 18/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Γενική Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στο πλαίσιο των σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων εξέδωσε την Εγκύκλιο για την 4η Πανελλήνια Ημέρα  Σχολικού Αθλητισμού, η οποία  για το σχολικό έτος 2017-2018 θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Στην 4η  Πανελλήνια Ημέρα σχολικού Αθλητισμού που φέτος έχει ως κεντρικό σύνθημα: «ΑΘΛΟΥΜΑΙ –ΧΑΡΑΖΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ» οι μαθητές και μαθήτριες των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις/δραστηριότητες εντός και εκτός των σχολικών μονάδων.

Ως Πανελλήνια εναρκτήρια δράση για όλες τις σχολικές μονάδες ορίζεται η παρακάτω :

Στις 8:30 π.μ. στον προαύλιο χώρο κάθε σχολικής μονάδας ανά τάξεις και με τις αντίστοιχες προτεινόμενες μπάλες (Δημοτικό: Α΄& Β΄ τάξεις μπαλόνι, Γ΄& Δ΄ τάξεις αερόμπαλα, Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις μαλακιά μπάλα πετοσφαίρισης, Γυμνάσιο & Λύκειο: μπάλα πετοσφαίρισης) καλούνται οι μαθητές/τριες κρατώντας τη μπάλα ψηλά να την εναλλάσσουν, δίνοντας πάσες ο ένας στον άλλον και μετρώντας παράλληλα τις επιτυχημένες προσπάθειες. Σε περίπτωση πτώσης της μπάλας αρχίζει το μέτρημα από την αρχή. (Η διάρκεια της δράσης ορίζεται στα 5 λεπτά).

Στη συνέχεια κάθε σχολική μονάδα καλείται να αποφασίσει για τις δράσεις τις οποίες θα υλοποιήσει εντός του σχολικού ωραρίου.

Στόχος της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. είναι η άθληση πρωτίστως να αποτελεί μια ευχάριστη δραστηριότητα, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης των μαθητών/τριών και την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής  και στην ενήλικη ζωή τους.

 

Σχόλια (1)

 
Γιώργος Ρ.
19 Σεπ 2017 13:30

Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
βγάζει μια γενική οδηγία για όλα τα σχολεία, καθορίζει "πρόγραμμα" 5 λεπτών και μετά πετά το μπαλάκι στις σχολικές μονάδες, παραβλέποντας τα εξής:
1. Θα είναι όντως ευχάριστο να κάνουν τα παιδιά γυμναστική επί ένα συνεχόμενο 7ωρο; Μήπως κάπου στη μέση θα ξεφουσκώσει όλη η δραστηριότητα και θα γυρνούν γύρω-γύρω άσκοπα, περιμένοντας να σχολάσουν;
2. Υπάρχουν χώροι να αθληθούν ταυτόχρονα όλοι οι μαθητές των σχολείων; Η ερώτηση είναι ρητορική. Προφανώς όχι, άρα οι περισσότεροι θα βλέπουν τους λίγους να αθλούνται. Κάθε χρόνο, θυμάμαι, μικρές ομάδες να παίζουν στο γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ και οι ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ μαθητές απλά να παρακολουθούν. Έτσι, όμως χάνουμε την ουσία.
Γιατί δεν δίνετε ένα ενδεικτικό ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΟ πρόγραμμα για άθληση ΟΛΩΝ των μαθητών για μια μεσαία σχολική μονάδα π.χ. 240 μαθητών; Μήπως γιατί απλά ΔΕΝ μπορεί να υλοποιηθεί;
3. Αν πραγματικά νοιάζεστε για αυτά που αναφέρετε, γιατί δεν αυξάνετε το ωράριο της γυμναστικής, ώστε η άθληση να είναι μοιρασμένη σωστά μέσα στην εβδομάδα;
4. Μπορούν όλοι οι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας να ασχοληθούν ουσιαστικά με την άθληση των παιδιών; Αν ναι, γιατί δεν έχουμε όλοι τη γυμναστική ως 2η ανάθεση; Μήπως δεν σάς νοιάζει η ουσία, απλά να ανακοινωθεί ότι υλοποιείται "μέρα αθλητισμού";
5. Σε περίπτωση τραυματισμού μαθητή\τριας, (λόγω και του συνωστισμού...) ποιος θα πάρει την ευθύνη;

Με αποσπασματικές δράσεις δεν πετυχαίνουμε τίποτα. Απλά βάζουμε όσους εκπαιδευτικούς έχουμε να κάνουν λίγο απ' όλα, μετατρέποντας λίγο-λίγο τα σχολεία σε χώρους φύλαξης παιδιών. Δεν είναι αυτό το όραμά μας για το Σχολείο του μέλλοντος!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ