Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση στη Βουλή για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Δημοσίευση: 16/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρωτοφανή γεγονότα λαμβάνουν χώρα στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π). Συγκεκριμένα, και για πρώτη φορά από τη λειτουργία του ιδρύματος, η ακαδημαϊκή χρονιά θα ξεκινήσει το Νοέμβριο λόγω καθυστέρησης στην αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π) 6 μήνες μετά την υποβολή τους και παρά την αρχική ενημέρωση των φοιτητών (ακαδημαϊκό ημερολόγιο) ότι η εκπαιδευτική διαδικασία θα ξεκινήσει στις 2 Οκτωβρίου.

Παράλληλα, για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών που για την ολοκλήρωση τους απαιτείται η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, η ανάθεση διπλωματικών εργασιών και ο ορισμός επιβλεπόντων μετατίθεται στο άγνωστο. Αποτέλεσμα είναι να κυριαρχεί η αβεβαιότητα και αγωνία στους φοιτητές αλλά και τα μέλη του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, που μέχρι σήμερα δεν είναι γνωστά.

Επιπλέον, και παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες/ δεσμεύσεις του Υπουργού Παιδείας στη Βουλή και στα ΜΜΕ ότι τα μέλη του (Σ.Ε.Π) στο  Ε.Α.Π θα επιλέγονται με νέο τρόπο ώστε να αυξηθεί η δυνατότητα πρόσβασης των νέων επιστημόνων, η πραγματικότητα διαψεύδει τις υποσχέσεις αυτές.

Ενδεικτικά αναφέρουμε το πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής, στη μεγαλύτερη θεματική του ενότητα, όπου από τα τριάντα (30) πρώτα προτεινόμενα ως μέλη ΣΕΠ μόλις τα δύο (2) δεν  αποτελούν μέλη ΔΕΠ Ελληνικών ΑΕΙ.

Επίσης, η διαδικασία αξιολόγησης είναι σε πολλές περιπτώσεις προβληματική. Υπάρχουν καταγγελίες και ενστάσεις που καταδεικνύουν ότι μέλη ΣΕΠ βρίσκονται ψηλά στην κατάταξη, ενώ ούτε μεγάλο δημοσιευμένο επιστημονικό έργο έχουν ούτε το γνωστικό αντικείμενο της ενότητας κατέχουν. Ειδικά στο θέμα του γνωστικού αντικειμένου καλύπτονται πίσω από την φράση: «είναι θέμα τεχνικό» και λειτουργούν καθαρά ρουσφετολογικά. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί καταγγελία που αναφέρει ότι σε εισαγωγική ενότητα Πληροφορικής, η οποία αφορούσε Προγραμματισμό, υπήρχε υποψήφιος με γνωστικό αντικείμενο Προγραμματισμός που ως προς την συνάφεια βαθμολογήθηκε με 17/20 και άλλος με γνωστικό αντικείμενο διακριτά μαθηματικά που βαθμολογήθηκε με 20/20.

Κύριε Υπουργέ, η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν δεξιοτεχνικά δομημένη για να προσληφτούν οι υμέτεροι. Αξίζει να σημειωθεί  ότι μοριοδοτήθηκε διδακτική εμπειρία  σε τελείως διαφορετικά αντικείμενα με αυτό της προκηρυχθησας ενότητας με άριστα, με αποτέλεσμα όσοι πράγματι είχαν αδιαμφισβήτητα διδακτική εμπειρία πάνω στο αντικείμενο να μη μπορούν να προηγηθούν. Υπάρχει στην διάθεση σας μια ατελείωτη λίστα ανάλογων περιπτώσεων.

Υπάρχουν επίσης μέλη ΣΕΠ που βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης, ενώ η αξιολόγησή τους από τους φοιτητές ήταν πολύ κάτω από τη βάση.

Υπάρχουν επίκουροι καθηγητές που προηγούνται κατά 10 και 80 θέσεις καθηγητών με μεγάλο ερευνητικό έργο και διεθνή αναγνώριση. Πρώτη φορά στα τόσα χρόνια λειτουργίας του ΕΑΠ υπάρχουν πάνω από 600 ενστάσεις

Υπάρχουν επίσης καταγγελίες ότι η Διοικούσα Επιτροπή κατά την ανάθεση καθηκόντων Διευθυντών σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών αυθαιρετεί και δεν τηρεί την κατάταξη αξιολόγησης σε όσες επιτροπές (ελάχιστες) προσπάθησαν να λειτουργήσουν αξιοκρατικά.

Ως τελευταίο στοιχείο, ενδεικτικό της υποκρισίας  της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ, αποτελεί η φετινή καινοτομία για τη λειτουργία «ηλεκτρονικών τμημάτων» σε πολλές θεματικές ενότητες. Οι γνωρίζοντες, υποστηρίζουν ότι απόφαση της ΔΕ είναι να αναθέσει αυτά τα «ηλεκτρονικά τμήματα» σε Έλληνες επιστήμονες που ζουν και εργάζονται εκτός Ελλάδος. Είναι φανερό ότι δε θα βρουν θέσεις εργασίας οι νέοι άνεργοι επιστήμονες με αυτή την αυθαίρετη διαδικασία.  

Με βάση τα προεκτεθέντα ερωτάται  ο αρμόδιος Υπουργός:

1.    Για ποιους λόγους δεν θα ξεκινήσει ομαλά η φετινή ακαδημαϊκή χρονιά στο ΕΑΠ; Ποια μέτρα σκοπεύει να λάβει για τη διορισμένη από το Υπουργείο του ΔΕ του ΕΑΠ, που επέδειξε παροιμιώδη ανικανότητα και ανευθυνότητα και δεν εξασφάλισε την ομαλή λειτουργία του Ιδρύματος;  

2.    Θα καταβληθεί ο μισθός Οκτωβρίου στα μέλη ΣΕΠ;

3.    Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να τηρηθεί η υπόσχεσή του και να αυξηθεί η δυνατότητα πρόσβασης των νέων επιστημόνων στο ΕΑΠ ως μέλη ΣΕΠ κατά τρόπο δίκαιο και σύννομο;

4.    Πως θα διορθώσει όλες αυτές τις ρουσφετολογικές διαδικασίες ώστε να εξασφαλίσει το κύρος του ΕΑΠ;

Ο ερωτών βουλευτής

Ιάσονας Φωτήλας
Βουλευτής ΝΔ Αχαΐας

 

Σχόλια (3)

 
ΑΡΙΣΤΕΡΟΧΤΥΠΗΜΕΝΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ
17 Οκτ 2017 12:06

Γνωρίζετε κανένα εκπαιδευτικό ίδρυμα όπου με ένσταση της διοίκησης μειώνεται η βαθμολογία υποψηφίου εκπαιδευτικού;

 
@Βαγγέλης
17 Οκτ 2017 13:17

@Αριστεροχτυπημένος αριστερός.Για αυτή σου την ιδιότητα σου εκφράζω τα συλληπητήρια μου.Ας πρόσεχες όμως.Ο κόσμος πάει μπροστά.

 
ΑΡΙΣΤΕΡΟΧΤΥΠΗΜΕΝΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ
18 Οκτ 2017 12:35

@@Βαγγέλης
Στο μπροστά είμαι και εγώ γι' αυτό δεν το παίζω αριστερός αλλά είμαι.
Όχι ΣΥΡΙΖΑ βέβαια γιατί δεν είναι αριστεροί.
Οι πραγματικοί αριστεροί θέλουν τη δικαιοσύνη, την ισότητα απέναντι στο νόμο και σε κάθε αξιολόγηση. Να μην αδικείται κανένας. Δυστυχώς όμως, οι πραγματικοί αριστεροί και όχι οι ιδεοληπτικοί με ιδέες λαϊκίστικες είμαστε γραφικοί. Αν μου υποδείξετε ένα κοινωνικοπολιτικό σύστημα της πλήρους ισότητας (ισονομίας, ισοπολιτείας, ίσων ευκαιριών,ίσης, ίσης, ίσης,.). Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα αστικό κόμμα (ευρωκάτων, κατά το φραγκάτων, σύμφωνα με έρευνες) με αριστερές ιδεοληψίες του 1900, που ο σκοπός του είναι να φτιάξει ένα κομματικό κράτος . Μηδενί δίκην δικάσεις πριν αμφί μύθον ακούσεις.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.