Placeholder

ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ

Ομοσπονδία Γονέων Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας Γερμανίας: Γκάφα ολκής «Γαβρόγλου»

Άλλα ρώτησαν οι Ευρωβουλευτές , αλλού απάντησε ο υπουργός
Δημοσίευση: 23/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για γκάφα ολκής του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, κάνει λόγο η Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας Γερμανίας, σχολιάζοντας την απάντηση που έδωσε το υπουργείο στους Ελληνες Ευρωβουλευτές για τα κενά εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία στη Γερμανία

«Τις τελευταίες ημέρες ήρθαμε αντιμέτωποι με κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο το οποίο θα μπορούσε μάλιστα να χαρακτηρισθεί ως παγκόσμια πρωτοτυπία ή καλύτερα γκάφα ολκής!!! Πρωταγωνιστής ήταν ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου ο οποίος απάντησε στα ερωτήματα μας απευθυνόμενος στους Ευρωβουλευτές, που τον ρώτησαν άλλα!», τονίζει η Ομοσπονδία και σημειώνει:  

Α. Εν ολίγοις, οι Ευρωβουλευτές έκαναν έκκληση για συμπλήρωση των κενών και αυτός απάντησε στα ερωτήματα που του θέσαμε εμείς στις 16/10/17. Άλλα τον ρώτησαν, άλλα απάντησε, και  σε άλλον!

Β. Προφανώς υπάρχει απίστευτη σύγχυση στο Υπουργείο. Έτσι εξηγούνται και οι ανακρίβειες επίσης  στους ισχυρισμούς της απάντησης.

Γ. Παρόλα αυτά έστω και έτσι ξεκαθαρίζονται ορισμένα πράγματα για τις προθέσεις του Υπουργείου.

1.Η ενοχοποίηση εκπαιδευτικών, τους οποίους ο Υπουργός χαρακτηρίζει ως εκβιαστές, και που ο ίδιος διέλυσε τις οικογένειές τους με συνέπεια τη δημιουργία κενών, είναι  άκρως ανήθικη! Οι προθεσμίες και όλες οι ημερομηνίες, που είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου, διαψεύδουν τον ισχυρισμό περί καθυστέρησης των φετινών αποσπάσεων λόγω ενστάσεων συγκεκριμένης ομάδας εκπαιδευτικών.

Στην συνέχεια, όλα τα αναφερόμενα -περί διαδικασιών απόσπασης- μάλλον επιβαρύνουν το Υπουργείο, τη στιγμή, που ήταν γνωστά εδώ και μήνες. Είναι αστείες λοιπόν οι δικαιολογίες! Δεκαετίες τώρα αυτή είναι η διαδικασία των αποσπάσεων!

Η αιτία είναι, ότι ο Υπουργός δεν αρκέστηκε στον 4415/16, αλλά τον τροποποίησε στο επαχθέστερο, με τον νόμο 4485/17 ώστε να είναι σίγουρος, ότι ούτε ένας ταλαίπωρος εκπαιδευτικός δεν θα μείνει στα σχολεία μας!

Εκβιάζουν, λέει ο Υπουργός, οι εκπαιδευτικοί, για να μείνουν στην αλλοδαπή! Τι περίεργο! Θέλουν να μείνουν κοντά στις οικογένειες τους, που δημιούργησαν εδώ στο εξωτερικό και τους κατηγορεί ότι εκβιάζουν. Ενώ αμείβονται μόνο το μισθό της Ελλάδος, τους αντικαθιστά, σε περίοδο μνημονίων, με άλλους που σκοπεύει να τους δώσει και επιμίσθιο!

Επίσης από φέτος, όποιος εκπαιδευτικός έρθει στα σχολεία μας χάνει την οργανική θέση του στην Ελλάδα. Αυτό πάλι γιατί το αποφάσισε ο Υπουργός; Γιατί τιμωρεί όποιον τολμήσει να κάνει αίτηση για τα σχολεία μας; Τον καλούμε λοιπόν να μας διαψεύσει.

2.Ο Υπουργός ισχυρίζεται, ότι η τροποποίηση που προβλέπει γλωσσομάθεια Γ1 για τους εκπαιδευτικούς που έχουν σύζυγο μόνιμα εγκατεστημένο/η στο εξωτερικό, έγινε ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων κατά τη διαδικασία της σταδιακής μετατροπής τους σε δίγλωσσα και μάλιστα τους δίνει τη δυνατότητα να γίνουν διευθυντές στα σχολεία αυτά λόγω της γλωσσομάθειας τους.

Για ποια δίγλωσσα σχολεία μιλάμε; Οι Γερμανοί εδώ και χρόνια επιτρέπουν μόνο στους Έλληνες του κρατιδίου μας  μας με πρωτεύουσα το Ντίσελντορφ, την ύπαρξη αμιγώς ελληνικών σχολείων κάτι που δεν ισχύει για καμία άλλη εθνότητα. Συγκεκριμένα οι Τούρκοι υπέβαλαν την περυσινή σχολικά χρονιά, 69 αιτήσεις, οι οποίες απερρίφθησαν όλες. Δεν χρηματοδοτούν κανένα σχολείο δίγλωσσο, όπως ευελπιστεί το Υπουργείο για να ξεφορτωθεί το κόστος αυτών των σχολείων  Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά  η ελληνική πλευρά.  Άρα τι σκοπό  έχει ο νόμος αυτός για μετατροπή των σχολείων μας σε δίγλωσσα; Εξάλλου έχει ρωτήσει ο Υπουργός πόσες ώρες Γερμανικών και ποια μαθήματα στα Γερμανικά κάνουμε; Πόσο πιο δίγλωσσα ακόμα; Μήπως εννοεί να κάνουμε μόνο μερικές ώρες Ελληνικών;

Έχει συνειδητοποιήσει ο Υπουργός, ότι έρχονται συνέχεια Έλληνες, που έχουν χάσει τις δουλειές τους, τα σπίτια τους, στην κυριολεξία κατατρεγμένοι οι οποίοι ψάχνουν τις λιγοστές πόλεις της Γερμανίας, που έχουν αμιγώς ελληνικά σχολεία για να σώσουν τα παιδιά τους; Ξέρει ο Υπουργός πόσες τάξεις υποβιβάζουν οι Γερμανοί τα ελληνόπουλα που έρχονται από την Ελλάδα και πού τα κατατάσσουν; Ήρθε εδώ να δει τις αγωνίες μας; Από ένα γραφείο στο Υπουργείο αποφασίζει να σβήσει τις ζωές αθώων παιδιών και μαζί τις ήδη κατεστραμμένες ζωές των γονιών τους, που βιώνουν την μοντέρνα προσφυγιά;

Πως θα παρακολουθήσουν τα παιδιά αυτά δίγλωσσα σχολεία τη στιγμή, που ήδη για δυο χρόνια παίρνουν απαλλαγή από τα μαθήματα των Γερμανικών; Αν τα κάνει δίγλωσσα τι θα κάνουν αυτά τα παιδιά;

Θα πάρουν απαλλαγή από τα μισά μαθήματα; Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός πάνω σε αυτό;      

Εμείς απλά δηλώνουμε, ότι δεν δεχόμαστε κανένα άλλο πειραματισμό σε βάρος των παιδιών μας!

3. “Τα θέματα, που διαγωνίστηκαν φέτος οι μαθητές των σχολείων της ημεδαπής ήταν διαφορετικά” αναφέρεται στο δελτίο τύπου. Ασύστολο ψεύδος! Ντροπή και μόνο ντροπή. Η ελάχιστη διαφοροποίηση σε κάποιες ερωτήσεις, που μερικές από αυτές ήταν επί τα χείρω σε βάρος των μεταναστών, δεν στοιχειοθετούν διαφορετικά θέματα. Έλεος, κύριε Υπουργέ ΕΛΕΟΣ!!!!! Όποιος καλόπιστος ή κακόπιστος θέλει μπορεί να το ελέγξει αυτό στην Ιστοσελίδα του Υπουργείου ή στο esos.gr. και να μας διαψεύσει. Να μας συγχωρεί ο κ. Υπουργός, τα θέματα ήταν μέχρι και την τελευταία λέξη ίδια σε ποσοστό 98% αν μετρήσουμε όλες τις λέξεις. Για πρώτη φορά στην ιστορία των εξετάσεων των Ομογενών! Οι εξετάσεις επίσης για πρώτη φορά, έλαβαν χώρα στα ίδια εξεταστικά κέντρα, τις ίδιες μέρες με τους γηγενείς για λόγους οικονομίας. Ας το δεχτούμε. Πόσο όμως οικονομικά επιβαρυντική θα ήταν η σύσταση μιας ακόμη επιτροπής η οποία θα είχε στη διάθεσή της τον απαραίτητο χρόνο αλλά κυρίως τη δυνατότητα να επεξεργαστεί θέματα τα οποία βασίζονται στις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης ομάδας υποψηφίων;

4.Όσον αφορά τις μεταγραφές των Ομογενών, που φοιτούν σε ελληνικά Πανεπιστήμια ο/η συντάκτης της απάντησης μάλλον πήρε άλλη μια φορά τον Υπουργό στον λαιμό του/της!! Αναφέρεται στο δελτίου τύπου ότι ο νόμος δεν επιτρέπει μεταγραφές από Α.Ε.Ι. άλλων χωρών στην ημεδαπή!! Μας αναγκάζετε να αναφωνήσουμε ακόμη μια φορά ΕΛΕΟΣ!!

Επειδή ίσως τα ελληνικά μας δεν είναι τόσο καλά, αλλά τουλάχιστον τα μυαλά μας δεν τα έχουμε ακόμα χάσει, σας αναφέρουμε το παρακάτω χαρακτηριστικό παράδειγμα, για να γίνουμε κατανοητοί:

Ο γονέας Φάνης Α. εργάτης σε εργοστάσιο της Γερμανίας, με κόρη που σπουδάζει στη Λάρισα έχει και γιο, που φέτος πέρασε στην Αλεξανδρούπολη. Τα παιδιά αυτά ΔΕΝ δικαιούνται αίτησης μεταγραφής; Αυτό ρωτάμε. Γι’ αυτόν τον αντισυνταγματικό νόμο ρωτάμε. Ο τρόπος εισαγωγής είναι ρετσινιά για τον Φάνη και τον κάθε Ομογενή; Τους στερεί βασικό συνταγματικό δικαίωμα. Τους κατατάσσει στην κατηγορία αλλογενών-αλλοεθνών, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο φετινός νόμος!!! Ποια είναι η διαφορά λοιπόν του παιδιού του Φάνη, από το παιδί του Έλληνα μουσουλμάνου ή από του Έλληνα Κύπριου, που πολύ σωστά δικαιούνται αίτησης μεταγραφής; Εσωτερικού το ξανά τονίζουμε.

Δ.   Ρωτάμε ανοικτά τον κ. Υπουργό, που αναφέρει, ότι του επιτιθέμεθα, προσωπικά και δει απρεπώς;  

1.    Νομοθετεί και ουσιαστικά αποψιλώνει τα σχολεία μας από εκπαιδευτικούς ναι ή όχι; Τιμωρεί όποιον εκπαιδευτικό προτίθεται να έρθει στα σχολεία μας με απώλεια της οργανικής του θέσης στην Ελλάδα;

2.    Δεν αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι φετινές αποσπάσεις έγιναν κατ’ εφαρμογήν του ν. 4415/16, νόμος ο οποίος χωρίς κανένα σχέδιο, χωρίς κανένα επιστημονικό προγραμματισμό μετατρέπει τα σχολεία μας γενικά και αόριστα σε δίγλωσσα και μάλιστα από το επόμενο κιόλας σχολικό έτος; Δεν έχουμε δίκιο λοιπόν να μιλάμε για “κλείσιμο” των σχολείων μας;

3.    Δεν ετέθησαν τα ίδια θέματα, για πρώτη φορά στην ιστορία των εξετάσεων των Ομογενών, με αυτά  των επαναληπτικών των μαθητών της ημεδαπής σε ποσοστό που ξεπερνά το 98%;

4.    Δεν στιγματίζει τους Ομογενείς, αναγράφοντας τον τρόπο εισαγωγής τους στο πιστοποιητικό σπουδών ώστε να μη δικαιούνται αίτησης μεταγραφής;

Όλα αυτά είναι στη φαντασία μας ή πραγματικά αδιαμφισβήτητα γεγονότα; Είναι άστοχες αιτιάσεις και προσωπικές επιθέσεις;

Ε. Ως εκ τούτου απαιτούμε:

•    Να μας δώσει ο κ. Υπουργός ξεκάθαρες απαντήσεις και να μας καθησυχάσει, ότι το άρθρο 26 του 4415/2016 θα καταργηθεί εδώ και τώρα. Αλλιώς να μας αποκαλύψει ποιες «διακρατικές διμερείς συμφωνίες με τα Υπουργεία Παιδείας των επιμέρους κρατιδίων» έχει συνάψει το Υπουργείο, όπως υποχρεούται από το συγκεκριμένο νόμο .

•    Εδώ και τώρα τα Ελληνόπουλα του εξωτερικού να αντιμετωπίζονται ισότιμα και να έχουν τα ίδια δικαιώματα μεταγραφής με αυτά που έχουν αντιστοίχως οι Έλληνες Μουσουλμάνοι καθώς και οι Έλληνες Κύπριοι.

•    Να καταργηθεί το αντικίνητρο της απώλειας της οργανικής θέσης για τους εκπαιδευτικούς που ζητούν απόσπαση στο εξωτερικό, όπως επίσης να παρατείνει την απόσπαση όσων εκπαιδευτικών ζητούν να μείνουν κοντά στις οικογένειές τους και οι οποίοι χρόνια τώρα στελεχώνουν τα σχολεία μας μόνο με το μισθό της Ελλάδας.

Ζ. Περιμένουμε την απάντηση του Υπουργού. Ας απαντήσει εν ανάγκη στους Ευρωβουλευτές, αφού δεν καταδέχεται να απαντήσει ευθέως σε εμάς.

Η. Καλούμε όλη την Ομογένεια και αυτούς που έχουν παιδιά στα σχολεία μας αλλά και αυτούς που δεν έχουν, να μας συμπαρασταθούν. Κάνουμε έκκληση στον Πρωθυπουργό και στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας να παρέμβουν.

 

Σχόλια (10)

 
Δασκαλα
23 Οκτ 2017 21:15

Δεν είναι δυνατόν να διαμαρτυρονται τόσοι σύλλογοι γονεων με τεκμηριωμένες θεσεις και το υπουργείο να τις αγνοει!Ο πίνακας με γλωσσομαθεια και χωρίς επιμισθιο για συμπλήρωση πενταετιας και πέρα από αυτήν από μόνιμους κατοίκους εξωτερικου είναι η πρώτη και καλύτερη επιλογη. Στη συνέχεια αν δεν καλυφτουν τα κενά ας επιλέξουν με επιμισθιο. Απλή και όσο το δυνατόν οικονομική λυση. Και επιπλέον εγκαίρος προγραμματισμος

 
Νίκος
24 Οκτ 2017 00:30

Έχω μία απορία: πώς μπορεί κάποιος να ζήσει μόνο με τον μισθό ενός εκπαιδευτικού που αμοίβεται από την Ελλάδα (από περίπου 900 έως περίπου 1400€) στη Γερμανία? Είναι δυνατόν???

Περιμένω απαντήσεις σας. Πραγματικά με ενδιαφέρει αν κ θεωρώ ότι οι εκπαιδευτικοί κ ειδικότερα όσοι υπηρετούν με απόσπαση στο εξωτερικό θα πρέπει να λαμβάνουν ειδικό επιμίσθιο.
Ο προϋπολογισμός της χώρας μας δε θα σωθεί με 500 επιμίσθια εκπαιδευτικών σε όλη τη γη.
Μπορεί όμως να σωθεί ο Ελληνισμός με ικανοποιημένους εκπαιδευτικούς!!!!

 
Stefanos
24 Οκτ 2017 10:46

@Νίκος
Ιδού λοιπόν μία απάντηση. Η γυναίκα μου είναι γερμανίδα και δουλεύει στην Deutsche Bank με μισθό λίγο πάνω από 5.000 ευρώ. Τι λες λοιπόν; Χρειάζομαι απαραίτητα το επιμίσθιο; Όσο για τα 500 επιμίσθια που τόσο απλόχερα μοιράζεις, μάλλον οι έλληνες φορολογούμενοι δεν έχουν την ίδια άποψη. Αλλά και το ίδιο το υπουργείο φαίνεται να δυσκολεύεται στην πράξη. Επίσης, μήπως αντί ενός επιμισθίου θα ήταν καλή ιδέα να γίνει ακόμα μία πρόσληψη στην Ελλάδα; Τώρα περιμένω και εγώ τις απαντήσεις...

 
Ιωαννης Μπαλαγιάννης
24 Οκτ 2017 10:59

Σαν απάντηση στον κ. Νίκο , πως μπορει να ζησει κάποιος με ένα μόνο μισθο. Σιγουρα δεν μπορει. Όσοι έπαιρναν παρατάσεις ήταν με σύντροφο εδώ . Ένα νοικοκυριό , δυο μισθοί. Και σε κάποιες περιπτωσεις επιδόματα από το κράτος, αν τα χρήματα δεν έφταναν. Έτσι αυτοί οι άνθρωποι επεβίωναν.

Από την άλλη για αυτά τα 500 επιμίσθια μας το κοπανανε , μια ζωή, ότι τους κοστίζουμε. Γιαυτό έδιναν προτεραιότητα στους μονόμισθους . Τελικά τους διώχνουν και αυτούς ..

Σάμπως πληρώνουν τα επιμισθια στην ωρα τους ; Το αποτέλεσμα όσοι έρχονται να βρίσκονται σε απελπισία . Αλλά και το τραγελαφικό είναι ,ότι διώχνουν και τους "φτηνούς" .

Στην ουσία είναι η όλη κατάσταση μύλος από αντικρουόμενες και αντιφατικές αποφάσεις. Επι δεκαετίες υπήρχε η 5ετια απόσπασης . Την κατηργησαν και την έκαναν 3ετια. Και τωρα τιμωρουν και από πάνω ,με χασιμο της οργανικης θέσης ,όποιον τολμησει να έρθει στο εξωτερικο.

Τα συμπερασματα δικά σας . Ποιος ειναι ο απώτερος σκοπός όλων αυτών

 
Νεκτάριος
24 Οκτ 2017 11:30

Νίκο μου, ο "ελληνικός" μισθός σου απλώς συμπληρώνει το οικογενειακό εισόδημα, το κύριο μέρος του οποίου καλύπτει, βεβαίως, ο "γερμανικός" μισθός του/της συζύγου σου, τόσο απλό!

 
Δασκαλα
24 Οκτ 2017 13:34

Όσοι ειναι
χωρίς επιμισθιο σαφώς και η οικογένειά τους δε ζει από το μισθό τους. Ο/ η συζυγος εργάζεται κι αυτος/η όχι απαραίτητα ως εκπαιδευτικος αλλά σε εργοδότη της αλλοδαπης. Αλλά αυτό είναι το ζητουμενο? Μήπως το υπουργείο έχει την εννοια για το πως θα τα βγάλουν πέρα οι χωρίς επιμισθιο?Εστω και τώρα ας νοικοκυρεψουν τις ελλειψεις!Λεφτά (δεν)υπαρχουν,λύσεις όμως υπάρχουν ,πολιτική βούληση χρειαζεται!

 
Sevasti
25 Οκτ 2017 13:02

Ti tha legate na stamatisoun ta pronomia stin ekpaideysi olwn twn "eidikwn katigoriwn" stin patrida mas afou den yparxoun kai se kamia alli eurwpaiki xwra?? (sygnwmi gia ta greeklish den exw alli dinatotita se afti ti fasi). Mporei na to kanei afti i kivernisi pou exei kai tis ligoteres-shedon katholou- koinwnikes antidraseis se o,ti neo.

 
κατερινα
25 Οκτ 2017 18:20

Ποια είναι τα επιχειρήματα για μια χώρα σε κρίση ,ώστε να προτιμήσει την πιο ακριβή λύση?
Οποιοδήποτε επιχείρημα θα φάνταζε παράλογο ,για ποιο λόγο να ξοδέψει ένα κράτος τα τριπλά χρήματα ,αφού μπορεί να το αποφύγει?
Για πρωτοτυπία μήπως? Έτσι απλά για να παίζουμε ξοδεύοντας από αυτά που δεν έχουμε?
Δεν νομίζω να αρέσει αυτό στον Έλληνα φορολογούμενο .

 
διωκομενος
27 Οκτ 2017 21:01

κ.Φίλη, κα Κιάου, που εισαστε;

 
Δημήτρης
28 Οκτ 2017 18:53

Να δοθεί το μισό επιμισθιο σε όλους να καταργηθεί η πενταετία να μη χάνεται η οργανική θέση και να μην αποκλείεται κανένας

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.