Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Απέρριψε το ΣτΕ προσφυγές εκπαιδευτικών - Κανονικά η ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων σε Δασκάλους

Zητούσαν την ακύρωση Υπουργικών Αποφάσεων για την ανάθεση σε Δασκάλους των μαθημάτων των Εικαστικών, της Θεατρικής Αγωγής, της Μουσικής και της Φυσικής Αγωγής. Συγκεκριμένα:
Δημοσίευση: 23/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Συμβούλιο της Επικρατείας με τρεις αποφάσεις του απέρριψε ισάριθμες προσφυγές εκπαιδευτικών που ζητούσαν την ακύρωση Υπουργικών Αποφάσεων για την ανάθεση σε Δασκάλους των μαθημάτων των Εικαστικών, της Θεατρικής Αγωγής, της Μουσικής και της Φυσικής Αγωγής, ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας.

Το υπουργείο τονίζει στην ανακοίνωση  πως  η ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων σε Δασκάλους θα γίνει κανονικά.

Συγκεκριμένα:

1.    Σχετικά με την με αρ. καταθέσεως 3226/2016 αίτηση 137  εκπαιδευτικών ΠΕ 08 και ΠΕ 32  για την ακύρωση της  Υπουργικής απόφασης Αριθμ. Φ.12/657/70691/Δ1  (ΦΕΚ 1324 Β/11-05-2016): «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» στην οποία προβλέπεται η ανάθεση των μαθημάτων των Εικαστικών και της Θεατρικής Αγωγής σε εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 στις περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης των εν λόγω μαθημάτων από εκπαιδευτικούς ΠΕ08 και ΠΕ 32 εκδόθηκε η υπ΄αριθ. 1859/ 2017 Απόφαση του ΣΤΕ,

2.    σχετικά με την με αρ. καταθέσεως 3227/2016 αίτηση 121  εκπαιδευτικών ΠΕ 16.01  για την ακύρωση της  Υπουργικής απόφασης Αριθμ. Φ.12/657/70691/Δ1  (ΦΕΚ 1324 Β/11-05-2016): «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» στην οποία προβλέπεται η ανάθεση του μαθήματος  της Μουσικής σε εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 στις περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης εν λόγω μαθήματος  από εκπαιδευτικούς ΠΕ 16.01 εκδόθηκε η υπ΄ αριθ.  1860/2017 Απόφαση του ΣΤΕ

3.    και σχετικά με την με αρ. καταθέσεως 3225/2016 αίτηση 45 εκπαιδευτικών  ΠΕ 11 για την ακύρωση της  Υπουργικής απόφασης Αριθμ. Φ.12/657/70691/Δ1  (ΦΕΚ 1324 Β/11-05-2016): «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» στην οποία προβλέπεται η ανάθεση των μαθημάτων των Φυσικής Αγωγής σε εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 στις περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του εν λόγω μαθήματος από εκπαιδευτικούς ΠΕ11 εκδόθηκε η με αρ. πρωτ. 1858/2017 απόφαση  του ΣΤΕ.

 

Σχόλια (10)

 
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
24 Οκτ 2017 00:48

Και πολύ σωστά έπραξε το ΣτΕ. Όταν περισσεύουν 2 ώρες δασκάλου σε ένα σχολείο και λείπουν ισάριθμες ώρες ειδικοτήτων, τι πρέπει να κάνει η διοίκηση;; Να μετακινήσει τον συνάδελφο για δύο ώρες σε άλλο σχολείο και να φέρει από άλλο σχολείο άλλον να διδάξει τις δύο ώρες, ή να μην διδαχθούν οι μαθητές το μάθημα ειδικότητας;;; Προέχει το δημόσιο συμφέρον και το συμφέρον των μαθητών, που στην προκειμένη περίπτωση συμπίπτει να είναι και το συμφέρον των συναδέλφων!!!

 
dimitris
24 Οκτ 2017 09:17

θα συμφωνήσω αλλά ...όδα.ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος. Άλλο δλδ να διδάσκει ο Γυμναστής φυσική αγωγή και άλλο ο Δάσκαλος. Στα ιδιωτικά αυτό δεν γίνεται! Βέβαια εδώ είναι δημόσιο σχολείο με κύριο γνώρισμα την υποχρηματοδότηση και τα.συνδικαλιστικά και πολιτικά τερτίπια!

 
Αναθέσεις Δημοτικό
24 Οκτ 2017 13:14

Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, η οποία εκδόθηκε και αναμένεται να καθαρογραφεί, κρίθηκε ότι τα μαθήματα ειδικοτήτων (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική, Γυμναστική, Πληροφορική), μόνο «κατ εξαίρεση και εκτάκτως» θα μπορούν να ανατίθενται σε άλλους εκπαιδευτικούς. Αναλυτικότερα, το ΣτΕ με τις υπ’ αριθμ. 1858, 1859 και 1860/2017 αποφάσεις του, έκρινε ότι τα μαθήματα ειδικοτήτων επιβάλλεται με βάση το νόμο και το Σύνταγμα να ανατίθενται ως κανόνας μόνο σε εκπαιδευτικούς αντιστοίχων ειδικοτήτων. Μόνο κατ’ εξαίρεση και εκτάκτως, μπορεί το εκάστοτε ειδικό μάθημα να γίνει ανάθεση σε δασκάλους (ΠΕ70). Και αυτό, σύμφωνα με τον δικηγόρο των προσφευγόντων, Ηλία Κολλύρη, θα μπορεί να συμβεί υπό «δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις».

- Εφ’ όσον δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός, και
- εφ’ όσον διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές.

Μάλιστα, όπως πληροφόρησε ο κ. Κολλύρης, το Ανώτατο Ακυρωτικό έταξε ως περαιτέρω δεσμευτική διαδικαστική προϋπόθεση, τη σύνταξη ειδικά αιτιολογημένης κρίσης (διοικητικής πράξης) περί συνδρομής των ως άνω ουσιαστικών προϋποθέσεων, προφανώς ως εχέγγυο τήρησης της ουσίας της απόφασής του. «Ουσιαστικά, το ΣτΕ επιβεβαίωσε την παράλειψη της μερικώς προσβαλλόμενης υπουργικής απόφασης περί Ολοημέρου, η οποία παρανόμως δεν είχε συμπεριλάβει στο κείμενό της τον αντίστοιχο περιορισμό που είχε θέσει το ίδιο το ΙΕΠ», σχολίασε ο κ. Κολλύρης και επεσήμανε ότι παραμένει «κρίσιμο» το ότι «δικαστήριο διέσωσε την οριακή συνταγματικότητα της επίμαχης υπουργικής απόφασης με το να οριοθετήσει για τον σκοπό αυτό ακριβώς με τον πλέον αδιάστικτο και σαφή τρόπο το πώς επιβάλλεται να κινηθεί το υπουργείο κατά την ανάθεση μαθημάτων για το επόμενο σχολικό έτος».

 
Βασίλης
24 Οκτ 2017 16:23

Μήπως εντέλει θα πρέπει να δούμε και την άλλη όψη του νομίσματος; Όλα καλά και ωραία με το επίπεδο των ακαδημαϊκών γνώσεων για τα μαθήματα ειδικοτήτων αλλά σε όλες τις αποφάσεις και τις προσφυγές κλπ δεν βλέπω κανέναν να αναφέρεται στην παιδαγωγική επάρκεια των ειδικοτήτων. Πότε και πού και πώς την απέκτησαν; Εξαιρουμένων βέβαια των ΠΕ11. Όλοι οι υπόλοιποι πως; Οι σχολές των Δασκάλων και των Νηπιαγωγών είναι τέτοιες που παρέχουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Οι ειδικότητες των καλλιτεχνικών, πληροφορικών, θεατρολόγων κλπ πού έμαθαν πως να διδάσκουν;

 
Κώστας
24 Οκτ 2017 16:55

Δεν χρειάζεται να μετακινείται ο Δάσκαλος σε άλλο σχολείο. Εάν του περισσεύουν ώρες από το διδακτικό του ωράριο μπορεί να τις καλύψει στο Ολοήμερο ή με Ενισχυτική Διδασκαλία και το μάθημα της Ειδικότητας να το κάνει προφανώς η Ειδικότητα. Εάν δεν υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικότητας, τότε, ναι, να το κάνει ο Δάσκαλος (αυτό λέει και η απόφαση του ΣτΕ).
Εδώ, όμως, παρατηρείται το φαινόμενο του κανιβαλισμού των ωρών Ειδικοτήτων από τους Δασκάλους, προκειμένου να μην τους περισσεύουν ώρες για το Ολοήμερο και να σχολάνε στις 13:15. Υπάρχουν Δημοτικά Σχολεία που δεν επιθυμούν να τους αποσταλούν Αναπληρωτές Ειδικοτήτων που προσλήφθηκαν χθες, διότι (εκ περιτροπής) μία ημέρα της εβδομάδας θα πρέπει κάθε Δάσκαλος να δίνει ώρες και στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Σίγουρα υπάρχουν και κενά στα σχολεία για την πλήρη ανάπτυξη του Ωρολογίου Προγράμματος, υπάρχει, όμως, και ευθύνη σε όσους έχουν συνηθίσει να σχολάνε κάθε μέρα το πολύ 13:15 και δεν θέλουν αυτό να αλλάξει μία ημέρα της εβδομάδας (για τον καθένα).

 
@Βασίλης
24 Οκτ 2017 17:59

Μπορώ να σου πω πως οι πληροφορικοί ΔΕΝ έχουν παιδαγωγικά μαθήματα στις σχολές τους (τμήματα των ΑΕΙ-Πολυτεχνείων-ΤΕΙ). Υπάρχουν όμως και μερικοί οι οποίοι έχουν φοιτήσει και αποφοιτήσει από τις ΑΣΠΑΙΤΕ αλλά δε νομίζω πως γι' αυτούς γίνεται κάποια εξαίρεση και θεωρούνται "καλοδεχούμενοι" στην Π/θμια!

 
Πιστοποίηση
24 Οκτ 2017 19:59

Όλοι οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ πιστοποιήθηκαν ταυτόχρονα ως έχοντες παιδαγωγική επάρκεια.

Όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν πιστοποίηση, δηλαδή και οι δάσκαλοι που δεν προσλήφθηκαν με γραπτό διαγωνισμό, μήπως πρέπει να πιστοποιηθούν κάποια στιγμή;

 
Kostas
25 Οκτ 2017 01:37

Δεν μπορώ να καταλάβω τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι συνάδελφοι σκέφτονται και τοποθετούνται...Αντί να προσπαθείτε να τα ρίχνετε στους δασκάλους, οι των ειδικοτήτων και στις ειδικότητες οι των δασκάλων, αναλογιστείτε ότι βρισκόμαστε σε περίοδο κρίσης και μνημονίων που σημαίνει μηδενικούς διορισμούς δασκάλων και υπο του μηδέν ειδικοτήειδικοτήτωντων για τα επομενα 30 χρονια....με το νομο Φιλη αλλαξε το ωρολόγιο προγραμμα και μειωσαν ωρες απο δασκάλους...για να καλύπτεται το ολοήμερο με την υπάρχουσα δύναμη των σχολειων....Ας αφήσουμε λοιπόν το ποιος κανει καλύτερο μαθημα και να παρακαλάμε να μην κλείσει η κάνουλα του Εσπα (για τις ειδικοτητες) διοτι βλεπω τους μονιμους δασκαλους να κανουμε και τους πυρηνικούς φυσικούς...

 
Χρήστος
25 Οκτ 2017 20:13

Αποφοίτησα από το τμήμα πληροφορικής του ΟΠΑ (ΑΣΟΕΕ) και μεταξύ άλλων μαθημάτων, έχω εξεταστεί επιτυχώς στα μαθήματα "Διδακτική" και "Παιδαγωγική". Έχω 10η προϋπηρεσία σε ιδιωτικό γυμνάσιο και λύκειο, 15η προϋπηρεσία σε φροντιστήρια και όμως, το υπουργείο δεν μου δίνει παιδαγωγική επάρκεια, τι στιγμή που σε άλλα πανεπιστημιακά τμήματα, όπως το μαθηματικό, το ΦΠΨ κλπ με τα ίδια ή και λιγότερα μαθήματα, τη χορηγεί!
Σχετικά με την απορία πού έμαθαν να διδάσκουν οι πληροφορικοί, ίσως η απάντηση να είναι στις άπειρες φροντιστηριακές ώρες που έχει ο καθένας από εμάς!
Εσύ αγαπητέ δάσκαλε, που έμαθες να διδάσκεις; Στην εξάμηνη πρακτική που έκανες όταν ήσουν είκοσι ετών;
Ώστε έγινες δάσκαλος μέσα σε έξι μήνες;!!!
Εγώ αγαπητέ μου, μετά από τόσα χρόνια στον ιδιωτική εκπαίδευση, ακόμη μαθαίνω!
Προσπαθώ κάθε μέρα να γίνω δάσκαλος!
Και ξέρεις κάτι; Θέλω να ελπίζω, ότι δεν θα τα καταφέρω ...σύντομα!

 
Έλενα
26 Οκτ 2017 15:02

Απόρώ πως κάποιοι άνθρωποι τοποθετούνται χωρίς να γνωρίζουν !
Τελείωσα το τμήμα Πληροφορικής του ΟΠΑ (ΑΣΟΕΕ) κι έχω περάσει Παιδαγωγική και Διδακτική , όταν άλλες κλασσικές καθηγητικές σχολές θετικής κατεύθυνσης δεν είχαν ούτε ένα μάθημα παιδαγωγικό.
Επιπλέον έχω περάσει ΑΣΕΠ , που σημαίνει ότι εξετάστηκα και στην Πληροφορική - ξανά - και στα παιδαγωγικά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.