ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Το προσχέδιο του υπ. Παιδείας για το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Δεν τίθεται θέμα επαναξιολόγησης των μελών ΔΕΠ του ΤΕΙ Αθήνας και του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ
Δημοσίευση: 24/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos  παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα το Προσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπως αυτό παρουσιάστηκε, κεκλεισμένων  των θυρών,τον περασμένο Ιούλιο,  από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Γιώργο Αγγελόπουλο στην οκταμελή Επιτροπή που,  την ερχόμενη εβδομάδα, θα κάνει  την τελική εισήγηση για τα νέα  τμήματα του Πανεπιστημίου που θα προκύψει από τη συνένωση του ΤΕΙ Αθήνας με το ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ.

Ειδικότερα το Προσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, για το οποίο ο Γενικός Γραμματέας ζήτησε από την οκταμελή Επιτροπή διορθώσεις  και παρεμβάσεις,  περιλαμβάνει τους ακόλουθους κανόνες:

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ

Για την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικού Προσωπικού το προσχέδιο αναφέρει τα εξής:

Α. Δεν τίθεται θέμα “επαναξιολόγησης” των μελών ΔΕΠ του ΤΕΙ Αθήνας και του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ. Αυτό δεν μπορεί να γίνει για τους εξής λόγους:

α/ έχουν ήδη αξιολογηθεί από καθηγητές Πανεπιστημίου με  κριτήρια που ήταν τα ίδια με την αξιολόγηση Καθηγητών στα πανεπιστήμια

β/ συμμετέχουν ήδη σε εκλεκτορικά σώματα εξελίξεων/εκλογών καθηγητών σε Πανεπιστήμια, σε τριμελής επιτροπές διδακτορικών σπουδών, σε αξιολογήσεις ερευνητικών προγραμμάων και υποτροφιών κλπ.

Β. Το προσχέδιο ξεκαθαρίζει ότι “η όποια διαδικασία αξιολόγησης θα πρέπει να αφορά τις προτάσεις ίδρυσης νέων τμημάτων”.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Για τα νέα τμήματα το προσχέδιο του υπουργείου Παιδείας αναφέρει:

  1. Τα δύο ΤΕΙ προτείνουν τις συσσωματώσεις των τμημάτων τους χωρίς κατ αρχήν να οριστικοποιούμε απόλυτα την ονομασία των νέων τμημάτων.
  2. Αυτό που μας ενδιαφέρει, τονίζεται στο προσχέδιο,  είναι τα νέα τμήματα να αντιστοιχούν σε διεθνώς αναγνωρισμένα επιστημονικά πεδία.
  3. Η γνωστική περιοχή/ περιοχές των νέων τμημάτων θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας και θα έχουν αναφορές στον ευρωπαϊκό χώρο.
  4. Για κάθε τμήμα που προτείνεται χρειάζεται να έχουμε, σημειώνεται στο προσχέδιο, μια τεκμηρίωση ως προς την ύπαρξη ανάλογου τμήματος σε ΑΕΙ της ημεδαπής ή / και της αλλοδαπής και μια αναφορά ως προς τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων του.

ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Για τα Προγράμματα Σπουδών το προσχέδιο του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής:

  1. Τα Προγράμματα Σπουδών των νέων τμημάτων δεν μπορούν να αντιστοιχούν ούτε σε διετείς επαγγελματικές σπουδές, ούτε σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών  
  2. Η αντιστοίχιση υπαρχόντων και μελλοντικών τμημάτων  δεν θα γίνει βάσει μιας λογικής “αυτοματισμού”.
  3. Δεν θα αναβαθμιστούν όλα τα υπάρχοντα τμήματα σε πανεπιστημιακά τμήματα.

ΜΕΛΗ ΔΕΠ ΠΟΥ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ

Στο προσχέδιο το υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει:

  1. Καμία απόφαση για ίδρυση τμήματος δεν υπάρχει αν δεν κατατεθεί πρόταση Προγράμματος Σπουδών  και πρόταση για τα μέλη ΔΕΠ που δύνανται να τα διδάξουν.
  2. Θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια δημιουργίας αυτοδύναμων τμημάτων, σύμφωνα με το ελάχιστο όριο του νέου νόμου (8 μέλη ΔΕΠ, εκ των οποίων δύο τουλάχιστον βαθμίδας καθηγητή/αναπληρωτή καθηγητή.
  3. Απαιτείται καταγραφή  των αναγκών των νέων τμημάτων σε ανθρώπινο δυναμικό με βάση τις ελλείψεις στην κάλυψη συγκεκριμένων καινοτόμων αντικειμένων που διαμορφώνονται  στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών.
  4. Δόκιμο θα είναι να γίνει μια προσπάθεια κάλυψης αυτών των κενών  με την αξιοποίηση  της εσωτερικής κινητικότητας.
  5. Απαιτούνται πρόνοιες για την κινητικότητα, εντός και εκτός του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, εκείνων των μελών ΔΕΠ που δεν θα αναγνωρίζουν του ακαδημαϊκό τους έργο στα υπό ίδρυση τμήματα.

ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ- ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Με αποφάσεις του υπουργού Παιδείας ρυθμίζονται θέματα για την κατανομή και την ένταξη των καθηγητών, όπως και την πλήρωση νέων θέσεων, την ένταξη των φοιτητών και του προσωπικού, την προθεσμία έκδοσης Οργανισμού και του Εσωτερικού Κανονισμού του, τους παρεχόμενους τίτλους σπουδών και τα θέματα αντιστοιχίας και επαγγελματικών προσόντων  των παλαιών και νέων πτυχίων.

 

 

Σχόλια (15)

 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΕΝΤΖΑΣ
06 Δεκ 2017 10:04

Προκειται για ΝΕΟ νόμο, ΝΕΑ ΠΤΥΧΕΙΑ ΕΝΙΑΙΑ, ΝΕΟ ΤΟΠΙΟ στην ΠΑΙΔΕΙΑ

 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΕΝΤΖΑΣ
06 Δεκ 2017 10:03

ΔΕΝ προσθέτουμε 2 πορτοκάλια και φτιάχνουμε ένα μήλο... ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ 2 ΤΕΙ και φτιάχνουμε ένα ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΕΝΤΖΑΣ
06 Δεκ 2017 10:00

Για συγχωνεύσεις ΔΕΝ μίλησαν πολλές κυβερνήσεις - ΚΑΙ η καθεμιά, βέβαια, ΝΑ έχει τον τρόπο της ... Απλά ο κ. Αρβανιτοπουλος έκανε οτι πιο στενόμυαλο, αλλοπρόσαλλο και ΔΕΞΙΟ του κατέβαινε ... ΔΕΝ προχωρήσανε στις συγνωνεύσεις ... ΕΣΤΡΩΣΑΝ το χαλί για τον Γαβρόγλου και ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ τους ...

 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΕΝΤΖΑΣ
06 Δεκ 2017 07:09

Προκειται για ΝΕΟ νόμο, ΝΕΟ ΤΟΠΙΟ στην ΠΑΙΔΕΙΑ, μην κολλάτε και αναμασατε κλισε του παρελθοντος ... ΔΕΝ "ξέρω ΜΟΝΟΝ μια περίπτωση" ...

 
Θωμάς Πασχάλης
27 Νοε 2017 13:58

@ km
Τα ΤΕΙ πορτοκάλια και τα πανεπιστήμια μήλα!
Ωραία λογική!
Και η τριτοβάθμια εκπαίδευση μανάβικο!

 
Να τα λέμε όλα..
27 Νοε 2017 12:02

ΝΑΙ, είναι δύσκολη η θέση πολλών ΔΕΠ ΤΕΙ. Προσπαθούν με διπλάσιο ωράριο από τα ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, χωρίς υποψήφιους διδάκτορες και σε μικρά Τμήματα (με τεράστιο διοικητικό φόρτο) να τα καταφέρουν στο δύσκολο έργο τους.

Αλήθεια πόσα μέλη ΔΕΠ Πανεπιστημίων θα τα κατάφερναν να διατηρήσουν ένα αξιοπρεπές προφίλ έχοντας το φόρτο των συναδέλφων τους στα ΤΕΙ;

Πρέπει να σεβόμαστε την αξία, την προσπάθεια και τον κόπο όλων των μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Πρέπει κάποια στιγμή να προχωρήσουμε μαζί και να δημιουργήσουμε ισχυρά Πανεπιστήμια με συγχωνεύσεις και συνθέσεις. Έχουμε ήδη αργήσει...

 
km
27 Νοε 2017 10:52

Συγχωνεύουμε δύο ΤΕΙ και φτιάχνουμε ένα Πανεπιστήμιο...
Προσθέτουμε 2 πορτοκάλια και φτιάχνουμε ένα μήλο...
Δεν αξιολογώ (βάσεις εισαγωγής, διαδικασίες κτλ.), απλώς αναρωτιέμαι πώς η προσθήκη δύο πορτοκαλιών μας δίνει ένα μήλο...
Επιπλέον, για συγχωνεύσεις μίλησαν πολλές κυβερνήσεις - η καθεμιά, βέβαια, έχει τον τρόπο της...

 
@@Ανωνυμος
27 Νοε 2017 09:36

Μόνο το ΤΕΙ Αθήνας έχει βγάλει τέτοια εγκύκλιο, η οποία μπορεί να βρεθεί εύκολα με μια αναζήτηση στο Google. Άρα αποτελεί επίσημη πολιτική του. Προσωπικά το καταλαβαίνω, γιατί αντιλαμβάνομαι τη δύσκολη θέση πολλών καθηγητών ΤΕΙ. Δε γνωρίζω Πανεπιστήμιο που να έχει δημοσιοποιήσει αντίστοιχη πολιτική, οπότε επιχειρήματα τύπου "εγώ γνωρίζω ότι γίνεται και αλλού" απλώς προσπαθούν να δικαιολογήσουν -χωρίς επιτυχία - μια αδικαιολόγητη πραγματικότητα.

 
@Ανώνυμος
26 Νοε 2017 22:36

Από όσο γνωριζω αυτά συμβαίνουν και στο Φυσικό της Αθήνας και στη ΣΕΜΦΕ (και λογικά και σε άλλες σχολές). Εδώ και χρόνια η μονογραφή ισοδυναμεί για πολλά ιδρύματα με εργασία που ο υποψήφιος αναφέρεται ως πρωτος συγγραφέας.

 
Ανωνυμος
26 Νοε 2017 11:35

Είναι γνωστό ότι τα ΤΕΙ χαλαρώνουν τις απαιτήσεις τους στις εκλογές-εξελίξεις. Παρακάτω μια μικρή απόδειξη
όπου η αυτοδυναμία των δημοσιεύσεων ισοδυναμεί με το να είναι κάποιος πρώτος συγγραφέας σε κάποια δημοσίευση!! Πού γίνονται αυτά τα ωραία; Στο ΤΕΙ Αθήνας, εδώ και πολλά χρόνια...

 
Στέφανος
26 Νοε 2017 11:03

Προς ΓΣ.

Tα ΤΕΙ συναποτελούν τα ΑΕΙ μαζί με τα πανεπιστήμια. Σύμφωνα με αυτή,είναι 2 παράλληλοι τομείς χωρίς να υπάρχει κάποιος ανώτερος ή κατώτερος τομέας. Επομένως ο διαχωρισμός που κάνεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ πέραν του ότι είναι παράνομος,υποδηλώνει και άγνοια για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα. Όσον αφορά τις βάσεις,είναι μια ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ μέθοδος εισαγωγής σε σχολές. Αυτό που μετρά είναι να κριθείς άξιος πτυχίου.

Κατά συνέπεια δεν με ενοχλεί κάποιος Έλληνας που θα σπουδάσει χωρίς πανελλαδικές (η ακόμη και με αποτυχία σε αυτές) σε βρετανικό ή γερμανικό εκπαιδευτικό ίδρυμα,από την στιγμή που θα έχει κριθεί άξιος πτυχίου από αυτό και το αντίστοιχο κράτος του ιδρύματος. Και για να είμαστε κι εντός της ελληνικής πραγματικότητος (εν έτει 2017) περίπου το 60% των μελών του μητρώου του τεχνικού επιμελητηρίου της χώρας,έχει αποφοιτήσει από σχολή μηχανικών της αλλοδαπής. Ελπίζω να καταλαβαίνεις τώρα πόσο λάθος είναι η λογική σου.

Βέβαια δεν φταις εσύ απόλυτα. Ακόμη και ο αρθρογράφος χρησιμοποιεί λανθασμένα την λέξη "αναβάθμιση" για τον τεχνολογικό τομέα των ΑΕΙ αντί για την ορθή "μετατροπή". Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα στο μυαλό των απλοϊκών ανθρώπων να σχηματίζεται λάθος άποψη και να διαιωνίζονται στερεότυπα.

 
Καθηγητής ΤΕΙ
26 Νοε 2017 10:20

Η συζήτηση περί αξιολόγησης ήταν άκυρη νομικά και το γνώριζαν όλοι. Έγινε μόνο και μόνο για να ασκηθεί πίεση στους καθηγητές ΤΕΙ, να δεχτούν την πανεπιστημιοποιηση χωρίς αλλαγή μισθού.
Με την ευκαιρία μπράβο στον κο Τσακαλώτο που μιλούσε για αυξήσεις των μισθών των καθηγητών στα ειδικά μισθολόγια οι οποίες εμφανίστηκαν στους μισθούς του Δεκεμβρίου (από 40 έως 80Ε μείωση στα καθαρά ανάλογα με την βαθμίδα) αλλά το σανό δεν έβλαψε κανέναν, ο κόσμος θα συνεχίσει να πιστεύει ότι αυξήθηκαν οι μισθοί των καθηγητών ΑΕΙ για να αποφευχθεί το brain drain.

 
@ΓΣ
26 Νοε 2017 10:16

"Είναι γνωστό σε όλους ότι τα κριτήρια για να γίνεις καθηγητής ΤΕΙ είναι *κατά πολύ* "ελαστικότερα" σε σχέση με ΑΕΙ."

Αλήθεια κ. "Γ.Σ.", το συμπέρασμα σας ισχύει και για το ΤΕΙ Αθήνας / Πειραιά συγκριτικά με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πάντειο, Χαροκόπειο, Ξάνθης κτλ;
Για να το λέτε εσείς ότι ισχύει κάτι θα ξέρετε..
Φαντάζομαι ότι θα είσαστε παρων σε εκλεκτορικά αντίστοιχης βαθμίδας για να μπορείτε να κάνετε τη σύγκριση και να είστε τόσο σίγουρος (ή απλά η σιγουριά πηγάζει από γνήσιο Ελληνικό "ξερολιο-κομπλεξισμο";).

ΥΓ τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ από το 2001 (είμαι σίγουρος ότι το ξέρατε και αυτό, σωστα;)

 
Έχουν περάσει μόνο 16 ολόκληρα χρόνια..
26 Νοε 2017 09:42

@ΓΣ

Το πρώτο σχόλιο είναι ότι από το 2001 τα ΤΕΙ ανήκουν στα ΑΕΙ. Και όμως εξακολουθείτε να το παραβλέπετε. Γιατί; Άγνοια ή κάτι άλλο; Αλήθεια, τα Πανεπιστήμια Πειραιά/Μακεδονίας τα αποκαλείτε Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Πειραιά/Θεσσαλονίκης; Το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο το αποκαλείτε "Χαροκόπειο Ανώτατη Σχολή Οικιακής Οικονομίας"; Μάλλον όχι...

Η κάθε εκλογή μέλους ΔΕΠ σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ είναι διαφορετική. Αυτό που (πρέπει να) είναι ίδιο είναι τα κριτήρια που εφαρμόζονται και φυσικά η εκλογή να είναι αξιοκρατική. Η αλήθεια είναι ότι σε όλα τα ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) υπάρχουν αξιοκρατικές εκλογές όπως και εκλογές-σκάνδαλο.

Θυμίζω (για όσους δεν το γνωρίζουν ή το ξέχασαν) ότι για να γίνει κάποιος μέλος ΔΕΠ σε ΤΕΙ πρέπει να κατέχει (εκτός από αυτά που προβλέπονται για τα Πανεπιστήμια) ΚΑΙ πολυετή έμμισθη επαγγελματική, ερευνητική και διδακτική προϋπηρεσία.

Τέλος, το παραμύθι με τη βάση εισαγωγής πρέπει να σταματήσει. ΝΑΙ, είναι μια πολύ καλή ένδειξη αλλά όχι απόδειξη για να καταδικάσουμε τα ΤΕΙ. Με αυτή τη λογική όσα ΤΕΙ έχουν υψηλότερη βάση να γίνουν Πανεπιστήμια και αντιστοίχως τα Πανεπιστήμια με χαμηλότερη βάση να γίνουν ΤΕΙ. Συμφωνείτε;

 
ΓΣ
25 Νοε 2017 15:37

"έχουν ήδη αξιολογηθεί από καθηγητές Πανεπιστημίου με κριτήρια που ήταν τα ίδια με την αξιολόγηση Καθηγητών στα πανεπιστήμια"

Αλλη μια φορά ακολουθείτει η συνταγή "εξίσωση προς τα κάτω". Είναι γνωστό σε όλους ότι τα κριτήρια για να γίνεις καθηγητής ΤΕΙ είναι *κατά πολύ* "ελαστικότερα" σε σχέση με ΑΕΙ. Μην πει κανείς "ξέρω μια περίπτωση", μιλάμε για το μέσο όρο.

Όπως και για να μπεις φοιτητής σε ΤΕΙ η βάση είναι συνήθως πολύ χαμηλότερη.

Τώρα, με μια υπογραφή, αυτοί που μπήκαν στα ΤΕΙ θα πάρουν πτυχίο ΑΕΙ (κορόιδα εσείς που χτυπιόσασταν να περάσετε σε ΑΕΙ), και οι καθηγητές ΤΕΙ επίσης γίνονται καθηγητές ΑΕΙ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ