Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Γ. Μαυρωτάς: «Διευκρινίσεις για ασάφειες σε διατάξεις για τη δυνατότητα μετακίνησης μελών ΔΕΠ»

Δημοσίευση: 07/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Διευκρινίσεις για το φάσμα των περιπτώσεων δυνατότητας μετακίνησης μελών ΔΕΠ μεταξύ τμημάτων ΑΕΙ ζητά με ερώτηση του προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ο Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου και Βουλευτής Αττικής με το Ποτάμι Γιώργος Μαυρωτάς.

Αναφερόμενος στον ν.4485/2017 για την ανώτατη εκπαίδευση, ο κ. Μαυρωτάς καλεί τον υπουργό να εξηγήσει εάν στις σχετικές διατάξεις συμπεριλαμβάνεται και η δυνατότητα μετακίνησης ενός μέλου ΔΕΠ από Τμήμα ΤΕΙ σε Τμήμα Πανεπιστημίου (και το αντίστροφο), καθώς και οι δύο φορείς υποδοχής υπάγονται στον όρο ΑΕΙ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης προς τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Διευκρινίσεις για τις περιπτώσεις δυνατότητας μετακίνησης μελών ΔΕΠ μεταξύ Τμημάτων ΑΕΙ

Είναι γνωστό ότι χρειάστηκαν 3 διαφορετικοί νόμοι μέσα σε διάστημα λιγότερο του 1 έτους για τη ρύθμιση και επαναρύθμιση των διατάξεων για τη δυνατότητα μετακίνησης μελών ΔΕΠ από ένα Τμήμα σε άλλο Τμήμα του ίδιου ή άλλου ΑΕΙ. Μετά από τις 3 αυτές τροποποιήσεις όπως διατυπώνονται στην αλληλουχία των νόμων 4415/2016 (Α’ 159), 4452/2017 (Α’ 17) και 4485/2017 (Α’ 114), ορίζεται ότι «Μέλη ΔΕΠ όλων των βαθμίδων, τα οποία έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον πέντε (5) έτη υπηρεσίας στο ίδιο Τμήμα, εκ των οποίων τα τρία (3) στη βαθμίδα που υπηρετούν, έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης σε Τμήμα του ίδιου ή άλλου ΑΕΙ, στην ίδια βαθμίδα που κατέχουν, στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο και με το ίδιο εν γένει υπηρεσιακό καθεστώς, με την επιφύλαξη των επόμενων περιπτώσεων της παρούσας παραγράφου.».

Καθώς πλέον με την ισχύ του ν.4485/2017, τα μέλη ΕΠ των ΤΕΙ νοούνται ως μέλη ΔΕΠ και υπό τον όρο ΑΕΙ συμπεριλαμβάνονται οι δύο τομείς: Πανεπιστημιακός και Τεχνολογικός τομέας, προκύπτει η ανάγκη ορισμένων διευκρινίσεων ως προς το φάσμα των δυνατοτήτων μετακίνησης των μελών ΔΕΠ μεταξύ Τμημάτων διαφορετικών ΑΕΙ (ΑΕΙ προέλευσης και ΑΕΙ υποδοχής). Συγκεκριμένα ενώ είναι άμεσα αντιληπτό ότι επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη συγκεκριμένων προϋποθέσεων, η δυνατότητα μετακίνησης μέλους ΔΕΠ από Τμήμα Πανεπιστημίου σε Τμήμα άλλου Πανεπιστημίου και κατ’ αναλογία η μετακίνηση μέλους ΔΕΠ από Τμήμα ΤΕΙ σε Τμήμα άλλου ΤΕΙ, γεννάται το εύλογο ερώτημα αν η ερμηνεία της εν λόγω διάταξης εφαρμόζεται και στην περίπτωση δυνατότητας μετακίνησης μέλους ΔΕΠ Τμήματος ΤΕΙ σε Τμήμα Πανεπιστημίου όπως και το αντίστροφο, μέλους ΔΕΠ Πανεπιστημίου σε Τμήμα ΤΕΙ.

Με δεδομένο ότι ήδη ορισμένα μέλη ΔΕΠ ΤΕΙ έχουν εκκινήσει σχετικές διαδικασίες και όπως αναφέρουν έχουν λάβει κάποιες ανεπίσημες και διφορούμενες απαντήσεις από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα υποδοχής.

Και με δεδομένο ότι ευθύνη της εκάστοτε Κυβέρνησης και των υπουργών της, πολλώ δε μάλλον του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ο οποίος είναι αρμόδιος για τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, πρέπει να είναι η καλή νομοθέτηση και η ρητή διατύπωση των διατάξεων των νομοθετημάτων και όχι η πιθανή ύπαρξη ασαφειών στην ερμηνεία, ακόμη και αντικρούομενων ρυθμίσεων, ως απότοκος της συνήθους πρακτικής αλλεπάλληλης αποσπασματικής νομοθέτησης της παρούσας ηγεσίας.

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1.    Σύμφωνα με τον ν.4485/2017, η μετακίνηση μελών ΔΕΠ όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 76, σε Τμήμα άλλου ΑΕΙ συμπεριλαμβάνει και τη δυνατότητα μετακίνησης από Τμήμα ΤΕΙ σε Τμήμα Πανεπιστημίου (και το αντίστροφο), καθώς και οι δύο φορείς υποδοχής υπάγονται στον όρο ΑΕΙ;

2.    Είναι σε γνώση σας εάν έχουν υπάρξει και πόσα, αιτήματα μελών ΔΕΠ ΤΕΙ για μετακίνησή τους σε Τμήματα Πανεπιστημίου; Θεωρείτε ότι τα όργανα διοίκησης των Ιδρυμάτων και των Τμημάτων αυτών, προέλευσης και υποδοχής, διαθέτουν όλη την απαραίτητη νομική πληροφορία για την ερμηνεία, επεξεργασία και μεταχείριση όλων των περιπτώσεων αιτημάτων μετακίνησης μελών ΔΕΠ;

3.    Θεωρείτε ότι μετά και τον πρόσφατο ψηφισθέντα νόμο 4485/2017 και τους σχετικούς ορισμούς των άρθρων 1 και 2, έχει πλέον νόημα η διάταξη της περίπτωσης ζ του άρθρου 55 του ν.4415/2016 ότι «Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλογικά και στους καθηγητές των ΤΕΙ»;

Ο ερωτών βουλευτής

Γιώργος Μαυρωτάς – Αττικής

 

Σχόλια (2)

 
Dikaios
07 Νοε 2017 22:18

Εχει πολυ πλακα αυτη η ιστορια. Ειναι γνωστο τοις πασι οτι αλλα ειναι τα κριτηρια για την εκλογη ενος ΔΕΠ και αλλα για την εκλογη ενος ΕΠ καθως τα μεν Πανεπιστημια υποστηριζουν την εκπονηση διδακτορικων διατριβων ενω τα ΤΕΙ οχι. Ετσι, ενα κριτηριο και μαλιστα σημαντικο για την εξελιξη ΔΕΠ ειναι και αυτο. Με το ρεσαλτο που επιτρεπει ο υπουργος ενας "ΔΕΠ" που δεν εχει υποστηριξει ποτε διατριβη μπορει να γινει καθηγητης α' βαθμιδας σε Τμημα Πανεπιστημιου την ιδια στιγμη που ενας αναπληρωτης στο ιδιο τμημα θα δεχεται πυρ ομαδον κατα την εξελιξη του στην περιπτωση που ειτε δεν ειχε ειτε ειχε λιγους υποψηφιους διδακτορες. Ελλας το μεγαλειο σου!!!

 
@Dikaios
08 Νοε 2017 13:23

Με αυτά που γράφετε δεν είστε και πολύ δίκαιος...

Σωστά, τα κριτήρια για την εκλογή ενός ΔΕΠ σε ΤΕΙ είναι διαφορετικά γιατί ενω περιλαμβάνουν όλα αυτά που χρειάζεται ένας ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο, περιλαμβάνουν ΕΠΙΠΛΕΟΝ σε όλες τις βαθμίδες επαγγελματική και ή ερευνητική προϋπηρεσία εκτός της διδακτικής.

Σχετικά με την εκπόνηση διδακτορικων διατριβών στα Πανεπιστήμια: ΝΑι είναι πολύ σημαντικό αλλά θα έπρεπε να δώσουμε συγχαρητήρια στα πολλά μέλη ΔΕΠ των ΤΕΙ που διατηρούν ένα αξιοπρεπές δημοσιευμένο ερευνητικό έργο με μεγάλο προσωπικό κόπο (χωρίς να έχουν υποψήφιους διδάκτορες) και πολύ συχνά συμμετέχουν σε τριμελείς επιτροπές διδακτορικών (τις περισσότερες φορές αυτοί επιβλέπουν τον υποψήφιο διδάκτορα).

Το ερώτημα είναι: Είναι καλύτερο ένα μέλος ΔΕΠ ΤΕΙ που προσπαθεί με τις παραπάνω δυσκολίες (έχοντας το διπλάσιο ωράριο διδασκαλίας) ή ένας Αναπληρωτής στο Πανεπιστήμιο που δεν είχε (αλήθεια πως έγινε Αναπληρωτής;) ή γενικώς δεν αξιοποιεί το θεσμό του υποψήφιου διδάκτορα για δημιουργία νέας επιστημονικής γνώσης;

Η απάντηση είναι: Σεβασμός προς όλους (ΔΕΠ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) αλλά ταυτόχρονα και άρση όλων των εμποδίων για τα ΔΕΠ των ΤΕΙ.

Τέλος, πολύ εύστοχη η παρέμβαση του κ. Μαυρωτά. Η απάντηση του Υπουργείου πρέπει να είναι σαφής με στόχο την υλοποίηση του Ενιαίου Χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (αυτή η πρωτοβουλία έχει καθυστερήσει και είναι κρίμα για όλα τα ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.