Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Οι διευκρινήσεις του υπουργού για τα διετή των ΑΕΙ

Δημοσίευση: 26/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης
Εκπαιδευτικός – Ερευνητής
Αντιπρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

Σε πρόσφατη ομιλία του στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου έδωσε διευκρινήσεις για τις διετείς δομές των ΑΕΙ.

Οι διευκρινήσεις αυτές δεν διευκρίνισαν πολλά θέματα του νέου θεσμού με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πλήθος ερωτημάτων.

Τα ερωτήματα αφορούν τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, τα ΕΠΑ.Λ., τα Ι.Ε.Κ., κ.λ.π.

Σε ότι αφορά τα πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι.

Η δήλωση του κ. υπουργού ότι τις διετείς σπουδές «τις αγκαλιάζουν πάρα πολύ τα Α.Ε.Ι.» προκαλεί εύλογες απορίες διότι πάνω στο θέμα αυτό υπάρχουν διάφορες απόψεις στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και δεν φαίνεται προς το παρόν κανένας εναγκαλισμός.

Δεν έχει διευκρινιστεί εάν οι απόφοιτοι των διετών δομών θα έχουν την δυνατότητα, εκτός της εισόδου στην αγορά εργασίας, να συνεχίζουν τις σπουδές τους.

Δεν έχει διευκρινιστεί εάν οι δομές θα ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, εάν θα παρέχουν εκπαίδευση ή κατάρτιση με πρακτική άσκηση ή μαθητεία.

Δεν διευκρινίζεται πότε θα αρχίσει η λειτουργία των διετών δομών και δεν αναφέρεται ενδεικτικά για ποιες ειδικότητες αποφοίτων ΕΠΑ.Λ.

Δεν διευκρινίζεται τι σημαίνει ότι οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. θα έχουν προνομιακή πρόσβαση. Ποιοι άλλοι θα έχουν πρόσβαση;

Δεν διευκρινίζεται εάν τα Τ.Ε.Ι., τα οποία θα μετεξελιχθούν σε πανεπιστήμια, θα διατηρήσουν τον τεχνολογικό τους χαρακτήρα και θα συνεχίσουν να εισάγουν μαθητές από την δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση με τις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις και το ποσοστό που ισχύει σήμερα ή κάποιο άλλο.

Σε ότι αφορά τα Ι.Ε.Κ.

Δεν διευκρινίζεται τι σημαίνει η δήλωση ότι «σήμερα, όπως ξέρετε υπάρχει ένα πάρα πολύ περίπλοκο και θολό τοπίο με τα Ι.Ε.Κ. Αυτό πρέπει να αλλάξει και πρέπει να αλλάξει ριζικά».

Θα καταργηθούν δηλ. τα Ι.Ε.Κ.; Τι θα γίνει με τα Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ.;

Θα δοθεί το δικαίωμα στους ιδιώτες να λειτουργούν διετείς δομές και σε ποια Α.Ε.Ι. θα είναι ενταγμένες;

Οι διδάσκοντες σήμερα στα Ι.Ε.Κ. θα έχουν δικαίωμα διδασκαλίας στις νέες δομές;

Σε ότι αφορά τα ΕΠΑ.Λ.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν οι δηλώσεις για τα ΕΠΑ.Λ. διότι αναφέρθηκε μια νέα άποψη ότι δηλ. είναι αντιπαιδαγωγικό να γίνεται μάθημα σε ολιγομελή τμήματα.

Οι ακριβείς δηλώσεις: «Για αυτό και όταν υπάρχει μια κριτική ότι σε κάποια ΕΠΑΛ, που είναι ολιγομελή, διότι κάποιοι αποφάσισαν να μην συνεχίσουν, εμείς προσπαθούμε να πείσουμε τα παιδιά να πάνε σε μια διπλανή ειδικότητα και τα κλείνουμε είναι διότι, είναι αντιπαιδαγωγικό να έχεις τάξεις των 3-4 ατόμων».

Στις δηλώσεις αυτές σημειώνουμε τα εξής.

Τα ολιγομελή δεν υπάρχουν σε κάποια ΕΠΑ.Λ. αλλά σε όλα σχεδόν τα ΕΠΑ.Λ. και η ύπαρξή τους δεν οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιοι αποφάσισαν να μην συνεχίσουν τη φοίτηση. Στην Γ΄  τάξη στην οποία κατά κόρον εμφανίζονται ολιγομελή, οι μαθητές δεν διακόπτουν συνήθως τη φοίτησή τους.

Τα ολιγομελή εμφανίζονται διότι με τις αλλαγές καταργήθηκαν οι ειδικότητες στη Β΄ τάξη, σε βάρος της τεχνολογικής κατάρτισης των μαθητών, και στη Γ΄  τάξη γίνεται μεγάλη διασπορά  μαθητών στις επιμέρους ειδικότητες.

Τα πολλά ολιγομελή εμφανίζονται διότι το υπουργείο παιδείας με τις νέες ρυθμίσεις δεν προσελκύει μαθητές μετά το γυμνάσιο στα ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι αντίθετα με τη διαφήμιση «επιλέγω ΕΠΑ.Λ.», επιλέγουν το ΓΕ.Λ.

Τα πολλά ολιγομελή υπάρχουν διότι η Ελλάδα έχει πολλές νησιώτικες και απομακρυσμένες περιοχές.

Συνεπώς τα ολιγομελή ούτως ή άλλως θα υπάρχουν.

Εάν λάβουμε ως ορθή την άποψη ότι «είναι αντιπαιδαγωγικό να έχεις τάξεις των 3-4 ατόμων» τότε θα πρέπει να κλείσουν τα τμήματα με τόσους μαθητές στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια διότι στις ηλικίες αυτές των μαθητών ο παιδαγωγικός ρόλος είναι σπουδαιότερος.

Δεν ειπώθηκε βέβαια, εάν είναι αντιπαιδαγωγικό να έχεις τμήματα με 27 και 28 μαθητές.

Είναι παρήγορη πάντως η διαπίστωση από τον κ. υπουργό ότι «υπάρχει μεγάλη ανηφόρα για το θέμα της τεχνικής εκπαίδευσης».

Θα βρει το υπουργείο παιδείας το σωστό βηματισμό για τις ανηφόρες; Θα λάβει μέτρα και όχι ημίμετρα για την προσέλκυση μαθητών;

Ίδωμεν

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ