Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Πρέπει να αναβαθμιστεί ο θεσμός των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων

Δημοσίευση: 06/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο θεσμός και των μουσικών σχολείων, αλλά και των καλλιτεχνικών σχολείων είναι ένας θεσμός ο οποίος πρέπει να αναβαθμιστεί, τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου κατά τη σημερινή συζήτηση στην Βουλή επίκαιρης ερώτησης του Β΄ Αντιπροέδρου της Βουλής και Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του  ΣΥΡΙΖΑ  Γ.Βαρεμένου σχετικά με τα λειτουργικά κενά στο Μουσικό Σχολείο Αγρινίου.

«Αναβάθμιση σημαίνει και ενίσχυση της λειτουργίας των ήδη υπαρχόντων σχολείων, αλλά προφανώς και δημιουργία νέων σχολείων, διότι φαίνεται ότι υπάρχει μια πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση στην κοινωνία μας για τέτοια σχολεία» σημείωσε ο υπουργός Παιδείας και υπογράμμισε τα εξής:
 

  • Φέτος, έχουμε ήδη ιδρύσει κάποια καινούργια. Μελετάμε την ίδρυση ακόμη περισσοτέρων του χρόνου, αλλά βεβαίως εάν δεν στελεχωθούν, όπως ορθά επισημαίνετε, αυτοϋπονομεύεται και η δική μας διάθεση για να λειτουργήσουν αυτά τα σχολεία επί της ουσίας.
  • Θέλω, επίσης, να είναι σαφές ότι τα λειτουργικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία δεν είναι προβλέψιμα λόγω πολλών έκτακτων καταστάσεων που στο μεταξύ προκύπτουν.
  • Επίσης, έχουμε μια τεράστια δυσκολία, διότι τα χρήματα για αυτές τις προσλήψεις δεν προέρχονται μόνο από τον τακτικό προϋπολογισμό -αυτά που προέρχονται από τον τακτικό προϋπολογισμό τα έχουμε εξαντλήσει-, αλλά είναι από το ΕΣΠΑ, από τις δημόσιες επενδύσεις κ.λπ. Άρα, πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στην κατανομή, εάν θέλετε, του προσωπικού και των πιστώσεων.
  • Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι κάθε εβδομάδα προσλαμβάνουμε και πρόσθετα άτομα και ορισμένους ωρομίσθιους, ειδικά για τέτοια θέματα, όπως είναι τα μουσικά όργανα. Γιατί πέρα από τα μαθήματα, που εκεί δεν έχει πρόβλημα το Σχολείο του Αγρινίου, υπάρχουν και τα ειδικά μαθήματα στην κιθάρα, στο βιολί, στο πιάνο κ.λπ., και προσπαθούμε να συμπληρώσουμε οποιοδήποτε κενό.
  • Φέτος, που για πρώτη φορά γίνεται τόσο νωρίς -αυτό δεν είναι επιχείρημα, είναι μέρος των προβλημάτων που έχουμε- σε σχέση με άλλες χρονιές, έχουμε την αίσθηση ότι κάνουμε ένα βήμα.
  • Δυστυχώς, δεν μπορώ να είμαι πολύ πιο συγκεκριμένος. Αυτό που μπορώ, όμως, να σας πω είναι ότι θα καλυφθούν αυτά τα κενά.


Τι είπε ο κ. Βαρεμένος

Στην πρωτολογία του ο κ. Βαρεμένος είπε τα εξής:

Στο Αγρίνιο λειτουργεί ένα Μουσικό Σχολείο από το 1997 μέσα σε άρτιες, πολύ καλές, θα έλεγα, για τα δεδομένα της χώρας κτιριακές εγκαταστάσεις. Προσφέρει μουσική παιδεία, αλλά και γνώσεις που θα είναι χρήσιμες για ανώτερες ή ανώτατες σπουδές, αλλά και για επαγγελματική αποκατάσταση, μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο της κρίσης στη χώρα μας, το οποίο όλοι γνωρίζουμε.

Αυτό, λοιπόν, το Σχολείο είναι και ένας ζωντανός παράγοντας, παρών στην πολιτιστική ζωή της περιφέρειάς μας. Έχει τριακόσιους εβδομήντα δύο μαθητές και έντεκα μόνιμους καθηγητές. Παίρνει μέρος σε προγράμματα, εκπονεί προγράμματα, εργασίες των μαθητών έχουν βραβευτεί στο εξωτερικό και αυτό το Σχολείο βρίσκεται σε μόνιμη επαφή και συνεργασία με αντίστοιχα σχολεία του εξωτερικού και τέτοιου είδους οργανισμούς.

Όμως, αυτή η λειτουργία του υπονομεύεται από ορισμένα λειτουργικά κενά που υπάρχουν στο Σχολείο, παρά το γεγονός -και πρέπει να το πω και να το αναγνωρίσω και να το υπογραμμίσω- ότι στις 10 Οκτωβρίου πήγαν δεκαοκτώ καθηγητές, δεκαέξι πλήρους απασχόλησης και δύο όχι πλήρους απασχόλησης, αλλά -ας το πούμε έτσι- μερικής απασχόλησης.

Παρά, λοιπόν, αυτό το γεγονός, το οποίο και αναγνωρίζω και υπογραμμίζω, παραμένουν λειτουργικά κενά και είναι επιτακτική ανάγκη να καλυφθούν, διότι τα παιδιά συγκεκριμένων ειδικοτήτων, τις οποίες αναφέρω στην ερώτησή μου, αλλά και σε ένα χαρτί που έστειλαν οι αρμόδιοι του σχολείου, δεν κάνουν συγκεκριμένα μαθήματα.

Είναι κρίμα, κύριε Καθηγητά, μετά την προσπάθεια που σας είπα, με τον διορισμό των δεκαοκτώ καθηγητών, να ακυρώνεται έστω και μερικώς αυτή η καλή πρωτοβουλία. Είναι κρίμα να μην τη συμπληρώσουμε, ώστε να καλύψουμε τις κενές διδακτικές ώρες και να μην αφήσουμε αυτά τα παιδιά μετέωρα από την ειδική γνώση που έχουν ανάγκη, με την αποστολή τουλάχιστον έξι λειτουργών ειδικής κατηγορίας και κάποιων ωρομίσθιων, για να καλυφθούν τα κενά.

Με αυτά που σας ανέφερα θέλω να μου πείτε τι σκοπεύετε να κάνετε, ούτως ώστε να αποκατασταθεί αυτή η δυσλειτουργία, που στη ζωή των παιδιών είναι κάτι σημαντικό και τι σκοπεύετε να κάνετε γενικότερα για την ενίσχυση του ρόλου αυτών των σχολείων, των οποίων τον ρόλο περιέγραψα και θα το κάνω, εάν μπορέσω, και στη δευτερολογία μου.

 

Σχόλια (1)

 
ασεπιτης
07 Νοε 2017 14:13

για τα βιολιά και τα μπουζούκια όλο και κάτι πρέπει να γίνει για τα ΠΡΟΤΥΠΑ & ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ.....κοκοκο.....
ε ρε μαύρο που θα πέσει...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ