Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Σήμερα η “παρθενική” συνάντηση Σχολικών Συμβούλων υπουργού μετά το “Πολλοί… δεν δουλεύουν”

Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση του Κ. Γαβρόγλου ως υπουργού Παιδείας με τους Σχολικούς Συμβούλους
Δημοσίευση: 28/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπό τη “σκιά” των δηλώσεων ότι πολλοί Σχολικοί Σύμβουλοι δεν δουλεύουν θα πραγματοποιηθεί , σήμερα Πέμπτη, στις 11 το πρωί, η “παρθενική” συνάντηση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων.

Το esos θα σας μεταφέρει άμεσα ρεπορτάζ για ότι ειπωθεί στη συναντηση.

Η συνάντηση θεωρείται κρίσιμη καθώς ο υπουργός Παιδείας, αναμένεται να ξεκαθαρίσει:

Α. Το χρονοδιάγραμμα για τις επόμενες “κρίσεις” των Σχολικών Συμβούλων

Β. Τις προθέσεις του για το νέο καθηκοντολόγιο  των Σχολικών Συμβούλων

Υπενθυμίζεται ότι, όπως αποκάλυψε το esos, ο υπουργός Παιδείας, παρουσία όλων των στελεχών της Κρήτης, δήλωσε:“Πολλοί Σχολικοί Σύμβουλοι δεν δουλεύουν".

"Είναι βαριά κουβέντα το “πολλοί”… κάποιοι Σύμβουλοι δε δουλεύουν", απάντησαν στον υπουργό οι παρόντες Σχολικοί Σύμβουλοι.

"Δεν συμφωνώ , δεν μπορώ να πω κάποιοι , είναι περισσότεροι από κάποιοι", ανταπάντησε ο Κώστας Γαβρόγλου.

Σε ερωτήσεις Σχολικών Συμβούλων για το μέλλον του θεσμού ο κ. Γαβρόγλου απάντησε:

Α. Υπάρχει έτοιμο Σχέδιο για το καθηκοντολόγιο και τη διαδικασία των νέων “κρίσεων”, το οποίο θα τεθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα σε διαβούλευση.

Β. Οι νυν Σχολικοί Σύμβουλοι θα ολοκληρώσουν τη θητεία στο τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς

Γ. Από τη νέα σχολική χρονιά 2018-19 θα αναλάβουν οι   Σχολικοί Σύμβουλοι που θα προκύψουν από τις νέες “κρίσεις”.
 
Ο κ. Γαβρόγλου είπε πως πρέπει να γίνει αποτίμηση του έργου του Σχολικού Συμβούλου.

Σχόλια (12)

 
EKP
27 Σεπ 2017 14:51

Κάθε μήνα οι ΣΣ συντάσσουν δελτίο επισκέψεων στα σχολεία το οποίο στέλνουν στον Προιστάμενο Επιστημονικής Καθοδήγησης της Περιφέρειας.Αυτός είναι υπεύθυνος για την αλήθεια και ακρίβεια όσων αναγράφονται.Άρα ο Υπουργός αν δεν μιλάει γενικόλογα έχει τα στοιχεία από τις Περιφέρειες.Αν όμως έχει τα στοιχεία συγκεκριμένων που λέει ότι δεν δουλεύουν γιατί δεν ζητά έρευνα για αυτούς και εκθέτει ολόκληρο κλάδο;Είναι γνωστό ότι πολλοί ΣΣ διαμένουν σε άλλο νομό και η έδρα τους είναι σε άλλον.δεν μετακινούνται λοιπόν κάθε μέρα.Ας ελέγξει αυτούς και όχι να γενικεύει.Η αιώνια παράταση όμως της θητείας είναι και άδικη και αναξιοκρατική.Αν γίνουν επιλογές το καλοκαίρι του 2018 επειδή η θητεία έληξε τον Ιούλιο του 2015 θα έχουν ολοκληρωμένα τρία χρόνια παράτασης της θητείας τους,κάτι το πρωτοφανές στην εκπαίδευση.Ας τις ξεκινήσει λοιπόν άμεσα.Και πάνω από όλα τα μοριοδοτούμενα πτυχία να έχουν σχέση με το αντικείμενο.Να καθορίσει λοιπόν σαφή συνάφεια με το αντικείμενο πτυχίων.Και να έχει ο Υουργός υπόψη του τι έγινε στις επιλογές του 2011 με τον αποκλεισμό πάνω από των μισών υποψηφίων με την τροποποίηση της Διαμαντοπούλου που ζητούσε την παραίτηση όσων είχαν θέσεις ευθύνης πρώτα και μετά να ήταν υποψήφιοι στις επιλογές ΣΣ.Ξεκαθάρισε με μια τροπολογία το τοπίο.

 
Σχολικοί σύμβουλοι ειδικοτήτων
27 Σεπ 2017 17:15

Απόλυτη συνάφεια χρειάζεται των πτυχίων είτε μεταπτυχιακών είτε διδακτορικών και ειδικά για τις ειδικότητες και να μην προσμετρώνται τα βιβλία αλλά οι δημοσιευσεις σε συνέδρια η διδακτική θητεία σε Αει και να δωθεί ηδυνατότητα και για νέους ηλικιακά σχολικούς συμβούλους να βοηθήσουν τους συναδελφους τους .Αν ο σχολικός σύμβουλος δεν έχει για παράδειγμα τελειώσει μεταπτυχιακό σχολική φυσική αγωγή σε μεταπτυχιακό αλλά έχει σε ασχετο θέμα διδακτορικό να μην μπορεί να γίνεται σχ.σύμβουλος γυμναστών .Επίσης αυξηση των σχολικών σύμβουλων σε ολους τους νομούς με ταυτόχρονη μείωση επιδόματος στο μισό απο εν ενεργεία εκπαιδευτικών που έχουν υπηρετήσει σε σχολεία και με υποδειγματικές διδασκαλίες και ωράριο και επίσης ημερίδες με θεματικά αντικείμενα.Αξιολόγη εργου των σχ.συμβούλων σε μηνιαία βάση.Αξιολόγηση εκπαιδευτικού εργου με ταυτοχρονη υποβοήθηση σε ελλείψεις .

 
Δόβας
27 Σεπ 2017 18:49

Βαρεθήκαμε πια να ακούμε για σχολικούς συμβούλους.

 
kmap
27 Σεπ 2017 19:35

Μάλιστα φτάσαμε στο σημείο να αποτελεί είδηση όταν ο Υπουργός συναντάει μια ένωση.Τι άλλο θα δούμε.Μια εμμονική στάση του Υπουργού μια συνεχή άρνηση και λόγια-λόγια...

 
Αλεκος
27 Σεπ 2017 20:34

κάποιοι η πολλοί δεν δουλεύουν και όλη η Ελλάδα μαζί δεν λειτουργεί.

 
Σχ Σύμβουλος
28 Σεπ 2017 07:51

Επιτέλους θα πρέπει να πείτε την αλήθεια κύριε υπουργέ. Εσείς απαξιώσατε το θεσμό του ΣΣ. 1. Μειώσατε το επίδομα από 400€ στα 300€. 2. Περικόψατε τις εκτός έδρας μετακινήσεις των ΣΣ επινοώντας το εφεύρημα των εντός έδρας μετακινήσεων (μέχρι 50 χλμ. από τον τόπο κατοικίας ή την έδρα των ΣΣ μέχρι τον τόπο μετακίνησης) για τις οποίες δεν πληρώνεται τίποτα. Στην ουσία ζητήσατε από τους ΣΣ να χρηματοδοτήσουν οι ίδιοι τις μετακινήσεις τους και επί της ουσίας τους αναγκάσατε να μην μετακινούνται. 3.Ανατρέψατε την ιεραρχία στην εκπαίδευση αφού υποβιβάσατε τους ΣΣ κάτω και από τους Δ/ντές σχ. μονάδων παρά τα αυξημένα προσόντα που διαθέτουν.

 
ΗΡΑ*
28 Σεπ 2017 13:05

@ Σχ. Σύμβουλος : " ...Εσείς απαξιώσατε το θεσμό του ΣΣ"....

Αγαπητέ κ. σχ. Σύμβουλε, σύνηθες φαινόμενο η απόσειση ευθυνών στην αποικία του Νότου κι αυτό όχι μόνο σε ό,τι αφορά την απαξίωση του θεσμού του σχολικού συμβούλου, αλλά ΚΑΙ στα μείζονα ζητήματα του έθνους, του λαού και της πατρίδος. Και για να το περιορίσουμε χρονικά : από τον Ιούλιο του '74 μέχρι τις μέρες μας, ήτοι από την προδοσία της Κύπρου μέχρι την 23η Απρίλίου του 2010, όταν ο ΓΑΠ (= Γεώργιος Ανδρέα Παπανδρέου) από το απάνεμο λιμάνι του ακριτικού Καστελόριζου ουσιαστικά ανακοινώνει τη χρεοκοπία της χώρας....
Αλλά ας αφήσουμε τα μείζονα - ποιος μπορεί να κρατήσει έστω για δευτερόιλεπτα μια πατάτα αμέσως βγαλμένη μέσα απ' τη χόβολη; - κι ας έρθουμε στα ελάσσονα.
Δυο ερωτήματα μόνο θέτω προς συζήτηση τα οποία ίσως μας βοηθήσουν να προσεγγίσουμε τα πραγματικά αίτια της απαξίωσης του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου:

- Ποια συγκεκριμένα κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου ... διαρρηγνύουν τα
ιμάτιά τους διαχρονικά χάριν του θεσμού του σχολικού συμβούλου και γιατί ;

- Για ποιους λόγους όλοι οι μέχρι τώρα υπηρετήσαντες υπουργοί Παιδείας του
ΣΥΡΙΖΑ ( Μπαλτάς - Φίλης - Γαβρόγλου) κρατούν διαχρονικά την ίδια στάση -
έχοντας τους ΣΣ σε ... απόσταση και στο "περίμενε" - απέναντι στους σχολικούς
συμβούλους;

Μπορούμε να συζητήσουμε πάνω σ' αυτά τα δυο ερωτήματα; ΄Ολα τ' άλλα είναι λόγια του αέρα...

 
ελενη
28 Σεπ 2017 17:35

Θα σου απαντήσω εγώ @ΗΡΑ για ποιους λόγους, όλοι οι μέχρι τώρα υπηρετήσαντες υπουργοί Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ( Μπαλτάς - Φίλης - Γαβρόγλου) κρατούν διαχρονικά την ίδια στάση - έχοντας τους ΣΣ σε ... απόσταση και στο "περίμενε" - απέναντι στους σχολικούς συμβούλους;

Διότι πλασάρουν το παραμύθι περί της μη αξιολόγησης στον καταναλώνοντα σανό πληθυσμό των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, αριθμούντα περίπου 130.000 ψήφων και μετά των άλλων παρελκόμενων που οι εκπαιδευτικοί επηρεάζουν (οικογένεια τους και παιδιά) φτάνουν τους 350.000 ψήφους, ικανούς αυτοί οι ψήφοι να βγάλουν μια αυτοδύναμη κυβέρνηση.

Ασφαλώς θυμάστε τις επαναστατικές γυμναστικές στα σχολεία και στους συλλόγους των κυβερνητικών, τώρα πλέον συνδικαλιστών στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών την εποχή του Αρβανιτοπουλου.

Ποιοι ήταν στα κάγκελα του υπουργείου κατά των σχολικών συμβούλων στις επιμορφώσεις? Ασφαλώς ο υποψήφιος παραλίγο ευρωβουλευτής συνδικαλιστής της νοσοκομειακής εκπαίδευσης με τον παχύ μύστακα και τις τιράντες.

Ποιοι ήταν μέσα στους συλλόγους εμποδίζοντας την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων?

Οι συνδικαλιστές του κυβερνητικού κόμματος

Που στόχευαν όλοι αυτοί ?

Μα φυσικά στην ψήφο των εκπαιδευτικών?

Γιατί δεν δέχονται τους σχολικούς συμβούλους οι νυν υπουργοί?

Διότι γνωρίζουν πολύ καλά την δύναμη της ψήφου του εκπαιδευτικού κόσμου στην Ελλάδα και χαϊδεύουν τα αυτιά των εκπαιδευτικών.

Άσχετο αν από την πίσω πόρτα την αξιολόγηση την περάσουν ως αποτίμηση.

Άσχετο αν υπόσχονται διορισμούς ς στο πόπολο γνωρίζοντας πως στο μνημόνιο που έχουν οι ίδιοι υπογράψει αυτό θα γίνει μόνον όταν θα γίνει η αξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς.

Άσχετο βέβαια όταν σε όλους τους τους τόνους πετανε ότι οι … «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί δεν θα αξιολογηθούν αλλά θα αξιολογήσουν.

Γι αυτό αγαπητή μου ΗΡΑ οι νυν και οι πρώην υπουργοί δεν πλησιάζον τους ΣΣ.

 
ΗΡΑ*
28 Σεπ 2017 21:02

@ Σχολικοί σύμβουλοι ειδικοτήτων

Οι απόψεις σας κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση αν και όχι όλες. Εδώ και δύο τρία χρόνια με παρεμβάσεις μου και σχετικά σχόλια υποστηρίζω ορισμένες θέσεις σαν τις παραπάνω και οι οποίες υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαν να συμβάλουν στη βελτίωση του θεσμού του σχολικού συμβούλου. Συγκεκριμένα: Συμφωνώ με τη συνάφεια των τίτλων σπουδών (μεταπτυχιακό -διδακτορικό κ.λπ.) αλλά όχι με τον αποκλεισμό του υποψηφίου στην περίπτωση που δεν υπάρχει πλήρης αντιστοιχία - εσείς μιλάτε για απόλυτη συνάφεια - με το αντικείμενο της ειδικότητας ευθύνης. Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και για τους συμβούλους γενικής Παιδείας (δασκάλων) κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Για το λόγο αυτό η πρότασή μου 'εχει ως εξής : Η μοριοδότηση των τίτλων σπουδών να προσδιορίζεται αναλογα με το βαθμό συνάφειας των τίτλων σπουδών (βλ. παραπάνω) με το ψυχολογικό -παιδαγωγικό -διδακτικό γίγνεσθαι στη σχολική τάξη και το σχολείο γενικότερα ( εννοείται και των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται στο Δημοτικό). Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει και στη Δευτεροβάθμια με τα κριτήρια να είναι πιο αυστηρά και να τείνουν προς το απόλυτο αλλά όχι εκ προοιμίου αποκλεισμός από τη συμμετοχή στις κρίσεις. Σε ό,τι αφορά την πρότασή σας " να μην προσμετρώνται τα βιβλία" έχω να παρατηρήσω τα εξής: Εάν το βιβλίο ταυτίζεται με το περιεχόμενο της διατριβής με αλλαγμένο απλά του τίτλου της ( δυστυχώς συνηθισμένη πρακτική! ) να απορρίπτεται ασυζητητί. Για την έκδοση όμως βιβλίων επιστημονικού περιεχομένου και αποδεδειγμένα συναφές με διδασκόμενο γνωστικό αντικείμενο ( στη Β/θμια) ή με το σχολικό γίγνεσθαι όπως αδρομερώς το περιέγραψα παραπάνω για την Πρωτοβάθμια ασφαλώς και πρέπει να μοριοδοτείται. Σχετικά τώρα με τις δημοσιεύσεις σε συνέδρια: Η υποθεση σηκώνει πολύ συζήτηση και εξηγούμαι: Εάν τηρούνται οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή σε συνέδρια ( που στη χώρα μας δυστυχώς δεν τηρούνται) κι αν η δημοσίευση των πρακτικών συνεδρίων γίνεται βάσει επιστημονικών κριτηρίων και διεθνών standards ασφαλώς και πρέπει να μοριοδοντούνται άρθρα - μελέτες ή/και (μικρο-) έρευνες. Όχι όμως απλά συμμετοχή σε συνέδρια κι "ας είναι ό,τι να 'ναι". Δυστυχώς και σ' αυτή την περίπτωση το πράγμα έχει "ξεχειλώσει"... Συμφωνώ επίση με την πρότασή σας για "... να δοθεί η δυνατότητα για νέους ηλικιακά σχολικούς συμβούλος..." τηρουμένων βεβαίως όλων των προϋποθέσεων που προανέφερα κι άλλα ακόμα περισσότερα όπως φρέσκα μυαλά, δηλ. ανοιχτόμυαλοι με όρεξη, αγάπη για δουλειά και προσφορά κ.λπ.κ.λπ., γιατί το " νέοι να 'ναι ό,τι να 'ναι" δεν φτάνει. Στη ζωή μου έχω γνωρίσει μεγάλους σε ηλικία δασκάλους - καθηγητές (Γυμνασίου/Λυκείου), καθηγητές (πανεπιστημίων της ημιδαπής και της Εσπερίας) που τυφλα να 'χουν οι νέοι μπροστά τους!... Τέλος, για τη διδακτική θητεία σε ΑΕΙ κι εδώ σηκώνει συζήτηση η υπόθεση. Ναι μεν αλλά υπο προϋποθέσεις και αποδεδειγμένα κι όχι με απλές βεβαιώσεις του αλφα ή βήτα καθηγητή. Εκείνο όμως που πρέπει να επανέλθει όπωσδήποπτε είναι η διδακτική εμπειρία ( π.χ. 8ετής διδακτική προϋπηρεσία) κι όχι εκπαιδευτική εμπειρία που έγινε επί Διαμαντοπούλου γι8α λόγους ευνόητους....

 
ΗΡΑ*
29 Σεπ 2017 08:39

@ Ελένη

Αγαπητή Ελένη, η απάντησή σου είναι επιλεκτική και μονόπλευρη. Εγώ έθεσα δύο ερωτήματα. Εσύ προτίμησες - προφανώς συνειδητά - να παρακάμψεις την 1η ερώτηση και ασχολήθηκες, έτσι όπως ασχολήθηκες, αποκλειστικά με τη 2η. Αυτός όμως δεν είναι ο σωστός και σφαιρικός τρόπος προσέγγισης του θέματος. Δηλ. να θέτεις η ίδια ερωτήματα που σε βολεύουν και να απαντάς σ΄αυτά σχεδόν μονολεκτικά. Μοιάζει βέβαια κάπως η μέθοδός σου με τη μαιευτική του Σωκράτη αλλά μάλλον για κακέκτυπό της πρόκειται. Για το λόγο αυτό επαναφέρω την 1η ερώτηση με το εξής σκεπτικό: Πριν από την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝ.ΕΛΛ. τα πράγματα - σε ό,τι αφορά τους σχολικούς συμβούλους - ήταν όλα καλώς καμωμένα;
- Ποια συγκεκριμένα κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου ... διαρρηγνύουν τα
ιμάτιά τους διαχρονικά χάριν του θεσμού του σχολικού συμβούλου και γιατί ;

 
Σχολικοί σύμβουλοι ειδικοτήτων
29 Σεπ 2017 09:27

@Ηρα
Η συνάφεια τίτλου σπουδών αποδυκνύεται εύκολα απο τον οδηγό μαθημάτων που παρακολούθησε ο μεταπτυχικός η διδακτορικός!Αν το 50 τοις εκατό των μαθημάτων δεν έχουν σχέση με την πρωτοβάθμια η δευτεροβάθμια να αποκλείεται!Επίσης το να εχει κάνει διδακτικό εργο σε Αει που να αποδυκνείεται ευκολα μπορεί να το διαπιστώσει κανείς αν στην διάρκεια της θητείας του εχει κάνει δημοσιευσεις ! Η παιδεία απαιτεί νέο αίμα ανθρώπων σε ειδικότητες που να έχουν διατελέσει σε τάξη,που να έχουν επιμορφωτικά σεμινάρια τουλάχιστον διετίας αναγνωρισμένα απο το κράτος πάνω στην διοιήκηση της εκπαίδευσης ,που να έχουν δημοσιευσεις και ανώτερου επιπέδου θητεία!Φαίνεται οτι κάτι παει να γίνει!Ας βάλουν και νέους ανθρώπους ας μειώσουν το επίδομα ας αυξήσουν τους νομούς να μην γίνεται η θητεία μόνο για πληβείους και μετά ας μιλάμε για κράτος δικαίου!Μόνο ο νέος εκπαιδευτικός πιστευω μπορει να μπει σε τάξη ενω είναι σχολικός σύμβουλος ειδικότητας και να διδάξει και όχι εκείνοι που απλά που κυνηγούσαν τίτλους !

 
καθηγητής
29 Σεπ 2017 18:34

@ Σχ Σύμβουλος

Τα υψήλα προσόντα που περιγράφετε ΔΕΝ είναι προαπαιτούμενα για τη θέση, μπορεί να τα έχουν οι περισσότεροι αλλά δεν τα έχουν όλοι. Και από τη στιγμή που δεν είναι προαπαιτούμενα για μία θέση δεν μπορούν να επικαλούνται για την τοποθέτηση της θέσης αυτής σε ανώτερη θέση στην ιεραρχία από αυτήν που ορίζει η νομοθεσία.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.