Ημερίδα “εξπρές” για το θεσμό των Σχολικών Συμβούλων από το γραφείο του υπουργού Παιδείας

Θα γίνει η σύνθεση των απόψεων που θα οδηγήσει στη θεσμοθέτηση της υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

23/10/2017

Ενημερώθηκε: 23/10/2017, 08:40

Άκουσε το άρθρο

Ημερίδα “εξπρές” για το θεσμό των Σχολικών Συμβούλων ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, όπου με βάση τις προτάσεις του υπουργείου θα γίνει η σύνθεση των απόψεων που θα οδηγήσει στη θεσμοθέτηση της υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

Ηδη το ΔΣ της ΠΕΣΣ ενημερώθηκε από το Γραφείο του υπουργού Παιδείας ότι πρόκειται να πραγματοποιηθεί η ημερίδα την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου.

Οσον αφορά το πρόγραμμα της ημερίδας το γραφείο του υπουργού έκανε γνωστό ότι θα αποσταλεί στην ΠΕΣΣ σήμερα Δευτέρα.

Μετά από αυτή την εξέλιξη το ΔΣ της ΠΕΣΣ  προγραμματίζει να συνεδριάσει εκτάκτως αύριο Τρίτη, στις  11:30  το πρωί, για  την προετοιμασία  για την επικείμενη ημερίδα  
 
Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία συνάντηση  του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου με τους Σχολικούς Συμβούλους (ΠΕΣΣ),  έγινε σε πολύ καλό κλίμα.
 
Ο υπουργός είχε προτείνει  και η Ένωση Σχολικών Συμβούλων δέχθηκε την οργάνωση επιστημονικής ημερίδας εντός του Οκτωβρίου, όπου με βάση τις προτάσεις του υπουργείου θα γίνει η σύνθεση των απόψεων που θα οδηγήσει στη θεσμοθέτηση της υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

Η συνάντηση με τον υπουργό  είχε γίνει  σε δύο δόσεις.

Η πρώτη συνάντηση που έγινε σε “παγωμένη” ατμόσφαιρα σε αίθουσα στον 3ο όροφο κράτησε μόνο για 5 λεπτά και στη συνέχεια ο υπουργός αποχώρησε, αφήνοντας τοΝ Διευθυντή Ειδικής Αγωγής Παναγιώτη Κασσιανό για να συνεχίσει τη συζήτηση, η οποία κράτησε περίπου  20 λεπτά .

Στη συνέχεια οι  Σχολικοί Σύμβουλοι ειδοποιήθηκαν ότι τους περιμένει ο υπουργός στο γραφείο του.

Ακολούθησε η δεύτερη “δόση” της συνάντησης η οποία κράτησε για 40 λεπτά περίπου και έγινε σε πολύ καλό κλίμα.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι έθεσαν εμμέσως στον υπουργό το θέμα των  δηλώσεων περί Σχολικών Συμβούλων που δεν δουλεύουν.

Ο υπουργός απέφυγε να απαντήσει  λέγοντας ωστόσο ότι “Εμπιστεύεται τον θεσμό του Σχολικού Συμβούλου και στόχος είναι η αναβάθμισή του.

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχει ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου , είπε ο Κ. Γαβρόγλου, και τόνισε πως ακόμη ακόμη δεν είναι έτοιμος να   ανακοινώσει κάποιο Σχέδιο για το νέο θεσμικό πλαίσο του Σχολικού Συμβούλου.

Ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε επίσης ότι πιέζεται   από τους θεσμούς να ενσωματωθεί η Ελλάδα στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική (σ.σ. αξιολόγηση)  

Ο Κ. Γαβρόγλου για τις συνεχείς παρατάσεις της θητείας των Σχολικών  Συμβούλων υποστήριξε πως “είναι πολιτικό λάθος δικό μας”.

O κ. υπουργός χαρακτήρισε δίκαιο το αίτημα των Σχολικών Συμβούλων για επαρκή αποζημίωση των μετακινήσεών για να μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (6)

Παναγιώτης
|

Προχειρότητα και προειλημμενες αποφάσεις.η πεςς προ αδιεξόδου.μαύρα χάλια!

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
|

Πολύ σωστά τα σχόλια του Γιώργου!!!

Σεβαστή
|

Συμφωνώ με την Ήρα. Τα θέτει πολύ καλά. Δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει κάτι με τους ΣΣ. Η κωλυσιεργία των 'αρμοδίων' που (δεν) παίρνουν αποφάσεις σε αυτό το υπουργείο είναι πρωτοφανής,΄καινοτόμα' θα τολμήσω να πω. Πάνε για έβδομο χρόνο οι ΣΣ από το Γενάρη του 2018...Και μη χειρότερα!

Γιώργος
|

Ο καταξιωμένος Σχολικός Σύμβουλος, με τις προχωρημένες γνώσεις, τις σωστές υποδείξεις, τις δειγματικές διδασκαλίες (που θα κάνει πρώτα ο ίδιος!) έχει πολλά να προσφέρει σε κάθε εκπαιδευτικό. Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι ΤΟ ΠΟΙΟΣ μπορεί να κάνει τη σωστή επιλογή των άριστων εκπαιδευτικών για τη θέση των Σχολικών Συμβούλων. Ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας είναι κατά τεκμήριο άσχετος με τα εκπαιδευτικά της Β΄βάθμιας και Α΄βάθμιας εκπαίδευσης. Ανάλογα ισχύουν και για τους πανεπιστημιακούς, οι οποίοι τοποθετούνται στα συμβούλια επιλογής Σχολικών Συμβούλων. Από την άλλη πλευρά, οι αιρετοί που στελεχώνουν τα παραπάνω συμβούλια στις περισσότερες φορές λειτουργούν κομματικά και όχι αντικειμενικά. Το αποτέλεσμα είναι να θεσμοθετούνται συγκεκριμένα ΠΡΟΣΟΝΤΑ (διδακτορικά, μετ/κα, ξένες γλώσσες, κτλ), τα οποία με μία ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ (αμφίβολης αντικειμενικότητας) οδηγούν στην επιλογή. Τα προσόντα όμως από μόνα τους δε εγγυώνται ότι ο κάτοχός τους θα λειτουργήσει όπως απαιτείται. Γνωρίζω στελέχη της Εκπαίδευσης που από την επομένη κιόλας της επιλογής τους, αντί να ασχοληθούν με το κύριο έργο τους, επικεντρώνονται στο πώς θα μαζέψουν επιπλέον προσόνται ώστε να πάρουν ακόμα περισσότερα μόρια στις επόμενες κρίσεις!!! Ένα μεγάλο ζήτημα επίσης είναι το ΠΟΙΟΣ θα κατευθύνει και θα καθοδηγεί τους Σχολικούς Συμβούλους κάθε Περιφέρειας ώστε να είναι λειτουργούν αποδοτικά. Πιστεύει κανείς ότι οι Περιφερειακοί Διευθυντές που επελέγησαν (όπως επελέγησαν) από την κυβέρνηση έχουν τις ΓΝΩΣΕΙΣ αλλά και τη ΒΟΥΛΗΣΗ να κατευθύνουν τους Σχολικούς Συμβούλους που είναι άμεσοι υφιστάμενοί τους για να "τρέξει" αποτελεσματικά η Εκπαίδευση; Προσωπικά πολύ αμφιβάλλω!

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Πώς να βοηθήσουν "συμβουλεύοντας" στο εκπαιδευτικό έργο ΣΣ που έχουν το πολύ 10 χρόνια στην τάξη και ελάχιστοι από αυτούς πραγματικά και όχι αποσπασμένοι εδώ κι εκεί; Να συμβουλέψουν εκπαιδευτικούς που έχουν εκτός από μεταπτυχιακά στην εκπαίδευση έχουν και εμπειρία χρόνων στην τάξη; Πιστεύω ότι αν δεν έχει κάποιος 15 χρόνια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ διδακτικά δεν είναι σε θέση να "ΣΥΜΒΟΥΛΈΨΕΙ" . Ουσιαστικά αλλά και ηθικά.

ΗΡΑ*
|

Ξανά μαμά το ξαναζέσταμα της 15άκις ξαναζεσταμένης σούπας, λες κι αυτό είναι το υπ' αριθμ 1 σοβαρό θέμα του εκπαιδευτικού μας συστήματος! Και τσιουπ, ωσάν από μηχανής θεός, έρχεται η πρόταση του Γαβρόγλου για διοργάνωση ημερίδας, λέει,για να λυθεί το... μέλλον - που κατάντησε μελό - του θεσμού των σχολικών συμβούλων...
Για να αρχίσουμε πάλι τα ίδια: δουλεύουν - δε δουλεύουν - είναι πολλοί αυτοί που δε δουλεύουν ή λίγοι; Και πώς μεταφράζεται ποσοτικά- αριθμητικα το " πολλοί" και το "λίγοι" και πώς μεταφράζεται ποιοτικά; Οίτινες έχουν αναγάγει σε επιστήμη τη λαϊκή ρήση: Όποιος δεν θέλει (ή δεν ξέρει) να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει. Στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοτυπίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος που στέκεται στα πόδια του και λειτουργεί, όπως λειτουργεί, χάριν του θεσμού των αναπληρωτών θα πρέπει να ενταχθεί και η φαεινή ιδέα του Γαβρόγλου της λύσεως του προβλήματος του θεσμού των σχολικών συμβούλων - λέμε τώρα! - δια της διοργάνωσης ημερίδας. Έτσι, στα ξεκούδουνα και στα ξεκάρφωτα για να κερδίσουμε λίγο χρόνο, μια που πλάκωσαν και "οι ακρίδες" των θεσμών και πρέπει να δείξουμε ότι κάτι κάνουμε και για το θέμα της αξιολόγησης, που εμείς δεν τη θέλουμε, αλλά μας πιέζουν οι ... καταραμένοι οι θεσμοί κι εμείς παρά το γεγονός ότι δεν τη θέλαμε και θα τη δεχτούμε ντάλα μεσημέρι και θα την εφαρμόσουμε μέχρι κεραίας και πάει λέγοντας... Όσο για το θεσμό - ποιο θεσμό; - έτσι που τον κατάντησαν τον υπ' αριθμ 1 θεσμό της Πολιτείας, δηλ. το σύνταγμα της χώρας, για θεσμούς επι της ουσίας θα μιλάμε τώρα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ