Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών: Διαμαρτυρία για την πρόθεση του υπ. Παιδείας να αναθέσει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην ΑΣΠΑΙΤΕ

Το προεδρείο της Συνόδου έχει ήδη ζητήσει εξηγήσεις από το υπουργείο Παιδείας.
Δημοσίευση: 20/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την  κατάπληξη και έντονη διαμαρτυρία της για την πρόθεση του υπουργείου να αναθέσει την επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε πανελλαδική εμβέλεια στην ΑΣΠΑΙΤΕ, διατυπώνει με ανακοίνωσή της η Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών.

Η Σύνοδος επικαλείται χθεσινό  ο δημοσίευμα  του  esos:

«Οι δύο άνδρες συζήτησαν την προοπτική μελλοντικής αναβάθμισης της ΑΣΠΑΙΤΕ ώστε να συνδράμει, μέσω συνεργειών με άλλα ΑΕΙ, σε ένα νέο πανελλαδικής εμβέλειας σύστημα κατάρτισης και ενημέρωσης εκπαιδευτικών»  (https://www.esos.gr/arthra/52846/sto-ethniko-systima-epimorfosis-i-aspaite).

Το προεδρείο της Συνόδου έχει ήδη ζητήσει εξηγήσεις για το περιεχόμενο της δημοσίευσης από το υπουργείο Παιδείας. Τόσο αυτό το θέμα όσο και συγκεκριμένες προτάσεις για το περιεχόμενο της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας θα συζητηθούν στη Σύνοδο, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Οκτωβρίου 2017 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Βόλο, και προσκαλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να συμμετάσχει στη συνεδρίαση αυτή.

Το δημοσίευμα αυτό, τονίζει η Σύνοδος στο ανακοινωθέν,  προκαλεί έντονους προβληματισμούς για την πρόθεση αυτή, επειδή:

1.    η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών και το Υπουργείο Παιδείας βρίσκονται εδώ και μήνες σε εποικοδομητική επικοινωνία για το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και εξετάζουν από κοινού μοντέλα επιμόρφωσης, αξιοποιώντας υπάρχουσες, παλιότερες, καθώς και ανενεργές δομές παιδαγωγικών τμημάτων,

2.    η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει ήδη αναγνωρίσει σε κοινές συναντήσεις με τα μέλη της Συνόδου την επιστημονική αρμοδιότητα των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών να αναλάβουν το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, προφανώς σε συνεργασία και με άλλα τμήματα,

3.    τίθενται ζητήματα επιστημονικής ειδίκευσης και αρμοδιότητας, αναφορικά με το πώς τεκμαίρεται η πρόθεση αυτή, τη στιγμή που η ΑΣΠΑΙΤΕ εστιάζει στην παιδαγωγική κατάρτιση αποφοίτων τεχνολογικών τμημάτων και σχολών,

4.    η Σύνοδος θεωρεί ότι είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, παιδαγωγικής επάρκειας και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με τρόπο που να αίρονται οι στρεβλώσεις των τελευταίων δεκαετιών και όχι να διαιωνίζονται. Ο επιστημονικός ορθολογισμός καθιστά αναγκαίο να αναλαμβάνουν τα αρμόδια τμήματα τις αντίστοιχες αρμοδιότητες, π.χ. τα τμήματα της Ιατρικής την ειδίκευση και την επιμόρφωση στις ιατρικές σπουδές.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΩΝ-ΚΟΣΜΗΤΟΡΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΩΝ

Η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών εκφράζει την κατάπληξη και έντονη διαμαρτυρία της για την πρόθεση του Υπουργείου να αναθέσει την επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε πανελλαδική εμβέλεια στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Σύμφωνα με το δημοσίευμα στην ηλεκτρονική εφημερίδα esos:

«Οι δύο άνδρες συζήτησαν την προοπτική μελλοντικής αναβάθμισης της ΑΣΠΑΙΤΕ ώστε να συνδράμει, μέσω συνεργειών με άλλα ΑΕΙ, σε ένα νέο πανελλαδικής εμβέλειας σύστημα κατάρτισης και ενημέρωσης εκπαιδευτικών»  (https://www.esos.gr/arthra/52846/sto-ethniko-systima-epimorfosis-i-aspaite).

Το δημοσίευμα αυτό προκαλεί έντονους προβληματισμούς για την πρόθεση αυτή, επειδή:

1.    η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών και το Υπουργείο Παιδείας βρίσκονται εδώ και μήνες σε εποικοδομητική επικοινωνία για το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και εξετάζουν από κοινού μοντέλα επιμόρφωσης, αξιοποιώντας υπάρχουσες, παλιότερες, καθώς και ανενεργές δομές παιδαγωγικών τμημάτων,

2.    η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει ήδη αναγνωρίσει σε κοινές συναντήσεις με τα μέλη της Συνόδου την επιστημονική αρμοδιότητα των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών να αναλάβουν το σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίηση της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, προφανώς σε συνεργασία και με άλλα τμήματα,

3.    τίθενται ζητήματα επιστημονικής ειδίκευσης και αρμοδιότητας, αναφορικά με το πώς τεκμαίρεται η πρόθεση αυτή, τη στιγμή που η ΑΣΠΑΙΤΕ εστιάζει στην παιδαγωγική κατάρτιση αποφοίτων τεχνολογικών τμημάτων και σχολών,

4.    η Σύνοδος θεωρεί ότι είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, παιδαγωγικής επάρκειας και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με τρόπο που να αίρονται οι στρεβλώσεις των τελευταίων δεκαετιών και όχι να διαιωνίζονται. Ο επιστημονικός ορθολογισμός καθιστά αναγκαίο να αναλαμβάνουν τα αρμόδια τμήματα τις αντίστοιχες αρμοδιότητες, π.χ. τα τμήματα της Ιατρικής την ειδίκευση και την επιμόρφωση στις ιατρικές σπουδές.

Το Προεδρείο της Συνόδου επαναδιατυπώνει την κοινή θέση όλων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών ότι τα Π.Τ. και οι Σχολές μπορούν και πρέπει να αναλάβουν τις αναπτυξιακές και θεσμικές αρμοδιότητες που αναλογούν στην επιστημονική τους εξειδίκευση, όπως την υλοποίηση των διαδικασιών που εξασφαλίζουν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, την υλοποίηση διαδικασιών εκπαίδευσης/επιμόρφωσης/εξειδίκευσης εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται σε άτυπες/ μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης, καθώς και την επιστημονική ανάλυση/αξιολόγηση ευρύτερων θεσμικών πρωτοβουλιών και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.

Το προεδρείο της Συνόδου έχει ήδη ζητήσει εξηγήσεις για το περιεχόμενο της δημοσίευσης από το Υπουργείο Παιδείας. Τόσο αυτό το θέμα όσο και συγκεκριμένες προτάσεις για το περιεχόμενο της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας θα συζητηθούν στη Σύνοδο, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Οκτωβρίου 2017 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Βόλο, και προσκαλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να συμμετάσχει στη συνεδρίαση αυτή.

Το Προεδρείο της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών.

Καθηγητής Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Καθηγήτρια Ζωή Μπαμπλέκου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Καθηγητής Διονύσης Βαβουγυιός, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Σχόλια (3)

 
Ίνα
21 Σεπ 2017 21:22

Jimmys_b, λανθασμενη μεταφραση κανατε. Η ΑΣΠΑΙΤΕ ασχολειται με παιδαγωγικη καταρτιση, επιμορφωση, οπως θελετε ονομαστε τη, σε συγκεκριμενες ειδικοτητες, οχι σε παν το επιστητο, ωστε να καταρτιζει "τα παντα ολα", οπως αναφερει το δημοσιευμα οτι ειναι η προθεση (αν το δημοσιευμα ειναι ακριβες). Αρα, κανενα ατοπημα σκεψης.

 
ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ
21 Σεπ 2017 10:35

Μήπως μπορεί κάποιος να μου πει πόσοι έχουν επιμορφωθεί στην ΑΣΠΑΙΤΕ την τελευταία δεκαετία και πόσοι έχουν διοριστεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Κάθε χρόνο επιμορφώνονται περίπου 3.500;

 
jimmys_b
20 Σεπ 2017 23:23

Μαλιστα, τα Πανεπιστημια μπορουν να διοργανωνουν εκπαιδευτικη επιμορφωση, ενω η ΑΣΠΑΙΤΕ "εστιαζει στην παιδαγωγικη καταρτιση"! Και εντελλεται ο Υπουργος να δωσει εξηγησεις για το ατοπημα της σκεψης. Δε μας σωζει τιποτα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.