Το αργότερο τον Ιανουάριο του 2018 το υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να κοινοποιήσει το Σχέδιο πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

01/02/2018

Ενημερώθηκε: 02/02/2018, 06:53

Άκουσε το άρθρο

"Θα πρέπει το υπουργείο Παιδείας, πάρα πολύ σύντομα, το αργότερο τον Ιανουάριο του 2018 να έχει κοινοποιήσει το Σχέδιο πρόσβασης στα ΑΕΙ. Δεν γίνεται διαφορετικά. Θα πρέπει μαθητές και εκπαιδευτικοί στις αρχές του 2018 να γνωρίζουν   τα βήματα που θα οδηγήσουν σε ένα νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ".

Αυτό είχε ξεκαθαρίσει τον περασμένο Νοέμβριο  ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, σε  εκδήλωση της Β΄ ΕΛΜΕ Κορινθίας , για τις επερχόμενες αλλαγές στο Λύκειο.

Πάντως μέχρι σήμερα το υπουργείο Παιδείας κρατά κλειστά τα χαρτιά ως προς το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου δήλωσε πρόσφατα πως  από τον Ιούνιο του 2020 θα εφαρμοστεί  το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ, δηλαδή θα το “εγκαινιάσουν” οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου

Χρειάζεται μια δεκαετία για να καταργηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ο κ. Κουζέλης το ξεκαθάρισε  πως χρειάζεται περίπου μια δεκαετία για να καταργηθούν οι Πανελλδικές Εξετάσεις

“Η κεντρική σκέψη είναι να καταργηθούν οι εισαγωγικές. Προτείνουμε για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να λαμβάνεται υπόψη η απόδοση στα τρία μαθήματα της Γ Λυκείου, η εξέταση στα οποία θα γίνεται με έναν τρόπο οργανωμένο από την πολιτεία. Κι επειδή ακόμα είναι κοινωνικά αποδεκτός μόνο ο τρόπος των πανελλαδικών εξετάσεων, διατηρούμε μεταβατικά αυτόν τον τρόπο κεντρικής οργάνωσης, προετοιμάζοντας παράλληλα το σχολείο και την κοινωνία για ένα άλλο σύστημα, στο οποίο η αξιοπιστία των ενδοσχολικών αξιολογήσεων δεν θα αμφισβητέιται. Μέχρι να το πετύχουμε αυτό, που εκτιμώ ότι, θα συνεχίσουμε με τις εξετάσεις που θα συμπεριλαμβάνουν και εκείνες τύπου  πανελλαδικών”, είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΙΕΠ.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Πως θα είναι το νέο Λύκειο;

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Δεν είναι ο ρόλος του Λυκείου να προετοιμάζει τους μαθητές για το πρώτο έτος του Λυκείου.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Για τις Φυσικές Επιστήμες

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

Για το τετραετές Γυμνάσιο

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (18)

ΓΒ
|

Το παρόν σύστημα είναι το καλύτερο, μικρές μόνο διορθώσεις χρειάζεται και όχι τα βαρύγδουπα σχέδια του ΙΕΠ.

Βιολόγος
|

Με όλη αυτήν την αργοπορία, μήπως να επανέλθουν οι κατευθύνσεις; τουλάχιστον αυτές έδιναν ουσιαστικές επιλογές στους μαθητές...

che-m
|

μάλλον πρέπει να παγώσει επ αόριστον και να διατηρηθεί το ισχύον το οποίο είναι προϊόν μακράς διαβούλευσης από ειδικούς και εμπειρογνώμονες και βασίζεται σε μελέτες και βιβλιογραφική μελέτη.
την επιτυχία του βιώνουν οι μαθητές

Βασίλης Γ.
|

Του το θυμιζετε μήπως το ξεχασε? Μήπως θέλετε να εφαρμοστουν τα καινούργια σχέδια?

BILL231
|

θανασης
όταν λες αλήθειες φίλε μου δεν είναι κατά του κώδικα δεοντολογίας..
εκτός αν οι ΄΄αλήθειες΄΄ των άλλων είναι πιο αρεστές για σένα..
και έγραψα αληθινά γεγονότα που δεν αμφισβητούνται απο κανέναν νομίζω..

Θανασης
|

@bill321
Παρατήρησε προσεκτικά όλα τα σχόλια σε αυτό το άρθρο, και μετά το δικό σου και του TSIFLIKAS.
Παρατηρείς κάτι;
Αν ναι, αναζήτησε στο Διαδίκτυο τον όρο netiquette.

che-m
|

ΗΡΑ,
η αναφορά μου στην Χημεία δεν έγινε για συντεχνιακους λόγους αλλά κατόπιν δήλωσης του προέδρου του ΙΕΠ με την οποία απαξίωσε την σπουδαιότητα της χημείας. Είναι ο ίδιος που πρότεινε την συγχώνευση Χημείας και Βιολογίας, δύο διακριτών επιστημονικών αντικειμένων. Το να αντιδρώ στην υποβάθμιση της Χημείας πηγάζει από την αγάπη για το αντικείμενο μου. Συντεχνίες υπάρχουν και θα υπάρχουν σε όλες τις ειδικότητες

Μελιδωνέας Γεώργιος-Ηράκλειο Κρήτης
|

Όσοι δεν έχετε αντίρρηση στη νέα υποβάθμιση της Χημείας, το πιο πιθανό είναι να το κάνετε λόγω άγνοιας.
Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί ποτέ όλα αυτά τα υλικά που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας από που προέχονται;
Σε ποια επιστήμη οφείλουμε τα πλαστικά, τα απορρυπαντικά, τα φάρμακα, τους καταλύτες των αυτοκινήτων, την επεξεργασία του πόσιμου νερού, τις χρωστικές ουσίες, τις μπαταρίες, τις συνθετικές υφάνσιμες ίνες και τόσα άλλα επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού;
Γνωρίζετε ότι η λειτουργία του αερόσακου ενός αυτοκινήτου που μπορεί να σας σώσει τη ζωή βασίζεται σε χημική αντίδραση;
Θα μπορούσα να γράφω ολόκληρες σελίδες για τη χρησιμότητα της Χημείας ως επιστήμης και τις αμέτρητες εφαρμογές της.
Άραγε γιατί στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες και στις Η.Π.Α. διδάσκονται περισσότερες ώρες φυσικές επιστήμες στα σχολεία τους;

sa
|

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ θα ήταν καλό να έριχνε μια ματιά στην εξεταστέα ύλη των Baccalaureat , International Bac και European Bac τόσο για την ύλη των φυσικών επιστημών όσο και των κοινωνικών-ανθρωπιστικών. Ως κοινωνιολόγος ο ίδιος, μάλλον υπεραπλουστεύει αυτά που δεν καταλαβαίνει, όπως φαίνεται από αυτα που λέει για τη χημεία.

Γιώργος Μπουγιούκας
|

Ας μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή για να εισαχθεί ένας μαθητής/τρια στην σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ εξετάζεται στο μάθημα της Χημείας και όχι (!) της Πληροφορικής. Το σχέδιο του ΙΕΠ εισάγει ξανά, όπως επιβάλλεται από το ελάχιστο επιστημονικό πνεύμα, την Πληροφορική στις εξετάσεις για τα Πολυτεχνεία.

Επίσης, δύο επιστήμες με τόσο υψηλό δείκτη διεπιστημονικής συνάφειας όπως η Πληροφορική και τα Μαθηματικά, γιατί να μην εντάσσονται στην ίδια διδακτική ενότητα, όπως εύλογα προτείνει το ΙΕΠ για την διδακτική ενότητα Μαθηματικά/Πληροφορική;

Όσον αφορά την Φυσική, την Χημεία, και την Βιολογία, αν δεν υπάρχει διεπιστημονική συνάφεια - αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις - τότε γιατί δεν υπήρχαν αυτές οι αντιδράσεις τόσο καιρό με τις μεταξύ τους Β' αναθέσεις;

ΗΡΑ*
|

Σχολιάζοντας τους "προλαλήσαντες"

Ας αρχίσουμε από το τελευταίο σχόλιο : " Η πρόταση του Ι.Ε.Π. είναι να φτιάξουμε ένα Λύκειο 'παιδική χαρά' " . Δεν συμφωνώ με την άποψη αυτή, γιατί το Λύκειο με τη σημερινή του μορφή και λειτουργία ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ παιδική χαρά και μάλιστα στην πιο στρεβλή της μορφή. Ως εκ τούτου δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα περισσότερο το Ι.Ε.Π. προς την κατεύθυνση αυτή. Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επιχειραματολογήσω, μια που αυτό ειναι σχεδόν αυταπόδεικτο: Μια ματιά να ρίξει κανείς απ' έξω από τα φροντιστήρια τις απογευματινές ώρες θα επιβεβαιώσει του λόγου μου το αληθές.
Η θέση του Che-m περιορίζεται αποκλειστικά στο γνωστικό αντικείμενο " Χημεία"
και ως εκ τούτου έχει καθαρά συντεχνιακό χαρακτήρα. Θεωρώ ότι οι στοχεύσεις του Ι.Ε.Π. υπερβαίνουν κατά πολύ το στενό πλαίσιο των γνωστικών αντικειμένων εστιάζοντας στο μελλοντικό ρόλο του Λυκείου ως προπαρασκευαστικό στάδιο για την πρόσβαση των μαθητών του στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό βέβαια σε συνδυασμό με - αυτό ίσως να γίνει αργότερα - τις επιδιωκόμενες αλλαγές στο Γυμνάσιο (4ετής φοίτηση). Στην τελευταία τάξη του 4ετούς Γυμνασίου θα γίνεται όλη "βρώμικη" δουλειά : Το αυστηρό κοσκίνισμα δηλαδή για το ποιος θα είναι ικανός να διαβεί το κατώφλι τηυς Τριτοβάθμιας Εκπαίδσευσης. Υπ' αυτήν την έννοια οι επιδιωκόμενες αλλαγές στο Λύκειο, σε συνδυασμό με αυτές στο Γυμνάσιο, κινούνται αποκλειστικά σ΄ένα αστικοδημοκρατικό πλαίσιο με μη ομολογούμενο στόχο τον περιορισμό των προερχόμενων από τα λαϊκά στρώματα υποψηφίων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Πρόκειται δηλ. για μια καθαρά (δεξιά) ταξική πολιτική και απορώ πώς και γιατί η Ν.Δ. δεν την υποστηρίζει, αν και εκτιμώ ότι η κ. Κεραμέως με την "ήπια" στάση της έχει πλήρη επίγνωση για πού στοχεύει το όλο εγχείρημα. Βέβαια, όλη αυτή η ιστορία γίνεται με ένα δήθεν αριστερό περιτύλιγμα, αλλά η φρασεολογία από μόνη της δεν πείθει πλέον κανέναν και το ξέρουν πολύ καλά αυτό οι άνθρωποι του Ι.Ε.Π. και ιδιαίτερα ο κ. Κουζέλης... Σε ό,τι αφορά δε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα παραφράσω μια λαϊκή ρήση και θα πώ τούτο : Κάθε πράγμα στον καιρό του και η Αξιολόγηση στην ώρα της. Μην ακούτε αυτά που λέει ο κ. Γαβρόγλου ( οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί δεν θα αξιολογηθούν). Η παρούσα μνημονιακή κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝ.ΕΛΛ. θα είναι ΑΥΤΗ Η ΙΔΙΑ που θα φέρει ΚΑΙ την αξιολόγηση και θα είναι ντάλα μεσημέρι και θα μας το προσφέρει σαν δώρο όπως ο κ. Πρωθυπουργός το βραβείο που έλαβε πρόσφατα για τις επαναλαμβανόμενες κωλοτούμπες του .... Με τις υγείες μας...

ΠΕ19
|

Έξω Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική!!!! γιατί πρέπει να ξέρουν τα παιδιά Ευκλείδεια Γεωμετρία? γιατί πρέπει να ξέρουν προγραμματισμό ? Γιατί θα πρέπει να εξασκήσουν το μυαλό τους γιατί θα πρέπει να έχουν επαγωγική σκέψη ? θα πρέπει να έχουν ελεύθερο χρόνο να ψυχαγωγηθούν και αφού λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν θα μαζοχιστούν στο Internet.
Τι να σας πω κύριοι του ΙΕΠ μήπως να την κάνετε σιγά σιγά μπας και ξεστραβωθούν τα παιδιά μας!!!

bill231
|

ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΟΡΙΣ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ..!!! ΣΩΣΤΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΑΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΑ ΧΗΜΙΚΑ,ΧΗΜΙΚΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΧΗΜΕΙΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΛΟΓΙΚΗΣ Ε;; ΚΑΙ ΤΟΣΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΤΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΗΣ Ε.Ε.Χ... ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΑΝ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΚΙΑ ΣΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΛΑ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ..

Μάριος
|

Βασικές γνώσεις χημείας θα παίρνει ο μαθητής στο γυμνάσιο και στις πρώτες τάξεις του λυκείου.. Η χημεία είναι εξεζητημένο αντικείμενο και δε χρειάζεται ο μαθητής να χάνει το χρόνο του μαθαίνοντας αχρειαστα πράγματα.
Ελπίζω ο τωρινός υπουργός να μην υποχωρήσει σε πιέσεις..

Αξιόλογηση=Κατάργηση φροντιστηρίων
|

Η πρόταση του ΙΕΠ είναι να φτιάξουμε ένα Λύκειο "παιδική χαρά"
Έτσι κερδίζουμε τους μαθητές (αυριανοί ψηφοφόροι) και τους απαλάσσουμε και από τα φροντιστήρια!
Και πώς θα πάρουν πτυχίο οι "αναλφάβητοι" μαθητές στα πανεπιστήμια;;;;
Φυσικά κάνοντας εκεί τα φροντιστήρια που γλύτωσαν στο Λύκειο!
Μεγάλη μεταρρύθμιση!!!
Αφήστε κύριοι τα πειράματα σε βάρος των παιδιών μας.
Με διαχωριστικά (/) ανάμεσα σε επιστήμες ΔΕΝ ελαττώνεται τα μαθήματα. Σύγχυση προκαλείται στους μαθητές
Η απαξίωση του Λυκείου από τους μαθητές δεν διορθώνεται με την απαλλαγή τους από το διάβασμα και τις εξετάσεις για να έχουν χρόνο για ποτάκια το Σάββατο...
Βάλτε αξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα σχολεία και θα δείτε για πότε θα εξαφανισθούν τα φροντιστήρια. Αυτό όμως δεν τολμάει κανείς να το κάνει γιατί κοστίζει σε ψήφους.

Χημεια
|

Αρχίσανε πάλι οι χημικοί! Έλεος πια!!! Βάλτε όρια στις απαιτήσεις σας!

Che-m
|

Στο βίντεο ο "ρόλος του Λυκείου" ο κ. Κουζέλης (πρόεδρος του ΙΕΠ) λέει ότι "την Χημεία να την μάθει ο πρωτοετής στο Πανεπιστήμιο"! Δηλαδή οι αυριανοί φοιτητές να είναι χημικά "αναλφάβητοι". Να μην έχουν μάθει τις βασικές έννοιες της Χημείας στο Λύκειο. Κι ας εισαχθούν σε σχολές όπως το Χημ. Μηχανικών, Γεωπονικό, Γεωλογίας, Ιατρική, Περιβάλλοντος κλπ.
Στην προσπάθεια τους να μετατρέψουν το Λύκειο σε "Λύκειο δεξιοτήτων" θα ισοπεδώσουν τα πάντα..

TSIFLIKAS
|

ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ !... Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ. ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 1974. ΠΑΡ ΟΛΟ ΠΟΥ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ, ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ