Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Ένα Σαββατοκύριακο το μήνα χωρίς διάβασμα στο σπίτι οι μαθητές Δημοτικού

Ανάλογη ανακοίνωση είχε κάνει και ο Α. Λοβέρδος
Δημοσίευση: 29/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πιλοτικό πρόγραμμα “ένα Σαββατοκύριακο το μήνα χωρίς διάβασμα στο σπίτι” σε περίπου 20 σχολεία σε όλη τη χώρα, 15 στην Αττικής και 5 στην επαρχία (Κρήτη, Αιτωλοακαρνανία κλπ), εφαρμόζει το υπουργείο Παιδείας από τις αρχές του Νοέμβρη.

Τη δυνατότητα αυτή έδωσε το υπουργείο Παιδείας στους Συλλόγους Διδασκόντων :

Α.Να αποφασίσουν ένα  από τα Σαββατοκύριακα του κάθε μήνα οι μαθητές να αφήνουν την Παρασκευή στο σχολείο την τσάντα τους.

Β.Οι εκπαιδευτικοί αυτό το Σαββατοκύριακο να μη δίνουν καμία εργασία  στους μαθητές

Γ.Να μην προγραμματίζονται για τους μαθητές τεστ για τη Δευτέρα μετά από το “Σαββατοκύριακο με τσάντα στο σχολείο”.

Στόχος

Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Παιδείας θα αναζητήσουν από τους διδάσκοντες των 20 αυτών σχολείων  διαπιστώσεις, προβλήματα κλπ, προκειμένου , ενδεχομένως μέσα στη τρέχουσα σχολική χρονιά, να επεκταθεί το “μέτρο” και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες της χώρας.

Γνωμοδότηση του ΙΕΠ

Το υπουργείο Παιδείας ήδη έχει ζητήσει και αναμένει σχετική γνωμοδότηση  από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

 

Με βάση τη γνωμοδότηση του ΙΕΠ και τις διαπιστώσεις από την πιλοτική εφαρμογή το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στην εφαρμογή του “μέτρου” με συγκεκριμένους κανόνες.

Πάντως ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, σε ερώτηση του esos, απέκλεισε το ενδεχόμενο το συγκεκριμένο  μέτρο να εφαρμοστεί σε καθημερινή βάση.

Ανάλογη ανακοίνωση είχε κάνει και ο Α. Λοβέρδος

Ο πρώην υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος το 2015 πρότεινε στο Συμβούλιο   Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ (Διαβάστε εδώ), τα εξής:

Η τσάντα να μένει στο σχολείο.

Δηλαδή:

i) μελέτη στο σχολείο στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής. Η μελέτη αυτή αναπτύσσεται και ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της «διδακτικής περιόδου» από τον ίδιο τον διδάσκοντα και

ii) περιορισμός στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα των εργασιών που ανατίθενται στους μαθητές για το σπίτι. Στόχος να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται μαθητές και γονείς από την «κατ’ οίκον» διδασκαλία.

 

Σχόλια (6)

 
Σαΐνης Χρήστος
29 Νοε 2017 11:04

Θα έπρεπε να γίνεται για όλα τα Σαββατοκύριακα.
Προσωπικά σχεδόν κάθε σαββατοκύριακο, δίνω την επιλογή στα παιδιά μου "να μην ανοίξουν βιβλίο".
Το έχω πει και στους δασκάλους τους ότι το κάνω αυτό και προς τιμή τους θεώρησαν την ιδέα υπέροχη. Οι δάσκαλοι είναι ανοιχτοί σε καινοτομίες αυτού του είδους.
Τελικός στόχος πρέπει είναι να μην υπάρχει τσάντα. Τα παιδιά να πάνε ευτυχισμένα στο σχολείο, να κάνουν την "εργασία" τους δημιουργικά και να γυρνάνε σπίτι τους ευτυχισμένα και γεμάτα ενέργεια για να παίξουν με δημιουργικά παιχνίδια και για να αθληθούν όσο θέλουν.

 
lectin
29 Νοε 2017 12:47

Θα μπορούσε παρακαλώ το esos να μας κοινοποιήσει την απόφαση του Υπουργείου-σχετική εγκύκλιο , που εστάλη από το Υπουργείο στα σχολεία στις αρχές Νοεμβρίου, και ανακοίνωνε την έναρξη του πιλοτικού αυτού προγράμματος, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα;

 
ΗΡΑ*
29 Νοε 2017 18:59

Σιγά την καινοτομία ! Προσωπικά όσα χρόνια ήμουν δάσκαλος ΠΟΤΕ δεν έβαζα εργασίες για το σπίτι το Σαββατοκύριακο, ειδικά το Σαββατοκύριακο ! Αλλά και τις καθημερινές ακόμα ελάχιστες κατά κανόνα εμπεδωτικού χαρακτήρα και μόνο εφόσον αυτό εθεωρείτο αναγκαίο. Αυτά τα ζητήματα τα ξεκαθαρίζαμε στην αρχή του σχολικού έτους και ενημέρωνα λεπτομερώς τους γονείς των μαθητών για το τρόπου που δουλεύαμε στην τάξη... Έχω την αίσθηση ότι εκεί στο ΥΠΕΘ και ειδικά στο Ι.Ε.Π. όπου να 'ναι θα ανακαλύψουν και τον τρόχό ! Τι σόι γνωμοδότηση ζητάει το Υπουργείο από το Ι.Ε.Π. δεν μπορώ να καταλάβω..." Με βάση τη γνωμοδότηση του ΙΕΠ και τις διαπιστώσεις από την πιλοτική εφαρμογή το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει στην εφαρμογή του “μέτρου” με συγκεκριμένους κανόνες.. Από 'κει και πέρα θεωρώ ότι δεν χρειάζονται ούτε υποχρεωτικοί κανόνες ούτε γνωμοδοτήσεις ούτε πιλοτικές εφαρμογές...Άλλωστε καλός δάσκαλος δεν είναι εκείνος που "φορτώνει" με εργασίες για το σπίτι τους μαθητές αλλά που αποπερατώνει σχεδόν το σύνολο των εργασιών στο σχολείο. Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις : Ουδέποτε ισχυρίστηκα ότι ήμουν καλός δάσκαλος. Προσπαθούσα όμως και εργαζόμουν προς αυτήν την κατεύθυνση...

 
teos
29 Νοε 2017 23:23

Προτείνω δημιουργικές εργασίες το Σαββατοκύριακο για τους γονείς. Οι μαθητές να υποχρεώνονται σε εξάωρη παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων και εξάωρη εξάσκηση με ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα τεστ και τα διαγωνίσματα να γράφονται στο σπίτι, η θεματική εβδομάδα να γίνει θεματικός μήνας και να εφαρμοστεί στο δημοτικό. Αυτά προς το παρόν για να καινοτομήσουμε ως χώρα που έχει ως κυβερνητικό μότο την ενίσχυση της μετριότητας και την πολεμική προς την αριστεία. Έτσι με λιγότερο έως μηδενικό διάβασμα οι μελλοντικοί ψηφοφόροι θα ελέγχονται καλύτερα.

 
geo
30 Νοε 2017 07:41

Συμφωνω απολυτα με τον teos. Για οποιους δεν το εχουν καταλαβει ακομα, συντελειται στη χωρα μας μια επανασταση, η επανασταση της μετριοτητας, της ημιμαθειας και της ησσονος προσπάθειας στην Παιδεία. Σιγα, σιγα, μπαινει το μαχαιρι και θα φτασει οχι ως το κοκαλο, αλλά ως το μεδουλι, στριβοντας το μαλιστα αργα και βασανιστικα.

 
ΗΡΑ*
30 Νοε 2017 12:04

@ από τον geo ως @ τον teos

Εκείνο που δεν έχω καταλάβει, αγαπητοί μου, στα σχόλιά σας είναι τούτο : Από πού προκύπτει συνάφεια, και μάλιστα αιτιακή, μεταξύ της δυνατότητας των μαθητών "να αφήνουν την τσάντα στο σχολείο μία Παρασκευή το μήνα και της συντελούμενης"επανάστασης της μετριοτητας, της ημιμαθειας και της ησσονος προσπάθειας στην Παιδεία..." όπως εσείς ισχυρίζεστε; Κι ακόμη: Από πού προκύπτει συνάφεια, και μάλιστα αιτιακή, ότι επειδή οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα "να αφήνουν την τσάντα στο σχολείο μία Παρασκευή το μήνα " θα έχουμε " ενίσχυση της μετριότητας και πολεμική της αριστείας" ( η αριστεία ποτέ δεν πεθαίνει, δεν τη σκιάζει φοβέρα καμιά...). Περιττό βέβαια να υπενθυμίσω ότι δεν έχω καμιά σχέση με το ΣΥΡΙΖΑ , δεδομένου ότι διαφορές μου μ' αυτόν είναι μεγάλες και έχουν να κάνουν με την ασκούμενη καταστροφική πολιτική των μνημονίων για την έρμη την πατρίδα μας και τον ελληνικό λαό. Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει όμως . Εκτός αν έχετε στοιχεία γι' αυτά που ισχυρίζεστε και μπορείτε να τεκμηριώσετε τους ισχυρισμούς σας. Θα μου αντιτείνετε ίσως απ' την πλευρά σας : Εσύ, ΗΡΑ*, έχεις στοιχεία για τον ισχυρισμό σου περί καταστροφικής πολιτικής των μνημονίων; Αν έχω λέει..... Μια ματιά στα πρωτοσέλιδα του σημερινού ημερήσιου τύπου επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό μου ( αναφέρομαι βέβαια στους χθεσινούς πλειστηριασμούς, το ξύλο και τα χημικά....)
Και δυο λόγια για την περιβόητη αριστεία: Αφήστε επιτέλους κατά μερος αυτήν την καραμέλα ! Δεν ισχύει, δεν συγκινεί και δεν πείθει! Άλλωστε, όπως ασφαλώς γνωρίζετε, δεν είναι αυτός ο στόχος του σχολείου. Εκτός αν, επαναλαμβάνω, εκτός αν με τον όρο "αριστεία" εννοείτε Α Λ Λ Α πράγματα και δεν το ομολογείτε : Δηλ. ιδιαίτερη μέριμνα και έμφαση στους "αρίστους" και για τους άλλους "όσα πάνε κι όσα έρθουν"... Αυτά τα ολίγα από κάποιον που υπήρξε ΚΑΙ μέτριος μαθητής, ΚΑΙ άριστος φοιτητής ( με υποτροφία παρακαλώ!) ΚΑΙ κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες να γίνει ένας καλός δάσκαλος για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές με ιδιαίτερη φροντίδα για τους αδύνατους.... Ωστόσο δεν είμαι εγώ αρμόδιος για να κρίνω αν τα κατάφερα. Προσπάθησα όμως...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.