ΒΟΥΛΗ

Στη Βουλή η κατάργηση ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ

Δημοσίευση: 10/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ερώτηση στη Βουλή,   προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου,σχετικά με την κατάργηση ολιγομελών τμημάτων σε Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, κατέθεσαν οι Βουλευτές της ΝΔ Νίκη Κ. Κεραμέως, Γιάννης Ανδριανός, Μαρία Αντωνίου και   Χρήστος Κέλλας.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ
 
Με την υπ’ αρ. Φ12/134644/Δ4, ΦΕΚ Β’ 2891/21-8-2017 Υπουργική Απόφασή σας, ορίστηκε ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α΄ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β΄ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ΄ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.). Η Απόφαση αυτή οδήγησε στην κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑ.Λ. που δεν συμπλήρωναν τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών. Προκειμένου, δε, να απαλειφθούν εν μέρει οι δυσμενείς συνέπειες της εν λόγω Απόφασης, εγκρίθηκε με τις υπ’ αρ. Πρωτ. 1470/20-9-2017, 1482/27-9-2017, 1484/28-9-2017 και 1506/3-10-2017 Αποφάσεις του Υφυπουργού κ. Μπαξεβανάκη η κατ’ εξαίρεση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2017-2018.

Καίτοι ενδείκνυται σε ορισμένες περιπτώσεις η κατάργηση τμημάτων, π.χ. όταν δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον σπουδαστών ή για οποιοδήποτε λόγο έχουν απαξιωθεί, η υπ’ αρ. Φ12/134644/Δ4 ΥΑ έπληξε ιδιαίτερα:

α. μαθητές της Γ’ Λυκείου, αφού διέκοψε εν τοις πράγμασι την εκπαιδευτική τους πορεία, παρ’ ότι είχαν ήδη ολοκληρώσει προηγούμενες τάξεις (Α’ ή/και Β’) καταργούμενων τμημάτων,

β. μαθητές των απομακρυσμένων ΕΠΑ.Λ., των οποίων συχνά η μόνη επιλογή είναι η μετακίνηση σε άλλες σχολικές μονάδες, πολλές φορές σε άλλο νομό ή άλλο νησί,

γ. μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ, στην πλειοψηφία τους ενήλικες και εργαζόμενους, που μοχθούν για να αξιοποιήσουν την τεχνική τους κατάρτιση προς εύρεση εργασίας σε συγκεκριμένη ειδικότητα της συνειδητής επιλογής τους.

Τα, δε, ολιγομελή τμήματα ΕΠΑ.Λ. που εξαιρέθηκαν με τις μετέπειτα Αποφάσεις, δεν καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις τμημάτων, το κλείσιμο των οποίων συνιστά καίριο πλήγμα στους μαθητές τους, για τους προαναφερθέντες λόγους όπως η νησιωτικότητα, η μοναδικότητα τμήματος ανά νομό ή η επαγγελματική διέξοδος που προσφέρει σε ενήλικες.

Στην πρόσφατη εγκύκλιο υπ’ αρ. Πρωτ. Φ1α/162351/Δ4/28-9-2017, διευκρινίζεται ότι «οι μαθητές οι οποίοι υπέβαλαν ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης σε ολιγομελή τμήματα των οποίων η λειτουργία δεν εγκρίθηκε δύνανται: 1. να εγγραφούν εντός σχολικής μονάδας σε άλλο τομέα ή ειδικότητα ή 2. να μετεγγραφούν σε άλλη σχολική μονάδα με απόφαση των Δ.Δ.Ε.», ενώ αγνοούνται τα πραγματικά ζητήματα που χρήζουν διευκρίνισης.

Τέλος, με σημερινή σας ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία ο χαρακτηρισμός του Υπουργείου Παιδείας ως «ανάλγητο που κλείνει τμήματα» των ΕΠΑΛ οφείλεται στον «τεχνητό θόρυβο» από φορείς και ΜΜΕ, και όχι στις πρακτικές σας, εξακολουθείτε να μη δίνετε τις καίριες απαντήσεις που απαιτούν οι πληγέντες από την εκπαιδευτική πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.

Κύριε Υπουργέ,

Στην εξαγγελία του τριετούς σας σχεδίου για την Παιδεία, μεταξύ των στόχων σας ήταν η ενίσχυση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, «ιδίως μέσω των επαγγελματικών ευκαιριών που μπορούν να αποκτήσουν οι μαθητές με την απόκτηση του πτυχίου ειδικότητας». Στη σημερινή σας ανακοίνωση επαναλαμβάνετε ότι στοχεύετε «στη στήριξη και την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης». Αντ’ αυτού, διαπιστώνεται απορρύθμιση και υποβάθμιση, ευνοείται η σχολική διαρροή, ενώ η ανασφάλεια έχει ήδη καταλάβει τους μαθητές που βρίσκονται για άλλη μία φορά προ δυσάρεστης εκπλήξεως εν τω μέσω των σπουδών τους, βλέποντας ως κυριότερη διέξοδο την διακοπή τους. Κατόπιν αυτών, ερωτάσθε:

▪ Σκοπεύετε να εγκύψετε στα προβλήματα που προκάλεσε η Απόφασή σας για κατάργηση τμημάτων ΕΠΑ.Λ. και αν ναι, πώς σκοπεύετε να τα επιλύσετε και πότε;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας
Γιάννης Ανδριανός, Αργολίδας
Μαρία Αντωνίου, Καστοριάς
Χρήστος Κέλλας, Λάρισας

 

Σχόλια (2)

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
10 Οκτ 2017 13:20

Γιατί να υπάρχει αυτή η διάκριση και η διαφορετική αντιμετώπιση ανάμεσα σε μαθητές ΓΕΛ - ΕΠΑΛ.
Ο υπουργός εγκρίνει ολιγομελή τμήματα στις ομάδες προσανατολισμού των ΓΕΛ με ελάχιστους, ορισμένες φορές μαθητές και ο υφυπουργός λέει στον μαθητή του ολιγομελούς τμήματος της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ (ημερήσιου ή εσπερινού ) να αλλάξει ειδικότητα ή να παρακολουθήσει την ειδικότητα που επιθυμεί σε άλλο σχολείο (στον ίδιο ή άλλο νομό).
Δύο μέτρα και δύο σταθμά, δεν είναι όλοι οι μαθητές ίσοι και δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες;

 
Ηλίας
10 Οκτ 2017 15:29

@ΧΡΗΣΤΟΣ

Πέρα από το γεγονός ότι εδώ και 10ετίες όλες οι ηγεσίες του υπουργείου, με τις πράξεις και τα νομοθετήματά τους, αποδεικνύουν έμπρακτα τη σημασία που (δεν) δίνουν στην ΤΕΕ, είναι και η ίδια η ελληνική κοινωνία που θεωρεί τα παιδιά των ΕΠΑΛ "αποπαίδια".

Πέρα όμως απο τις αγκυλώσεις της ελληνικής κοινωνίας υπάρχουν και ορισμένοι περιορισμοί στο να λειτουργήσει ένα τμήμα ΕΠΑΛ. Μία Ομάδα Προσανατολισμού σε ένα ΓΕΛ έχει πολύ λιγότερους περιορισμούς (μόνο 5Ω/εβδομάδα και μηδαμινές εξτρά απαιτήσεις σε προσωπικό και υποδομή). Για το λόγο αυτό τα ΓΕΛ υπάρχουν και στο τελευταίο κεφαλοχώρι αλλά ΕΠΑΛ λειτουργούν πολύ λιγότερα ανά νομό. Και πάλι θα σου πω πως φέτος, και στα ΓΕΛ, υπήρξε μεγάλη αυστηροποίηση στη έγκριση τμημάτων.

Πάντως είναι αστείο που το όλο θέμα ανακινεί η ΝΔ η οποία έχει μείνει στην ιστορία για την κατάργηση, μέσα σε μία μέρα, του τομέα Υγείας, τη διαθεσιμότητα 3000 εκπ/κών και πόσων άλλων χιλιάδων μαθητών οι οποίοι έμειναν ξεκρέμαστοι, την ώρα που ο Υπουργός εγκανίαζε ιδιωτικό ΙΕΚ με τις ίδιες ακριβώς ειδικότητες!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ