Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η Ομιλία του Δ. Κωνσταντόπουλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Δημοσίευση: 19/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Κωνσταντόπουλος, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης της ΑΔΙΠ και της έρευνας του ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ, είπε τα εξής:

 Κύριε Πρόεδρε ,
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι

Θέλω να συγχαρώ
- την Πρόεδρο και τη Γενική Διευθύντρια της ΑΔΙΠ
- για την έρευνα που η Αρχή διεξήγαγε
- και να τις ευχαριστήσω για την παρουσία τους.

Έχουμε ως Δημοκρατική Συμπαράταξη,
- στηρίξει τη λειτουργία αυτής της Ανεξάρτητης Αρχής
- και έχουμε επισημάνει την ανάγκη
- για μεγαλύτερο εύρος επιστημονικών αναλύσεων και αρμοδιοτήτων.

Θα πρέπει κάποια στιγμή
- να χαράζουμε και να υλοποιούμε την εκπαιδευτική πολιτική
- για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης
- μέσα από τα πορίσματα των οργάνων που έχουν θεσμοθετηθεί.

Μόνο έτσι θα αποφύγουμε το ράβε – ξήλωνε
- και θα οδηγηθούμε σε μια εθνική πολιτική για την εκπαίδευση
- που θα ξεπερνά τα κόμματα
- και θα υπηρετεί το δημόσιο σχολείο και το δημόσιο Πανεπιστήμιο -βμε αξιακό πλαίσιο και σταθερούς κανόνες.

Σύμφωνα με την Έκθεση ,
- με χρονικό ορίζοντα το 2020,
- σύμφωνα με το ανακοινωθέν του Ερεβάν,
- οι ακαδημαϊκοί τίτλοι των αποφοίτων των ευρωπαϊκών ΑΕΙ
- θα αναγνωρίζονται αυτόματα.

Και θα ήθελα να ρωτήσω :
1. Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι η ΑΔΙΠ
- μπορεί να υποστηρίξει ποιοτικά
- την προσαρμογή των Πανεπιστημίων στην αναγκαιότητα αυτή;

2. Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας
- οι αναγκαίες από την Πολιτεία υποστηρικτικές δομές
−    για την αποτελεσματική λειτουργία της ΑΔΙΠ ;

3. Συνοψίζοντας τα ευρήματα της έρευνας,
Διαπιστώνεται ότι η  Η Ελλάδα πρέπει να βελτιώσει:
α) την αναλογία φοιτητών/διδασκόντων ;

β) τους ρυθμούς αποφοίτησης (σε κανονικό χρόνο σπουδών) ;

γ) τον βαθμό απασχολησιμότητας των αποφοίτων ;

δ) το ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης

ε) τους θεσμούς αυτοδιοίκησης των ιδρυμάτων

Σε αυτή την κατεύθυνση το  νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των Πανεπιστημίων μας ,
- όπως διαμορφώθηκε  στο  πρόσφατο παρελθόν και με τις ρυθμίσεις που έγιναν την τελευταία διετία,
- πιστεύετε ότι μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην βελτίωση των παραπάνω δεικτών;

Κυρίες & Κύριοι συνάδελφοι,
- Η συμβολή του συνδικαλιστικού κινήματος
- μέσω των επιστημονικών τους  οργάνων
- στην καταγραφή και στην αποτύπωση  προτάσεων
- για την ποιοτική βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος
- είναι εξαιρετικά σημαντική.
Το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΣΕ,
- το Κοινωνικό Πολύκεντρο της ΑΔΕΔΥ ,
- το ΙΠΕΜ της ΔΟΕ
- και το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ
- έχουν προσφέρει πολύτιμο υλικό εκπαιδευτικής έρευνας.

Ευχαριστούμε θερμά τους εκπροσώπους του ΚΑΝΕΠ που βρίσκονται μαζί μας.

Η σημερινή παρουσία της έρευνας σας  είναι εξαιρετικά επίκαιρη,
αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση,
 το μέλλον της ,
και περιγράφει τις αναγκαίες προσαρμογές που πρέπει αν γίνουν στον τομέα αυτό,
- με βάση τη γενικότερη οικονομική και κοινωνική κρίση
- που ταλαιπωρεί τη χώρα 8 χρόνια τώρα.

Η ανεργία,
- η περιθωριοποίηση των νέων,
- η απορρυθμισμένη λειτουργία της αγοράς εργασίας
- και η σχέση τους με την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση,
- αποτελούν κλειδί για την κατανόηση της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης της χώρας.

Η κατάρρευση των πιο μοντέρνων μορφών επιχειρήσεων (start-ups, τεχνοβλαστοί),
- το brain drain
- και το γεγονός ότι το 1/3 των νέων
- είναι απολύτως αποκλεισμένο από την εκπαίδευση και από την εργασία,
- βαθαίνουν την κρίση και οδηγούν την οικονομία σε νέα ύφεση.

Σύμφωνα με την έρευνα :
Το πιο δραματικό στοιχείο
- που προκύπτει από την ανάλυση του προφίλ της ανεργίας των νέων
- είναι ότι η χώρα μας κατέχει την ντροπιαστική πρωτιά στην ΕΕ
- του δείκτη των Νέων  εκτός Εκπαίδευσης, Απασχόλησης ή Κατάρτισης.
Το ποσοστό 27,1% για το 2015,
- σημαίνει ότι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των νέων ανθρώπων της χώρας,
- είναι ολοκληρωτικά περιθωριοποιημένο,
- με πολύ μικρές πιθανότητες επανένταξης στον ομαλό ακαδημαϊκό και εργασιακό βίο.

Και θα ήθελα να ρωτήσω :
1. Με ποιους τρόπους κατά τη γνώμη σας, αυτό το στοιχείο μπορεί να ανατραπεί,
- και να οδηγήσει τη νέα γενιά στην επανένταξη και την παραγωγική διαδικασία;

2. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι επαρκής στη σύνδεση του σχολείου με την απασχόληση;;;

3. Ποιες κατά τη γνώμη σας είναι οι άμεσες ενέργειες που πρέπει να γίνουν
- έτσι ώστε να σταματήσει το σχολείο να είναι ο προθάλαμος των Πανεπιστημίων
- και να συνδεθεί με τις νέες μορφές απασχόλησης;

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ