Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Γ. Μαυρωτάς: “Σήμερα χρειαζόμαστε μία επανάσταση με σύνθημα: «παραγωγή, παιδεία, αξιοκρατία»”

Δημοσίευση: 17/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τοποθετήθηκε ο Γραμματέας Κοινοβουλευτικού έργου και βουλευτής Αττικής του Ποταμιού, Γ. Μαυρωτάς.

Ξεκινώντας την ομιλία του, αναφέρθηκε στη γενιά του Πολυτεχνείου, που σήμερα 44 χρόνια μετά, λογικά συνταξιοδοτείται. Οι ιδέες, όμως, αυτών των πρωταγωνιστών δεν συνταξιοδοτούνται ποτέ. Όπως υποστήριξε, «ένας σκοπός είναι τόσο σημαντικός ανάλογα με το τίμημα που τον συνοδεύει», αντίθετα, αν πετάς μολότωφ, και κάδους και αυτοκίνητα, γνωρίζοντας ότι ποτέ δεν θα σε πιάσουν ή αν σε πιάσουν θα σε αφήσουν, παίζεις σε ένα σικέ παιχνίδι. Για αυτό ας μην μπερδεύουμε τους αγώνες και τους αγωνιστές με «σιγουρατζήδες» επαναστάτες.

Στη συνέχεια τόνισε τη σημαντικότητα των ανθρώπων που πάνε κόντρα στην κοινωνία, στην οποία περιορίζονται οι ελευθερίες τους και ελέγχεται η νομιμοφροσύνη τους, θυσιάζοντας τους εαυτούς τους. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «αυτοί είναι που γράφουν ιστορία. Αυτοί, που αποφασίζουν να βγουν μπροστά, όταν όλοι τους λένε “να κοιτάζουν τη δουλειά τους”».

Ο βουλευτής του Ποταμιού, ως καθηγητής και ο ίδιος στο Πολυτεχνείο, σημείωσε ότι το Πολυτεχνείο σήμερα δεν θυμίζει σε τίποτα το Πολυτεχνείο του 1973. Σήμερα, μοιάζει περισσότερο με ορμητήριο μπαχαλάκηδων, ναρκεμπόρων και λαθρεμπόρων. Εκμεταλλεύονται την αδράνεια, που πηγάζει από τον νόμο περί ασύλου και το χρησιμοποιούν ως κρυψώνα, προκειμένου να κρυφτούν από την αστυνομία. Ωστόσο, η λύση θα δοθεί, όπως υποστήριξε, μόνο αν το Πολυτεχνείο ξαναποκτήσει τη ζωή που είχε, «αξιοποιώντας το πλήρως είτε με μαθήματα, είτε με εκδηλώσεις, είτε με μετατροπή του σε κέντρο πολιτισμού. Το σκοτάδι πάντα υποχωρεί μπροστά στο φως».

Τέλος, κλείνοντας την ομιλία του έκανε μια αντιπαραβολή μεταξύ του συνθήματος της γαλλικής επανάστασης και του Πολυτεχνείου, με το βασικό σύνθημα που πρέπει να κυριαρχήσει στις μέρες μας. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως και σήμερα χρειαζόμαστε μια επανάσταση, για να βγούμε από την εθνική μιζέρια. Μια επανάσταση με συναφές σύνθημα: «παραγωγή, παιδεία, αξιοκρατία».

 

Σχόλια (1)

 
Γιάννης Πλατάρος
18 Νοε 2017 12:18

Δεν χρειαζόμαστε συνθήματα. Γνωμικά διαχρονικά χρειαζόμαστε. Συμπυκνώματα σοφίας και αλήθειας. Τα συνθήματα είναι απλοποιητικός λόγος. απλουστευτικός. Υπεραπλουστευτικός. Τα γνωμικά είναι συμπυκνώματα λόγου. Τα γνωμικά τα παράγουν Σοφοί. Τα συνθήματα πολιτικοί. Οι πολιτικοί θα έπρεπε να είναι Σοφοί για να κυβερνούν. Δεν είναι όμως. Αίτημα Πλατωνικό μη εφαρμόσιμο. Το σύνθημα είναι γενικό και ασαφές σκοπίμως. Για να χωράνε όλοι. Για να το λένε όλοι. Για να λέει σε όλους κάτι αλλά στην ουσία τίποτα, αφού σε όλους λέει κάτι. Όχι το ίδιο. Αυτό που θέλει ο εκάστοτε χρήστης του. Λόγω της ασάφειας. Το σύνθημα είναι άκρως προσβλητικό για την Παιδεία. Και για τους μικρούς και για τους μεγάλους. Ιδίως για τους μεγάλους. Όλοι οι συνδικαλιστές χρησιμοποιούν συνθήματα. εκεί που έχουν θέση τα συνθήματα απουσιάζει ο λόγος. Ο ορθός λόγος. Η κριτική σκέψη. Το επιχείρημα. Εκεί που έχουμε ντουντούκα, δεν έχουμε λόγο. Όλες οι διαδηλώσεις δεν έχουν λόγο. Ο ορθολογισμός, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το σύνθημα. Το σύνθημα είναι δεσπόζον και κυρίαρχο εργαλείο πολιτικής, άρα η πολιτική δεν έχει καμία σχέση με τον ορθολογισμό. Ίσως να έχει λίγη σχέση αλλού. Όχι στην Ελλάδα. Κανείς δεν μαθαίνει τον κόσμο να συνδιαλέγεται με την λογική. Η λογική ως μάθημα λείπει και έχει καταργηθεί από το Λύκειο. Η λογική ως τμήμα της Μαθηματικής Λογικής έχει καταργηθεί από τα Μαθηματικά. Σχεδόν κανείς απόφοιτος Λυκείου δεν μπορεί να διατυπώσει την άρνηση μιας πρότασης. Την άρνηση μιας έννοιας. Την αντίθετή της. Κανείς δνε γνωρίζει την «λογική του μαύρου άσπρου» αφού την χρησιμοποιούν ως κοινή λογική. Κανείς δεν μπορεί να ανιχνεύσει την αντίφαση, επαρκώς, και την ταυτολογία. Την αντιθετοαντιστροφή. Την εις άτοπον απαγωγή. Το αντιπαράδειγμα. Την αναλογική σκέψη. Τις παγίδες της επαγωγικής σκέψης και τα όριά της. Της απαγωγικής. Αυτά ΔΕΝ τα ήξεραν οι μαθητές την «καλή εποχή» που τα βιβλία των Μαθηματικών είχαν στοιχεία προτασιακής λογικής και η Λογική ήταν μάθημα ξέχωρο. Τώρα έχουμε το χάος. Το χάος το μετράω και σε ενηλίκους μορφωμένους. Ανερυθρίαστα με το απύθμενο θράσος του αγράμματου ανακοινώνει εις επήκοον εκπαιδευμένου ακροατηρίου σε ΑΕΙ -ΤΕΙ μια απίστευτη αντίφαση. Εσύ λες από μέσα σου «Τώρα θα σηκωθούν να τον δείρουν!» και -ώ! του «θαύματος» - τον ...χειροκροτούν!
Λέτε να σωθούμε ως Έθνος που πρέπει να μάθει να θεωρεί ως εθνικόν πάν ό,τι το αληθές όπως είπε ο Σολομός;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ