Οι Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών απαντούν στον πρόεδρο του ΙΕΠ

25/11/2017

Άκουσε το άρθρο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ- ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ - ΦΥΣΙΚΩΝ-ΧΗΜΙΚΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΙΕΠ ΣΤΗΝ  ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΑΤΟΥ ΣΤΙΣ 8/11/2017, ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Οι επιστημονικές ενώσεις των Φυσικών Επιστημών, με μεγάλη απογοήτευση και αυξανόμενο σκεπτικισμό για το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ενημερώθηκαν για τις νέες δηλώσεις του Προέδρου του οργάνου που σχεδιάζει την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας (https://www.youtube.com/watch?v=zQyx9GiG8Oo).

Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ, παρότι υποστήριξε ότι «η φήμη ότι υποβαθμίζονται οι Φυσικές Επιστήμες δεν είναι αληθής», δεν παρείχε στοιχεία που να υποστηρίζουν αυτή την θέση, αλλά αντίθετα προκάλεσε βαθύτατο προβληματισμό με διάφορες αποστροφές του λόγου του, αφού - ούτε λίγο ούτε πολύ - είπε ότι «αν θεωρούν τα Πανεπιστήμια ότι οι πρωτοετείς φοιτητές δεν έχουν βασικές γνώσεις σε κάποιο αντικείμενο ας τους το διδάξουν» και ότι «έχει παραγίνει το θέμα με την επιστημοσύνη στο Λύκειο».

Οι Επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Φυσικών και Χημικών απαντούν στον Πρόεδρο του ΙΕΠ ότι:

•    Η Επιστημοσύνη είναι ο ένας από τους 3 πυλώνες της εκπαίδευσης διεθνώς,  έτσι επιτυγχάνεται η διάπλαση των μαθητών σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Οπωσδήποτε το Λύκειο δεν παράγει επιστήμονες, αλλά η «επιστημοσύνη» με την έννοια της επαρκούς επιστημονικής γνώσης που πρέπει να παρέχεται σε αυτό, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της εκπαίδευσης όπως επιτάσσει το σύνταγμα και η νομοθεσία (ν. 1566/85) είναι απαραίτητη. Γι΄ αυτό η απαξιωτική αναφορά στην «επιστημοσύνη» στο Λύκειο είναι τουλάχιστον ατυχής, εκτός αν, κατά τον Πρόεδρο του ΙΕΠ, η Ελλάδα δεν χρειάζεται υπεύθυνους και ελευθέρους πολίτες. Διότι τον 21ο αιώνα δεν νοείται υπεύθυνος πολίτης ο οποίος δεν γνωρίζει επαρκώς Βιολογία, Φυσική και Χημεία.

•    Η ιδέα ότι οι πρωτοετείς φοιτητές θα εισέρχονται στο Πανεπιστήμιο στερούμενοι θεμελιωδών επιστημονικών γνώσεων στο αντικείμενο που θα σπουδάσουν είναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου και δείχνει έλλειψη επαφής με τη σχολική και πανεπιστημιακή πραγματικότητα. Είναι πολύ πρόσφατες οι επιστολές διαμαρτυρίας πολλών Τμημάτων για αδυναμία λειτουργίας, εξαιτίας του ανεπαρκούς επιπέδου γνώσης στη Χημεία των φοιτητών που εισάγονταν από την πρώην Τεχνολογική Κατεύθυνση.

Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ ως μοναδικό επιχείρημα για να πείσει ότι οι Φυσικές Επιστήμες δεν μπαίνουν στο περιθώριο του εκπαιδευτικού συστήματος, είπε «δεν είναι έτσι». Εμείς από τη πλευρά μας παραθέτουμε:

-    Την περσινή μείωση κατά 25% των ωρών Βιολογίας και Γεωλογίας/Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο.

-    Την προτεινόμενη ενοποίηση Βιολογίας και Χημείας στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου.

-    Το προτεινόμενο μάθημα με τον ευφάνταστο τίτλο «Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών». Ένα μάθημα θεωρητικού περιεχομένου που αντικαθιστά τα αντικείμενα της Βιολογίας, Φυσικής και Χημείας στη Β΄ Λυκείου αντί να τα εμπλουτίζει.

-    Την προτεινόμενη κατάργηση της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου.

-    Την περσινή κατάργηση του 3ώρου του Υπεύθυνου του Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών.

-    Την προτεινόμενη κατάργηση των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών.

-    Την προτεινόμενη κατάργηση των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και την ανύπαρκτη πρόβλεψη για συμμετοχή εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ04 στα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

 

Σχόλια (4)

Εκπαιδευτικός (χ)
|

@che-m
Κι όμως! Πράγματι παράγινε το κακό! Παράλογες απαιτήσεις επιστημονικής κατάρτισης σε ένα σχολείο που οφείλει να παρέχει εγκύκλια παιδεία, πριν πάρει το κάθε παιδί το δρόμο του για όποια επιστημονική επιλογή επιθυμεί. Το μεγαλύτερο κομμάτι του αναλυτικού προγράμματος βρίσκεται τελείως έξω από τα μορφωτικά πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα αυτής της μαξιμαλιστικής στρέβλωσης είναι ο μέσος απόφοιτος του λυκείου να αγνοεί ακόμη και τα στοιχειώδη!

ΓΒ
|

Η ανακοίνωση αποτυπώνει με ακρίβεια τις δηλώσεις του Προέδρου του ΙΕΠ. Οι επιστημονικές ενώσεις παρέχουν επιχειρήματα, ο Πρόεδρος του ΙΕΠ και η ομάδα του ετοιμάζουν ένα Λύκειο που θα παράγει φτηνό εργατικό δυναμικό.

Επιστημοσύνη (;;)
|

Είναι άλλη μια φορά που στις ανακοινώσεις δεν αποτυπώνεται το ακριβές απομαγνητοφωνημένο κείμενο (ερώτηση και απάντηση).
Έτσι, ο συντάκτης του κειμένου για άλλη μια φορά διατυπώνει τα δικά του συμπεράσματα μην επιτρέποντας στον αναγνώστη να καταλήξει στα δικά του.
Το κεντρικό συμπέρασμα: υπό συνεχή δίωξη..

Επίσης, φάνηκε και το καινούριο άνοιγμα: η περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι μέρος της επιστημοσύνης...

che-m
|

Ό κ. Κουζέλης δηλώνει δημόσια ότι «έχει παραγίνει το θέμα με την επιστημοσύνη στο Λύκειο». Δηλαδή θέλουν ένα Λύκειο περιορισμένων απαιτήσεων, ένα Λύκειο που θα επιβραβεύει τις δεξιότητες και δεν θα εμβαθύνει στην γνώση και στην πνευματική καλλιέργεια.
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σύμφωνος με τα σχέδια ΙΕΠ, Γαβρόγλου;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ