ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

“Νομικός Συμπαραστάτης” σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 22/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το θεσμό του “Νομικού Συμπαραστάτη” για να υποστηρίζει το έργο των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αναμένεται να θεσμοθετήσει ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σύμφωνα με πληροφορίες του esos.

Ο υπουργός, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εξετάζει το τρόπο δόμηση αυτού του νέου θεσμού, δηλαδή εάν θα είναι ένα Γραφείο “Νομικού Συμπαραστάτη”, ανά περιφέρεια ή ανάλογα με τον αριθμό Διευθύνσεων.

Σχόλια (2)

 
Στράτος
23 Σεπ 2017 10:42

Στις αρμοδιότητες του "Νομικού Συμπαραστάτη" θα πρέπει να υπάρχει και η απάντηση/γνωμοδότηση επί ερωτημάτων (αφού πρώτα αξιολογούνται ως σημαντικά ή απορρίπτονται ως μη ουσιώδη) απλών εκπαιδευτικών. Ασφαλώς οι Διευθυντές Εκπαίδευσης χρειάζονται νομική βοήθεια, το ίδιο όμως συμβαίνει και με τους απλούς εκπαιδευτικούς καθώς μάλιστα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση παρατυπιών στις αποφάσεις των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για τοποθετήσεις, διαθέσεις εκπαιδευτικών αλλά και στις αποφάσεις Διευθυντών σχολείων που κινούνται πέραν των σχετικών διατάξεων των νόμων. Οι αυξημένες απαιτήσεις από τους εκπαιδευτικούς όπως η πλήρης κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου με τη διάθεσή τους σε πολλές σχολικές μονάδες αλλά και η ύπαρξη πολλών διατάξεων για το ίδιο θέμα δημιουργούν πολλές φορές εντάσεις μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μόνιμο επείγον αίτημα παραμένει η απλοποίηση και κωδικοποίηση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.

 
Κώστας
25 Σεπ 2017 20:01

Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης υπάρχει το Γραφείο Νομικής Υποστήριξης. Το Γραφείο "Νομικού Συμπαραστάτη" θα είναι άλλο πράγμα; Και ποια ακριβώς ανάγκη έρχεται να θεραπεύσει; Μήπως δημιουργούμε δομές απλά για να τις δημιουργούμε;
Γνωρίζετε ότι υπάρχουν πανομοιότυπα θέματα για τα οποία τα 13 Γραφεία Νομικής Υποστήριξης ανά την Ελλάδα ΔΕΝ γνωμοδοτούν με παρόμοιο τρόπο, εξαιτίας της χάους της εκπαιδευτικής νομοθεσίας;
Σκεφτείτε τώρα να είναι ένα Γραφείο σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τότε μπορεί να έχουμε μέχρι 116 διαφορετικές απόψεις για το ίδιο θέμα (κι αν ερωτηθεί η Κεντρική Υπηρεσία η απάντηση θα είναι η γνωστή: ισχύει ο τάδε νόμος και η τάδε διάταξη ΧΩΡΙΣ να παίρνει ΣΑΦΗ θέση επί του τι πρέπει πρακτικά να εφαρμοστεί).
Συμφωνώ με το Στράτο ότι σημαντικότερο θέμα είναι η απλοποίηση και κωδικοποίηση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ