ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Διαχρονικές παραλείψεις των Ομοσπονδιών των Εκπαιδευτικών σε θέματα διαφάνειας

Δημοσίευση: 24/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Π. Πλατάρος  Μαθηματικός

Δεν θα είχε κανένα απολύτως νόημα να συντάξουμε έναν πλήρη κατάλογο με διαχρονικές παραλήψεις των Ομοσπονδιών των Εκπαιδευτικών . Δεν θα ήταν πλήρης, αφού από που να αρχίσουμε και που να τελειώσουμε.

Η πρώτη προϋπόθεση που θα μπορούσε να θέσει κάποιος, είναι αν υπάρχουν εκπαιδευτικά αιτήματα, που θα μπορούσαν να τα υποστηρίξουν όλες οι ετερόκλιτες παρατάξεις που αρχίζουν από την εξωκοινοβουλευτική Αριστερά και τελειώνουν στην Κοινοβουλευτική Φιλελεύθερη παράταξη. Ισχυριζόμαστε πώς «ναι, μπορούν όλοι να ομονοήσουν σε ό,τι παρακάτω προτείνουμε»

Μια αντίρρηση που μπορεί να αντιτάξει κάποιος καλοπροαίρετος, είναι ότι οι Ομοσπονδίες, δεν έχουν νομοθετική πρωτοβουλία, δεν νομοθετούν. Επομένως, πώς να ομονοήσουν σε κάτι βελτιωτικό της Εκπαίδευσης, σε μια καλή πρακτική,   όταν όλο το παιγνίδι σχεδιάζεται και εκτελείται κεντρικά, ανεξαρτήτως τι θα πουν οι Ομοσπονδίες;  

Και εδώ υπάρχει απάντηση:

«Η διαφάνεια στην λήψη αποφάσεων, είναι πάνδημο δημοκρατικό ζητούμενο των Εκπαιδευτικών και μπορεί να βελτιωθεί πάρα πολύ και να πλησιάσει το βέλτιστο.»

Επιλέγουμε ένα και μοναδικό πρόσφατο παράδειγμα και μένουμε σε αυτό και μόνον σε αυτό : «Επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων»

Ας δούμε λοιπόν, τι έπρεπε να ζητήσουν, εντός του υπάρχοντος νόμου επιλογής (του όποιου ισχύοντος νόμου εκάστοτε) και ΔΕΝ το ζήτησαν, ενώ μπορούσαν να το επιβάλουν βασιζόμενοι στις αρχές της διαφάνειας που κατοχυρώνει και το Σύνταγμα.

1)    Ενιαία Καθολική Πανελλήνια φόρμα -υπόδειγμα καταγραφής στοιχείων από όλα τα ανά την Ελλάδα διευρυμένα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, ώστε τα αποτελέσματα όλων,  να είναι πλήρως συγκρίσιμα, και επεξεργάσιμα από όλους, εύκολα.

2)    Στα μοριοδοτούμενα προσόντα υπάρχουν : α) Ίδρυμα Φοίτησης β) Έτος αποφοίτησης-πιστοποίησης.  Με μια τέτοια πρακτική, όλες οι  «μαϊμουδιές»  στους τίτλους σπουδών», αποκλείονται εκ των προτέρων αφού υπάρχει Πανελλήνιος έλεγχος. Το «Χ» ΠΥΣΔΕ μοριοδότησε το Α προσόν και το «Υ» όχι. Αυτό  είναι ελεγκτό από όλους. Και φυσικά, δεν μπορούν τα ΠΥΣΔΕ «Χ και Υ»  να έχουν αμφότερα  δίκιο.

3)    Στήλη παρατηρήσεων με τις τυχούσες ενστάσεις είτε οίκοθεν μεταβολές, όπου θα καταγράφεται τηλεγραφικώς η αιτιολογία μεταβολής  των μορίων.

4)    Δύο στήλες με ΦΕΚ διορισμού και αναγνωρισμένη Εκπαιδευτική προϋπηρεσία.

5)    Υποδειγματικό υπόμνημα για τις κωδικοποιήσεις  για όλες τις στήλες.

6)    Απαίτηση ξέχωρης βαθμολόγησης του μέρους της Συνέντευξης που βαθμολογείται «από τα μη μοριοδοτούμενα προσόντα» με αναλογικό μπούσουλα το ΠΔ 152/2013, όπου αυτό το κομμάτι υπάρχει υποδειγματικά (Δεν έχει καταργηθεί, παρ΄ ότι είπαν ότι «καταργείται») Υπάρχει έτσι μεγαλύτερη διακριτότητα στην συνέντευξη.

7)    Αναγραφή εκτός του Μ.Ο. και των επί μέρους βαθμολογιών όλων των μελών των Συμβουλίων Επιλογής.

8)    Απαίτηση διαβάθμισης των επιλογών με κάποια κλίμακα Likert λ.χ. ανάμεσα στο «Δημοκρατικός» και «Μη Δημοκρατικός» αφού το «Συμφωνώ» -«Διαφωνώ» προσβάλλει την Αριστοτέλεια Λογική, την Επιστήμη, την Αλήθεια, το Σύνταγμα, την Βουλή, την Νομική Επιστήμη, το Δίκαιο, τον Άνθρωπο, το Λειτούργημά μας, την ίδια μας την υπόσταση ως Εκπαιδευτικών.

9)     Απαίτηση ύπαρξης κριτηρίων για την κατάταξη του κρινομένου από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Δηλαδή, «ρουμπρικών»  όπως ακριβώς προβλέπει το ΠΔ 152/2013 το οποίο εξακολουθεί υφιστάμενο και ισχύον, άσχετα «δι απλού λόγου» το είχε «παγώσει» ο κ. Φίλης. Νομοτεχνικά ήταν υπόδειγμα ως προς τα κριτήρια αποτίμησης και γι τον Σύλλογο και για το Συμβούλιο επιλογής στα επί μέρους ζητήματα αποτίμησης των υποψηφίων.

10)    Απαίτηση παρουσίας του υποψηφίου /υποψηφίων ενώπιον του Συλλόγου, έτσι ώστε να απαντήσει σε ένα εκ των προτέρων Σώμα Ερωτήσεων που θα μπορούσε να του θέσει οποιοδήποτε μέλος του Συλλόγου, για άρση τυχόν παρεξηγήσεων, παρερμηνειών, προ της εισηγητικής κρίσης ώστε να είναι όσο το δυνατόν άρτια και πλήρης δεοντολογικά, ουσιαστικά  και δικανικά.

Εδώ σταματάμε και περιοριζόμαστε μόνο σε όσα θα μπορούσαν να συμφωνήσουν όλοι και δεν εμπλεκόμαστε σε άλλες μη καθολικής αποδοχής πτυχές της επιλογής Διευθυντών.

Οι «παλιοί» εμπλεκόμενοι στις κρίσεις, ξέρουν πολύ καλά  πόσο  σοβαρές είναι όλες οι «ανθυπολεπτομέρειες» στις οποίες αναφέρομαι.

Και τα ερωτήματα είναι αμείλικτα:

(i)    Γιατί τόσα χρόνια οι Ομοσπονδίες δεν απαιτούν από τα μέλη τους την παραπάνω τύπου διαφάνεια, ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος επιλογής;

(ii)    Γιατί δεν το πρότεινε κανείς; Γιατί δεν το σκέφθηκε κανείς; Είναι τόσο ευφυής ο συντάκτης του παρόντος σημειώματος που ανεκάλυψε το Αυγό του Κολόμβου; Δεν υπήρχε διάθεση να συμφωνήσουν οι παρατάξεις σε ένα ελάχιστο σώμα «λεπτομερειών» διαφάνειας; Είναι πράγματι τόσο δύσκολη η απαίτηση αυτής της στοιχειώδους διαφάνειας;

(iii)    Την θέλει ο κλάδος την διαφάνεια ή  μήπως όχι;  Δυστυχώς, η  οργανωμένη του έκφραση δείχνει να μην την θέλει, με ανοχή των εντολοδόχων ψηφοφόρων εκπαιδευτικών, που αναδεικνύουν τις συνδικαλιστικές τους ηγεσίες. Αυτό αποτελεί μια απολύτως θλιβερή και απολύτως απαισιόδοξη διαπίστωση.

Οι εκπαιδευτικοί τα γνωρίζουν αυτά;  Τους έκανε κάποιος συνδικαλιστής νύξη για την νομική υπόσταση των διαδικασιών επιλογής Διευθυντών;  Για το κοινώς ορθόν και δίκαιο; Μπορεί κάποια παράταξη να πει «εγώ δεν συμφωνώ με  κάποιο από τα 10 ανωτέρω σημεία που διατυπώσαμε ως ελάχιστο κοινό τόπο όλων των Παρατάξεων;

Θα είχε ενδιαφέρον ένας διάλογος γι αυτόν τον «ελάχιστο» κοινό τόπο  που μπορεί -τελικά- και να μην είναι κοινός τόπος.

 

Σχόλια (2)

 
Παπαΐτσος Σταύρος
25 Σεπ 2017 00:04

Αγαπητέ και εκλεκτέ συνάδελφε έχει γίνει τόσος θόρυβος με τις κρίσεις διευθυντών και τη συνέντευξη αυτές τις ημέρες που δεν έχουν εκδώσει τα σωματεία και οι δύο ομοσπονδίες ένα ψήφισμα έστω μια ανακοίνωση. Αυτό μας βάζει σε πολλές σκέψεις... πόσο μάλλον να ασχοληθούν με το θέμα που βάζεις στο τραπέζι.

 
Γιάννης
25 Σεπ 2017 22:33

Καταπληκτική τοποθέτηση κ. Πλατάρο. Εύστοχος όπως πάντα! Δυστυχώς δεν σας ακούμε γιατί ξεβολευόμαστε όλοι ανεξαιρέτως...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ