ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Εννιά μήνες φυλάκιση σε π. Διευθύντρια Εκπαίδευσης και Πρόεδρο του Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων

Οι υποψήφιοι Διευθυντές που δικαιώθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να έχουν καταθέσει και αγωγές ζητώντας μεγάλα ποσά για αποζημίωση λόγω της ηθικής και οικονομικής ζημιάς που φέρεται να υπέστησαν.
Δημοσίευση: 24/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θυμόμαστε από το δημοσίευμα  του esos (Διαβάστε εδώ) ότι το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Καρδίτσας τιμώρησε αυστηρά τα 7 μέλη του ΠΥΣΠΕ Νομού Καρδίτσας με 8 μήνες φυλακή για παράβαση καθήκοντος (1245/2016).

Άλλη σημαντικότατη περίπτωση είναι  πρώην Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  από την Περιφέρεια Αττικής  και πρώην προέδρου του ΠΥΣΠΕ για τις κρίσεις του 2011  που τιμωρήθηκε πρωτοδίκως (25495/2016).

Σήμερα όμως καθαρογράφτηκε η απόφαση (991/2017) του Τριμελούς Εφετείου Αθηνών,  με την οποία της επιβλήθηκε ποινή εννέα μηνών φυλάκισης και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για ένα έτος.

Στην ίδια απόφαση αναφέρεται η καταβολή των δικαστικών εξόδων ύψους 600 ευρώ.

Η απόφαση αυτή είναι σημαντικότατη για όλους όσους θα προχωρήσουν στα ποινικά δικαστήρια το επόμενο διάστημα για τις κρίσεις του 2017.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, μετά την πολυετή οικονομική και ψυχολογική εξάντληση, δίδεται εκ νέου συνέχεια στις αίθουσες των δικαστηρίων με αγωγές που φέρεται να έχουν υποβληθεί , σύμφωνα με πληροφορίες από τους αδικημένους που διεκδικούν μεγάλα ποσά για αποζημίωση λόγω της ηθικής και οικονομικής ζημιάς που φέρεται να υπέστησαν.

Εκτός όμως από την ποινή των δικαστηρίων γνωστοποιείται η απόφαση από τον εισαγγελέα στο υπουργείο Παιδείας, στους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και η υπόθεση παίρνει σοβαρή τροπή.

 

Σχόλια (20)

 
Παπαΐτσος Σταύρος
24 Σεπ 2017 23:13

Ωραίες ειδήσεις διαβάζουμε απόψε. Αυτή θα χρειαστεί σε όσους καταφύγουν στη δικαιοσύνη αφού θεωρείται δεδικασμένο. Τα μέλη των συμβουλίων πρέπει να είναι προσεκτικά στους χειρισμούς που κάνουν. Γιατί υπάρχει μια παλιά καλή παροιμία που λέει δίχως κέρδος κ@@@@@. Το μπλέξιμο με τη δικαιοσύνη είναι σημαντικότατη εξέλιξη αφού επιφέρει μεγάλη ψυχολογική και οικονομική φθορά. Τώρα που υπάρχουν οι αποφάσεις αυτές ο ρόλος των δικηγόρων γίνεται ευκολότερος στα δικαστήρια. Ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση σε αυτήν την εξέλιξη με την έκδοση της απόφασης ειδικά του εφετείου.

 
Γιάννης Μηλ.
24 Σεπ 2017 23:14

Μα τέτοιες ώρες βάζουν τέτοια καλά νέα ?

 
Nick Kokonakis
25 Σεπ 2017 00:09

Συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Πλήρως κατατοπιστικό. Μας δίνει κουράγιο για αγώνες διαρκείας κατά των αυθαιρεσιών το επόμνο διάστημα. Το Υπουργείο παιδείας είναι ενήμερο για το τι έγινε σε αυτές τις κρίσεις?

 
npokias
25 Σεπ 2017 07:18

Απόλυση προβλέπεται για παράβαση καθήκοντος!

 
asternos2003
25 Σεπ 2017 08:41

Καιρός ήταν.Hδικαιοσύνη στέκεται στο ύψος της.

 
Είναι σίγουρο ή μήπως είναι ελλιπής η πληροφόρηση;
25 Σεπ 2017 09:20

Τελεσίδικη η απόφαση ή έχει κι άλλα στάδια, π.χ. Άρειος Πάγος;

Ας μάθουν οι μη γνώστες, ότι φυλάκιση με αναστολή (λόγω παράβασης καθήκοντος), δε σημαίνει απόλυση! Ακόμα και φυλάκιση χωρίς αναστολή, αν είναι εξαγοράσιμη-μετατρέψιμη σε χρηματική καταβολή, δε σημαίνει απόλυση!

Βέβαια η περίπτωση της στέρησης των πολιτικών δικαιωμάτων, μπορεί να οδηγήσει σε απόλυση, από άλλο νομικό μονοπάτι σκέψης.

Όσοι παρακολουθούν την εκπαιδευτική επικαιρότητα, καταλαβαίνουν ποια υπόθεση είναι (και της Αθήνας 2011 και της Καρδίτσας).

Θα ήταν πάρα πολύ χρήσιμο για τους μη γνώστες, να δημοσιοποιηθούν εδώ οι αποφάσεις (ανωνυμοποιημένες), ώστε να πληροφορηθούν με τα σκεπτικά τους.

 
αποζημιωσάκιας
25 Σεπ 2017 09:27

Υπόψη ότι, οι αγωγές για αποζημιώσεις , λόγω ευθύνης υπαλληλικών ενεργειών - που γίνονται στην ουσία κατά του κράτους (υπουργού παιδείας), δεν οδηγούν σε μεγάλες αποζημιώσεις - αν ευοδωθούν. Στην ουσία, ο υπάλληλος καλύπτεται πίσω από το κράτος, οπότε δεν υπέχει προσωπική ευθύνη (αποζημίωσης).

Οπότε, ας μην έχουν μεγάλες προσδοκίες οι προσφεύγοντες. Κι ας μην γράφονται στα άρθρα υπερβολές! Κατανοητό, ότι γράφονται "για να βάλουν στην πρίζα", τους ενδιαφερόμενους-σχετιζόμενους!

 
omadaekπαιδευτικών
25 Σεπ 2017 10:34

σύντομα και στα δικά μας...
εύγε στους συναδέλφους

 
μαρία
25 Σεπ 2017 12:01

Φυσικά και εύγε κύριοι -ιες
omadaekπαιδευτικών. Ποιούς άλλωστε ευνοεί η ανισότητα , η αναξιοκρατία και η αδικία;

 
ΠΕ70
25 Σεπ 2017 12:22

Κάνετε λάθος όσοι λέτε για χαμηλές αστικές αποζημιώσεις.Η αστική αποζημίωση στρέφεται εναντίον του φυσικού προσώπου και όχι του Υπουργείου.Όσο για την ποινή και μια ημέρα φυλάκισης να καταδικαστεί επιδικάζεται αστική αποζημίωση.

 
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
25 Σεπ 2017 14:24

Προς: Είναι σίγουρο ή μήπως είναι ελλιπής η πληροφόρηση: Δεν έχει σχέση η εκτέλεση η μη της ποινής(δηλαδή η αναστολή ή εφαρμογή).¨όταν τα αδικήματα εμπίπτουν σε αυτά που προβλέπει ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας(και για εκπαιδευτικούς το άρθρο αυτό) επισύρει την αυτοδίκαια απόλυση του υπαλλήλου μετά από αναγκαστική υπογραφή υπουργού.

 
ΑΑΑ
25 Σεπ 2017 14:35

Ο ΔΥ δεν έχει αστική ευθύνη, η αγωγή στρέφεται εναντίον του Κράτους. ΜΕΤΑ όμως το κράτος στρέφεται εναντίον του ΔΥ...

 
ΝΕΦΕΛΗ
25 Σεπ 2017 16:16

Γιατί δεν δημοσιεύετε τα αρχικά του ονοματεπώνυμου της ;

 
Βούλα
25 Σεπ 2017 16:46

Ο εξευτελισμός που βιώσαμε πως θα ξεπλυθεί;

 
omadaekπαιδευτικών
25 Σεπ 2017 16:57

Μαρία.. εμένα πάντως όχι
με 1,8 στην συνέντευξη

 
ΠΕ70
25 Σεπ 2017 21:19

@ΑΑΑ@ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΑΚΙΑΣ.Και οι δυο κάνετε λάθος.Λόγω εμπλοκής σαν μάρτυρας σε τέτοια υπόθεση σας πληροφορώ ότι.Μέλη υπηρεσιακού συμβουλίου μηνύθηκαν όχι σαν συμβούλιο κρατικό αλλά ατομικά και ονομαστικά για παράβαση καθήκοντος,μείωση προσωπικότητας κλπ για συνεντεύξεις επιλογής.Η υπόθεση πήγε στο ακροατήριο χωρίς παρουσία κρατικού δικηγόρου επειδή μηνύθηκαν σαν φυσικά πρόσωπα.Μετά από 4 αναβολές μεσολαβούσης και της αποχής των δικηγόρων καταδικάστηκαν τα μέλη πρωτόδικα.Ακολούθησε προσφυγή στο Εφετείο με μικρή μείωση ποινής.Σύνολο δικηγορικών και άλλων δικαστικών εξόδων 8000 περίπου.Η προσφυγή στον Άρειο Πάγο κοστίζει περί τις 7000 .Μέχρι τώρα οικονομικά ξετινάχτηκαν.θα ακολουθήσει ή έχει ακολουθήσει δεν ξέρω γιατί έπαψα να ασχολούμαι αστική αποζημίωση ονομαστικά από τον καθένα.Άλλα έξοδα.Το κράτος δεν έχει καμμία ανάμειξη και λόγω της ονομαστικότητας και για το λόγο ότι δεν τους προέτρεψε να κάνουν αυτά που κατηγορούνται και καταδικάστηκαν και στο Εφετείο.Τα σπίτια μπορούν να τους πάρουν ή ότι άλλο.Για αυτό κάνετε λάθος σε αυτά που γράφετε.Ρωτήστε και ένα δικηγόρο.Δεν έγινε προσφυγή στο Διοικητικό Εφετείο.Δεν μηνύθηκε το κράτος ή το Υπουργείο.Μηνύθηκαν ατομικά και ως εκ τούτου το κράτος δεν δικαιούται να ανακατευτεί.Και ο Πρόεδρος του συμβουλίου επιλογής μηνύθηκε μαζί με τα υπόλοιπα μέλη.Οι μηνυτές φέρθηκαν πανέξυπνα.Δεν στράφηκαν εναντίον του κράτους που δύσκολα θα έβγαινε άκρη αλλά εναντίον των φυσικών προσώπων που είναι απλά τα πράγματα.Και μόνο τα λεφτά που ξοδεύτηκαν και το άγχος δεν ξεπλένονται με τίποτε.

 
Αλλεργικος στο σανο
25 Σεπ 2017 23:25

Αγαπητε μιλησα για ΑΣΤΙΚΗ ευθυνη,μιλας για ποινικη.Φυσικα και δεν μπορει να μηνυθει το κρατος,ειναι αυτονοητο...

 
GEORGIOS SALAMOURAS
26 Σεπ 2017 03:02

Νομίζω ότι η τροπή και η εξέλιξη που παίρνουν τα πράγματα μέσα από τη δικαιοσύνη είναι ένα πολύ θετικό γεγονός αρκεί να μη φτάσουμε σε μία βιομηχανία μηνύσεων για "ψύλλου πήδημα". Θα πρέπει η δικαιοσύνη να προβλέψει και ανάλογες συνέπειες για τον μηνυτή όταν μία μήνυση είναι προφανώς αβάσιμη και σκοπό έχει μάλλον να βλάψει ηθικά και να ταλαιπωρήσει ψυχικά τους εν δυνάμει κατηγορούμενους και εντέλει αθώους παρά να άρει τον ανύπαρκτο άδικο χαρακτήρα μιας πράξης ή απόφασης.

 
SL^2
26 Σεπ 2017 15:50

Τέτοια δημοσιεύματα, που δεν αναφέρονται σε λεπτομέρειες, σε τι αφορά η υπόθεση (η κάθε υπόθεση είναι ξεχωριστή), που με λίγα λόγια ψαρεύουν στα θολά έχουν σκοπό να κατατρομοκρατήσουν όλους όσοι είναι μέλη συμβουλίων επιλογής. Και κυρίως να ποινικοποιήσουν την εκπ/κή διαδικασία. Οι ποινές φίλοι μου δεν επιβάλλονται για ψήλου πήδημα αλλά μόνο για κάτι που είναι πρόδηλο και είναι σοβαρό. Υπάρχουν πολλές προσφυγές και δικαιώνονται ελαχιστότατες, ποσοστό ανύπαρκτο, παρά τις προσπάθειες των δικηγόρων να οδηγήσουν τις υποθέσεις στο δικαστήριο . Μπορεί ο καθένας να νομίζει ή να θεωρεί εαυτόν αδικημένο αυτό δε σημαίνει όμως ότι είναι αντικειμενικό ή τέλος πάντων ότι αποδεικνύεται εύκολα ή είναι αυταπόδεικτο επειδή έτσι νομίζει κάποιος. Σήμερα οι αποφάσεις των συμβουλίων είναι αιτιολογημένες και υπάρχει και το ηχητικό. Δεν είναι όπως παλιότερα. Βέβαια ο καθένας έχει δικαίωμα να διεκδικήσει το δίκιο του ή αυτό που νομίζει πως είναι δίκαιο χωρίς ωστόσο να πρέπει ποινικοποιείται ο χώρος της εκπ/σης.

 
Προς τον ΠΕ70
26 Σεπ 2017 16:50

Αν δεν ξέρουμε καλά για αυτό που γράφουμε, τότε βάζουμε στην αρχή της απάντησής μας, το διαφωτιστικό/απαλλακτικό:

Νομίζω... εκτιμώ... υποθέτω...

Εύχομαι να μην εμπλακείς ποτέ σαν "αντίδικος" σε δικαστήρια. Εκνευρίζουν, αγχώνουν, ξοδεύουν κουράζουν... και χιλιάδες άλλα αρνητικά.

Αλλά αν δε γίνεται αλλιώς, και θέλεις να βρεις το δίκιο σου, θα μπεις στο χορό.

Στην περίπτωσή μας:

Βεβαίως μηνύεις υπάλληλο/υπαλλήλους - φυσικά πρόσωπα (κι όχι το κράτος) για παράβαση καθήκοντος (σε βάρος σου). Άρθρο 259 Π.Κ. Αυτό είναι αρμοδιότητα των ΠΟΙΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ. Το ποινικό δικαστήριο μπορεί να επιβάλλει ποινή φυλάκισης (ως το όριο που προβλέπει ο νόμος, 2 χρόνια το μέγιστο. Δες όλο το άρθρο

Άρθρο 259 - Παράβαση καθήκοντος: Υπάλληλος που με πρόθεση παραβαίνει τα καθήκοντα της υπηρεσίας του με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος ή για να βλάψει το κράτος ή κάποιον άλλο τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών, αν η πράξη αυτή δεν τιμωρείται με άλλη ποινική διάταξη.

Πρακτικά, είναι πάρα πολύ δύσκολο να αποδειχθεί στη δικανική διαδικασία (ακροατήριο) ο δόλος, οπότε μεταπίπτει σε απλή παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος, που τιμωρείται από το Υπηρεσιακό Πειθαρχικό Συμβούλιο, κι όχι από το Ποινικό Δικαστήριο, δηλαδή "φέξε μου και γλίστρησα".

Αν τιμωρηθεί ο δράστης από το Δικαστήριο, για παράβαση καθήκοντος συνήθως η ποινή είναι με αναστολή (αφού δεν θα έχει υποπέσει στο προηγούμενο τρίχρονο παρελθόν στο ΙΔΙΟ αδίκημα). Επομένως ο υπάλληλος ΔΕΝ στερείται την ελευθερία του, άρα ΔΕΝ ΑΠΟΛΥΕΤΑΙ! Βασική προϋπόθεση απόλυσης κατά τον Υ.Κ. είναι η στέρηση της ελευθερίας! Πιο πολύ κινδυνεύεις να σε πιάσουν με αλκοτέστ Παρασκευή βράδυ και να σε βγάλουν από το κρατητήριο τη Δευτέρα το πρωί, παρά από δικαστική ποινή! Σε αυτήν την περίπτωση, πραγματικά έχεις στερηθεί την ελευθερία σου για 48 ώρες! Οπότε απολύεσαι!

Ακόμα κι αν η ποινή είναι μη αναστάλσιμη, είναι σίγουρα μετατρέψιμη σε χρηματική καταβολή. Περί τα 30-40 ευρώ την ημέρα. Οπότε πληρώνεις στο ταμείο του δικαστηρίου και ΔΕΝ ΦΥΛΑΚΙΖΕΣΑΙ-ΔΕΝ ΣΤΕΡΕΙΣΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΟΥ. Παραβλέπω τη δυνατότητα έφεσης!

Αυτά που ακούς για τη δυνητική αργία, ισχύουν, ακόμα κι αν παραπεμφθείς στο ακροατήριο του δικαστηρίου, αλλά είναι με απόφαση του Υπουργού ή του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου. Συνήθως δεν εφαρμόζεται, εκτός κι αν κατηγορείσαι (με ισχυρές ενδείξεις-προκλήθηκε σκάνδαλο) για κάποιο βαρύτατο αδίκημα, που απάδει στην εκπαιδευτική ιδιότητα.

Αν παραπέμψεις κάποιον δημόσιο υπάλληλο για παράβαση καθήκοντος, και είσαι ο παθών, και προκύπτει από το πόρισμα του εισαγγελέα ότι έχεις πάθει ορατή ζημιά, μπορείς κατά την ακροαματική διαδικασία, να σου αναγνωρίσει το Δικαστήριο, το ρόλο της Παράστασης Πολιτικής Αγωγής. Αν το δικαστήριο το δεχτεί, σου δώσει το ρόλο της Πολιτικής Αγωγής, διευκολύνεσαι να έχεις πρόσβαση σε όλα τα έγγραφα, να εξετάσεις τον κατηγορούμενο με ερωτήσεις διά του δικηγόρου σου- ενώπιον του δικαστηρίου. Και αν "νικήσεις", θα σου επιδικαστεί και μια μικρή αποζημίωση από το μηνυμένο... συνήθως 300-500 ευρώ!

Πέρα από τα Ποινικά Δικαστήρια, υπάρχουν και τα Πολιτικά Δικαστήρια. Σε αυτά προσφεύγεις με αγωγές αποζημίωσης. Εφόσον από το νόμο, ο δημόσιος υπάλληλος δεν έχει αστική ευθύνη, προσφεύγεις κατά του κράτους, ζητώντας αποζημίωση για τη ζημιά που έπαθες! Θα πάρεις κι εσύ, όσα πήραν και οι περισσότεροι προηγούμενοι που έκαναν τέτοιες αγωγές! Στην καλύτερη περίπτωση, υπολόγισε 1000 ευρώ!

Τα τρελά ποσά που ακούς στις αγωγές αποζημίωσης, αφορούν σημαντικά ονόματα της πολιτικής, της καλλιτεχνικής και της κοινωνικής ζωής του τόπου (βουλευτές, δικηγόροι, ηθοποιοί, τραγουδιστές, τηλεπερσόνες κλπ). Δες στα ρεπορτάζ του τύπου τι ποσά αποζημίωσης ορίζουν τα δικαστήρια!

Μόνο σε ασφαλιστικές/εμπορικές υποθέσεις ορίζονται μεγάλα ποσά!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ