Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Εκπαιδευτικοί προς υπουργό: Φανταστείτε τον εαυτό σας στη θέση των προσφύγων στις τάξεις που διδάσκουμε . Πόση ώρα θα μπορούσατε να καθίσετε να παρακολουθήσετε ένα μάθημα που δεν καταλαβαίνετε ;

«Οι πρόσφυγες πάντως που μπαίνουν στις τάξεις μας μετά από δέκα λεπτά κουράζονται και βαριούνται με ό,τι αυτό συνεπάγεται...»
Δημοσίευση: 12/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι εκπαιδευτικοί δύο συστεγαζόμενων σχολείων  της πλατείας Αμερικής απέστειλαν επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, με  την οποία περιγράφουν  τις συνέπειες από  την καθημερινή υποδοχή  μαθητών  και γονιών  που ως επί το πλείστον δεν μιλάνε ούτε ελληνικά ούτε καν αγγλικά.

«Tα προσφυγόπουλα έρχονται και μπαίνουν στις τάξεις μας εντελώς απροετοίμαστα και χωρίς καμία βοήθεια πάνω στο σημαντικό θέμα της επικοινωνίας καθώς δεν έχουμε ακόμα τάξη υποδοχής. Πολλές φορές ,   αγοράζουμε εμείς με δικά μας έξοδα γραφική  ύλη προκειμένου να  ακολουθήσουν επί ίσοις όροις την εκπαιδευτική διαδικασία » επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί.
 
«Αλήθεια πόσο καλό  τους κάνει αυτή η απροετοίμαστη υποδοχή;», διερωτούνται οι εκπαιδευτικοί και προτρέπουν τον υπουργό :  «φανταστείτε τον εαυτό σας  στη θέση αυτών των παιδιών. Πόση ώρα θα μπορούσατε να καθίσετε  να παρακολουθήσετε  ένα  μάθημα που δεν καταλαβαίνετε ; Οι πρόσφυγες πάντως  που μπαίνουν στις  τάξεις μας  μετά από δέκα  λεπτά κουράζονται  και βαριούνται με ό,τι αυτό συνεπάγεται...»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ 21 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Είμαστε εκπαιδευτικοί  και ορισμένοι εξ ημών μέλη των Συλλόγων Γονέων στα  σχολεία   μας , το 21ο  « Λέλα Καραγιάννη »  και  στο συστεγαζόμενο 165ο στην πλατεία Αμερικής. Σας  γράφουμε αυτήν την επιστολή με πολύ σεβασμό  στο πρόσωπό σας αλλά και πολύ πόνο και αγωνία για τις τελευταίες εξελίξεις στο σχολείο μας. Εδώ και πολλά χρόνια μάθαμε να αγαπούμε όλα  τα παιδιά ανεξαρτήτου χώρας και θρησκείας  και να μας διακατέχει ο ζήλος να τα βοηθήσουμε όλα και να προοδεύσουν. Όμως από την αρχή της σχολικής χρονιάς αντιμετωπίζουμε  μεγάλη δυσκολία στο εκπαιδευτικό μας έργο από την υποδοχή των  προσφύγων στις τάξεις μας.

Όλοι οι συνάδελφοι θέλουμε να τους βοηθήσουμε.. Αυτό φαίνεται και από τα προγράμματα στα οποία μπαίνει το σχολείο μας.  Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι στο πρόγραμμα που παρουσιάσαμε στη λήξη της χρονιάς που πέρασε, συμμετείχαν και προσφυγόπουλα από το Αφγανιστάν που φιλοξενούνται στο στρατόπεδο της Μαλακάσας.Υποδεχόμαστε καθημερινά μαθητές και γονείς  που ως επί το πλείστον δεν μιλάνε ούτε ελληνικά ούτε καν αγγλικά. Tα προσφυγόπουλα έρχονται και μπαίνουν στις τάξεις μας εντελώς απροετοίμαστα και χωρίς καμία βοήθεια πάνω στο σημαντικό θέμα της επικοινωνίας καθώς δεν έχουμε ακόμα τάξη υποδοχής. Πολλές φορές τους αγοράζουμε εμείς με δικά μας έξοδα γραφική  ύλη προκειμένου να  ακολουθήσουν επί ίσοις όροις την εκπαιδευτική διαδικασία .

Γιατί δεν έχουμε τάξη υποδοχής αφού υποδεχόμαστε πρόσφυγες;

Αλήθεια πόσο καλό  τους κάνει αυτή η απροετοίμαστη υποδοχή;

Θέλουμε να φανταστείτε τον εαυτό σας  στη θέση αυτών των παιδιών. Πόση ώρα θα μπορούσατε να καθίσετε  να παρακολουθήσετε  ένα  μάθημα που δεν καταλαβαίνετε ; Οι πρόσφυγες πάντως  που μπαίνουν στις  τάξεις μας  μετά από δέκα  λεπτά κουράζονται  και βαριούνται με ό,τι αυτό συνεπάγεται...

Ποιοι και πόσοι τελικά θα ωφεληθούν όταν μόνο οι πολύ ικανοί μπορούν να ακολουθήσουν την μαθησιακή διαδικασία; Σας αρέσει  να δημιουργούμε  κατηγορίες προσφύγων;

Όμως υπάρχει  κάτι ακόμα  πιο   σοβαρό από τα προηγούμενα.

Εμείς  αντιμετωπίζουμε και διδάσκουμε τα  προσφυγόπουλά μας  σαν αυριανούς πολίτες της Ελλάδας και όχι σαν μια πληγή που περιμένουμε να φύγει από την χώρα μας .

Σας έχει όμως ποτέ απασχολήσει το μέλλον αυτών των παιδιών όταν θα μπουν στο γυμνάσιο;

Η γκετοποίηση των προσφύγων είναι ο πιο μεγάλος κίνδυνος  που μπορεί να μετατρέψει την ήδη βεβαρημένη και υποβαθμισμένη γειτονιά μας  σε ένα καινούριο   γκέτο νέων, παραβατικής συμπεριφοράς, που όσοι δεν απορροφηθούν ως υπάλληλοι στα  μαγαζάκια και στο μπακάλικο της γειτονιάς,  θα ακολουθήσουν τον εύκολο δρόμο των ναρκωτικών και της πορνείας (που δυστυχώς  στην περιοχή μας ακμάζει.) Και όλα αυτά ξεκινούν από την αδυναμία επικοινωνίας εξαιτίας της άγνοιας της γλώσσας και της περιθωριοποίησής τους. Κι αυτό το  τελευταίο  είναι η δική μας ευθύνη, η δουλειά ημών των δασκάλων, των δημοτικών της γειτονιάς μας.

Όταν αυτά τα παιδιά μια μέρα καταλάβουν ότι δεν ασχοληθήκαμε μαζί τους όσο σοβαρά έπρεπε πώς θα αντιδράσουν;

Μήπως τελικά μαζί με τους πρόσφυγες βάζουμε στο σχολειό και στη γειτονιά μας ένα πρόβλημα που συνεχώς θα μεγαλώνει;

Η επιστολή μας αυτή είναι φωνή διαμαρτυρίας  για  την ανεπαρκή   προετοιμασία του Υπουργείου μας  στην υποδοχή πονεμένων  και δοκιμασμένων ανθρώπων που καλούνται να μπουν άμεσα σ’ ένα αγαπητικό και ζεστό περιβάλλον, όπου θα μπορούν  να  αναπτύξουν τις δεξιότητες  και τα ταλέντα τους και όχι  να  απομονώνονται  μέσα  στο μάθημα

Ζητούμε να έρθετε στο σχολείο μας ,εσείς ο ίδιος ,να ενημερωθείτε  για όλα αυτά και  να μας στείλετε οπωσδήποτε εκπαιδευτικούς  για τάξη Υποδοχής . Στη συνάντησή μας  θα  συζητήσουμε  και άλλες  λύσεις  που μπορούν  να δράσουν συνεπικουρικά,  συνεργαζόμενοι με τους συλλόγους γονέων  και των δυο σχολείων μας.

Θέλουμε  να  ελπίζουμε στην ανταπόκρισή σας στην επιστολή μας πιστεύοντας ότι όσα σας γράψαμε σίγουρα σας έχουν  απασχολήσει καθώς αποτελούν  την  πιο  σύγχρονη  πρόκληση της Παιδείας  σήμερα.

Σας  ευχαριστούμε  εκ των  προτέρων

Με  τιμή  και σεβασμό,

Οι εκπαιδευτικοί

Ακολουθούν οι επώνυμες υπογραφές 21 εκπαιδευτικών των δύο σχολείων

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.