Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

“Σφυροκοπήθηκε” το σχέδιο “Γαβρόγλου” για τις δομές από Σχολικούς Συμβούλους, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, παρουσία Ν. Φίλη και άλλων Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Και οι τρεις φορείς απέρριψαν το Σχέδιο “Γαβρόγλου” ως γενικόλογο, ανεφάρμοστο, αναποτελεσματικό και ομιχλώδη
Δημοσίευση: 26/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Σφυροκοπήθηκε” το σχέδιο του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού έργου από τους Σχολικούς Συμβούλους και τα κορυφαία συνδικαλιστικά όργανα των καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών ,παρουσία του Νίκου Φίλη ,Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, στην ημερίδα “εξπρές” που διοργάνωσε το γραφείο του.

Και οι τρεις φορείς απέρριψαν το Σχέδιο “Γαβρόγλου” ως γενικόλογο, ανεφάρμοστο, αναποτελεσματικό και ομιχλώδες.

Ιδιαίτερα σκληρή  ήταν η Πανελλήνια  Ένωση  Σχολικών Συμβούλων (σ.σ. Η  τοποθέτηση έγινε με ομόφωνη Απόφαση του ενδεκαμελούς ΔΣ της ΠΕΣΣ). Ο πρόεδρός της Γιώργος Αλεξανδράτος απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας του είπε:

ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ: Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) παρίσταται στη σημερινή ημερίδα με στόχο να καταδείξει τόσο την αναίτια προχειρότητα της ακολουθούμενης διαδικασίας, όσο και να στιγματίσει τις γενικές αρχές του δημοσιευθέντος πλαισίου, για τις οποίες επιφυλάσσεται να δημοσιοποιήσει αναλυτικές θέσεις με την απαραίτητη επιστημονική εγκυρότητα και ακαδημαϊκή δεοντολογία.

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ: Η εν τοις πράγμασι κατάργηση του θεσμού των ΣΣ, που υπήρξε κατάκτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, παρά και τις πρόσφατες υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας περί αναβάθμισης, αντανακλάται πλήρως στη συγκεκριμένη μεθόδευση και δικαιολογεί τις συνεχείς αναβολές ουσιαστικού διαλόγου με το σώμα των Σχολικών Συμβούλων. ΠΡΟ

ΠΡΟ ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ: Η κατεπείγουσα πρόσκληση των φορέων φέρει προ τετελεσμένων αποτελεσμάτων, καθώς είναι αδύνατη η όποια τοποθέτηση με έγκυρο και σοβαρό τρόπο επί θεμάτων που χρήζουν απαραίτητη επιστημονική προετοιμασία και υπευθυνότητα.

ΚΑΜΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Το δημοσιευθέν κείμενο αρχών αντανακλά θέσεις, παραδοχές και προσεγγίσεις χωρίς καμιά ερευνητική τεκμηρίωση και επιχειρηματολογία, με διατυπώσεις διαισθητικού χαρακτήρα και θεωρητικές παραδοχές ενός επιστημολογικού περικείμενου το οποίο δεν εδράζεται στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ: Η ουσιαστική αναβάθμιση του έργου και του ρόλου του Σχολικού Συμβούλου αποτελεί πάγιο αίτημα της Ένωσης και προς αυτή την κατεύθυνση έχει εκφρασθεί με τον πιο επίσημο τρόπο η ΠΕΣΣ, καταθέτοντας από το Μάρτιο του 2016, στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αναλυτικό πλαίσιο υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και της αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΝΗΓΟΡΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΑΣ:Οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν θα συνηγορήσουν στην απαξίωση του έργου και της υπόληψης των μέχρι τώρα στελεχών, που υποδεικνύονται ως υπεύθυνα για τις  όποιες κακοτοπιές και αδυναμίες της πολιτικής σκηνής να αναλάβει έγκαιρα τις ευθύνες της.

ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ: Απορρίπτουμε τον πυρήνα της συγκεκριμένης πρότασης, ως γενικόλογο, ανεφάρμοστο, αναποτελεσματικό και ομιχλώδη και ζητάμε τη δρομολόγηση των διαδικασιών ενός αξιόπιστου, έγκυρου και ουσιαστικού διαλόγου.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Ιδιαίτερα καυστικός ήταν  και ο   πρόεδρος της ΟΛΜΕ  Νίκος Παπαχρήστος ο  οποίος υπογράμμισε τα εξής:

Α) Δεν είναι δυνατόν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει αυτή και μόνο αυτή την ατζέντα του διαλόγου σε ζητήματα που θεωρεί άμεσης προτεραιότητας και να κωφεύει σε όλα τα άλλα ζητήματα. Χαρακτηριστικά αναφέρω το ζήτημα της επανεξέτασης των υπηρεσιακών μεταβολών, διαδικασία που διακόπηκε με την ανάληψη των καθηκόντων σας και χωρίς ευθύνη της ΟΛΜΕ. Η Ομοσπονδία σε προηγούμενο έγγραφο της στις 5 Οκτωβρίου ζήτησε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία για την πραγματοποίηση τρίτης φάσης αποσπάσεων των μονίμων εκπαιδευτικών, που επί σειρά ετών παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, για το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, που με πλάγιες μεθόδους επιχειρείται να επιβληθεί στο χώρο της εκπαίδευσης και για την κάλυψη των λειτουργικών κενών με προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους απασχόλησης και όχι μειωμένου ωραρίου. Το διάστημα των είκοσι ημερών που ακολούθησε ουδεμία απάντηση λάβαμε σε ζητήματα που θεωρούνται φλέγοντα για τον κλάδο. Αντ΄ αυτού συνεχίζεται από την πολιτική ηγεσία η παρακώλυση του συνδικαλιστικού έργου των αποσπασμένων- εκλεγμένων εκπροσώπων των Δ.Σ των ΕΛΜΕ.

Β) η σημερινή ημερίδα επ΄ ουδενί λόγω δε μπορεί να θεωρηθεί διάλογος της πολιτικής ηγεσίας με τα συνδικάτα της εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα σήμερα έχουμε παράλληλους μονολόγους.  Θεωρούμε δεδομένο ότι για τα σοβαρά αυτά ζητήματα θα υπάρξει ουσιαστικός διάλογος με διμερείς συναντήσεις. Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται η πολιτική ηγεσία να ξεκαθαρίσει τη θέση της και να διευκρινίσει, αν το σχέδιο αυτό είναι τελικό ή επιδέχεται αλλαγών. Γιατί διάλογος μπορεί να γίνει μόνο όταν η κυβερνητική πλευρά είναι διατεθειμένη να κάνει πίσω από την αρχική της πρόταση.

Γ)  Από μία πρώτη ανάγνωση της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας προκύπτουν  σημαντικά ερωτήματα και απαιτείται από την πλευρά του Υπουργείου να δοθεί άμεση εξήγηση:

•    τι εννοεί με τον όρο «Παιδαγωγική Αυτονομία των σχολικών μονάδων και μεταφορά αρμοδιοτήτων ως προς τη λήψη αποφάσεων σε Περιφερειακό επίπεδο» ; Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διαφοροποίηση των γνωστικών αντικειμένων και της διδακτέας ύλης από περιφέρεια σε περιφέρεια και ανάλογα με τις τοπικές ιδιαιτερότητες;  

•    Με δεδομένο ότι οι ομάδες σχολείων επιχειρήθηκε να εφαρμοστούν στη δημόσια εκπαίδευση επί Υπουργίας Διαμαντοπούλου και με βασικό στόχο την πιο ευέλικτη μετακίνηση του διδακτικού προσωπικού εντός της ομάδας σχολείων, για ποιο λόγο υπάρχει η εκ νέου εισήγηση για τη θέσπιση των ομάδων σχολείων για δραστηριότητες που εκ πρώτης όψεως δεν απαιτούν την ύπαρξη αυτής της δομής;

•    Για ποιο λόγο τα περιφερειακά κέντρα εκπαιδευτικού σχεδιασμού «ΠΕΚΕΣ» θεσμοθετούνται σε επίπεδο περιφέρειας και όχι σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης;

•    Για ποιο λόγο τα ΚΕΣΥ και τα ΚΕΑ, παρά το γεγονός ότι λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ελέγχονται σε περιφερειακό επίπεδο;

•    Με το προτεινόμενο σχέδιο δομείται η εκπαιδευτική ιεραρχία σε περιφερειακό επίπεδο και με δεδομένη την ύπαρξη της διοικητικής ιεραρχίας στο αυτό επίπεδο τίθεται ευθέως το ερώτημα, εάν μεθοδεύεται η παράδοση της εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.

Δ) Στο ζήτημα των Οργάνων Διοίκησης (Σύλλογος Διδασκόντων, Διευθυντής Σχολικής Μονάδας και εξής) καθώς και στο ζήτημα της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, η Ομοσπονδία επιφυλάσσεται να απαντήσει εγγράφως και σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου, όπως αυτές έχουν ληφθεί από τα Συνέδρια της Ομοσπονδίας.

Ε) Για το θέμα της κατάργησης στην ουσία των Σχολικών Συμβούλων και την αντικατάσταση τους από τους Περιφερειακούς Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, η Ομοσπονδία θα πάρει θέση δεδομένου ότι είναι μία πρόταση που γνωστοποιήθηκε μόλις προ δύο ημερών.

Στ) Το ζητούμενο βέβαια είναι να απαντήσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ποια είναι η στόχευση των προτεινόμενων ρυθμίσεων και ποιες είναι οι αδυναμίες του υφιστάμενου συστήματος, που την αναγκάζει να επέμβει και να διατυπώνει την επιθυμία της να νομοθετήσει διαφορετικά.   Οι εκπαιδευτικοί στο σύνολο τους δεν πρόκειται να αποδεχτούν τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, εάν κρίνουν ότι στόχος τους είναι ο ασφυκτικότερος έλεγχος της δημόσιας εκπαίδευσης και η περιοριστική πολιτική. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί πάντοτε είναι ανοιχτοί σε κάθε πρωτοβουλία που προάγει τη δημόσια εκπαίδευση. Οφείλει λοιπόν, η πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε άμεσο διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και να ξεκαθαρίσει πλήρως τη θέση της.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΟ ESOS

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ

Ελλιπέστατη χαρακτήρισε την πρόταση “Γαβρόγλου” ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής σημειώνοντας ότι πρόκειται για συγκεντρωτικό σύστημα και το μόνο μέλημά του είναι η κατάργηση του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΟΕ ΣΤΟ ESOS

Σχόλια (7)

 
anajiologitos
26 Οκτ 2017 08:31

Ντροπή και αίσχος

να καλείς σε δήθεν διαβούλευση τα κορυφαία θεσμικά όργανα της παιδείες και να τους πασάρεις μια μπροσούρα την οποία έβγαλαν εν κρυπτό και παραβιστω κομματικά όργανα άγνωστης σύνθεσης και ανώνυμα. Nα φτύνεις κατάμουτρα εκτός από την ηγεσία των εκπαιδευτικών και τα περισσότερο και καλύτερα κατηρτισμένα στελέχη που υπάρχουν στην εκπαίδευση και πτυχία και εμπειρία.
Ο Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην Πάτρα ξεκάθαρα για τον θεσμό των σχολικών συμβούλων το μέλλον αυτού του θεσμού και τις προοπτικές τους.

 
Σεβαστή
26 Οκτ 2017 11:06

Γιατί δεν αρέσει η πρόταση; Επειδή θίγει κεκτημένα και κατεστημένα. Είναι η μόνη κυβέρνηση που μπορεί να περάσει το αυτονόητο αναίμακτα- όπως και τόσα άλλα- λόγω "πρώτης φοράς", να κλονίσει τις συνδικαλιστικές και όποιες άλλες εξαρτήσεις και δεσμεύσεις και να περιορίσει το υδροκέφαλο εκπαιδευτικό κατεστημένο.
Η πρόταση δεν ήρθε ξαφνικά, οι ΣΣ δεν πρέπει να το λένε αυτό, έχουν πάνω από δυο χρόνια παράταση θητείας, έχουν "θέσεις" και θέσεις που δεν θέλουν να τις διαπραγματευτούν, επομένως προς τι η γκρίνια. Οι δε συνδικαλιστικές οργανώσεις δασκάλων και καθηγητών πού ακριβώς διαφωνούν; Βαφτίζουν όλοι την πρόταση του Υπουργείου έκθεση ιδεών όταν οι δικοί τους λόγοι είναι εκθέσεις ιδεών ως προς το θεωρητικό και "μη μου τους κύκλους τάραττε" στο εφαρμοσμένο. Δε γίνεται δουλειά έτσι.
Το μοντέλο που προτείνεται είναι ήδη εφαρμοσμένο εδώ και χρόνια εκτός Ελλάδας χωρίς προβλήματα. Είναι μια παραλλαγή και προσαρμογή της πρότασης του ΟΟΣΑ και 'κυκλοφορούσε' εντός των συλλόγων και του Υπουργείου και επί προηγούμενων κυβερνήσεων μετά το 2011.
Προς τι, λοιπόν, ο κοπετός; Ήρθε η ώρα του.
Αυτοί που διαμαρτύρονται μόνο για ξαφνικό θάνατο δεν πρέπει να μιλάνε.

 
Ημερίδα
26 Οκτ 2017 11:51

Παρακολούθησα όλη την ημερίδα στο βίντεο, και είμαι πλέον πεπεισμένος ότι ο Γαβρόγλου είναι (πάντα) ένα βήμα μπροστά και οι συνδικαλιστικοί φορείς έναν αιώνα πίσω.
Πάντως "σφυροκόπημα" δεν είδα, εκτός κι αν αποδίδουμε σε αυτήν την έννοια την απουσία ουσιαστικών επιχειρημάτων που θα προκύψουν από την μελέτη κειμένων και όχι απο σενάρια συνομωσίας και προσωπικά συντεχνιακα ενδιαφέροντα.

Η κριτική εστιάστηκε στο πλήθος των θητειών, το ρόλο των σχολικών συμβούλων και τους βρεφονηπιοκόμους-νηπιαγωγούς. έλεος κύριοι...

 
ΜΗΤΡΟΓΙΑΝΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
26 Οκτ 2017 15:24

Η Φυσική Αγωγή πουθενά ??????

 
ΗΡΑ*
26 Οκτ 2017 20:50

"Και οι τρεις φορείς απέρριψαν το Σχέδιο “Γαβρόγλου” ως γενικόλογο, ανεφάρμοστο, αναποτελεσματικό και ομιχλώδη..." ...ομιχλώδες ναι, "ομιχλώδη" σίγουρα όχι.
Και το δικό μου ερώτημα επί της ουσίας είναι απλό και σύντομο, τόσο σύντομο που συντομότερο δεν γίνεται: Ε, και; Να το επαναλάβω : Ε, και;
Ποιοι είναι; Ποιους αντιπροσωπεύουν; Ποσους ρώτησαν απ' αυτους που υποτίθεται ότι αντιπροσωπεύουν; Ποιες είναι οι δικές τους θέσεις και κατα πόσο αυτές είναι επιστημονικά τεκμηριωμένες;

Όσο για τους σχολικούς συμβούλους, ας τ΄αφήσουμε καλύτερα.... προς το παρόν, βέβαια....

 
Θανάσης
27 Οκτ 2017 00:26

Τα παρακάτω δυο αποσπάσματα από ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας αλλά και από δηλώσεις του Υπουργού του ιδίου στις 28/9/2017, είναι ικανά να μας πείσουν να σιωπήσουμε, να συμπεράνουμε, αλλά και να παραιτηθούμε (από τη συζήτηση) ως νικημένοι από την ασυνέπεια, αν και οι Σχολικοί Σύμβουλοι πρέπει να παραιτηθούν και κυριολεκτικά (ως ηττημένοι-καταργημένοι και αυτοί, παρά τις διαβεβαιώσεις που εισέπραξαν):
1. «Το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως στη συνάντηση συζητήθηκαν εκτενώς ζητήματα που αφορούν στην υποστήριξη και αναβάθμιση τόσο του εκπαιδευτικού έργου όσο και του ρόλου των Σχολικών Συμβούλων»
2. «Συζητήσαμε εκτενώς τα θέματα αυτά, συμφωνώντας(!) ότι στη θεσμοθέτηση της υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, ο θεσμός του σχολικού συμβούλου θα είναι παρών».
Πριν αλέκτορα φωνήσαι, η συνέπεια, το ήθος, η αξιοπρέπεια και ο λόγος (που δεν είναι συμβόλαιο) ξεμπροστιάστηκαν, ακριβώς 27 μέρες μετά.
Είναι πολύ λυπηρό, υπάλληλοι-εκπαιδευτικοί να εμπαίζονται, από τον Προϊστάμενό τους, δίχως χνάρι ντροπής. Υφίσταται Λυδία Λίθος και για τους υπουργούς, λοιπόν. Φυσικά, υπάρχει κι άλλη «λίθος» (ψηφοδέλτιο, σωστότερα) που θα είναι μαύρη, ως ανταμοιβή για τις (καθιερωμένες, πια) παιδαριώδεις ασυμβατότητες και ανακολουθίες λόγων και έργων.

 
BIBI
27 Οκτ 2017 07:57

Μα σ' αυτό το άρθρο τίποτα θετικό δεν βλέπουν οι συντάκτες (πέρα από τη διατήρηση των αιονόβιων θητειών κάποιων στελεχών και συνδικαλιστών); Δηλαδή, το βεληνεκές της ορατότητάς μας φτάνει μέχρι το σημείο του πόσο μας εξυπηρετεί και διασφαλίζει τα συμφέροντά μας; Καμιά ανάγκη συμπερίληψης της άποψης της ευρύτερης σχολικής κοινότητας (μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών); Νομίζω πως πιο συνδυασμένες και κομβικές υπηρεσίες έχουν και περισσότερη αποτελεσματικότητα ως προς το σκοπό που έχουν θεσπιστεί. Αυτονόητο δεν είναι; Άλλωστε έχει αποδειχτεί και τεκμηριωθεί με άπειρες μελέτες σε άλλες χώρες. Οι δομές και οι υπηρεσίες αυτές, κατακερματισμένες και διάσπαρτες όπως είναι μέχρι τώρα είναι άγνωστες και αόρατες στους εκπαιδευτικούς, πολύ περισσότερο στην ελληνική οικογένεια.Τι ακριβώς αμφισβητούμε; Την ανάγκη ανασυγκρότησης, μεγαλύτερης προσβασιμότητας και συντονισμού τους; Αυτό που είναι αναγκαίο για να είναι αποτελεσματικές, ωστόσο, είναι η επαρκής στελέχωσή τους με αριθμό στελεχών σε κάποια αναλογικότητα με τον αριθμό των μαθητών που εξυπηρετούν ώστε να επιτελούν ουσιαστικό έργο. Διαφορετικά, όσο και να αλλάζει τα ρούχα του ο Μανωλιός... θα κάνει πολύ φασαρία για το τίποτα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ