Το ΙΕΠ ανέθεσε την ανάπτυξη εργαλείων , οδηγών και σχεδίων επιμόρφωσης για «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» , στους πανεπιστημιακούς Μαρία Σφυρόερα, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ – Ε.Κ.Π.Α. και Γεώργιο Μαυρομμάτη, Καθηγητή Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης.
Το φυσικό αντικείμενο της Πράξης έχει ως στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό του νηπιαγωγείου, την έγκαιρη εξοικείωση με την ελληνική γλώσσα και την προετοιμασία για επιτυχή επίδοση στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
Προβλέπεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης με τη σύγχρονη παρουσία στην τάξη της/ου νηπιαγωγού και συνεργάτριας/η μέλους της μειονότητας πτυχιούχου ελληνικού Α.Ε.Ι., με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση του μαθησιακού περιβάλλοντος μέσα από δραστηριότητες που στηρίζουν τη γνωστική, κοινωνική και γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, αξιοποιώντας και τη μητρική τους γλώσσα.
Ειδικότερα το έργο που ανατέθηκε στους δύο πανεπιστημιακούς , είναι το εξής:
Μαρία Σφυρόερα, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ – ΕΚΠΑ
ΠΑΚΕΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
Ανάπτυξη οδηγού εργαλείων καταγραφής
“Ανάπτυξη Οδηγού εργαλείων καταγραφής της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των αποτελεσμάτων της, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί τόσο από τους επιστημονικούς συνεργάτες προκειμένου να καταγράφουν την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής και τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους με τους υπηρετούντες νηπιαγωγούς, τους συνεργάτες των νηπιαγωγών και την τοπική κοινότητα, όσο και από τους ίδιους τους συνεργάτες των νηπιαγωγών προκειμένου να καταγράψουν και να αποτιμήσουν την υλοποίηση της πιλοτικής παρέμβασης. Ο Οδηγός αυτός θα περιλαμβάνει τόσο τα εργαλεία καταγραφής όσο και τη μεθοδολογία χρήσης τους.”
Στην αντισυμβαλλόμενη θα ανατεθεί να αναπτύξει το μέρος του Οδηγού, το οποίο θα περιλαμβάνει τα εργαλεία καταγραφής και τη μεθοδολογία χρήσης τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από τους ειδικούς επιστημονικούς συνεργάτες.
Οδηγός Εργαλείων καταγραφής για συνεργάτες των νηπιαγωγών και για επιστημονικούς συνεργάτες (μέρος Β ́ εργαλεία καταγραφής και μεθοδολογία για τους επιστημονικούς συνεργάτες).
Ανάπτυξη Σχεδίων Επιμόρφωσης και υποστήριξης
“Ανάπτυξη για το σχολικό έτος 2017-2018 των ενοτήτων του Σχεδίου Επιμόρφωσης και υποστήριξης στο οποίο θα προσδιορίζονται: το περιεχόμενο του επιμορφωτικού υλικού το οποίο θα διδαχθεί στους υπηρετούντες νηπιαγωγούς και τους συνεργάτες τους, η αντίστοιχη μεθοδολογία και ο τρόπος με τον οποίο θα υποστηρίζονται επιστημονικά καθ’ όλη τη διάρκεια της πιλοτικής παρέμβασης.”
Σχέδιο επιμόρφωσης –υποστήριξης για το σχ. Έτος 2017-2018.
Παραγωγή και ανάρτηση επιμορφωτικού-υποστηρικτικού υλικού
“Ψηφιακή ανάρτηση στην πλατφόρμα του Έργου, του αντίστοιχου επιμορφωτικού υλικού, το οποίο θα αναδιαμορφώνεται και θα συμπληρώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της πιλοτικής παρέμβασης σύμφωνα με τις καταγραφείσες ανάγκες (όπως θα καταγράφονται στις εκθέσεις των συνεργατών των νηπιαγωγών (Π3.1.1) και των υπηρετούντων νηπιαγωγών (Π3.2.1)). Το επιμορφωτικό υλικό θα αναρτάται τμηματικά και αντίστοιχα με τις επιμορφωτικές δράσεις για το μεν σχολικό έτος 2017-2018 έως 30/06/2018 για το δε σχολικό έτος 2018-2019 έως 30/06/2019.”
Στην αντισυμβαλλόμενη θα ανατεθούν :
α) για το σχολικό έτος 2017-2018 η παραγωγή και η ανάρτηση του επιμορφωτικού – υποστηρικτικού υλικού: για τις 1η και 3η δια ζώσης επιμορφώσεις
και για την 1η εξ αποστάσεως επιμόρφωση
Συνολικός αριθμός για το σχολικό έτος 2017-2018 τρείς (3) ψηφιακές αναρτήσεις με το αντίστοιχο επιμορφωτικό υλικό.
β) για το σχολικό έτος 2018-2019 η παραγωγή και η ανάρτηση του επιμορφωτικού – υποστηρικτικού υλικού για τις 1η και 3η δια ζώσης επιμορφώσεις
και για την 1η εξ αποστάσεως επιμόρφωση
Συνολικός αριθμός για το σχολικό έτος 2018-2019 τρείς (3) ψηφιακές αναρτήσεις με το αντίστοιχο επιμορφωτικό υλικό.
Υλικό επιμόρφωσης–πακέτο Α (έξι (6) ψηφιακές αναρτήσεις)
Οδηγός Γενικών Αρχών και Ενδεικτικών Πρακτικών
“Εκπόνηση Οδηγού ο οποίος περιέχει το θεωρητικό πλαίσιο και τις βασικές αρχές στις οποίες θα στηρίζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Πράξης, τη σύνοψη των αποτελεσμάτων των δράσεων της πιλοτικής παρέμβασης και τα συμπεράσματα και τις προτάσεις για μελλοντική επέκταση της παρέμβασης.”
Στην αντισυμβαλλόμενη θα ανατεθούν τα κεφάλαια του Οδηγού τα οποία αφορούν τα συμπεράσματα από την εφαρμογή της πιλοτικής παρέμβασης και τις προτάσεις για μελλοντική επέκταση της πιλοτικής παρέμβασης .
Οδηγός Γενικών Αρχών και Ενδεικτικών Πρακτικών (μέρος Β ́)
Γεώργιος Μαυρομμάτης, Καθηγητής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης
ΠΑΚΕΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
Ανάπτυξη οδηγού εργαλείων καταγραφής
“Ανάπτυξη Οδηγού εργαλείων καταγραφής της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των αποτελεσμάτων της, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί τόσο από τους επιστημονικούς συνεργάτες προκειμένου να καταγράφουν την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής και τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους με τους υπηρετούντες νηπιαγωγούς, τους συνεργάτες των νηπιαγωγών και την τοπική κοινότητα, όσο και από τους ίδιους τους συνεργάτες των νηπιαγωγών προκειμένου να καταγράψουν και να αποτιμήσουν την υλοποίηση της πιλοτικής παρέμβασης. Ο Οδηγός αυτός θα περιλαμβάνει τόσο τα εργαλεία καταγραφής όσο και τη μεθοδολογία χρήσης τους.”
Στον αντισυμβαλλόμενο θα ανατεθεί να αναπτύξει το μέρος του Οδηγού το οποίο θα περιλαμβάνει τα εργαλεία καταγραφής και τη μεθοδολογία χρήσης τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από τους συνεργάτες των Νηπιαγωγών.
Οδηγός Εργαλείων καταγραφής για συνεργάτες των νηπιαγωγών και για επιστημονικούς συνεργάτες (μέρος Α ́ εργαλεία καταγραφής και μεθοδολογία για τους συνεργάτες των νηπιαγωγών)
Ανάπτυξη Σχεδίων Επιμόρφωσης και υποστήριξης
“Ανάπτυξη για το σχολικό έτος 2018-2019 των ενοτήτων του Σχεδίου Επιμόρφωσης και υποστήριξης στο οποίο θα προσδιορίζονται: το περιεχόμενο του επιμορφωτικού υλικού το οποίο θα διδαχθεί στους υπηρετούντες νηπιαγωγούς και τους συνεργάτες τους, η αντίστοιχη μεθοδολογία και ο τρόπος με τον οποίο θα υποστηρίζονται επιστημονικά καθ’ όλη τη διάρκεια της πιλοτικής παρέμβασης.”
Σχέδιο επιμόρφωσης –υποστήριξης για το σχ. Έτος 2018-2019
Παραγωγή και ανάρτηση επιμορφωτικού- υποστηρικτικού υλικού
“Ψηφιακή ανάρτηση στην πλατφόρμα του Έργου, του αντίστοιχου επιμορφωτικού υλικού το οποίο θα αναδιαμορφώνεται και θα συμπληρώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της πιλοτικής παρέμβασης σύμφωνα με τις καταγραφείσες ανάγκες (όπως θα καταγράφονται στις εκθέσεις των συνεργατών των νηπιαγωγών (Π3.1.1 ) και των υπηρετούντων νηπιαγωγών (Π3.2.1). Το επιμορφωτικό υλικό θα αναρτάται τμηματικά και αντίστοιχα με τις επιμορφωτικές δράσεις για το μεν σχολικό έτος 2017-2018 έως 30/06/2018 για το δε σχολικό έτος 2018-2019 έως 30/06/2019.”
Στον αντισυμβαλλόμενο θα ανατεθούν :
α) για το σχολικό έτος 2017-2018 η παραγωγή και η ανάρτηση του επιμορφωτικού – υποστηρικτικού υλικού : για την 2η δια ζώσης επιμόρφωση και
για τις 2η και 3η εξ αποστάσεως επιμορφώσεις
Συνολικός αριθμός για το σχολικό έτος 2017-2018 τρείς (3) ψηφιακές αναρτήσεις με το αντίστοιχο επιμορφωτικό υλικό.
β) για το σχολικό έτος 2018-2019 η παραγωγή και η ανάρτηση του επιμορφωτικού – υποστηρικτικού υλικού :
για την 2η δια ζώσης επιμόρφωση και
για τις 2η και 3η εξ αποστάσεως επιμορφώσεις
Συνολικός αριθμός για το σχολικό έτος 2018-2019 τρείς (3) ψηφιακές αναρτήσεις με το αντίστοιχο επιμορφωτικό υλικό.
Υλικό επιμόρφωσης –πακέτο Β (έξι (6) ψηφιακές αναρτήσεις)
Οδηγός Γενικών Αρχών και Ενδεικτικών Πρακτικών
“Εκπόνηση Οδηγού ο οποίος περιέχει το θεωρητικό πλαίσιο και τις βασικές αρχές στις οποίες θα στηρίζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Πράξης, τη σύνοψη των αποτελεσμάτων των δράσεων της πιλοτικής παρέμβασης και τα συμπεράσματα και τις προτάσεις για μελλοντική επέκταση της παρέμβασης. ” Στον αντισυμβαλλόμενο θα ανατεθούν τα κεφάλαια του Οδηγού τα οποία αφορούν τις βασικές μεθοδολογικές αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης της Πράξης και την παρουσίαση των ενδεικτικών Πρακτικών και της αποτίμησής τους.
Οδηγός Γενικών Αρχών και Ενδεικτικών Πρακτικών (Μέρος Α ́)
Οι αντισυμβαλλόμενοι θα συμβάλλουν και στα κάτωθι Πακέτα Εργασίας, για τα οποία όμως δεν προβλέπεται αμοιβή. Προβλέπεται μόνο η κάλυψη των δαπανών μετακίνησης και διαμονής τους από την Πράξη, σύμφωνα με τα αντίστοιχα παραστατικά δαπανών τα οποία οφείλουν να προσκομίσουν, κατά αναλογική εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας περί μετακινήσεων δημοσίων υπαλλήλων. ΠΕ1.3:
Ενέργειες για την προετοιμασία της τοπικής κοινότητας
Συμμετοχή στις ενημερωτικές συναντήσεις, η μία κεντρικά (στην Ξάνθη ή την Κομοτηνή) για τα οικεία Στελέχη εκπαίδευσης και οι άλλες τοπικά με τους γονείς και τις τοπικές κοινότητες, προκειμένου να ενημερωθούν για την σκοπιμότητα του έργου και να εμπλακούν στην υλοποίηση της πιλοτικής παρέμβασης.
Πρόσκληση συμμετοχής στην ενημερωτική συνάντηση Π1.3.1. Παραστατικά πραγματοποίησης δαπανών μετακινήσεων Π 1.3.3. Έκθεση αναφοράς ενεργειών
Υλοποίηση των δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφώσεων των υπηρετούντων νηπιαγωγών και των συνεργατών των νηπιαγωγών
Στους αντισυμβαλλόμενους θα ανατεθεί μέρος των εβδομήντα τεσσάρων (74) διδακτικών ωρών επιμόρφωσης (δια ζώσης και εξ αποστάσεως), οι οποίες προβλέπονται και στις δύο περιόδους υλοποίησης της πιλοτικής παρέμβασης (σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019) για τις οποίες δεν θα λάβουν επιπρόσθετη αμοιβή. Προβλέπεται μόνο η κάλυψη των δαπανών μετακίνησης και διαμονής τους από την Πράξη, σύμφωνα με τα αντίστοιχα παραστατικά δαπανών τα οποία οφείλουν να προσκομίσουν, κατά αναλογική εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας περί μετακινήσεων δημοσίων υπαλλήλων. Οι αντισυμβαλλόμενοι έχουν την υποχρέωση να προσκομίσουν για τις εξ αποστάσεως επιμορφώσεις εκθέσεις πεπραγμένων/καταγραφές και για τις δια ζώσης παρουσιολόγια.
Διοργάνωση επιστημονικής Ημερίδας
Οι αντισυμβαλλόμενοι θα συμμετέχουν στην επιστημονική ημερίδα η οποία έχει σκοπό την παρουσίαση στην επιστημονική κοινότητα και την τοπική κοινωνία των δράσεων και των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή της πιλοτικής παρέμβασης. Για την συμβολή τους στην Επιστημονική Ημερίδα δεν προβλέπεται επιπρόσθετη αμοιβή. Προβλέπεται μόνο η κάλυψη των δαπανών μετακίνησης και διαμονής τους από την Πράξη, σύμφωνα με τα αντίστοιχα παραστατικά δαπανών τα οποία οφείλουν να προσκομίσουν, κατά αναλογική εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας περί μετακινήσεων δημοσίων υπαλλήλων.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.