Placeholder

ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠ/ΚΗ

Έκκληση Δ. Μπαξεβανάκη για τη στήριξη της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης

“Φιλοδοξούμε τα επόμενα δύο χρόνια να υπερβούμε τον αριθμό των 8.000 θέσεων μαθητείας και απασχόλησης, με την κινητοποίηση του Δημοσίου, Ευρύτερου Δημοσίου, των Επιμελητηρίων”
Δημοσίευση: 27/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πέραν των θεσμικών αλλαγών σε επίπεδο υπουργείου Παιδείας απαιτείται και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων ώστε να στηρίξουμε πιο δυναμικά την προσπάθεια αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και διασύνδεσής της με την ελληνική επιχειρηματικότητα.

Την έκκληση αυτή απηύθυνε ο αρμόδιος για την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση Δ. Μπαξεβανάκης, μιλώντας στο Συνέδριο ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Ο κ. υφυπουργός αναφερόμενος στις θεσμικές πρωτοβουλίες του υπουργείου παιδείας τόνισε τα εξής:

Ως προς τα Επαγγελματικά Λύκεια:

Α)  Σημαντικό βήμα υπήρξε η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να αποκτήσουν τα Επαγγελματικά Λύκεια μια πιο ελκυστική δομή που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/-τριών, θα εξασφαλίζει αφενός γενικές γνώσεις και αφετέρου εξειδικευμένες τεχνολογικές και επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση.

Β) Στην προσπάθειά μας να παρέχουμε μεγαλύτερες ακαδημαϊκές και επαγγελματικές διεξόδους στους αποφοίτους ΕΠΑΛ νομοθετήσαμε τη διεύρυνση πρόσβασής τους σε Πανεπιστήμια & ΤΕΙ που έδωσε τη δυνατότητα σε πολλούς αποφοίτους να εισαχθούν σε σχολές υψηλής ζήτησης.

Γ) Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στην εφαρμογή του ‘Μεταλυκειακού  Έτους- Τάξη Μαθητείας’ που αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα και χαρακτηριστική βέλτιστη πρακτική διασύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την ελληνική αγορά εργασίας.

Το πρόγραμμα της μαθητείας αποτελεί ένα εκπαιδευτικό μοντέλο που προετοιμάζει τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. για την ομαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας, τους προσφέρει εργασιακή προοπτική, εργασιακή κουλτούρα και εμπειρία. Με τη συμμετοχή ήδη 1200 αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων σε δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις με τη συμβολή του ΟΑΕΔ, Βιοτεχνικών και Βιομηχανικών Επιμελητήριων και τη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων φορέων δημιουργείται μια γέφυρα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και απασχόλησης. Επιτυγχάνεται, δηλαδή, η ενεργός εμπλοκή όλων στην παραγωγική διαδικασία, η εξάσκηση των μαθητευομένων σε πραγματικές συνθήκες εργασίας και η διασύνδεση της σχολικής γνώσης με τις κοινότητες εργασίας και παραγωγής, δημιουργώντας ένα συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην σχολική μονάδα και τις ανάγκες και απαιτήσεις την τοπικής κοινωνίας. Η εργασιακή αυτή εμπειρία και η υψηλού επιπέδου κατάρτιση στο χώρο εργασίας και σχολείου ολοκληρώνεται με τη δυνατότητα απόκτησης πιστοποιημένου τίτλου σπουδών επιπέδου 5 βάσει του Εθνικού και Ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων, γεγονός που επιδρά θετικά στη μελλοντική επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των νέων και βελτιώνει τους δείκτες τοπικής περιφερειακής ανάπτυξης.

Ήδη το εγχείρημα αυτό έχει γίνει ευρέως αποδεκτό από όλους ενώ φιλοδοξούμε τα επόμενα δύο χρόνια να υπερβούμε τον αριθμό των 8.000 θέσεων μαθητείας και απασχόλησης, με την κινητοποίηση του Δημοσίου, Ευρύτερου Δημοσίου, των Επιμελητήριων, οι οποίοι προσφέρουν στους νέους και τις νέες μας ποιοτικές θέσεις μαθητείας που συντελούν στην ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων.

Ως προς τα ΙΕΚ:

Λιγότερο γνωστές στην κοινωνία, αλλά εξίσου σημαντικές με τις προαναφερθείσες, είναι οι ενέργειες που αφορούν την Επαγγελματική Κατάρτιση. Η ενίσχυση των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. δεν αποτελεί απλώς ευθύνη της πολιτείας αλλά ταυτόχρονα κυβερνητική προτεραιότητα, καθώς είναι πλέον ευρέως κατανοητό ότι η πρόσβαση σε δομές κατάρτισης δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ευκολότερη πρόσβαση στον «εργασιακό στίβο» και διευκολύνει την προσαρμογή των σπουδαστών στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της παραγωγικής διαδικασίας. Τη σημασία που το Υπουργείο Παιδείας δίνει στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. φανερώνουν μεταξύ άλλων η αυξημένη πίστωση για το οικονομικό έτος 2017, η δέσμευση σημαντικών κονδυλίων για την αναβάθμιση του απαραίτητου εργαστηριακού εξοπλισμού, η εφαρμογή της Μαθητείας σε συγκεκριμένες καταρχάς ειδικότητες (με στόχο τη μετέπειτα διεύρυνση του θεσμού), η εξασφάλιση κονδυλίων για νέους, σύγχρονους οδηγούς σπουδών σε όλες τις ειδικότητες και οι πολυσυζητημένες εξετάσεις πιστοποίησης, οι οποίες μετά από πολύ καιρό διεξάγονται για το μεγαλύτερο ποσοστό των αποφοίτων στις αρχές του ερχόμενου μήνα.

Ας σημειωθεί πως για το ερχόμενο εξάμηνο κατάρτισης, πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα σε περίπου 20.000 νέους και νέες να σπουδάσουν στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. και μάλιστα στην 1η τους επιλογή, αφού τα τμήματα που εγκρίνονται στην επικράτεια ξεπερνούν τα 700.

Σχόλια (2)

 
ΔημιουργικάΑσαφής
27 Σεπ 2017 12:53

Μεγαλόπνοα λόγια που δεν κοστίζουν τίποτε, την ώρα που ο σκοπός είναι στην αρχή να συγχωνεύσουν, έπειτα να καταργήσουν τις ειδικότητες της Γ τάξης ΕΠΑΛ και να οδηγήσουν εκτός δημοσίου, τους καθηγητές ειδικοτήτας της Επαγγελματικής εκπαίδευσης σε λίγα χρόνια. Θεωρούν άχρηστη και δαπανηρή την παιδεία ολόκληρη.. Tόσα χρόνια που κρατάνε τα μνημόνια κόβουν και ξανακόβουν από το πιο ευαίσθητο και σημαντικό τομέα των δημοσίων επενδύσεων, που αφορά τους νέους και το μέλλον.. Δεν τους ενοχλεί να δαπανούν δισεκατομμύρια για αμυντικές δαπάνες, να συντηρούν τόσες χιλιάδες προσωπικό στο στρατό χωρίς καμία χρησιμότητα, ενώ η χώρα είναι σε καιρό ειρήνης έναν αιώνα ...

 
Μαρία
28 Σεπ 2017 15:42

Πολλοί μαθητές που ήθελαν να φοιτήσουν έχασαν την ευκαιρία γιατί φέτος οι δηλώσεις έγιναν τον Αύγουστο και μέχρι 4/9 σε σχέση με άλλες χρονιές πολύ νωρίς. Κόπηκαν πολλές ειδικότητες ΙΕΚ ενώ υπήρχε ενδιαφέρον και ο απαραίτητος αριθμός για να γίνουν τμήματα σύμφωνα με τον κανονισμό υπάρχουν ακόμα πολλοί που θα ήθελαν να εγγραφούν και εκτός συστήματος το Υπουργείο όμως δεν έκανε κάτι για να δοθεί και σε αυτά τα παιδιά μια ευκαιρία.
Όσο για τις αγορές υλικών γίνεται αγώνας με τους προμηθευτές, γιατί οι αγορές γίνονται επί πιστώσει και αργούν οι πληρωμές.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ