Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οδηγίες για τις διαγωνωστικές δοκιμασίες στην Α΄και Β΄τάξη των Γενικών Λυκείων

Δημοσίευση: 19/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Από τον Σχολικό  Σύμβουλο  Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων Γιάννη Καραγιάννη

Αγαπητοί συνάδελφοι σας εύχομαι μια δημιουργική σχολική χρονιά,

Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους σας ενημερώνω σε ό,τι αφορά στις διαγνωστικές δοκιμασίες στα μαθηματικά στις τάξεις του Γενικού Λυκείου:

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και με βάση το Π.Δ. 46/2016 (ΦΕΚ 74/22/04/2016) και το άρθρο 6, το οποίο τελεί εν ́ισχύ, σε ό,τι αφορά στην διαγνωστική αξιολόγηση των μαθητών προβλέπονται τα επόμενα:

1. Στην αρχή του σχολικού έτους και μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες από την έναρξη των μαθημάτων διεξάγονται υποχρεωτικά στην Α ́ τάξη διαγνωστικές δοκιμασίες στα μαθήματα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νεοελληνική Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Άλγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία και Ξένες Γλώσσες. Στις επόμενες τάξεις οι διαγνωστικές δοκιμασίες είναι προαιρετικές και διεξάγονται κατά την κρίση των εκπαιδευτικών στα μαθήματα στα οποία θεωρούνται απ’ αυτούς αναγκαίες.
Επομένως θα πρέπει μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2016 να έχουν πραγματοποιηθεί και αξιολογηθεί οι διαγνωστικές δοκιμασίες στο Γενικό Λύκειο.

2. Σκοπός των διαγνωστικών δοκιμασιών είναι: α) Να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να προσδιορίσουν το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές τους, ώστε ανάλογα να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους. β) Να διερευνήσουν αν οι μαθητές τους διαθέτουν τις προαπαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες σε σχέση με την ύλη που θα διδαχθούν στην τάξη αυτή, να επισημάνουν τις ελλείψεις τους και να σχεδιάσουν ωρολόγιο πρόγραμμα (ώρες διδασκαλίας και διδασκόμενα μαθήματα), για την πρόσθετη διδακτική τους στήριξη, το οποίο εισηγούνται στο Σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος και αποφασίζει.

3. Οι διαγνωστικές δοκιμασίες συνδυάζουν ερωτήσεις διαφόρων τύπων, που διατυπώνονται από τους διδάσκοντες, σύμφωνα και με τις βασικές οδηγίες που συντάσσει για κάθε μάθημα το Ι.Ε.Π.

4. Οι διαγνωστικές δοκιμασίες διεξάγονται με ευθύνη των διδασκόντων, σε συνεργασία με τον Διευθυντή του Σχολείου, σε μία διδακτική ώρα, χωρίς προειδοποίηση των μαθητών.

5. Οι διαγνωστικές δοκιμασίες δεν λαμβάνονται υπόψη στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή.

6. Για την επίδοση των μαθητών στις διαγνωστικές δοκιμασίες ενημερώνονται οι γονείς των μαθητών κατά τις επισκέψεις τους στο σχολείο.

7. Στην αρχή του σχολικού έτους γίνεται με ευθύνη των Διευθυντών των Γενικών Λυκείων ενημέρωση των μαθητών και των γονέων τους για το σκοπό και το ρόλο της διαγνωστικής αξιολόγησης.
Προτείνεται να:

-Πραγματοποιηθεί μία κοινή διαγνωστική δοκιμασία στην Άλγεβρα και μία στην Γεωμετρία με την συνεργασία όλων των διδασκόντων στην Α ́τάξη του Γενικού Λυκείου.

-Να τηρηθούν ομαδοποιημένα ανώνυμα στατιστικά στοιχεία για το τμήμα/τμήματα που διδάσκει ο κάθε διδάσκοντας με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και να κρατηθούν σημειώσεις για τα βασικά προβλήματα που διαγνώσατε. Αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν πεδίο συζήτησης μεταξύ των διδασκόντων στην ίδια σχολική μονάδα αλλά και σε επιμορφωτικές συναντήσεις σας με τον Σχολικό Σύμβουλο ή/και σε επίσκεψη του Σχολικού Συμβούλου στο σχολείο σας.

Ενδεικτικά διαγνωστικά τέστ μπορείτε να αντλήσετε και από τη σελίδα blogs.sch.gr/iokaragi (Μαθηματικός Περιηγητής).

Σχόλια (7)

 
Μανόλης
19 Σεπ 2017 17:21

Μια μέρα δηλαδή δεν προχωράμε στην ύλη για να βάλουμε το διαγνωστικό τεστ. Άλλη μια μέρα χαμένη στις 2 Οκτωβρίου για αθλητικές εκδηλώσεις, ενώ δύο μέρες θα είναι πιθανότατα αφιερωμένες στις δημιουργικές εργασίες, όπως έγινε και πέρυσι. Ας προσθέσουμε και τις δεκάδες ώρες χαμένες σε αρκετά σχολεία στην αρχή της χρονιάς λόγω ελλείψεων διδακτικού προσωπικού. Όμως, η διδακτέα-εξεταστέα ύλη των μαθημάτων παραμένει η ίδια. Μήπως θεωρούν αυτονόητο ότι η ύλη καλύπτεται επαρκώς μόνο στα φροντιστήρια;

 
jimmys b
19 Σεπ 2017 19:51

Πολυ καλη προταση, θα επρεπε να εφαρμοζεται απο το Δημοτικο.

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΑΩΑΝΝΗΣ
19 Σεπ 2017 21:28

Προσωπικά δεν θεωρώ χαμένη την ημέρα των διαγνωστικών τέστ το αντίθετο μάλιστα. Οι ημέρες των Δ.Ε. αν αξιοποιηθούν σωστά και οργανωμένα μόνο να προσθέσουν μπορούν. Για την ύλη έχει μειωθεί από πέρσι (και παραμένει ίδια) και ένας από τους λόγους ήταν και για να υπάρξει ευελιξία.Για τις ημέρες που χάνονται λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού έχετε απόλυτο δίκαιο.

 
kmap
19 Σεπ 2017 21:37

Δηλαδή εσάς σας απασχολεί πως να τα πείτε και όχι ποιοι θα θα σας ακούσουν. Αν ας πούμε το επίπεδο των μαθητών σας είναι κατάλληλο για να προχωρήσετε δεν παίζει καθόλου; Εγώ το κάνω κάθε χρόνο και βλέπω πολλά πράγματα που δεν είναι εύκολο να τα διαπιστώσεις αλλιώς!

 
εκπαιδευτικός
20 Σεπ 2017 12:01

@Μανόλης Δεν είναι χαμένος χρόνος η διαγνωστική δοκιμασία συνάδελφε, αντίθετα είναι ένα βοηθητικό, χρήσιμο εργαλείο για να πάρουμε μια πρώτη ιδέα για το επίπεδο και το "προφίλ" του τμήματος και του κάθε μαθητή/μαθήτριας ξεχωριστά. Κάποια από τα υπόλοιπα που αναφέρεις όντως έχουν ως αποτέλεσμα το χάσιμο ωρών.
Πάντως, να τονίσουμε ότι και σε αυτή την περίπτωση ο κ. Καραγιάννης μας ενημερώνει με τρόπο σαφή και εμπεριστατωμένο. Εγώ τουλάχιστον τον παρακολουθώ ως αναγνώστης και τον εμπιστεύομαι πάντα.

 
Μανόλης
20 Σεπ 2017 15:16

@εκπαιδευτικός: Αυτό καταλάβατε συνάδελφε; Διαβάστε παρακαλώ με προσοχή αυτό που έγραψα. Δεν είπα εγώ ότι η διαγνωστική δοκιμασία είναι χαμένος χρόνος.

 
Αλέξης
20 Σεπ 2017 20:14

Είναι πολλές οι ώρες που χάνονται σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς για διάφορους λόγους (αργίες, περίπατοι-εκδρομές, ασθένειες/απεργίες καθηγητών, δυσμενείς καιρικές συνθήκες κλπ). Πέρυσι είχαμε και την έναρξη των προαγωγικών εξετάσεων του Μαίου νωρίτερα από άλλες χρονιές. Επίσης, στα μαθηματικά του Λυκείου συχνά παρουσιάζεται η ανάγκη να αφιερώσει ο διδάσκων λίγο χρόνο για κάλυψη κενών από την ύλη των μαθηματικών του Γυμνασίου. Δεν μπορεί να προσπεράσει τα κενά αυτά ούτε να υποδείξει στους μαθητές του να τα καλύψουν με εξωσχολική βοήθεια. Έτσι, πολλοί συνάδελφοι δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν την ύλη στα Μαθηματικά Α και Β λυκείου. Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ πολύτιμη ακόμα και τη μία διδακτική ώρα και έτσι δεν σκοπεύω να τη χάσω για το διαγνωστικό τέστ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ