Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Υπουργός: Το 2018 ο νέος νόμος για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Τι είπε ο υπουργός για ΕΑΠ, Θρησκευτικά, “πανεπιστημιοποίηση” ΤΕΙ και κενά στα σχολεία
Δημοσίευση: 30/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στόχος μας είναι μέχρι τα Χριστούγεννα  να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαλόγου, να έχουν συγκεντρωθεί οι θέσεις και οι προτάσεις όλων των εκπαιδευτικών  φορέων φορέων, και από το νέο χρόνο να προωθηθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή το Σχέδιο Νόμο για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, μιλώντας σε σύσκεψη στελεχών  του ΣΥΡΙΖΑ στην Πάτρα.

«Τελείωσαν τα ψέματα. Πρέπει να προχωρήσουμε στην μεταρρύθμιση. Το ισχύον σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια είναι αδιάβλητο αλλά όχι εκπαιδευτικά αξιόπιστο», είπε ο κ. υπουργός και  υπογράμμισε: «Χρειάζεται μια αποδραματοποίηση της κατάστασης. Οφείλουμε επίσης στην πορεία να κάνουμε τρία πράγματα: Να υπάρξουν νέα προγράμματα σπουδών στα σχολεία, συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ενίσχυση του θεσμού της υποστήριξης που με βάση τους σχολικούς συμβούλους θα πρέπει να βελτιωθεί».

Μέχρι 10 Οκτωβρίου τα κενά

Τα κενά που  υπάρχουν στα σχολεία,  στο σύνολό τους καλυφθούν  μέχρι τις 10 Οκτωβρίου,τόνισε ο κ. Γαβρόγλου.

20.000 ευρώ σε κάθε τμήμα ΑΕΙ

Το ποσό των   από 20.000 ευρώ σε κάθε Τμήμα, θα μοιραστεί σε κάθε τμήμα ΑΕΙ , επανέλαβε ο υπουργός Παιδείας

“Πανεπιστημοποίηση” των ΤΕΙ

Στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η «πανεπιστημιοποίησή» των ΤΕΙ τους αλλά να υπάρξει διερεύνηση συνεργασιών με τα ΑΕΙ, τόνισε ο κ. Γαβρόγλου.

Δεν αλλάζει η έδρα του ΕΑΠ

Δεν τίθεται θέμα μεταφοράς από την Πάτρα σε άλλη πόλη της έδρας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, διαβεβαίωσε ο υπουργός Παιδείας , διευκρινίζοντας ότι  η έδρα του είναι νομοθετικά κατοχυρωμένη και δεν είναι θέμα του όποιου υπουργού να   αποφασίσει κάτι τέτοιο.

Θρησκευτικά

«Μεμονωμένες» χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας τις  αντιδράσεις γονέων στα Θρησκευτικά με την επιστροφή των βιβλίων  τονίζοντας  «Δεν αξίζει καν να το σχολιάσουμε . Στο βιβλίο έχουν γίνει αλλαγές, μετά από συζητήσεις με την Εκκλησία τις οποίες και τις δέχθηκε. Έχουμε φθάσει σε ένα σημείο συνύπαρξης παρά τις διαφορές μας».

Σχόλια (15)

 
Απορίες
30 Σεπ 2017 09:17

Ο υπουργός δήλωνε ότι τον Ιούνιο μετά τις πανελλαδικές θα ανακοίνωνε το σύστημα. Εν συνεχεία, το μετέθεσε για πριν το άνοιγμα των σχολείων ώστε "οι μαθητές της Α Λυκείου να γνωρίζουν έγκαιρα...". Τώρα, πάει στις καλένδες(;;;). Άρα οι απορίες μου είναι οι εξής:
1. Μήπως δεν είχε σχεδιάσει τίποτα το υπουργείο όλο αυτόν τον καιρό;
2. Μήπως η πίεση συγκεκριμένων κλάδων, που δεν τους άρεσε το προσχέδιο, υπογείως επέφερε αυτήν την αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα ώστε να ανακατευθεί η τράπουλα;
3. Μήπως δεν έχουν τα κότσια να αλλάξουν το σύστημα και πάει για ΝΔ το θέμα;;

esos, πάρε θέση και εσύ.

 
Διονύσης (εκπαιδευτικός)
30 Σεπ 2017 10:20

Το μαυλό σου και μια λίρα που η Εκκλησία δέχτηκε τις διαφορές! Μόνοι σας τις αποφασίσατε. Όταν είπατε "αρχίζει" ο διάλογος με την Εκκλησία, εσείς ήδη είχατε πάρει αποφάσεις κύριε ΥΠΟΥΡΓΑΡΑ μου...

 
Δημήτρης
30 Σεπ 2017 13:13

Άρα το συμπέρασμα είναι ότι αφού φλυαρήσαμε αδιάκοπα, συνθηματολογήσαμε ασύστολα, κατηγορήσαμε τους πάντες και τα πάντα κατά την προσφιλή μας τακτική και κατασπαταλήσαμε πόρους των φορολογουμένων για επιτροπές και συμβούλια των οποίων τα πορίσματα ούτε που τα λαμβάνουμε υπόψιν, καταλήξαμε στο συμπέρασμα : πανελλήνιες για πάντα!

 
Ευγενία
30 Σεπ 2017 13:33

Και ξανά πάλι σύνδεση του απολυτηρίου με την εισαγωγή στις Πανελλήνιες εξετάσεις!!!! Ένα βήμα μπροστά και δύο πίσω.

 
Nikos
30 Σεπ 2017 13:37

Κουράστηκα να τον ακούω να λέει, να λέει, να λέει... και να αναιρεί όταν έρχονται τα σκούρα.
Αν έχει κάτι έτοιμο ας το καταθέσει. Ας φροντίσει όμως να έχει και τη συναίνεση της Ν.Δ. διότι είναι πραγματικά εγκληματικό, ειδικά για τους μαθητές, να αλλάξει κάτι που στη συνέχεια θα το καταργήσει η διάδοχη κατάσταση.
Αν δεν έχει τη συναίνεση, τότε ή κάνει καμιά προσευχή ώστε να επανεκλεγεί ο κόμμα του για την ερχόμενη 4ετία ή ας αφήσει τα πράγματα όπως έχουν.

 
Στράτος
30 Σεπ 2017 14:16

Εάν στο Υπουργείο θέλουν - γιατί η καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων υποδηλώνει τις πιο πολλές φορές απροθυμία λήψης απόφασης - να προχωρήσουν σε αλλαγές στο Λύκειο οι οποίες θα αφορούν και σε νέο σύστημα πανελληνίων (η κατάργηση των πανελληνίων είναι κάτι που για να ισχύσει στην Ελλάδα πρέπει να διανυθεί δρόμος πολλών χιλιομέτρων ακόμη) οφείλουν να ανακοινώσουν τις αλλαγές το αργότερο εντός Ιανουαρίου ή Φεβρουαρίου 2018, και πάλι πολύ αργά είναι. Επειδή οι αλλαγές θα αφορούν τους μαθητές που ήδη φοιτούν στην Α΄ Λυκείου (ή μήπως μετατεθεί η εφαρμογή τους για τους μαθητές που τώρα φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου;) οι γονείς και οι ίδιοι οι μαθητές πρέπει πολύ πριν το τέλος του έτους να γνωρίζουν τα σχετικά με το νέο Λύκειο ώστε να προγραμματίσουν την εκπαιδευτική ζωή των παιδιών τους, προγραμματισμός που επηρεάζει εκτός όλων των άλλων και τα οικονομικά της οικογένειας (φροντιστήρια κλπ).
Σημειωτέον ότι εάν μπούμε την άνοιξη σε διαδικασία διενέργειας βουλευτικών εκλογών (οι εκλογές στη Γαλλία έγιναν, μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχει συγκροτηθεί και η κυβέρνηση της Γερμανίας) τότε οι όποιες αλλαγές είναι δυνατόν να μετατεθούν για το ... άγνωστο μέλλον. Μήπως κάποιοι στο Υπουργείο φρενάρουν τις όποιες σχετικές ανακοινώσεις και νομοθετικές πρωτοβουλίες αναμένοντας πολιτικές εξελίξεις;

 
Bill231
30 Σεπ 2017 14:38

ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 7-8 ΧΡΟΝΙΑ..!!!

 
sa
30 Σεπ 2017 19:02

Το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αδιάβλητο και ως εκ τούτου αξιόπιστο. Η κοινωνική-οικονομική δυναμική (αποβιομηχάνιση της χώρας, εργασιακή ανασφάλεια, οικονομική κρίση, αξίες ζωής - παιδεία, μαύρη οικονομία ...) το καθιστά ανισόρροπο ως προς τη σχέση παρεχόμενης δημόσιας/ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τα θέματα εξέτασης μπορεί να έχουν κάποια προβλήματα αλλά αυτό δεν οφείλεται στους θεματοδότες (ΚΕΕ, εκπαιδευτικούς ...) αλλά στην ανισορροπία πλάτους/βάθους της ύλης και στην ανομοιογένειά της (π.χ. αποσπασματική φυσική, βιολογία χωρίς βιοχημεία κ.α.). Την αναξιοπιστία τη χρεώνεται το Υπουργείο Παιδείας και ο Υπουργός (που θεωρεί φυσιολογικό να πίνουν αλκοόλ ανήλικοι κ.α. ανερμάτιστα περί του ποιος: "δουλεύει" - "κάνει ιδιαίτερα" - "αξιολογεί" ... ) για τις παλινωδίες, την ανυπαρξία σύγχρονου οράματος και την προφανή ανικανότητα σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων και το ΙΕΠ για την ανικανότητα σχεδιασμού, προγραμματισμού και προτάσεων (που να βασίζονται στην μεχρι τώρα ελληνική και διεθνή εμπειρία - δεσμες, τράπεζα θεμάτων, International & European Βacalaureat, A-level ... )

 
Ηλίας
30 Σεπ 2017 20:41

@sa

Η αδιαβλητότητα δεν συνεπάγεται και αξιοπιστία. Αδιαβλητότητα για τις εξετάσεις σημαίνει πως δεν υπάρχει διαροή θεμάτων, η επιτηρήσεις γίνονται καλά και δεν έχουμε δολιεύσεις κτλ. Ναι οι πανελλαδικές είναι (γενικά) αδιάβλητες.

Αξιοπιστία σημαίνει πως οι εξετάσεις εκπληρώνουν το σκοπό τους και ο σκοπός των εισαγωγικών εξετάσεων είναι να βάλουν τον υποψήφιο με δεδομένες δυνατότητες στο κατάλληλο τμήμα. Σε αυτό οι εξετάσεις ΔΕΝ είναι αξιόπιστες σε πολύ μεγάλο βαθμό. Πέρα από τις σχολές πρώτης ζήτησης που συγκεντρώνουν υποψήφιους με πολύ υψηλές βαθμολογίες, στις δεύτερες, τρίτες κτλ προτιμήσεις έχουμε τραγικά αποτελέσματα. Δείτε βάσεις στο μαθηματικό, βάσεις στα παιδαγωγικά για παράδειγμα και βάσεις σε ορισμένα ΤΕΙ.

Εδώ χρόνο με το χρόνο το ίδιο τμήμα ΑΕΙ/ΤΕΙδέχεται διαφορετικής ποιότητας αποφοίτους ανάλογα με τα θέματα και τις βάσεις των υπόλοιπων σχολών υψηλότερης ζήτησης.

 
Απάντηση σε @Στράτο
30 Σεπ 2017 20:56

Ώστε έτσι @Στράτο.Η ερχόμενη άνοιξη θα είναι προεκλογική και συνεπώς τις επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων θα τις κάνει ή η αυτοδύναμη ΝΔ ή η κυβέρνηση συνεργασίας ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.Αν αυτοί που έρχονται κάνουν τα ίδια που κάνατε εσείς στις επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης το 2016,όπως δημοσίευσε αναλυτικά και το εσος τότε,θα σας αρέσει;Δυστυχώς για την παιδεία και τη χώρα τους δώσατε το άλλοθι και τη δικαιολογία να κάνουν τα ίδια δείχνοντας εσάς και τις δικές σας πράξεις του 2016.Είχατε την ευκαιρία να εφαρμόσετε την αξιοκρατία,το δίκαιο και την διαφάνεια και την απεμπολήσατε κάνοντας τα ίδια που έκαναν οι προηγούμενοι.Και το λυπηρό είναι ότι δεν τα έκανε τόσο ο παλαιός ΣΥΡΙΖΑ όσο ο μεταγγραφικός που μυρίστηκε την εξουσία και προσκολήθηκε σε εσάς .Σε αυτήν την χώρα η Ελλάδα μπορεί να πεθάνει ο κομματισμός με τις χειρότερες του εκφάνσεις ποτέ.Για αυτό ήδη στους δείκτες ανάπτυξης μας πέρασαν και τα μισά Βαλκάνια και είμαστε μαζί περίπου με την Υεμένη και την Βενεζουέλα του συντρόφου σας του Μαδούρο.

 
sa
01 Οκτ 2017 08:29

Το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αδιάβλητο και ως εκ τούτου αξιόπιστο. Η κοινωνική-οικονομική δυναμική (αποβιομηχάνιση της χώρας, εργασιακή ανασφάλεια, οικονομική κρίση, αξίες ζωής - παιδεία, μαύρη οικονομία ...) το καθιστά ανισόρροπο ως προς τη σχέση παρεχόμενης δημόσιας/ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τα θέματα εξέτασης μπορεί να έχουν κάποια προβλήματα αλλά αυτό δεν οφείλεται στους θεματοδότες (ΚΕΕ, εκπαιδευτικούς ...) αλλά στην ανισορροπία πλάτους/βάθους της ύλης και στην ανομοιογένειά της (π.χ. αποσπασματική φυσική, βιολογία χωρίς βιοχημεία κ.α.). Την αναξιοπιστία τη χρεώνεται το Υπουργείο Παιδείας και ο Υπουργός (που θεωρεί φυσιολογικό να πίνουν αλκοόλ ανήλικοι κ.α. ανερμάτιστα περί του ποιος: "δουλεύει" - "κάνει ιδιαίτερα" - "αξιολογεί" ... ) για τις παλινωδίες, την ανυπαρξία σύγχρονου οράματος και την προφανή ανικανότητα σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων και το ΙΕΠ για την ανικανότητα σχεδιασμού, προγραμματισμού και προτάσεων (που να βασίζονται στην μεχρι τώρα ελληνική και διεθνή εμπειρία - δεσμες, τράπεζα θεμάτων, International & European Βacalaureat, A-level ... )

 
sa
01 Οκτ 2017 09:32

@Ηλίας

Οι εξετάσεις αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό την ικανότητα των εξεταζομένων στα συγκεκριμένα αντικείμενα εξέτασης (δηλαδή τα μαθήματα). Οι φοιτητές που εμφανίζουν προβλήματα προόδου μεσα στη σχολή είναι όσοι δεν παρακολουθούν κανονικά αλλά "ξεκουράζονται" μετά την εισαγωγή τους. Οπωσδήποτε, η "αποσπασματικά" διδασκόμενη ύλη στη Δευτεροβάθμια τους δημιουργεί επιπλέον προβλήματα.
Η τεράστια διακύμανση των βάσεων εισαγωγής σε σχολές/τμήματα όπως : Πολιτικών και Αρχιτεκτόνων μηχανικών , Παιδαγωγικών τμ. καθώς και σε τμήματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ σε επαρχιακές πόλεις κ.α. οφείλεται καθαρά στον παράγοντα που ανάφερα ως "κοινωνική/οικονομική δυναμική" (αγορα εργασίας ..., από την δεκαετία του "80 άρχισε η αποβιομηχάνηση... τώρα έκλεισε και το Δημόσιο ...)
Τα τμήματα δεύτερων και τρίτων επιλογών (μαθηματικό, φυσικό, χημικό, γεωπονικό κ.α. ιδιαίτερα στα μεγάλα κέντρα, εχουν σχετικά μικρή διακύμανση και φυσικά αναλογική των θεμάτων).
Κάποτε τα ίδια τα τμήματα καθόριζαν αν θα "κατέβαζαν" τη βάση των εισακτέων τους (θα μείνει άδειο το τμήμα μαθηματικών της Σαμου αν κάνει κάτι τέτοιο)
Η συζήτηση για την ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ των αυτών εξετάσεων οδηγεί συχνά ( πάντα) στη λανθασμένη ερμηνεία της "κατάργησής" τους και όχι στην αναλυση των παραγόντων για την βελτιστοποίηση (υποθέτω ότι είναι γνωστές οι λαικίστικες ανοησίες από τα πλεον επίσημα χείλη...)

 
Κώστας
01 Οκτ 2017 12:50

Εδώ δεν έβαλαν το λιμενικο στις πανελλήνιες που το σχετικό νομοσχέδιο είχε βγει σε δημόσια διαβούλευση από την άνοιξη και εν τέλει δεν ψηφίστηκε ΠΟΤΕ, και μάλιστα χθες είδα πήρε άλλους 101 επιλαχοντες (2η φορά που παίρνει επιλαχοντες από αυτή τη προκήρυξη) από την τελευταία προκήρυξη για λιμενικο. Δεν είναι ικανοί ούτε σοβαροί για να αλλάξουν το υπάρχον σύστημα. Κάθε μήνα λένε και κάτι διαφορετικό. Έχει καταντήσει αηδία όλο αυτό.

 
Πάκης
01 Οκτ 2017 14:10

@Στράτος, @Ηλίας
Δηλαδή, επειδή οι εξετάσεις ΔΕΝ είναι αξιόπιστες σε πολύ μεγάλο βαθμό !!! θα πρέπει με το ίδιο σκεπτικό να καταργηθούν οι εξετάσεις και του ΑΣΕΠ ώστε διορίζονται οι αρεστοί του ΣΥΡΙΖΑ από τις τοπικές ώστε να βάλουν τον υποψήφιο με δεδομένες δυνατότητες στο κατάλληλο τμήμα;;; Καλά νομίζετε πως απαξιώνοντας τα πάντα και ισοπεδώνοντας τις αξίες θα βρείτε στήριγμα στην κοινωνία;;; Οι πολιτικές εξελίξεις ήδη έγιναν και το 3% έχασε την αίγλη του, ο λαός δίνει ευκαιρίες αλλά η τιμωρία του είναι αμείλικτη.

 
as για "απάντηση σε @ Στράτο"
01 Οκτ 2017 23:55

Eτσι ειναι οπως τα λές, στη συνέχεια το 2ο ΣΤΕ θα ακυρώσει την Υπουργική απόφαση περί γνωμοδότησης, και η επόμενη κυβέρνηση θα ξανακάνει επιλογές δντών σχολικών μονάδων με άλλους δντές εκπαίδευσης. Απλά είναι τα πράγματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.