Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πορεία διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας για τα Θρησκευτικά

Στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας 23 του Οκτώβρη
Δημοσίευση: 16/10/2017
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, σε συνεργασία με την Εστία Πατερικών Μελετών, την Ενωμένη Ρωμιοσύνη και την Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.), καλεί σε παλλαϊκή κινητοποίηση-συγκέντρωση κατά των νέων βιβλίων-Φακέλων του μαθήματος των Θρησκευτικών, τη Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου και ώρα 5:00 μ.μ. στο Δημαρχείο Αμαρουσίου, από όπου θα ξεκινήσει μια ειρηνική πορεία διαμαρτυρίας με τελικό προορισμό το το υπουργείο Παιδείας.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, σε συνεργασία με την Εστία Πατερικών Μελετών, την Ενωμένη Ρωμιοσύνη και την Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.), καλεί σε παλλαϊκή κινητοποίηση-συγκέντρωση κατά των νέων βιβλίων-Φακέλων του μαθήματος των Θρησκευτικών, τη Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου και ώρα 5:00 μ.μ. στο Δημαρχείο Αμαρουσίου, από όπου θα ξεκινήσει μια ειρηνική πορεία διαμαρτυρίας με τελικό προορισμό το κατ΄ ευφημισμόν αποκαλούμενο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Η ειρηνική και δημοκρατική αντίσταση, διαμαρτυρία, εγρήγορση και μαρτυρία αποτελεί στάση ευθύνης του κάθε Χριστιανού.

Ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος, ο Αγιορείτης έλεγε: «Πρέπει να ομολογούμε με παρρησία το «πιστεύω» μας, γιατί φέρουμε ευθύνη, αν δεν μιλήσουμε… Σ' αυτά τα δύσκολα χρόνια ο καθένας μας πρέπει να κάνη ότι γίνεται ανθρωπίνως και ότι δεν γίνεται ανθρωπίνως να το αφήνει στον Θεό. Έτσι θα έχουμε ήσυχη την συνείδηση μας ότι κάναμε εκείνο πού μπορούσαμε. Αν δεν αντιδράσουμε, θα σηκωθούν οι προγονοί μας από τους τάφους. Εκείνοι υπέφεραν τόσα για την πατρίδα και εμείς τι κάνουμε γι' αυτήν; Η Ελλάδα, η Ορθοδοξία, με την παράδοσή της, τους Αγίους και τους ήρωες της, να πολεμείται και εμείς να μη μιλάμε! Είναι φοβερό!..Αν οι Χριστιανοί δεν ομολογήσουν, δεν αντιδράσουν, αυτοί (ενν. οι πολέμιοι) θα κάνουν χειρότερα. Ενώ, αν αντιδράσουν, θα το σκεφθούν… Εδώ ο Χριστός σταυρώθηκε, για να αναστηθούμε εμείς, και εμείς να αδιαφορούμε! Αν η Εκκλησία δεν μιλάει, για να μην έρθει σε ρήξη με το κράτος, αν οι Μητροπολίτες δεν μιλούν, για να τα έχουν καλά με όλους, γιατί τους βοηθάνε στα ιδρύματα κ.λπ., οι Αγιορείτες, πάλι, αν δεν μιλούν, για να μην τους κόψουν τα επιδόματα, τότε ποιος θα μιλήσει;»

Είναι ανάγκη, λοιπόν, τώρα και όχι όταν θα είναι πλέον αργά, να μιλήσουμε ο κάθε Έλληνας και η κάθε Ελληνίδα, με κάθε πρόσφορο και δημοκρατικό μέσο και τρόπο και σε όποια ευκαιρία μας δίνεται, ομολογώντας, προσωπικά ή συλλογικά, τη δική μας προσωπική μαρτυρία πίστεως. Είναι ένδειξη ευθύνης η συμμετοχή μας στην ειρηνική πορεία διαμαρτυρίας της 23ης Οκτωβρίου 2017, με κεντρικό σύνθημα «ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ».

Είναι η ώρα, να διαδηλώσουμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας ότι αντιστεκόμαστε στα νεοταξικά σχέδια των χριστιανομάχων πνευματικών ηγητόρων της Ελλάδας εναντίον τόσο της εθνικής και ιστορικής όσο και της ορθόδοξης κληρονομιάς και ταυτότητας του λαού μας.

Είναι η ώρα, να συνειδητοποιηθεί επιτέλους, από όλους, ότι το θέμα του χαρακτήρα και του περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι υπόθεση μείζονος και κομβικής σημασίας για την πορεία του νέου ελληνισμού και όχι θέμα στενού συντεχνιακού ενδιαφέροντος, όπως κάποιοι παραπλανητικά ισχυρίζονται. Το μάθημα των Θρησκευτικών «σχετίζεται κατ΄ ουσίαν με τη φιλοσοφία και τον γενικότερο προσανατολισμό της παιδείας. Με την πνευματική και ιδεολογική της στοχοθεσία. Ή απλούστερα, με το τι ανθρώπους πρέπει αυτή να διαπλάσσει».

Τα νεοταξικά σχέδια της απαξίωσης και εξευτελιστικής γελιοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, μέσω των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και των νέων βιβλίων-Φάκελων του μαθήματος, δεν πρέπει να περάσουν, διότι, διαμέσου της συνεξέτασης της Ορθόδοξης πίστης με τις θρησκείες στην ίδια διδακτική ενότητα, στην ουσία δηλαδή, διαμέσου της εξίσωσης της χριστιανικής αλήθειας με τις διάφορες θρησκευτικές δοξασίες, οδηγούνται τα παιδιά μας στην σχετικοποίηση της Ορθόδοξης πίστης τους, στο θρησκευτικό συγκρητισμό και, κατά συνέπεια, στην αποχριστανοποίησή τους και στην αθεΐα.

Ως εκ τούτου, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών και τα νέα βιβλία-Φάκελοι του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως προς φιλοσοφία, τη δομή και το περιεχόμενό τους, είναι και αντισυνταγματικά και αντιπαιδαγωγικά και αντορθόδοξα και γι΄ αυτό απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:

Ø  να αποσύρει άμεσα τα τωρινά βιβλία μαζί με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά, που οδήγησαν σε αυτού του είδους τα βιβλία (Φακέλους),

Ø  να επαναφέρει τον Ορθόδοξο και ομολογιακό χαρακτήρα και προσανατολισμό του μαθήματος, θέτοντας σε ισχύ τα προηγούμενα Προγράμματα και Βιβλία, αφού γίνουν οι απαιτούμενες παιδαγωγικού και μεθοδολογικού περιεχομένου διορθώσεις, από εξειδικευμένους επί τούτου παιδαγωγούς και θεολόγους.

Ø  να αντιμετωπίζει, όχι με ιδεοληπτικά, αλλά με θεολογικά και παιδαγωγικά κριτήρια το όλο πλαίσιο της αγωγής των Ελλήνων ορθοδόξων μαθητών μέσα από όλες γενικά τις εκπαιδευτικές και προγραμματικές δράσεις, στις οποίες τον τελευταίο καιρό παρατηρείται διαρκώς και μονίμως μια τάση υποτίμησης, προσβολής, υποβάθμισης, διάβρωσης, στοχοποίησης και διωγμού της ορθόδοξης ταυτότητας και κληρονομιάς που πολιτισμικά θεωρείται αναγκαία και απαραίτητη για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους,

Ø  να σεβαστεί επιτέλους, τη συνταγματική νομιμότητα και το ορθόδοξο χριστιανικό πιστεύω της συντριπτικής πλειονοψηφίας του Ελληνικού λαού.

Στόχος της ειρηνικής πορείας διαμαρτυρίας είναι να απαιτηθεί από το Υπουργείο Παιδείας να ενσκήψει σοβαρά πάνω στα  δίκαια αιτήματα των γονέων από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι μάλιστα, επιθυμώντας να διατηρήσουν αλώβητη την ελληνορθόδοξη ιδιοπροσωπία των ιδίων αλλά και κυρίως των παιδιών τους, προχωρούν, μαζικά, σε μια επαναστατική και πρωτοφανή στα παγκόσμια εκπαιδευτικά χρονικά κίνηση, στην επιστροφή στα σχολεία των βιβλίων-Φακέλων που δόθηκαν στα παιδιά για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Με την πορεία διαμαρτυρίας, εκτός των άλλων, συνδέεται άμεσα, η φωνή των χιλιάδων πολιτών, γονέων κάθε κοινωνικού στρώματος, που διαμαρτύρονται προς κάθε υπεύθυνο παράγοντα, που εμπλέκεται στην δομική κατάρτιση, έγκριση και παροχή αυτής της ακατάλληλης και επικίνδυνης για τα ορθόδοξα παιδιά πολυθρησκειακής ύλης.

«ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ» για να διασώσουμε την Πίστη μας, την οικογένειά μας, την Πατρίδα μας.

Στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας 23 του Οκτώβρη 2017, θα είμαστε όλοι εκεί, στο Δημαρχείο Αμαρουσίου.

Εμπρός Έλληνες. Για μας και για τα παιδιά μας.

Αντίσταση, Εγρήγορση, Ομολογία και Μαρτυρία Τώρα.

 

Σχόλια (15)

 
Αμερόληπτος
22 Οκτ 2017 01:57

@ΗΡΑ* Άλλος ένας ειδήμων επί παντός επιστητού! Το να έχουν άποψη όλοι για όλα αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ. Τελικά όλοι είναι οι επαΐοντες επί του μαθήματος των θρησκευτικών εκτός από τους θεολόγους. Γι' αυτό δεν πρόκειται να δούμε άσπρη μέρα. Είναι προτιμότερη η σιωπή από το να γράφονται ανοησίες.

 
ΗΡΑ*
20 Οκτ 2017 19:28

@ αμερόληπτος

Καλά θα κάνεις να αλλάξεις ...όνομα ή τουλάχιστο αφαίρεσε το στερητικό "α" και σταμάτα να κάνεις κατάχρειση του ιδανικού της αμεροληψίας, η οποία στην απόλυτη μορφή της δεν υπάρχει πουθενά. Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να εκφράσει την άποψή του και να συγκρίνει αυτό που βιώνει " από πρώτο χέρι" με κάτι άλλο που έχει ακούσει ή έχει μάθει "από δεύτερο ή τρίτο χέρι" ή κι αυτήν ακόμη την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Το αν αυτό που υποστηρίζει ο φίλος μας από τη Γερμανία αληθεύει εν μέρει, εν συνόλω ή καθόλου είναι μια άλλη ιστορία. Χωρίς να θέλω να μπω στην ουσία της υπόθεσης σε ό,τι αφορά το μαθημα των Θρησκευτικών στην Γερμανία τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Λόγω του ομοσπονδιακού χαρακτήρα υπάρχουν διαφοροποιήσεις από κρατίδιο σε κρατίδιο. Οι διαφοροποιήσεις αυτές έχουν να κάνουν και με τις αναλογίες ( πλειψηφία ή μειοψηφία) του πληθυσμού των κυρίαρχων χριστιανικών δογμάτων ( Καθολικοί. Προτεστάντες κ. ά.) σε κάθε ομόσπονδο κρατίδιο ξεχωριστά. Οι ανταγωνισμοί και οι διακρίσεις του ενός δόγματος σε βάρος του άλλου είναι υπαρκτές, με την ειδοποιό διαφορά όμως ότι τόσο οι μεν όσο και οι δε δεν βγαίνουν στα... κεραμύδια με λαοσυνάξεις, διαδηλώσεις και παραστάσεις των θεολόγων στον Ιερώνυμο ή πορείες στο Υπουργείο Παιδείας ! Να προσθέσω ακόμη και τούτο : Στη δεκαετία '70 - '80 επί σοσιαδημοκρατικών κυβερνήσεων στη Γερμανία έγιναν σημαντικές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις ( συμπεριμβανομένης κι αυτής για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών). Οι μεταρρυθμίσεις αυτές - μία απ' αυτές ήταν κι αυτή του Ολοήμερου Σχολείου που βέβαια δεν έχει καμιά σχέση μ' αυτό το κακέκτυπο της πατρίδας μας - έτυχαν διαφορετικής αντιμετώπισης από τις κυβερνήσεις των ομόσπονδων κρατιδίων. Οι φίλα προσκείμενες στους σοσιαδημοκράτες κυβερνήσεις υποστήριξαν με θέρμη τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις, ενώ αλλες, κυρίως συντηρητικής κατεύθυνσης ( Χριστιανοδημοκράτες/ Χριστιανοκοινωνιστές), ανέκρουσαν πρύμνην και οι σοσιαδημοκράτες επεδίωξαν έναν "έντιμο συμβιβασμό" δια της υποχωρήσεώς τους σε ζωτικής σημασίας θέματα.... Δε θα μπώ σε λεπτομέρειες. Ενδεικτικά μόνο αναφέρω ότι διαφορετική ήταν η τύχη των μεταρρυθμίσεων - άρα και της διδασκαλίας των Θρησκευτικών - στο ομόσπονδο κρατίδιο της Εσσης και διαφορετικά στην Βαυαρία του τότε πανίσχυρου Στράους με τους Χριστιανοκοινωνιστές του.... Το βέβαιο είναι ότι σήμερα, με την ένταξη και των κρατιδίων της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, τα πράγματα εμφανίζονται αρκετά διαφοροποιημένα και δεν υπάρχει ενιαίο Αναλυτικό Πρόγραμμα ούτε ενιαία υποχρεωτικότητα της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στη Γερμανία....

 
Αμερόληπτος
20 Οκτ 2017 01:37

@ Εκπαιδευτικός Ζείτε στη Γερμανία ωστόσο δεν κατανοήσατε τα όσα συμβαίνουν εκεί όταν διερωτάσθε "Ποιος να φανταστεί ότι στην καρδιά της Ευρώπης δεν έχουν ακόμα καταργηθεί τα Θρησκευτικά;!" Πόσο ρηχή η άποψή σας! Δυστυχώς δεν μπορέσατε να κατανοήσετε και τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα του 2017 με τα νέα ΠΣ για το ΜτΘ και για το περιεχόμενο των φακέλων (όχι βιβλίων) των μαθητών αφού δεν τα μελετήσατε. Πάντως αν μπείτε στον κόπο να μελετήσετε τα νέα προγράμματα σπουδών μάλλον θα απογοητευτείτε και θα δικαιώσετε το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα που δεν έχει καταργήσει τα θρησκευτικά.Επιχειρήστε το για να έχετε ιδία άποψη και όχι να υιοθετείτε απόψεις άλλων σχετικά με το θέμα.

 
Αθανάσιος Ι. Καλαμάτας
19 Οκτ 2017 19:53

Αγαπητέ "Εκπαιδευτικέ".

Σημαντικές οι επισημάνσεις σας, για τις οποίες εδώ και 25 περίπου χρόνια έχει γίνει διάλογος που αφορά στη φυσιογνωμία του μτΘ στη πατρίδα μας. Όμως, για να έχετε μια πρώτη ολοκληρωμένη εικόνα για την παρεχόμενη από την Ελληνική Πολιτεία Θρησκευτική Παιδεία, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τα ΝΠΣ, σας παραπέμπω στους Οδηγούς Σπουδών αυτών. Εκεί, θέλω να πιστεύω, ότι θα λυθούν οι όποιες απορίες σας.

Με την εκτίμησή μου
Αθανάσιος Ι. Καλαμάτας

 
Εκπαιδευτικός
19 Οκτ 2017 10:33

Μια μικρή παρέμβαση χωρίς να έχω δει ούτε τα νέα προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών ούτε τα νέα βιβλία. Για να δούμε τι γίνεται στην Ευρώπη που όλοι επικαλούμαστε. Στην πράξη.
Στη Γερμανία, όπου ζω, η οποία είναι μια χώρα όπου η Εκκλησία είναι πλήρως χωρισμένη από το Κράτος και οι πιστοί πληρώνουν κάθε μήνα από το μισθό τους για τη συντήρηση της Εκκλησίας τους, το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία είναι απολύτως ομολογιακό. Στο Δημοτικό Σχολείο που πήγα να εγγράψω τον γιο μου οι χριστιανοί γονείς επιλέγουν το μάθημα των Ευαγγελικών Θρησκευτικών ή εκείνο των Καθολικών. Για όσους γονείς δεν θέλουν Θρησκευτικά υπάρχει το μάθημα της Ηθικής. Σε μια χώρα με έντονη πολυπολιτισμικότητα κανείς δεν διανοήθηκε να οργανώσει μη ομολογιακά το χριστιανικό μάθημα των Θρησκευτικών. Ούτε είπε στην Εκκλησία να οργανώσει καλύτερα τα Κατηχητικά Σχολεία της αν θέλει να διδάξει ομολογιακά τα Θρησκευτικά.
Μίλησα με τον δάσκαλο του Καθολικού Μαθήματος, ο οποίος ορίζεται από την Εκκλησία ή πάντως έχει ειδική σχέση μαζί της (έχει τον τίτλο του διακόνου, δεν ξέρω αν είναι κανόνας) και μου είπε ότι φυσικά δεν γίνονται υπερβολές με υπερφόρτωση δογματικών θεμάτων, γι' αυτό και συχνά και Έλληνες Ορθόδοξοι γονείς το επιλέγουν για τα παιδιά τους. Όμως είναι σαφώς χριστιανικό ομολογιακό μάθημα. Μάλιστα κάθε Παρασκευή τα παιδιά της τρίτης και της τέταρτης τάξης πηγαίνουν στη Θεία Λειτουργία στον κοντινό Ναό. Σκέφτομαι τι θα πάθει ένας δάσκαλος αν πάει τα παιδιά κάθε εβδομάδα στην Εκκλησία στην Ελλάδα!
Και μια ακόμα παρατήρηση: Πιστεύει στα σοβαρά κανείς ότι αν δοθεί στην Ελλάδα η δυνατότητα να επιλέγουν οι γονείς ανάμεσα στα Ομολογιακά Θρησκευτικά και στο μάθηματ ης Ηθικής, τότε κινδυνεύει το μάθημα των Θρησκευτικών να δηλωθεί από μικρό αριθμό μαθητών; Δεν νομίζω. Αλλά και έτσι να γίνει, ποιο το πρόβλημα αν οι γονείς θέλουν άλλο μάθημα για τα παιδιά τους; Είναι καλύτερα να διδάσκονται μη ομολογιακά το μάθημα τα παιδιά που θέλουν Θρησκευτικά, αλλά να είναι υποχρεωτικό για όλους;
Απλά ήθελα να καταθέσω αυτή την αληθινή πληροφορία σχετικά με μια μεγάλη ευρωπαϊκή χώρα, γιατί κουράστηκα να ακούω για την προοδευτική Ευρώπη στην οποία πρέπει να μοιάσουμε, ενώ δεν ξέρουμε τι συμβαίνει εκεί. Ποιος να φανταστεί ότι στην καρδιά της Ευρώπης δεν έχουν ακόμα καταργηθεί τα Θρησκευτικά;!
Και μια τελευταία παρατήρηση σχετικά με τη Γερμανία, άσχετη με το θέμα μας, αλλά σχετική με το πόσο ξέρουμε ή δεν ξέρουμε την Ευρώπη: Οι γυναίκες που παντρεύονται στη Γερμανία παίρνουν αυτόματα το επώνυμο του συζύγου τους. Αυτά στη φεμινιστική και σύγχρονη Ευρώπη.

 
Αμερόληπτος
18 Οκτ 2017 23:37

Κε Καλαμάτα , για τους Ιεράρχες που αναφέρατε θα σας θυμίσω το λόγο του Μεγάλου Βασιλείου προς τον Μόδεστο όταν εκείνος με απειλητικό τόνο του είπε πως κανείς επίσκοπος δεν του είχε μιλήσει έως τότε έτσι όπως του μίλησε ο άγιος: "Φαίνεται δεν γνώρισες έως τώρα Επίσκοπο", εννοώντας πραγματικό χριστιανό επίσκοπο. Το ίδιο λέγω και προς εσάς, πως ο μακαριστός αγωνιστής Χριστόδουλος ήταν Επίσκοπος και κατά πώς γνωρίζουμε στην εκκλησιαστική ιστορία οι Μεγάλοι πραγματικά Ιεράρχες είχαν φανατικούς εχθρούς μα πολυπληθέστερους από τους εχθρούς πιστούς που τους αγαπούσαν γιατί εμπνέονταν και ενθαρρύνονταν στο βίο τους από αυτούς και γι΄αυτό έμειναν στη ιστορία ως σημαντικές προσωπικότητες. Όσο για εκείνους που σας γοητεύουν σε συνεντεύξεις τους η ιστορία θα τους αγνοήσει για την ασημαντότητά τους.

 
Α. Ι. Καλαμάτας
18 Οκτ 2017 22:25

Αγαπητέ κ. Α-μερόληπτε

Είναι προφανές ότι δεν λέτε κάτι ουσιαστικό. Και το κυριότερο, κρύβεστε πίσω από την μ ε ρ ο λ η ψ ί α σας, γι’ αυτό και αερολογείτε. Αδυνατείτε να κατανοήσετε ότι υπάρχει "κριτική" και κριτική, δηλαδή "κουτσομπολιό" και κριτική που βοηθάει στη γνώση κάποιων πραγμάτων. Με όλο το θάρρος της γνώμης, λοιπόν, συστήνω για διάβασμα ένα εξαιρετικό βιβλίο: του αξέχαστου Ηλία Βουλγαράκη, (2006), Συ τι κρίνεις τον Αδελφόν σου; Αθήνα: Μαΐστρος.

Πάντως σας ταιριάζει γάντι ο ακριβός λόγος του Ζήσιμου Λορεντζάτου.

«Και γι’ αυτό το πνεύμα μπορεί να ξεφύγει ή να παρα-
στρατήσει
Όπως το βλέπουμε σε εποχές σαν τη δική μας
Ένα παραστράτημα συγκριτικά περιορισμένο ακόμα
αλλά επικίνδυνο για μερικούς
Που δεν βλέπουνε πως όλοι οι δρόμοι του πνεύματος
πρέπει να περάσουν από το σώμα
Και το ΣΩΜΑ με τα όργανά του είναι από ΚΑΤΑ-
ΣΚΕΥΗ του ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ».
ΖΗΣΙΜΟΣ ΛΟΡΕΝΤΖΑΤΟΣ, (2006), Ποιήματα. Μικρά Σύρτις. Αλφαβητάρι. Συλλογή, Αθήνα: Ίκαρος, σσ.75-76.

Καληνύχτα σας.(-)

Με αγάπη Χριστού
Α. Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

 
Αμερόληπτος
18 Οκτ 2017 14:56

Τι παραλήρημα είναι αυτό, κε Καλαμάτα; Χάσατε την ψυχραιμία σας μόλις διαβάσαε μια άλλη άποψη; Ξεχάσατε τόσο γρήγορα το σεβασμό στην ετερότητα που τόσο ορισμένοι οπαδοί των νέων ΠΣ διατυμπανίζετε σε κάθε περίσταση; Το αντιπαρέρχομαι διότι η ύβρις δεν είναι ούτε του ύφους ούτε του ήθους μου. Κατά τα λοιπά οι θεολόγοι λοιπόν είναι που φταίνε επειδή είναι ανέτοιμοι λόγω άγνοιας να υποστηρίξουν τη διδακτική μεθοδολογία; Δεν είναι αυτό καθαυτό το περιεχόμενο των νέων ΠΣ το οποίο φαντάζομαι βρίσκετε πολύ ενδιαφέρον; Εκείνο ωστόσο που με λυπεί περισσότερο είναι η μανία της μιας ομαδας θεολόγων έναντι της άλλης. Το ΜτΘ έχασε κε Καλαμάτα, θα το καταλάβετε αλλά θα είναι αργά.
Και πάλι Χαίρετε χωρίς υποκριτικές εκτιμήσεις.

 
Αθανάσιος Ι. Καλαμάτας
18 Οκτ 2017 14:45

Συγχωρέστε μου τη διόρθωση στο παραπάνω σχόλιό μου. Έγινε εκ παραδρομής (lapsus calami). Αποκαθιστώ το ορθό. Στην 5η παράγραφο: «("Δελτίο τύπου"• δίνει στη δημοσιότητα κείμενα, που όχι μόνο στη δομή αλλά και στο περιεχόμενό τους έχουν κάποιο πρόβλημα, ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ).

Με την εκτίμησή μου

Α. Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

 
Α. Ι. Καλαμάτας
18 Οκτ 2017 11:29

Μα τι γράφετε αγαπητέ μου Αμερόληπτε. Από πότε η επώνυμως εκφραζόμενη άποψη είναι «φανατική στράτευση». Μήπως συμβαίνει το αντίθετο;

Όσο για τα παλαιότερα βιβλία Θρησκευτικών, συγχωρέστε μου την επιμονή, επιλεκτική μνήμη δεν έχω. Και για να τεκμηριώσω την άποψή μου για την αρνητική στάση της ΠΕΘ και του τότε διοικητικού της συμβουλίου σας λέγω ετούτο: Ξεχνάτε πως χαρακτήριζαν τα βιβλία της Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου; Ξεχνάτε την αρνητική στάση του μακαριστού Χριστοδούλου; Και πως, τα ακόμη παλαιότερα ΑΠΣ στα Θρησκευτικά (της δεκετίας του ’90), η περιβόητη Ένωση Θεολόγων Βορείου Ελλάδος και η ΠΕΘ μανιωδώς τα πολέμησε; Για του λόγου το αληθές σας παραπέμπω σε δύο άρθρα του αξέχαστου συναδέλφου Α. Νίκα, συμβούλου τότε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στο περιοδικό Έξοδος.

Φωνασκείτε κ. Αμερόληπτε για να δημιουργήσετε εντυπώσεις. Καθόλου τυχαίο, βέβαια, γεγονός για κάποιον που κρυμμένος πίσω από την ανωνυμία, εύκολο είναι να λέγει ότι θέλει, αρκεί να «χτυπάει» τον συνομιλητή του πίσω από την πλάτη. Αμεροληψία το λέτε αυτό;

Τα ΝΠΣ ουδείς υποστήριξε ότι δεν έχουν προβλήματα. Κι αυτά σχετίζονται με το κατά πόσο οι συνάδελφοι θεολόγοι είναι έτοιμοι να τα στηρίξουν, από την πλευρά τουλάχιστον της Διδακτικής Μεθοδολογίας. Εκεί είναι το πρόβλημα και όχι στο περιεχόμενό τους.

Η απόλυτη υποκρισία για όλα αυτά φαίνεται και στο χθεσινό Δελτίο Τύπου (Δελτίο τύπου• δίνουν στη δημοσιότητα κείμενα, όχι μόνο στη δομή αλλά και στο περιεχόμενό τους) της ΠΕΘ, η οποία προσπαθεί να εγκλωβίσει ξανά τον Μακαριώτατο στην παγίδα που στήνει με το συλλαλητήριό της. Αλλά και στο Αγρίνιο, όπου ομίλησε ο Πρόεδρός της, αν κανείς διαβάσει τα πορίσματα της συνάντησης, πραγματικά κάμει το σταυρό του για το γνωστό «φάσκω και αντιφάσκω».

Έλεος, λοιπόν, πια με αυτό το σήριαλ των «Νέων Θρησκευτικών». Ουδείς νηφάλιος συνομιλητής μπορεί να τους παρακολουθήσει. Ευτυχώς που από τη σεβαστή Ιεραρχία των Μητροπολιτών υπάρχουν και φωνές που αποκαθιστούν τα πράγματα στη σωστή τους βάση. Κι εννοώ τον Σεβ. Ύδρας, με την ωραία του συνέντευξη στην Κιβωτό της Ορθοδοξίας.

Επωνύμως κ. Αμερόληπτε.

Με εκτίμηση
Α. Ι. Καλαμάτας

 
Αμερόληπτος
17 Οκτ 2017 18:04

Αγαπητέ κε Καλαμάτα, χαίρετε. Αν και όπως γράψατε σε προηγούμενο σχόλιο δεν κάνετε διάλογο με ανώνυμους σχολιαστές μπήκατε σε πειρασμό να απαντήσετε σε σχόλιό μου που μάλιστα δεν απευθυνόταν σ' εσάς προσωπικά. Διακρίνω αρχικά διάσταση λόγων και έργων. Επίσης αρέσκεστε κι εσείς όπως και άλλοι σε εύκολους αφορισμούς του στυλ "η ΠΕΘ δεν γνωρίζει τι θέλει" με το σαθρό επιχείρημα ότι και προ εικοσαετίας αντέδρασε στα νέα βιβλία των θρησκευτικών. Να σας θυμίσω πως το νέο βιβλίο των θρησκευτικών αφορούσε μόνο τη Γ΄ Λυκείου που χάρη στις τότε αντιδράσεις πολλές ακραίες απόψεις των συγγραφέων αφαιρέθηκαν στην επανεκτύπωση του εγχειριδίου την επομένη μόλις χρονιά. Και φαίνεται πως η μνήμη σας είναι επιλεκτική διότι ξεχνάτε ποιοι αντέδρασαν στο νεώτερο βιβλίο της Α΄ Λυκείου των συγγραφέων π. Γ. Μεταλληνού, Νίκα ... και μάζευαν υπογραφές για την απόσυρσή του. Να σας θυμίσω, λοιπόν, πως ήταν οι ίδιοι που σήμερα είναι οι μανικοί οπαδοί των νέων ΠΣ. Αυτά τα ολίγα περί γνώσεως και δη ιστορικής μνήμης. Από πού συνάγετε το αυθαίρετο συμπέρασμα πως όσοι διαφωνούν με τα νέα ΠΣ δίνουν επιχειρήματα σ' εκείνους που θέλουν το μάθημα των θρησκευτικών επιλεγόμενο; Όσο για το αν οι Ορθόδοξοι μαθητές έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους μουσουλμάνους, ιουδαίους, ρωμαιοκαθολικούς κλπ το αφήσατε αναπάντητο κε Καλαμάτα και περί άλλων τυρβάζετε. Προσωπικά δεν επαγγέλλομαι τον παντογνώστη ούτε εξορκίζω τους διαφωνούντες μαζί μου. Πολύ δε περισσότερο δεν τους ειρωνεύομαι όπως πολλάκις συμβαίνει σε συνάξεις συγκεκριμένης ομάδας θεολόγων. Απλά εκφράζω τα δικά μου επιχειρήματα και την αγωνία για το παρόν και το μέλλον του μαθήματος. Το ίδιο θέλω να πιστεύω πως κάνετε και εσείς ασχέτως αν διαφωνούμε
Με εκτίμηση
Αμερόληπτος (προτιμώ την αμεροληψία από από τη φανατική στράτευση!)

 
Αθανάσιος Ι. Καλαμάτας
17 Οκτ 2017 11:59

Αγαπητέ μου Αμερόληπτε καλημέρα.

Ξιφουλκείς ξανά κρυμμένος πίσω από την ανωνυμία.

Το τραγικό με τους κατηγόρους των ΝΣΠ είναι ότι προσπαθούν να ωθήσουν το μτΘ στη λογική της ομολογιακής του ταυτότητας. Κάμουν, όμως, ένα λάθος τραγικό κατ' εμέ: σε μια τέτοια προοπτική οφείλουν να αποδεχθούν το επιχείρημα πολλών να γίνει επιλεγόμενο μάθημα.

Είναι προφανές αγαπητέ μου: η ΠΕΘ δεν ξέρει τελικά τι ζητάει. Σίγουρα θα θυμάσαι ότι προ 15νταετίας, όταν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση εισήχθησαν τα τότε νέα βιβλία Θρησκευτικών, το ίδιο σωματείο λοιδορούσε τους συγγραφείς και τους υπεύθυνους του πάλαι ποτέ Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ότι ήταν ακατάλληλα για τους μαθητές. Τι ντόρος είχε γίνει και τότε, ειλικρινά δεν περιγράφεται.

Και τώρα, με τα ΝΠΣ, επαναλαμβάνει την ίδια τακτική, πετροβολάει τους πάντες, στη "λογική" μιας δήθεν υπεράσπισης της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού. Και το χειρότερο δεν έχει προτάσεις, παρά μόνο αόριστες γενικολογίες καταγράφει στα Δελτία Τύπου της.

Και κάτι τελευταίο: έχω τη γνώμη πως, όποιος μιλάει για πράματα που δεν γνωρίζει από πρώτο χέρι, «μιλάει στο βρόντο», καταπώς λέγει κι ο σοφός λαός μας. Πιάνει κουβέντες ανεύθυνες ή θέλει, όπως ξανά λέγει ο σοφός λαός μας, να «δημιουργήσει εντυπώσεις». Μια περιδιάβαση σε blog και ιστοσελίδες που, καθώς θέλουν να πιστεύουν, προσπαθούν να λυτρώσουν το μάθημα των Θρησκευτικών από το λεγόμενο κατά αυτούς πανθρησκειακό και αθεϊστικό περιεχόμενο των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών, επιβεβαιώνει τις παραπάνω σοφές ρήσεις του λαού μας.

Με την εκτίμησή μου

Επωνύμως: Α. Ι. Καλαμάτας

 
Νίκος
17 Οκτ 2017 10:21

@ΔΚ
"Ορθόδοξοι (όλοι όμως) ειναι το 4% του παγκόσμιου πληθυσμού". Μόνο που εδώ είμαστε στην Ελλάδα και το ποσοστό των Ορθοδόξων δεν είναι 4%, αλλά αυτό είναι μάλλον το ποσοστό των μη Ορθοδόξων... Στη μεγάλη πλειοψηφία άλλωστε των ευρωπαϊκών χωρών, το μάθημα των θρησκευτικών έχει ομολογιακό χαρακτήρα. Και αυτό είναι λογικό: διδάσκεσαι κατά βάση την ιστορία της χώρας σου, τη θρησκεία της χώρας σου κλπ. και συμπληρωματικά των άλλων χωρών. Για πήγαινε σε οποιαδήποτε άλλη μη ορθόδοξη χώρα να δεις τα βιβλία τους και να μας πεις εάν η Ορθοδοξία προβάλλεται στα βιβλία της χώρας εκείνης στον ίδιο βαθμό που προβάλλεται στα νέα βιβλία θρησκευτικών ο καθολικισμός, ο προτεσταντισμός, το ισλάμ, το βουδισμός, ο ινδουισμός.

 
Αμερόληπτος
17 Οκτ 2017 00:01

@ΔΚ
Μια ερώτηση προς ΔΚ: Πόσο σωστό θεωρείς το γεγονός πως μόνο στην Ελλάδα οι μουσουλμάνοι, οι εβραίοι, οι παπικοί, και πολύ σωστά, να έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν τι θα διδάσκονται ενώ στους Ορθοδόξους Χριστιανούς που αποτελούν προς το παρόν την πλειονότητα του πληθυσμού αυτό να απαγορεύεται; Για να σου λυθούν οι απορίες και να μην έχεις άγνοια, όπως οι περισσότεροι που έχουν άποψη για όλα, σου συνιστώ να επιχειρήσεις να διαβάσεις το περιεχόμενο του νέου προγράμματος σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών. Και μια συμβουλή: Να αποφεύγεις φίλε μου τους γενικόλογους αφορισμούς του στυλ "ο κόσμος πάει μπροστά κύριοι..." διότι φανερώνει πλήρη έλλειψη γνώσης και επιχειρημάτων.

 
ΔΚ
16 Οκτ 2017 15:39

Μια μόνο ερώτηση προς τους "πιστούς" της ΠΕΘ.

Ορθόδοξοι (όλοι όμως) ειναι το 4% του παγκόσμιου πληθυσμού (καντε μια απλη διαίρεση). Το υπόλοιπο 96% που εχει άλλα θρησκεύματα - η δεν εχει κανενα - πλανάται και εχει συνειδησιακό πρόβλημα??

Ο κόσμος παέι μπροστα κύριοι....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ