Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Θέσεις ΣΥΡΙΖΑ ΤΕΙ Αθήνας για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Είναι μία ιστορική ευκαιρία η δημιουργία του Πανεπιστημίου να σηματοδοτήσει και τον τερματισμό των παθογενειών του παρελθόντος.
Δημοσίευση: 29/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Το νέο Πανεπιστήμιο δε θα πρέπει να αποτελέσει πεδίο δημιουργίας νέων πόλων εξουσίας που θα έχουν την παρωχημένη και καταδικαστέα λογική της απόλυτης κυριαρχίας και της εγκαθίδρυσης σχέσεων εξάρτησης.

Β. Όλα τα μέλη της κοινότητας του νέου Πανεπιστημίου θα πρέπει να αισθάνονται ότι συμμετέχουν ισότιμα στη λήψη των αποφάσεων μέσα από τα όργανα διοίκησης και δε θα πρέπει να υπάρξει καμία προσπάθεια ευνοϊκής μεταχείρισης κάποιων ομάδων λόγω της προέλευσής τους ή της σχέσης τους με προηγούμενα κέντρα εξουσίας.

Γ. Είναι μία ιστορική ευκαιρία η δημιουργία του Πανεπιστημίου να σηματοδοτήσει και τον τερματισμό των παθογενειών του παρελθόντος.

Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοινωθέν ο ΣΥΡΙΖΑ ΤΕΙ Αθήνας για το  υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και υπογραμμίζει τα εξής:

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ: Ο ΣΥΡΙΖΑ ΤΕΙ Αθήνας θεωρεί ότι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά αποτελεί μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία του ΥΠΠΕΘ, αφενός γιατί αναγνωρίζει την ακαδημαϊκή θέση των δύο ιδρυμάτων, αφετέρου γιατί κάνει βήματα προς τον ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας που είναι μία διαχρονική θέση του ΣΥΡΙΖΑ και η οποία έχει τη σφραγίδα της και στον τελευταίο νόμο 4485/2017 που συρρίκνωσε τις αντιεπιστημονικές διακρίσεις μεταξύ των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων.

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΕΙ ΣΕ ΜΕΓΕΘΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΚΠΑ:   Αυτή η πρωτοβουλία της κυβέρνησης όπως εξαγγέλθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, θα οδηγήσει στη δημιουργία του δεύτερου σε μέγεθος πανεπιστημιακού ιδρύματος μετά το ΕΚΠΑ στην περιφέρεια της Αττικής και μπορεί να αποτελέσει μία ιστορική ευκαιρία για όλα τα μέλη της κοινότητας του ΤΕΙ Αθήνας.

ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΗ ΛΟΓΙΚΗ: Σε εμάς πέφτει ο κλήρος για την πρώτη στα χρονικά μετατροπή ιδρυμάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια και για αυτό τον λόγο θα πρέπει να ακολουθηθεί η ακαδημαϊκή οδός και να περιοριστούν φαινόμενα συντεχνιακής λογικής. Ο στόχος όλων των τμημάτων και των σχολών θα πρέπει να είναι η διαμόρφωση νέων τμημάτων με προγράμματα ισχυρού γνωσιολογικού υποβάθρου που προσιδιάζουν σε ακαδημαϊκώς αναγνωρισμένα πεδία. Σε αυτή τη διαδικασία δε θα πρέπει να πρυτανεύσει η λογική της διατήρησης του status quo, αλλά να προωθηθούν συνέργειες που ισχυροποιούν τις ακαδημαϊκές μονάδες και δημιουργούν προοπτικές ισχυρής παρουσίας στον ελληνικό και διεθνή χώρο. Η επιτυχία του εγχειρήματος είναι ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί για να αποτελέσει οδηγό για τις αναγκαίες συνέργειες μεταξύ των ΑΕΙ άλλων περιφερειών.

ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ: Ο ΣΥΡΙΖΑ ΤΕΙ Αθήνας θεωρεί ότι οι προτάσεις για τις πιθανές συγχωνεύσεις και τα νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μπορούν να προκύψουν μόνο μέσα από συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες και με τη μέγιστη συναίνεση σε επίπεδο Σχολών, Τμημάτων και τη συνδρομή του Συλλόγου των Διδασκόντων, Ε.Τ.Ε.Π, Ε.ΔΙ.Π και των Διοικητικών, με δεδομένο ότι όλοι μας συναισθανόμαστε την ανάγκη διασφάλισης της ακαδημαϊκότητας των προγραμμάτων σε τμήματα με ικανό αριθμό μόνιμων διδασκόντων, Ε.ΔΙ.Π, Ε.Τ.Ε.Π. και διοικητικών υπαλλήλων.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: Στο νέο Πανεπιστήμιο θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα εσωτερικής κινητικότητας των μελών ΔΕΠ, για να βελτιστοποιηθεί η δομή των νέων Τμημάτων και να διασφαλιστεί το μέλλον των νυν φοιτητών των τμημάτων με την ένταξή τους στα πανεπιστημιακά τμήματα μέσα από μεταβατικές διατάξεις που θα καθορίσουν τα επιπλέον μαθήματα που θα πρέπει να παρακολουθήσουν.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: Επίσης θα πρέπει να διατηρηθούν τα υπάρχοντα επαγγελματικά  δικαιώματα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ: Επιπλέον, δε νοείται περαιτέρω αξιολόγηση των μελών ΔΕΠ που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα και έχουν ήδη αξιολογηθεί από το 2001 ή αργότερα με τη διαδικασία των εκλεκτορικών σωμάτων. Για όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και βρίσκονται σήμερα σε προσωποπαγείς θέσεις, ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ακαδημαϊκά σωστό να διατηρήσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες της νομοθεσίας για την εξέλιξή τους.

ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ: Το ΥΠΠΕΘ με τη σειρά του θα πρέπει να δώσει νέες θέσεις μόνιμων διδασκόντων στα νέα τμήματα, καθώς και μόνιμες θέσεις Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π., διοικητικού προσωπικού, ώστε το νέο Πανεπιστήμιο να λειτουργήσει σε μία υγιή βάση για να μπορέσει να φέρει εις πέρας τους φιλόδοξους στόχους του σε μία νέα εποχή, που δε θα πρέπει να θυμίζει τη μνημονιακή Ελλάδα των περικοπών και των επιχειρηματικών Πανεπιστημίων που ψάχνουν απεγνωσμένα τρόπους αυτοχρηματοδότησης που αντίκεινται στην ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία.

Σχόλια (12)

 
Αλέξανδρος
03 Οκτ 2017 00:49

Αγαπητέ "Γέλωτα" απαντάς επιλεκτικά. Απο αυτά που λές επίσης έχω αμφιβολίες αν τελικά γνωρίζεις τον χώρο. Θα χαιρόμουν πολύ να σχολιάσεις και το θέμα της μη αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας απο τα εκλεκτορικά και άλλα που αναφέρω άλλα δεν πειράζει.
Σε αυτά που λές τώρα υπάρχουν και πολλά περιφερειακά Πανεπιστημιακά τμήματα με βάση <10 η κοντά στο 10-11 όπως και τμήματα απο κεντρικά Πανεπιστήμια με πολύ χαμηλές βάσεις (π.χ. Ισπανική & Ιταλική λογοτεχνία κ.α). Επίσης υπάρχουν και πολλά τμήματα στα κεντρικά ΤΕΙ με βάσεις παρόμοιες με αυτές των κεντρικών Πανεπιστημίων. Αυτό πάντως δεν λέει τίποτα για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Δεν σημαίνει δηλαδή ότι το Πανεπιστήμιο Χίου δεν έχει καλό εκπαιδευτικό προσωπικό επειδή τυχαίνει να έχει χαμηλότερες βάσεις απο το ΠΑΜΑΚ.

Για την ερευνα τώρα μα και φυσικά θα πρέπει να συζητήσεις γιατι ειδικότερα και αν μιλάμε για το νεότερο προσωπικό των ΤΕΙ τότε μιλάμε για θέσεις στις οποίες ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος και τα προσόντα υψηλά. Ο περισσότερος κόσμος που κινούνταν στο χώρο της τριτοβάθμιας (πολλοί ήταν και 407 και έκτακτο προσωπικό των ΤΕΙ) όταν του δόθηκε η ευκαιρία δεν κάθισε να πεί α εγώ δεν πάω σε ΤΕΙ και θα περιμένω διορισμό σε πανεπιστήμιο. Έκανε τα χαρτία του και άλλοι βρέθηκαν σε πανεπιστήμιο και άλλοι σε ΤΕΙ.

Όσο αφορά το παλιό προσωπικό ναι υπάρχουν καθηγητές που έχουν εγκαταλείψει εδώ και χρόνια την έρευνα άλλα το ίδιο έχει γίνει και με ορισμένο προσωπικό των Πανεπιστημίων. Τώρα αν είναι περισσότεροι στα ΤΕΙ, ναι μάλλον είναι. Σε κάθε περίπτωση όμως αν είναι να ξαναγίνουν ανοιχτές διαδικασίες (που δεν θα γίνουν) τότε το δικαιότερο θα ήταν να αξιολογηθούν ξανα όλοι και με πολλαπλά κριτήρια. Και ναί η ικανότητα διδασκαλίας πρέπει επιτέλους να αρχίσει να παίζει ρόλο. Το ότι δεν παίζει ρόλο απλά δεν βγάζει νόημα.

 
sarakatsanos
02 Οκτ 2017 13:21

@Περίεργα πράγματα

Για νατα πάρουμε με τη σειρά:
1) η αναφορά στα κεντροευρωπαϊκά πανεπιστήμια είναι γεγονός δεν είναι επιχείρημα
2) όπως είπα ο Ν.4458 δεν αναφέρει πουθενά ότι οι ΕΠ γίνονται ΔΕΠ (και απάντηση δεν πήρα). Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι "..., στο νομικό σύστημα των προηγμένων χωρών στις οποίες ανήκει η Ελλάδα ο νόμος ισχύει έως ότου αλλάξει..."
3) όσο για το ότι "Γιατί υπάρχει στον αέρα η υποψία ότι οι καθηγητές των ΤΕΙ εκλέγονται με κάποιον άλλο νόμο και με κάποια άλλα προσόντα;" διάβασε από τον 4405/16, άρθρο 4ο, παρ. 1β "β) Για τα προσόντα εκλογής των καθηγητών των Πανεπιστημίων με την επιφύλαξη της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 14 του Ν. 1268/1982 (Α΄87) και αντίστοιχα για τις βαθμίδες των καθηγητών των Τ.Ε.Ι. εφαρμόζονται, με την ίδια επιφύλαξη, οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1404/1983 (Α΄173),
όπως οι διατάξεις αυτές ίσχυαν κατά τη δημοσίευση του Ν. 4009/2011 (Α΄195). Κάθε αντίθετη στα άρθρα αυτά διάταξη καταργείται." Ο Ν.1268/82 είναι σαφώς διαφορετικός από τον Ν.1404/83. Δεν είναι υποψία, είναι γεγονός και αυτό. Άλλος νόμος και άλλα προσόντα.
4) Είναι επίσης γεγονός ότι κάποιοι καθηγητές ΤΕΙ έχουν εξαιρετικά βιογραφικά. Αυτοί προφανώς δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα με οποιαδήποτε διαδικασία. Η πλειοψηφία όμως δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

 
Περίεργα πράγματα
02 Οκτ 2017 08:51

To επιχείρημα για τα κεντροευρωπαϊκά πανεπιστήμια είναι κορυφαίο! Εδώ μιλάμε για την υφιστάμενη νομοθεσία, που θεωρεί τα πρώην μέλη ΕΠ και νυν ΔΕΠ ισότιμα με τα μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων. Δεν το υποστηρίζω εγώ, το έχει θεσπίσει η Ελληνική Πολιτεία!
Αναφορικά με τη μετατροπή και τη ... διαδικασία, δεν υπάρχει καμιά διαδικασία καθώς έγινε η μετατροπή, κατ' εφαρμογή του νόμου. Ξέρεις, στο νομικό σύστημα των προηγμένων χωρών στις οποίες ανήκει η Ελλάδα ο νόμος ισχύει έως ότου αλλάξει, επομένως τώρα ισχύει ο 4458 και δεν υπάρχει καμιά διαδικασία.

Πάμε τώρα στις "αντιδράσεις". Η αξιολόγηση γίνεται - όπως και στα πανεπιστήμια - στα εκλεκτορικά σώματα, τα οποία λειτουργούν ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ από το 2001. Αυτό γιατί δεν το αναφέρει κανένας ώστε να γίνει γνωστό στους αναγνώστες του esos; Γιατί υπάρχει στον αέρα η υποψία ότι οι καθηγητές των ΤΕΙ εκλέγονται με κάποιον άλλο νόμο και με κάποια άλλα προσόντα;

Και τώρα το κύριο ζήτημα: Τα προσόντα των καθηγητών των δύο κεντρικών ΤΕΙ είναι υπαρκτά, φαίνονται στις ιστοσελίδες τους και στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. Τα εκατομμύρια ευρώ που έχουν φέρει στη χώρα και δίνουν δουλειά σε πολλούε νέους ερευνητές αλλά και σε ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ, τα χιλιάδες citations στα άρθρα τους δεν κρύβονται. Επομενως αυτή η καραμέλα έλιωσε πια.

 
sarakatsanos
02 Οκτ 2017 00:25

@Περίεργα πράγματα

Όταν από "Εκπαιδευτικό Προσωπικό" γίνεσαι "Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό" μάλλον πρέπει να γίνει και κάποια διαδικασία κρίσης όπως οι διοικητικοί με διδακτορικό που γίναν ΕΔΙΠ. Βέβαια οι ΕΠ μπορεί και να μην είναι ΔΕΠ όπως νομίζεις καθώς, όπως θα δεις, ο καινούργιος νόμος εσκεμμένα (κατά τη γνώμη μου) αφήνει αυτό το σημείο αδιευκρίνιστο. Σημαντικό σημείο: το ελάχιστο ωράριο και η μισθοδοσία των ΕΠ παρέμειναν ίδιες και μετά από το νέο νόμο.
Πάντως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες οι αντιδράσεις που προκαλεί η αναφορά σε ανοιχτή αξιολόγηση. Όσο για τα επιχειρήματα συμμετοχής σε επταμελείς και σε εκλεκτορικά, υπονοώντας ότι για να μπορούν να κρίνουν άρα είναι ίσοι, αξίζει να δει κανένας ότι στις επιτροπές επιλογής διδασκόντων στα κεντροευρωπαϊκά πανεπιστήμια συμμετέχουν μέχρι και εκπρόσωποι προπτυχιακών με ψήφο.
Συνεπώς, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η διαδικασία χωρίς να αποκλείεται ούτε η διά νόμου μετατροπή των ΕΠ σε ΔΕΠ ούτε και οι ανοικτές διαδικασίες για όσους ΕΠ θέλουν να γίνουν ΔΕΠ.

 
ΓΕΛΩΤΑΣ
01 Οκτ 2017 19:53

Αγαπητε κ. Αλεξανδρε,
Χαιρομαι που παραδεχεστε τη διαφορα μεταξυ "ΔΕΠ" και ΔΕΠ. Να σταματησει πλεον η καραμελα οτι "ολοι ιδιοι ειμαστε". Αν λοιπον θελετε να μιλησουμε για διδασκαλια ας μιλησουμε. Ένας "ΔΕΠ" διδασκει σε φοιτητες που εισερχονται με μεσο ορο <10 στις πανελληνιες αρα εχουν τεραστιες ελλειψεις και επομενως η διδασκαλια προσαρμοζεται στο χαμηλοτατο επιπεδο τους. Στην πλειοψηφια των Πανεπιστημιων δε συμβαινει κατι τετοιο.
Για την ερευνα δε συζητω καν. Ειναι μια εννοια αγνωστη στους περισσοτερους "ΔΕΠ". Αποδειξη οτι πολλοι απο αυτους εχουν στο βιογραφικο τους τις δημοσιευσεις στο esos ή αλλα site πιο ψηλα απο τις επιστημονικες τους δημοσιευσεις. Φιλικα παντα.

 
Αλέξανδρος
01 Οκτ 2017 19:04

Αγαπητέ κύριε @Γελωτα και κύριοι ΔΕΠ των Πανεπιστημίων. Αυτό που βλέπω να παραλείπετε σε αυτήν την συζήτηση είναι πως οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ έχουν πολύ περισσότερες ώρες διδασκαλίας και ναι δεν έχουν επιβλέψει διδακτορικά.
Οπότε ένας καθηγητής των ΤΕΙ αν τυχαίνει να έχει παραπλήσιο αριθμό δημοσιεύσεων (σε ίσης βαρύτητας περιοδικά και συνέδρια) τότε αυτό αποτελεί άθλο και είναι πολύ καλύτερος του Πανεπιστημιακού. Και τις μισές να έχει πάλι άθλο αποτελεί αφού αυτές επιτυγχάνονται με τον διπλάσιο κόπο (χωρίς διδάκτορες και με διπλάσιες σχεδόν ώρες διδασκαλίας).
Αν θέλαμε να ξεκινήσουμε αυτήν την κουβέντα της αξιολόγησης τότε όλοι θα έπρεπε να ξανα αξιολογηθούν απο μηδενική βάση και σε αυτήν την αξιολόγηση να παίξουν ρόλο τα πάντα, όπως ώρες διδασκαλίας, διοικητικό φόρτο εργασίας, δημοσιεύσεις (ποσοτική και ποιοτική αξιολόγηση) και φυσικά ποιότητα διδασκαλίας. Αποδείξεις για καταλληλότητα διδασκαλίας δεν βλέπω να ψάχνει κανένας στα εκλεκτορικά (αν και υπάρχουν οι αξιολογήσεις των φοιτητών πλέον). Μια παράμετρος που είναι αυτονόητη σε κάθε σοβαρό ίδρυμα του εξωτερικού. Άλλο ερευνητής και άλλο εκπαιδευτικός&ερευνητής. Εδώ στην Ελλάδα τα έχουμε μπερδέψει τα πράγματα. Δεν είναι λίγοι αυτοί που απλά "ξεπετούν" την διδασκαλία για να ασχοληθούν με τις δημοσιεύσεις μιας και αυτές και μόνο μετράνε στην εξέλιξη. Το ίδιο το σύστημα βέβαι σε ωθεί να μην ασχολήσαι με την διδασκαλία.
Καλό σας απόγευμα

 
ΓΕΛΩΤΑΣ
01 Οκτ 2017 14:03

Ενα βασικο κριτηριο για την εξελιξη ενος επικουρου σε αναπληρωτη ή αναπληρωτη σε καθηγητη ειναι ο αριθμος των διατριβων που εχει επιβλεψει. Αυτο το κριτηριο δεν υπαρχει στους "ΔΕΠ" των "Α"ΤΕΙ. Επομενως δεν ειναι για κανενα λογο ισοτιμοι. Ανοιχτες διαδικασιες για οποιον αντεχει. Φυσικα οι παμπολλοι "καθηγητες" των "Α"ΤΕΙ με 1 δημοσιευση σε (διεθνη;) περιοδικα και 2-3 συνεδρια σε (πανελληνια) συνεδρια δεν θα συμφωνησουν....

 
Περίεργα πράγματα
01 Οκτ 2017 09:33

@Giorgos

Πλέον σχεδόν όλοι (και ειδικά οι πρωτοβάθμιοι) καθηγητές των ΤΕΙ έχουν διδάξει τουλάχιστον επί τριετία σε μεταπτυχιακά, οπότε δεν τίθεται θέμα μεταβατικών διατάξεων. Μόνο οι εφαρμογών χωρίς διδακτορικό πρέπει να αντιμετωπιστούν

@sarakatsanos

Είναι ΔΕΠ. Αυτό περί ανοικτών διαδικασιών πού το στηρίζεις; Δεν πρόκειται για αλλαγή βαθμίδας εκπαίδευσης ή για εξέλιξη σε βαθμίδα, καθώς κάποιος βρίσκεται ήδη σε ΑΕΙ και μεταβαίνει στη διάδοχη κατάσταση.
Δηλαδή να κριθεί - εκ νέου - ο καθηγητής του ΤΕΙ Αθήνας για να γίνει τι; "Ίδιος" με τον συνάδελφό του π.χ. στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο ή στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, όταν αυτός ο καθηγητής ήταν στην επιστροπή εξέτασης της διδακτορικής διατριβής του Πανεπιστημιακού ή - ακόμη χειρότερα - ήταν στο εκλεκτορικό που εξέλεξε τον Πανεπιστημιακό;;;;
Δε σου πέρασε από το μυαλό ότι όλα τα εκλεκτορικά τα τελευταία χρόνια, στα οποία οι καθηγητές Πανμ/μίων και ΤΕΙ συμμετέχουν αδιαχώριστα, θα ήταν άκυρα; Φυσικά βέβαια και δεν είναι άκυρα γιατί για την Πολιτεία οι καθηγητές ΤΕΙ ήταν και είναι ΑΕΙ!

Εντάξει, οι αγκύλωση έχει και τα όριά της σ' αυτόν τον τόπο!

 
πανεπιστήμιο;
01 Οκτ 2017 01:29

Αγαπητέ ΣΥΡΙΖΑ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ, οι σχέσεις εξάρτησης δημιουργούνται από την κορυφή προς την βάση και όχι το αντίθετο (θεώρημα δίχως εξαιρέσεις...)
Άρα, στο χέρι της Κυβέρνησης είναι να ορίσει μια διοικούσα ΔΙΧΩΣ εξαρτήσεις!
Είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνετε τι εννοώ και ας μην γίνομαι σαφής.
Άντε να σας δω... γιατί τα λόγια, και ιδιαίτερα τα μεγάλα, είναι ωραία, οι πράξεις όμως δύσκολες...

 
sarakatsanos
30 Σεπ 2017 18:24

Ανοιχτές διαδικασίες εκλογής για όσους ΕΠ θέλουν να γίνουν ΔΕΠ. Όσοι δεν θέλουν ή δεν μπορούν να ενταχτούν σε προσωποπαγή θέση και στο λοιπό προσωπικό μαζί με τους ΕΤΕΠ, ΕΕΠ και ΕΔΙΠ και με υποχρέωση διδασκαλίας αυτή που έχουν τα μέλη ΕΠ σήμερα και με ανάλογη εκπροσώπιση στα όργανα.

 
ΗΚ11
30 Σεπ 2017 05:32

"Το νέο Πανεπιστήμιο δε θα πρέπει να αποτελέσει πεδίο δημιουργίας νέων πόλων εξουσίας που θα έχουν την παρωχημένη και καταδικαστέα λογική της απόλυτης κυριαρχίας και της εγκαθίδρυσης σχέσεων εξάρτησης."
"Όλα τα μέλη της κοινότητας του νέου Πανεπιστημίου θα πρέπει να αισθάνονται ότι συμμετέχουν ισότιμα στη λήψη των αποφάσεων μέσα από τα όργανα διοίκησης και δε θα πρέπει να υπάρξει καμία προσπάθεια ευνοϊκής μεταχείρισης κάποιων ομάδων λόγω της προέλευσής τους ή της σχέσης τους με προηγούμενα κέντρα εξουσίας."

αναφέρεστε δηλαδή σε γνώριμες και πραγματικές καταστάσεις που έχουν ήδη βιωθεί (και βιώνονται)
και με ποιό τρόπο αυτό το "δε θα πρέπει" θα γίνει πράξη;
έχετε την αίσθηση ότι αυτά είναι εφικτά πράγματα σε μια κοινωνία σήψης και ετσιθελισμού;
μακάρι ... (μειδίαμα)

 
Giorgos
29 Σεπ 2017 19:30

Όσα μέλη ΔΕΠ δεν έχουν διδακτορικό, να παραμείνουν σε προσωποπαγή θέση (τα περισσότερα είναι κοντά στη σύνταξη) ή μετά από αίτησή τους να πάνε σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου. Επιπρόσθετα τα προσόντα εξέλιξης στα Πανεπιστήμια ήταν διαφορετικά από τα ΤΕΙ. Για παράδειγμα για να γίνει κάποιος καθηγητής σε Πανεπιστήμιο χρειάζεται ή να έχει διδάξει 3 χρόνια σε μεταπτυχιακό, ή να έχει επιβλέψει και αποφοιτήσει υποψήφιο διδάκτορα ή .... Στα ΤΕΙ δεν εκπονούνταν διδακτορικά. Άρα θα πρέπει να υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις για όλα τα υπηρετούντα μέλη ΔΕΠ των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ