Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Γονείς του Γυμνασίου-Λυκείου Ντίσσελντορφ γράφουν στον υπουργό Παιδείας

Δημοσίευση: 21/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

με ιδιαίτερη λύπη και απογοήτευση σας απευθύνουμε αυτήν την επιστολή ως μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου–Λυκείου Ντίσσελντορφ. Επιθυμούμε για μια ακόμη φορά να σας κοινοποιήσουμε τα αιτήματά μας, τα οποία, όπως με θλίψη διαπιστώσαμε είτε δεν έφτασαν στα αυτιά σας είτε θεωρήσατε πως δεν αξίζουν την προσοχή και τη μέριμνά σας.

Τα σχολεία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε όλη την περιοχή μας βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, όπως σας έχουμε επισημάνει επανειλημμένες φορές και με ποικίλες εναγώνιες εκκλήσεις.

Τρείς μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η υποστελέχωση σε βασικές ειδικότητες στερεί από τα παιδιά μας πολύτιμες διδακτικές ώρες, δημιουργώντας μαθησιακά κενά και εικόνα αναστάτωσης, υπολειτουργίας και συνολικής παρακμής.

Οι μαθητές του Λυκείου δεν διδάσκονται πλήρως ούτε καν τα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού τους, αναγκαζόμενοι να στηρίζονται σχεδόν αποκλειστικά στο φροντιστήριο ή και πουθενά, εφόσον μιλάμε για πολλά παιδιά νέο-μεταναστών με τεράστιες οικονομικές δυσκολίες.

Οι μεγάλοι αδικημένοι πάλι, οι μαθητές του Γυμνασίου μας, έρχονται στο σχολείο για να «απασχοληθούν» τρεις- τέσσερις ώρες κάθε μέρα, παρακολουθώντας για παράδειγμα δύο ώρες την εβδομάδα μαθηματικά, καθόλου φυσική και χημεία κ.ο.κ. Τα «κουκιά είναι μετρημένα και λίγα» κ. Υπουργέ, και δυστυχώς «δεν βγαίνουν», όπως κι αν τα μοιράσουμε.

Η ανεπάρκεια πόρων, και υλικών, αλλά κυρίως διδακτικού προσωπικού οδηγεί στην υποβάθμιση και πολύ φοβόμαστε στο μαρασμό και τη διάλυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης της Ομογένειας.

Δυστυχώς, όλες οι κινήσεις διαμαρτυρίας μαθητών και γονέων προς την πλευρά του Υπουργείου προσέκρουσαν μέχρι σήμερα σε έναν τοίχο άρνησης, αδιαφορίας ή αποποίησης ευθυνών.

Συγκεκριμένες διατάξεις, όπως η πρόσφατη της απώλειας της οργανικής θέσης μετά από απόσπαση στο εξωτερικό ή της τριετούς αντί πενταετούς καταβολής του επιμισθίου, φαίνεται να αποθαρρύνουν νέους εκπαιδευτικούς να έρθουν ή παλιότερους να παραμείνουν στα σχολεία μας.

Τα αποτελέσματα είναι πλέον ευδιάκριτα.

Κύριε Υπουργέ,

με δεδομένη και γνωστή την ευαισθησία σας πάνω στα θέματα του ελληνισμού της Διασποράς, εφόσον κι εσείς αποτελείτε τέκνο του:

Οι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί που στάλθηκαν την τελευταία εβδομάδα ήταν σαν σταγόνα στον ωκεανό των τεράστιων ελλείψεων των σχολείων μας.

Μη στερήσετε από τα παιδιά μας, μετανάστες δεύτερης και τρίτης γενιάς, τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ελληνικά σχολεία και να διατηρήσουν τους δεσμούς τους – γλωσσικούς και πολιτισμικούς- με τη μητέρα – πατρίδα!

Μην αφήσετε τα παιδιά των νέο- μεταναστών, που αναγκάστηκαν να ξεριζωθούν σε μια ξένη χώρα, χωρίς σχολείο -εστία , παρουσία και ελπίδα επιστροφής στην πατρίδα τους! Μην τα αναγκάσετε να αισθανθούν για δεύτερη φορά «απόβλητα»!

Μην αφήσετε να σβήσουν οι εστίες του ελληνισμού, οι δίαυλοι από τους οποίους διαχέεται σε όλο τον κόσμο η ελληνική παιδεία!

Η τεχνοκρατική λογική της «οικονομίας» πόρων και η μυωπική λογιστική «περικοπών δαπανών» δεν ταιριάζει σε μια ανθρωπιστική ιδεολογία, όπως αυτή που πρεσβεύετε εσείς και η παράταξή σας.

Στείλτε μας, λοιπόν, διδάσκοντες! Καταργήστε τα οποιαδήποτε κωλύματα, νομικά ή γραφειοκρατικά! Αναμένουμε με αγωνία την άμεση και έμπρακτη ανταπόκρισή σας!

Άλλωστε, όπως έλεγε κι ο ποιητής:

Ελάχιστοι μας διαβάζουν

ελάχιστοι ξέρουν τη γλώσσα μας

μένουμε αδικαίωτοι κι αχειροκρότητοι

σ' αυτή τη μακρινή γωνιά

όμως αντισταθμίζει που γράφουμε ελληνικάλληνικά.

Κ. Μόντης

Με εκτίμηση

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου-Λυκείου Ντίσσελντορφ

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.