Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Με την οικονομική βοήθεια των γονιών εισάγονται οι υποψήφιοι στα ΑΕΙ

Πολλοί είναι οι γονείς και πολλά είναι τα όργανα της πολιτείας, τα οποία αντιμετωπίζουν το νέο ως παιδί
Δημοσίευση: 27/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Στην ελληνική κοινωνία για να περάσεις στην ενηλικίωση και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,  αυτό μέσω του συστήματος των πανελληνίων εξετάσεων είναι κάτι το οποίο θα προσφέρει η οικογένεια και όχι η δική σου προσπάθεια.

Β. Όταν σου λέει ότι εάν δεν πας σε φροντιστήρια τα οποία τα πληρώνω εγώ ο γονιός δεν θα έχεις πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αντιλαμβανόμαστε πώς αντιμετωπίζονται  οι νέοι μέχρι σήμερα.

Τα παραπάνω είπε ο Γενικός  Γραμματέας Νέας Γενιάς  Παυσανίας Παπαγεωργίου στη σημερινή συνεδρίαση της  Ειδικςή Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου τονίζοντας παράλληλα πως : «Ένα άλλο ζήτημα που αντιμετωπίζει, ειδικά η ελληνική κοινωνία, είναι αυτό του εάν θέλει τελικά να αναγνωρίσει το νέο ως νέο και όχι ως παιδί. Αντιμετωπίζουμε αυτό το πρόβλημα, το οποίο αναφέρθηκε σε σχέση με τις χώρες του βορρά, ότι πολλοί είναι οι γονείς και πολλά είναι τα όργανα της πολιτείας, τα οποία αντιμετωπίζουν το νέο ως παιδί».

Ο  Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, τόνισε επίσης στην ομιλία του τα εξής:

  • Η  νεότητα αποτελεί την κομβικότερη και κρίσιμη φάση στον κύκλο της ανθρώπινης ζωής. Κατά την διάρκεια της, οι έφηβοι και οι έφηβες, καλούνται να πραγματοποιήσουν μια μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή, να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να την αναπτύξουν και να κατακτήσουν την αυτονομία τους μέσα στην οικογένεια, το σχολείο και γενικότερα στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
  • Αυτό που σας προανέφερα, είναι μια διαχρονική αναγκαιότητα και όχι μια απορία - μια αναγκαιότητα η οποία προέκυψε εξαιτίας της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών. Αποτελεί μια κοινή αποδοχή επιστημονικά και βιωματικά εδραιωμένη, από την οποία απορρέουν οι υποχρεώσεις της Πολιτείας και των πολιτών απέναντι στους νέους.
  •  
  •  
  •  
  • Όμως, όσο και αν οι πολίτες έστω και ενστικτωδώς αντιλαμβάνονται τις υποχρεώσεις τους και προσπαθούν να ανταποκριθούν η πολιτεία επί σειρά δεκαετιών αδιαφόρησε για τις δικές της αυξημένες υποχρεώσεις, και θεώρησε ότι αρκεί η παροχή ενός εκπαιδευτικού συστήματος και η ενασχόλησή της με τις πάγιες και μόνιμες δημοσιονομικές ανάγκες ώστε να ανταποκριθεί εμμέσως στις υποχρεώσεις της προς τους νέους. Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής διαφαίνονταν πάντα, καλύπτονταν όμως από ένα αίσθημα τεχνητής ευημερίας με ελάχιστες διακοπές συντονισμένων διεκδικήσεων φοιτητικών κινημάτων ή νεολαιίστικών άλλων. Φτάνοντας όμως στην εποχή της κρίσης οι ψεύτικές ελπίδες, συμπαρασύρθηκαν από μια έκκριση οικονομικής  κακοδιαχείρισης, εκμετάλλευσης και αποστράγγισης των δημόσιων δυνατοτήτων, κατακρεούργηση της παραγωγής και της εργασίας. Τότε οι νέοι, για τους οποίους είχαν επενδυθεί μάλλον τα περισσότερα στην εποχή των παχαίων αγελάδων, κατέγραψαν και τις μεγαλύτερες απώλειες.
  •  Σήμερα η πολιτεία αναγνωρίζει τη νεολαία ως κεντρικό παράγοντα, στη ίδια τη διαδικασία της κοινωνικής προόδου και της παραγωγικής ανασυγκρότησης. Προσπαθεί, αγωνίζεται να συμβάλει στην διευκόλυνση της παραπάνω διαδικασίας, μέσα από την παραγωγή στοχευμένων πολιτικών για την κοινωνικοποίηση τους, την ανάπτυξη των ενδιαφερόντων και των δεξιοτήτων τους, την ελεύθερη έκφραση, την αυτονομία τους και γενικά την διασφάλιση των όρων και των μέσων, που θα επιτρέψουν στους νέους και τις νέες να διεκδικήσουν μια ισότητα συμμετοχή στην κοινωνία.
  • Η αλλαγή στα πολιτικά δεδομένα και στο σκηνικό του 2015, έφερε και αλλαγές στις επικείμενες πολιτικές για την νεολαία. Δεν ξεχνάμε ότι στις κεντρικές πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης υπήρξε η ψήφος στα 17, η ενίσχυση της έρευνας η οποία αφορά κυρίως νέους και η ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας που δείχνει να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον το επιχειρηματικό των νέων. Παράλληλα, αναβιώθηκε η ανάγκη των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων και μετάγγιση αυτών στο Ελληνικό εθνικό δεδομένο, η συμμετοχή στην Ευρώπη 20-20 και σε άλλες διεθνείς δεσμεύσεις όπως του ΟΗΕ για την βιώσιμη ανάπτυξη.
  • Μετά από αυτά τα πρώτα βήματα, αντιλαμβάνεστε ότι προκύπτει ένα κεντρικό ερώτημα, πως οι μεγαλύτερες γενιές θέλουν να δουν την νεολαία μας και πως οι ίδιοι οι νέοι φαντάζουν και προτάσσουν το μέλλον τους. Σίγουρα και δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς, θέλουμε οι νέοι και οι νέες  να είναι υπεύθυνοι και ενεργοί δημοκρατικοί πολίτες, με επιρροή στη δημοκρατική και δημόσια σφαίρα, θέλουμε να είναι αυτόνομοι και επαρκείς στην επαγγελματική και εκπαιδευτική αλλά και στην προσωπική τους ζωή. Θέλουμε να είναι υγιείς, ασφαλείς και να αισθάνονται ικανοποιημένοι από τη ζωή τους. Θέλουμε πραγματικά, να τους προσφέρουμε όλες εκείνες τις επιλογές που θα τους επιτρέψουν να πραγματώσουν τα όνειρα τους, την ελπίδα τους και την προοπτική.
  • Γνωρίζουμε ότι πρέπει να γίνουν πολλά, μιας και ο τομέας των πολιτικών για την νεολαία δεν αναπτύχθηκε όπως θα έπρεπε να έχει αναπτυχθεί. Καθώς και η απουσία ενός αποτελεσματικού μηχανισμού εποπτείας και αξιολόγησης των εφαρμοζόμενων πολιτικών για τη νεολαία, είναι δεδομένη και μη αμφισβητήσιμη.  Λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη διαχρονική δομική δυσλειτουργία και υπό την πίεση των δραματικών συνεπειών οι οποίες προέκυψαν στα  χρόνια της οικονομικής κρίσης στους νέους ανθρώπους, αποφασίσαμε ότι δεν μπορεί παρά να διαπιστώσουμε την αναγκαιότητα και την ανάγκη γενικότερα της επαν…των πολιτικών για την νεολαία.  
  • Όμως, ο λόγος που βρισκόμαστε εδώ σήμερα δεν είναι γιατί πρέπει να πούμε το τι πρέπει να γίνει, είναι για να σας παρουσιάσουμε το τι ήδη γίνεται και που αυτό μπορεί να καταλήξει. Πιο συγκεκριμένα, προχωρούμε άμεσα στη δημιουργία ενός πλαισίου ενδυνάμωσης των νέων, ρυθμιστή των θεμάτων νεολαίας που στόχο έχει να υποστηρίξει την εκάστοτε κυβέρνηση και τους εταίρους, στο να εντείνουν τις προσπάθειες τους και να δράσουν πιο αποτελεσματικά υπέρ των νέων. Ένα τέτοιο πλαίσιο στρατηγικής για τη νεολαία, θα χρησιμεύσει ως κοινή αναφορά σε οποιαδήποτε μελλοντική συζήτηση και συνεργασία. Ένα τέτοιο στρατηγικό πλαίσιο θα καθοδηγήσει τη λήψη αποφάσεων, θα προσδιορίσει τις προτεραιότητες και τον προγραμματισμό. Ένα τέτοιο πλαίσιο, θα αποτελέσει τη δια τομεακή προσέγγιση  της πολιτικής για τη νεολαία τόσο μεταξύ της κεντρικής, περιφερειακής και τοπικής διοίκησης όσο και μεταξύ των φορέων, των οργανώσεων και των συλλογικοτήτων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της νεολαίας.
  • Ένα τέτοιο στρατηγικό πλαίσιο, θα ενισχύσει τη δέσμευση της εκάστοτε κυβέρνησης για την νεολαία, ώστε να μπορέσει να επιτευχθεί η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος τεκμηρίωσης σχετικά με τα μέτρα, τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις που πρέπει να λάβουμε και να πραγματοποιήσουμε για τους νέους και τις νέες της χώρας μας. Το πλαίσιο αυτό στρατηγικής, είναι το Νεολαία΄17-΄27 πλαίσιο δράσεων για την ενδυνάμωση των νέων. Το κείμενο αυτό, προσδιορίζει το όραμα, τις αρχές και τους στόχους για τους νέους και τις νέες στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τους σύγχρονους μετασχηματισμούς της νεολαίας, στο συγκεκριμένο κοινωνικό οικονομικό και πολιτιστικό πλαίσιο. Προσδιορίζει τα διαθέσιμα εργαλεία και τα προγράμματα που υπάρχουν, αλλά και αυτά που πρέπει να δημιουργηθούν για την επίτευξη των στόχων αλλά και για τους μελλοντικούς σχεδιασμούς με ορίζοντα δεκαετίας. Προσδιορίζει τους δείκτες, τους μηχανισμούς και τις διαδικασίες εποπτείας και παρακολούθησης. Τις οποίες θα ενθυμίσει η Ελληνική πολιτεία, προκειμένου να είναι σε θέση να αξιολογεί την απόδοση και αποτελεσματικότητα των διαφόρων εργαλείων, δράσεων και προγραμμάτων και παράλληλα, να προσαρμόζει αναλόγως τις εφαρμοζόμενες πολιτικές στα βέλτιστα αποτελέσματα.
  • Τέλος, θα εγγυηθεί τη προσαρμογή στα δεδομένα της χώρας μας, των γενικών ευρωπαϊκών αποφάσεων, τις οποίες ούτε μπορούμε ούτε πρέπει να μεταφέρουμε αυτούσιες χωρίς πρότερά επεξεργασία. Το κείμενο αυτό, θα προετοιμαστεί και θα συν διαμορφωθεί έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία του, από την αρχή μέχρι το τελικό στάδιο της της επίσημης υιοθέτησής του όπως ορίζει η πολιτική της Ευρώπης της Ε.Ε. αλλά και κάθε ευνοούμενου κράτους, με την έμπρακτη συμμετοχή σε όλη τη διάρκεια του των νέων, των εμπλεκόμενων φορέων, του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, της κοινωνίας των πολιτών και πάνω απ’ όλα για τους νέους αλλά με τους νέους προερχόμενο από τους ίδιους τους νέους.  
  •  
  •  
  • Χωρίς αμφιβολία, θέλουμε να επιτύχει ένα τέτοιο εγχείρημα, όμως εξαρτάται από μια διαρκή δέσμευση όλων των επιπέδων διακυβέρνησης, όπως και των εταίρων. Για αυτό το λόγο έχει μέχρι σήμερα ήδη πραγματοποιηθεί σε επίπεδο κεντρικής διακυβέρνησης λεπτομερής χαρτογράφηση των στόχων, των προγραμμάτων και των δράσεων για τη νέα γενιά διατομεακά, προκειμένου να διαπιστωθεί το επίπεδο των υφιστάμενων παρεμβάσεων σε διαφορετικούς τομείς πολιτικής, να εντοπιστούν τα κενά και οι παραλείψεις και να καταγραφούν οι χρησιμοποιούμενοι πόροι για την υλοποίηση αυτών των πολιτικών. Τι γινόταν, γιατί γινόταν, και με ποιο αποτέλεσμα;
  • Η διαδικασία της χαρτογράφησης, η οποία έτρεξε μέσω της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, με ενεργοποίηση της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που κατασκευάστηκε αποκλειστικά για αυτόν το λόγο, έχει φέρει πάρα πολύ χρήσιμα αποτελέσματα. Επιπλέον, σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται μέσω του διαδικτυακού τόπου Opengov, η διαδικασία της προδιαβούλευσης αναφορικά με τους κεντρικούς άξονες του πλαισίου στρατηγικής, ενώ, παράλληλα, μέσω εγκυκλίου που εστάλη στα γενικά και επαγγελματικά λύκεια της χώρας, συγκεντρώθηκαν οι απόψεις της μαθητιώσας νεολαίας που βρίσκεται στο όριο της ενήλικης ζωής.
  • Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα προχωρήσει η κατάρτιση του τελικού κειμένου της στρατηγικής για τη νεολαία, το οποίο θα τεθεί και σε κοινωνική διαβούλευση και θα αναφέρει τους τομείς στρατηγικής, τις επιμέρους δράσεις της, τους δείκτες και ό,τι άλλο πρέπει να προβλέψουμε για τη «Νεολαία 2017 - 2027». Είναι σίγουρο ότι η παρούσα Κυβέρνηση έχει διδαχθεί μέσα από την αποτυχημένη εμπειρία άλλων προηγούμενων και σας εγγυώμαι ότι δεν πρόκειται να αναβιώσουμε εργαλεία ανεξέλεγκτων επιχορηγήσεων, ούτε φορείς - «φαντάσματα» πίσω από ταμπέλες νέας γενιάς.
  • Στη σύγχρονη εποχή και κυρίως στη σημερινή συγκυρία που βιώνει η χώρα μας, είναι αναγκαίο η πολιτική για τη νεολαία να είναι σε άμεση συνεργασία και συμπληρωματικότητα και με άλλες πολιτικές, όπως για την εργασία, την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την υγεία, τη συμμετοχή στα κοινά και, φυσικά, τον αθλητισμό. Για αυτό και βασικό σημείο των κυβερνητικών πρωτοβουλιών αποτελεί η ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών για τη σύσταση ενός διοικητικού κυβερνητικού οργάνου που θα αποτελέσει το κεντρικό συντονιστικό σημείο για τη διοίκηση για τις πολιτικές νεολαίες. Είναι ένα κυβερνητικό όργανο που θα συνεργάζεται με τα επιμέρους υπουργεία με σκοπό την υλοποίηση των στόχων, που θα συντονίσει τη συλλογική προσπάθεια, που θα αξιολογεί παρακολουθώντας τους δείκτες και θα παρουσιάζει την πραγματική εικόνα στους βουλευτές και την κοινωνία, που, με λίγα λόγια, θα έχει την ευθύνη χωρίς να έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα. Είναι ένα όργανο το οποίο θα επαναφέρει τη στρατηγική και την πολιτική για τη νεολαία στο σημείο ακριβώς που το αξίζει και το έχει ανάγκη η χώρα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.
  • ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΤΑΜΠΟΥΛΗ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Θέλω να αναφέρω ότι παρίστανται, επίσης, η κυρία Χρυσάνθη Γκοντίνου, Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και οι κυρίες Σωτηρία Λιακάκη και Μαρίνα Σκουρογιάννη, συνεργάτριες του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής.
  • Το λόγο έχει ο κύριος Γεώργιος Μόσχος.
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΣΧΟΣ (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη - Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού): Κυρία Πρόεδρε, ευχαριστούμε για την πρόσκληση. Δεν έχει προηγηθεί κάποια συνεργασία μας με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς για τα θέματα πλαισίου στρατηγικής για την ενδυνάμωση των νέων, αλλά προσβλέπω ότι μπορεί να συμβεί στη συνέχεια. Με την παρέμβασή μου σήμερα θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ στα ερωτήματα που έχουν τεθεί και τα οποία έχουν να κάνουν με τον εντοπισμό αναγκών, προτεραιοτήτων και θεματικών που, μέσα από την εμπειρία μας, έχουμε εντοπίσει ότι απασχολούν τη νέα γενιά.
  • Προφανώς, εγώ στον τομέα ευθύνης μου ως υπεύθυνος Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα δικαιώματα του παιδιού, θα μιλήσω για την ηλικία κάτω των 18, με βάση την εμπειρία 14 ετών, κατά την οποία λειτουργεί ο Συνήγορος του Παιδιού στο πλαίσιο του Συνηγόρου του Πολίτη και με βάση, φυσικά, τις διαπιστώσεις μας. Η έννοια της ενδυνάμωσης, που έχει επιλεγεί να ενταχθεί στο πλαίσιο στρατηγικής, είναι πάρα πολύ σημαντική. Εγώ στα 35 χρόνια της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας που δουλεύω με τα παιδιά και τους εφήβους, θεωρώ ότι η λέξη «ενδυνάμωση» ίσως είναι κρίσιμη, δηλαδή να δώσουμε σε αυτήν τη νέα γενιά ένα κομμάτι αυτοπεποίθησης, αυτογνωσίας, δεξιοτήτων υποστήριξης για να παίρνουν αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα της ζωής τους, έτσι ώστε να βγάζουν πέρα και, βεβαίως, να αναπτύσσουν την ιδιότητα του πολίτη, να αποκτούν συνείδηση του κοινωνικού τους ρόλου και αυτό μπορεί να γίνει με εκπαίδευση και με δράσεις υποστήριξης σαν και αυτές που προβλέπονται.
  • Επίσης, επειδή αναφέρεται μέσα στο κείμενο της διαβούλευσης, η εμπειρία μας όλα αυτά τα χρόνια είναι να διαβουλευόμαστε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους με τα παιδιά και τους εφήβους και τους νέους, δηλαδή μέχρι την ηλικία των 18, είτε σε ατομικές συναντήσεις σε σχολεία και ιδρύματα, είτε σε συναντήσεις σε πολλά διαφορετικά σχολεία, είτε με τη Βουλή των Εφήβων, με την οποία είχαμε τα τελευταία 4 χρόνια πάρα πολύ ενδιαφέρουσες εμπειρίες, κάνοντας μια προσπάθεια, εγώ εκπροσωπώντας το Συνήγορο του Πολίτη και του Παιδιού, ως μέλος της Επιτροπής της Βουλής των Εφήβων, προσπαθούμε να οργανώσουμε με ένα μεγαλύτερο ρεαλισμό αυτήν τη λειτουργία του θεσμού και να κάνουμε τα παιδιά όχι να συμπεριφέρονται σαν αντίγραφα ενηλίκων, αλλά σαν έφηβοι που έχουν μια κριτική ματιά για τον κόσμο γύρω τους και, φυσικά, να εκφράσουν γνώμη και να προσπαθούν να ασκήσουν λεκτική παρέμβαση για τα τεκταινόμενα.
  • Επίσης, εφαρμόζονται μέθοδοι όπως διαβουλεύσεις με ομάδες ειδικού συμβούλου, αλλά και με έρευνες κάνουμε μέσω διαδικτύου. Πρόσφατα κάναμε μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, που αφορούσε τις μαθητικές κοινότητες και τη δημοκρατία στα σχολεία. Απάντησαν 37.500 μαθητές από 370 σχολεία και, πραγματικά, αναδεικνύεται η γνώμη των παιδιών. Τα παιδιά ζητούν μεγαλύτερη και σοβαρότερη υπευθυνότητα εκ μέρους των ενηλίκων για τα θέματα συμμετοχής. Θέλουν να τους δίνουμε την ευκαιρία τακτικά να συμμετέχουν σε διαδικασίες, να ακούγεται η γνώμη τους, να μην είναι κάποιες τελετουργικές διαδικασίες, κατά τις οποίες ακούμε τη γνώμη τους και μετά τελειώνουμε, αλλά να είναι σταθερά και μόνιμα.
  • Τα θέματα τα οποία θα ήθελα να αναδείξω στην Επιτροπή σας και τα οποία θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικά και θα πρέπει να περιληφθούν στην ατζέντα του πλαισίου στρατηγικής, έχουν να κάνουν, προφανώς, με την ιδιότητα του πολίτη και την ανάπτυξη της έννοιας του συμμετέχειν των παιδιών σε όλους τους χώρους όπου βρίσκονται, δηλαδή ξεκινώντας από το σχολείο, αλλά και μέσα στην κοινότητα. Αυτό θα μπορεί να επιτευχθεί με πολλές διαφορετικές διαδικασίες και τρόπους. Χρειάζεται οπωσδήποτε, να δώσουμε έμφαση, γιατί εμείς βλέπουμε και το κομμάτι της εκπαίδευσης, αλλά και τους εξωτερικούς παράγοντες, όπως ΜΚΟ, φορείς της κοινότητας, κοινωνικές υπηρεσίες, σε θέματα αγωγής υγείας, σε θέματα ασφάλειας διαδικτύου, σε θέματα επιμόρφωσης ή διαπαιδαγώγησης στις σχέσεις και τη σεξουαλικότητα.
  • Την περασμένη εβδομάδα ήμουν στη συνάντηση των Ευρωπαίων Συνηγόρων του Παιδιού, όπου αναδείχθηκε ότι πρωτεύουσα σημασία έχει το ζήτημα της προώθησης της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από μικρές ηλικίες, κατάλληλα προσαρμοσμένες στις ηλικίες των παιδιών, μέχρι τις μεγάλες. Αυτό σημαίνει ότι ξεπερνάω τις προκαταλήψεις, συζητάω, μπαίνω μέσα στα θέματα και δεν φοβάμαι να μιλήσω για αυτά τα ζητήματα. Προφανώς χρειάζεται κατανόηση για την έννοια των δικαιωμάτων του παιδιού και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που πρέπει να γίνει από τις μικρές ηλικίες και τα παιδιά να μάθουν να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και να σέβονται τον άλλον. Τα δικαιώματα πάνε μαζί με το να τα προασπίζουμε και το μαθαίνω να σέβομαι τον άλλον και αυτό πρέπει να το μάθουν τα παιδιά από μικρές ηλικίες.
  • Πρέπει, επίσης, να μάθουν πώς να διαχειρίζονται ζητήματα βίας, συγκρούσεων, παρενοχλήσεων και διακρίσεων. Είναι πάρα πολύ σημαντική η καλλιέργεια της αντίληψης για την ίση μεταχείριση για το ξεπέρασμα των προκαταλήψεων που υπάρχουν σε βάρος διαφόρων ομάδων. Θα αναφέρω χαρακτηριστικά τις ομάδες για τις οποίες έχουμε μεγάλο ενδιαφέρον και πρέπει να περιλάβουμε το ενδιαφέρον και στο πλαίσιο της στρατηγικής, όπως παιδιά και νέοι με αναπηρίες, παιδιά που είναι αποκλεισμένα από την οικογένειά τους και ζουν σε ιδρύματα ή σε άλλους χώρους και παιδιά Ρομά. Έχει πολύ μεγάλη σημασία η παρέμβαση στην καλλιέργεια της συνείδησης ότι είμαστε ισότιμα μέλη της κοινωνίας. Επίσης, είναι τα παιδιά μετανάστες και πρόσφυγες, για τα οποία έχουμε κάνει πάρα πολλά πράγματα τα τελευταία χρόνια. Οπωσδήποτε, είναι η ομάδα των ΛΟΑΤ ατόμων, LGBTQI, που έχουμε συνείδηση τα τελευταία χρόνια περισσότερη, αλλά χρειάζεται να καλλιεργήσουμε ακόμη περισσότερη συνείδηση για τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους και τη μη άσκηση οποιασδήποτε μορφής παρενόχληση ή διακρίσεων σε βάρος τους.
  •  
  • Βεβαίως, παρά πολύ σημαντικό είναι οι μη κυβερνητικές οργανώσεις και οι φορείς της κοινότητας να δουν αυτό που λέγεται συμμετοχή σε ομάδες τέχνης, αθλητισμού και ομάδες διαλόγου μέσα στην κοινότητα. Αυτό χρειάζεται να το ενδυναμώσουμε όσο γίνεται περισσότερο.
  • Την τελευταία χρόνια, στη Βουλή των Εφήβων, διαλέξαμε και μιλήσαμε για την έννοια του ενεργού πολίτη. Ακούσαμε παιδιά που πραγματικά είχαν τέτοιες εμπειρίες, είτε στα σχολεία τους είτε στις γειτονιές τους, που συμμετείχαν και διακρίνονταν εντελώς από αυτή τη μορφή νεολαίας, για την οποία έχουμε πολλές φορές προσλαμβάνουσες, που αδιαφορεί και τα βάζει με όλους, που θεωρεί το σύστημα καμένο κ.τ.λ.. Είδαμε  παιδιά με υπευθυνότητα και αυτά πρέπει να καλλιεργήσουμε, πραγματικά και να δώσουμε τέτοιες ευκαιρίες.
  • Υπάρχει ένα ερώτημα για τα ΤΟΣΥΝ. Θα ήθελα να αλλάξουμε τα ΤΟΣΥΝ σε ΤΟΣΥΜ, Τοπικά Συμβούλια Μαθητών. Τα ΤΟΣΥΝ έχουν τις αδυναμίες τους, με τον τρόπο που λειτούργησαν τα τελευταία χρόνια. Θα ήθελα να δούμε σύνδεση με τα σχολεία, το πρώτη μέρα και στο πλαίσιο της Βουλής των Εφήβων, δράσεις που γίνονται μέσα σε σχολεία και που μεταξύ τους, τοπικά καταρχάς, περιφερειακά κατά δεύτερο επίπεδο και πιθανώς σε επίπεδο Βουλής των Εφήβων ή άλλων οργάνων, εκφράζουν τη γνώμη τους και νιώθουν τη σημασία τους για τη συμμετοχή τους μέσα στο κοινωνικό γίγνεσθαι.
  • Πιστεύω ότι η συνεργασία με τον τομέα της κοινωνίας των πολιτών, με τις κοινωνικές υπηρεσίες που πρέπει οπωσδήποτε να δούμε να ενδυναμώνονται, τους δημόσιους παράγοντες εκπαίδευσης και όλων των παραγόντων που ασχολούνται με τα παιδιά και τους νέους, πρέπει να είναι σε έμφαση για να δούμε την επόμενη γενιά να μην έρχεται σε σκέτη σύγκρουση με το σύστημα αλλά να φέρνει νέες απαντήσεις και προτάσεις.

Σχόλια (1)

 
Νικόλαος
28 Σεπ 2017 11:50

Για αυτό Παυσανία, ο ομοϊδεάτης σου Σ.Κοντονής λέει από τα 15 με μια απλή αίτηση ο νέος θα αλλάζει το φύλο του! Τη στιγμή που ο νέος αν δεν έχει συμπληρώσει σήμερα τα 18 του, το ΚΕΠ δεν του χορηγεί ένα απλό πιστοποιητικό γέννησης του αν δεν παρίσταται ο γονέας!!! Α ρε Παυσανία...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.