ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Σε εκκρεμότητα τα τμήματα της ΣΕΥΠ του ΤΕΙ Αθήνας
Δημοσίευση: 30/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι βάσεις του χρονοδιαγράμματος λειτουργίας του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής τέθηκαν στη σημερινή συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής του υπ. Παιδείας.

Η Επιτροπή δεν συνεδρίασε στο υπουργείο Παιδείας λόγω του αποκλεισμού του από διαμαρτυρόμενους φοιτητές, αλλά στην ΑΣΠΑΙΤΕ.

Από τα οκτώ μέλη της Επιτροπής παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση τα πέντε , παρουσία του υπουργού   Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Απουσίαζαν ο Γενικός Γραμματέας Γ. Αγγελόπουλος που είναι πρόεδρος της Επιτροπής, η πρόεδρος της ΑΔΙΠ Ν. Παισίδου και ο Λόης Λαμπριανίδης Καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Γενικός Γραμματέας Ανάπτυξης
Στρατηγικής και Ιδιωτικών επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Η Επιτροπή αποφάσισε τις επόμενες ημέρες να παραδώσει στον υπουργό την τελική πρόταση με τα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Εκκρεμότητα υπάρχει με  τα τμήματα της ΣΕΥΠ του ΤΕΙ Αθήνας, το πρόβλημα των οποίων ανέλαβε να το λύσει προσωπικά ο υπουργός Παιδείας, μέσα από κατ ιδίαν συναντήσεις με τους προέδρους των τμημάτων.Ωστόσο αποφασίστηκε να συγχωνευθούν το τμήμα  Ακτινολογίας και Ακτινοθεραπείας με το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων.

Ως προς το Εκπαιδευτικό Προσωπικό αναμένεται να δοθεί η δυνατότητα εσωτερικής κινητικότητας.

Ως προς τους ήδη φοιτητές  θα δοθεί η δυνατότητα στις Συνελεύσεις των τμημάτων να ορίσουν τα συμπληρωματικά μαθήματα για όσους επιθυμούν να λάβουν πτυχίο από το Πανεπιστήμιο και όχι από το ΤΕΙ. Ανάλογη πρόβλεψη θα υπάρξει και για τους ήδη πτυχιούχους.

Το χρονοδιάγραμμα

Το χρονοδιάγραμμα που τέθηκε από τον υπουργό Παιδείας στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής είναι:

Α. Στις 15 Δεκεμβρίου να παρουσιαστεί από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Β. Αμέσως μετά να κατατεθεί το Σχέδιο Νόμου, προς ψήφιση, στη Βουλή.

Γ. Το Σχέδιο Νόμου να ψηφιστεί αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Δ. Μέσα στον Ιανουάριο να διοριστεί η νέα Διοικούσα Επιτροπή του πανεπιστημίου.

Ε. Τον Απρίλιο να γίνουν οι εκλογές ανάδειξης των Κοσμητόρων και προέδρων τμημάτων.

Ζ. Σύσταση της Συγκλήτου

Ε. Στη συνέχεια η   Σύγκλητος θα προκηρύξει τις εκλογές για την ανάδειξη των Πρυτανικών Αρχών

Ζ. Τα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα ενταχθούν στο Μηχανογραφικό, προκειμένου τον Οκτώβριο το Πανεπιστήμιο να λειτουργήσει κανονικά με τα τμήματά του.

Σχόλια (28)

 
Θωμάς Πασχάλης
05 Δεκ 2017 12:22

Φίλοι αναγνώστες μη γελιέστε, η 1718 / 2008 Απόφαση του ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ είναι παλιά και πρέπει να αναθεωρηθεί. Έκτοτε η νομοθεσία για την ανώτατη εκπαίδευση έχει τροποποιηθεί πολλάκις. Και μην ξεχνάτε πως στην Ευρώπη όλα τα πτυχία bachelor αντιμετωπίζονται ως ισότιμα.

 
Γιάννης Μ.
05 Δεκ 2017 09:46

@dr
Την ισοτίμηση προφανώς και τη θέλουμε οι περισσσότεροι αν όχι όλοι και καλά έκανες και το επισήμανες γιατί με το να μην αναφερω τη λέξη "αυτόματη" άλλαξα το νόημα της ερώτησης.
Δεν είναι και τόσο ρητορικό, γιατί εδώ έχουν διατυπωθεί απόψεις όπως, αυτόματη ισοτίμηση και δεν υπάρχει κάτι άλλο να συζητηθεί και άλλοι λένε ισοτίμηση με κάποια κριτήρια, ενδεχομένως επειδή το πρώτο σενάριο δεν το βλέπουν ως πιθανό.
Σε κάθε περίπτωση σε λίγες ημέρες θα μάθουμε τι θα γίνει και το κυριότερο ΑΝ θα γίνει και εδώ θα είμαστε να σχολιάζουμε :-)

 
dr
05 Δεκ 2017 07:11

@Γιάννης Μ.
φαντάζομαι ότι το ερώτημά σου είναι ρητορικό αναφορικά με το '' τι θέλουμε τελικά οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ. Δηλαδή, αν μας ενδιαφέρει περισσότερο η ισοτίμηση ή το πως θα θέλαμε να γίνει αυτή (αυτόματα ή με προϋποθέσεις).''

 
Γιάννης Μ.
05 Δεκ 2017 03:02

@Θεόδωρος Θεοδώρου
Μας αρέσει, δεν μας αρέσει (που δεν μας αρέσει), όταν Άρειος Πάγος και ΣτΕ κρίνουν ότι ΤΕΙ και Πανεπιστήμια δεν είναι ισότιμα και το κράτος δεν αντιλέγει με νομοθεσία σε αυτό, δηλαδή δεν διασφαλίζει νομοθετικά και ρητά την ισοτιμία, τότε σημαίνει ότι μάλλον μόνο με πολιτική διεκδίκηση επιλύεται το ζήτημα ή με προσφυγή σε ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Το πρώτο θέλει οργάνωση και συντονισμό δράσεων, το δεύτερο θέλει οργάνωση και φράγκα για τη νομική του υποστήριξη και χωρίς σίγουρα θετικό αποτέλεσμα. Βέβαια αν δεν δοκιμάσει κανείς ποτέ δεν ξέρει και τι θα πετύχει.

Σημασία έχει να υπάρχει πολιτική βούληση και εμένα αυτό που έγραψε ο THEO με ανησυχεί, γιατί αν υπάρχει συμφωνία κυβέρνησης και αντιπολίτευσης τα πράγματα είναι δύσκολα για όσους πτυχιούχους ΤΕΙ τα τμήματά τους είτε συγχωνευτούν με Πανεπιστήμια, είτε πανεπιστημιοποιηθούν. Το ΠΔΑ θα είναι ο "μπούσουλας" και γι αυτό τώρα θα έπρεπε να πιέζουν για την ισοτίμηση και απόφοιτοι άλλων ΤΕΙ της χώρας. Δεν είναι θέμα "το χωράφι μου και το χωράφι σου", είναι κοινό ζήτημα για τους πτυχιούχους των ΤΕΙ.
Προ ημερών το esos δημοσίευσε την πρόταση για τη συγχώνευση του Ιονίου Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων ( https://www.esos.gr/arthra/54285/i-protasi-gia-ti-syghoneysi-toy-ionioy-... ). Αν είδα καλά, ούτε αυτή η πρόταση δεν αναφέρει κάτι για τους υφιστάμενους πτυχιούχους του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Τυχαίο; Δε νομίζω.

Για να πούμε όμως και μερικές αλήθειες γιατί πολλά έχουν ακουστεί αυτό τον καιρό για τις ισοτιμήσεις σε διάφορες σχολές κατά το παρελθόν, ποτέ δεν ίσχυσε ένας τύπος ισοτίμησης, αλλά αυτός καθοριζόταν ανάλογα με τη φύση του εκάστοτε τμήματος ή σχολής η οποία μετατρεπόταν σε κάτι άλλο, είτε ως προς το πτυχίο είτε ως προς την αύξηση της διάρκειας σπουδών.
Άλλες ισοτιμήσεις έγιναν αυτόματα με ρητή αναφορά σε νόμους ή Π.Δ. και άλλες προέβλεπαν "εξομοίωση πτυχίων" με εξετάσεις σε μαθήματα (πχ εξομοίωση πτυχίων παιδαγωγικών ακαδημιών και παιδαγωγικών τμημάτων, ισοτίμηση πτυχίων ΕΑΣΑ και ΤΕΦΑΑ).
Ανάλογες προτάσεις έχουν γραφτεί την παρούσα χρονική περίοδο και στα σχόλια επισκεπτών του esos.
Πραγματικά θα ήθελα το esos, να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό δημοψήφισμα για να δούμε και τι θέλουμε τελικά οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ. Δηλαδή, αν μας ενδιαφέρει περισσότερο η ισοτίμηση ή το πως θα θέλαμε να γίνει αυτή (αυτόματα ή με προϋποθέσεις). Γνωρίζω ότι το όποιο αποτέλεσμα δεν είναι αξιόπιστο, αλλά θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε ενδεικτικά τις τάσεις σε διάφορες προτάσεις.
Σε κάθε περίπτωση η ώρα της αλήθειας πλησιάζει. Το Υπουργείο θα δημοσιεύσει σύντομα το σχετικό ν/σ και εκεί θα μας λυθούν ή θα δημιουργηθούν πολλές απορίες.

 
Θεοδωρος Θεοδώρου
04 Δεκ 2017 17:33

Όποιος αμφιβάλλει για το Επίπεδο των Τ.Ε.Ι. ας κάνει την απόπειρα να παρακουλουθήσει μαθήματα στα Τ.Ε.Ι. και να παρακαθίσει στις εξετάσεις τις γραπτές που γίνονται (και πόσες φορές παρακάθισε σε αυτές) για να δει πόσο εύκολα είναι και να πάρει το Πτυχίο του και μετά να δούμε και τον βαθμό του Πτυχίου του, αν είναι πράγματι εύκολα και είναι λίγες οι γνώσεις και το επίπεδο.

 
Θεόδωρος Θεοδώρου
04 Δεκ 2017 16:54

@"@Θεοδώρου
04 Δεκ 2017 00:15

"στα Τ.Ε.Ι. οι σπουδές και η ύλη είναι το ίδιο και αυτό με τις πανεπιστημιακές σπουδές": μετά από αυτό, σταμάτησα."

Και καλά έκανες, σύγκρινες ποτέ σου προγραμμα σπουδών Τ.Ε.Ι. με άλλα Πανεπιστήμια 3ετή ή 4 ετή; ΑΝ όχι να το κάνεις και θα δείς ότι δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές.

 
Θεόδωρος Θεοδώρου
04 Δεκ 2017 16:51

Το Σύνταγμα είναι ο Ανώτατος Νόμος του Κράτους και υπερισχύει εναντι άλλων Νόμων. Τα Τ.Ε.Ι. είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, δεν υπάρχει ολίγον έγκυος, ή είναι ή δεν είναι. Αν θεωρεί η Κυβέρνηση ότι είναι Ανώτερες Σχολές να το δηλώσει, αλλιώς είναι Α.Ε.Ι. με τα όλα τους.

 
Θεόδωρος Θεοδώρου
04 Δεκ 2017 16:38

bob mastoras,

Το ότι το Δικαστήριο του Αρείου Πάγου θεωρεί στην Απόφαση 1718 / 2008, ότι τα Τ.Ε.Ι. στην ουσία είναι Ανώτερες Σχολές και ότι δεν είναι Α.Ε.Ι. και τα συνδέει με την παράγραφο 7 του άρθρου 16 του συντάγματος και Επαγγελματικής/Τεχνολογικής Εκπαίδευσης δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό. Τα Τ.Ε.Ι. είναι Α.Ε.Ι. και η απόδειξη είναι ότι τα δηλώνει το Ελληνικό Κράτος σε όλες τις Ευρωπαϊκές και όχι μόνον χώρες ως Α.Ε.Ι. (H.E.I.) και στο 6ον Επίπεδο του Ε.Π.Π. (E.Q.F.) και ως I.S.C.E.D. 5A του 1997 της UNESCO και Ακαδημαϊκού Προσανατολισμού, δεν είναι ούτως ώστε Ανώτερες Σχολές αλλά ούτε μπορεί να συνδέονται οι Ανώτερες Σχολές (Higher Level Schools) με τις Ανώτατες (Α.Ε.Ι. - University Level Institutions), διότι οι Ανώτερες Σχολές είναι I.S.C.E.D. 5Β του 1997 της UNESCO και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και είναι στο 5ον Επίπεδο του Ε.Π.Π.(E.Q.F.). Κατέχω και αρκετές βεβαιώσεις για αυτά που λέω από την Ελληνική Δημοκρατία.

 
bob mastoras
04 Δεκ 2017 09:48

Διαβάζω από την Απόφαση 1718 / 2008 του ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ.
« Η υπαγωγή των ΤΕΙ στην ανώτατη εκπαίδευση συνδέθηκε με τη συμμόρφωση προς τις αντίστοιχες συνταγματικές επιταγές σε ό,τι αφορά την πλήρη αυτοδιοίκηση των ιδρυμάτων, το καθεστώς του επιστημονικού προσωπικού των ΤΕΙ και τα θέματα σπουδών και δεν σκόπευε στην πλήρη εξομοίωση αυτών με τα ΑΕΙ».
Ακόμα,
«Ετσι πλέον ο χαρακτηρισμός των πτυχίων ΤΕΙ ως βασικών τίτλων σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης δεν συνεπάγεται και ισοτιμία αυτών με τα πτυχία των ΑΕΙ, ιδιαίτερα ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων, με την έννοια της δυνατότητας άσκησης από τους πτυχιούχους των ΤΕΙ όλων των επαγγελματικών δραστηριοτήτων του συναφούς κλάδου τις οποίες μπορούν να ασκήσουν οι πτυχιούχοι ΑΕΙ και της διεκδίκησης των αποδοχών που προβλέπονται μόνο για τους τελευταίους».
Για να εξηγηθώ: Αυτή είναι η κατάσταση. Διαφωνώ και δεν την θεωρώ την πλέον λογική. Αλλά αυτή είναι.

 
@Θεοδώρου
04 Δεκ 2017 00:15

"στα Τ.Ε.Ι. οι σπουδές και η ύλη είναι το ίδιο και αυτό με τις πανεπιστημιακές σπουδές": μετά από αυτό, σταμάτησα.

 
ΑΝΩΝΥΜΟΣ
03 Δεκ 2017 20:59

@THEO

Είναι από βάσιμη πηγή αυτό που ανέφερες περί κατατακτηρίων?

 
Γιάννης Μ.
03 Δεκ 2017 19:39

@THEO
Επειδή έχω υποψιαστεί ότι κάτι τέτοιο παίζει γι αυτό λέω καιρό τώρα ότι πρέπει να αναφέρεται ρητά η ισοτιμία και βλέπεις και απαντάνε μα είναι ισότιμα γιατί έτσι λέει η λογική ή θα γίνουν αυτομάτως ισότιμα κλπ κλπ
Δυστυχώς ή ευτυχώς στη δημόσια διοίκηση η κοινή λογική με τη λογική των νομοθετικών κειμένων, δεν ταυτίζονται πάντα.
Ο κ.Χρυσόγονος καλά λέει ό,τι λέει και συμφωνώ με το κείμενό του, αλλά θα ήθελα να τον δω αν ήταν Υπουργός Παιδείας και θα έπρεπε να διαχειριστεί συντεχνιακά συμφέροντα, αν θα το εφάρμοζε.
Ο bob mastoras, είπε κάτι το οποίο τεκμηριώνει τα περί ισοτιμίας και ανισοτιμίας στην πράξη. Πως είναι ισότιμα ΤΕΙ και Πανεπιστήμια, όταν κάτι δεν εφαρμόζεται με βάση την έννοια αυτή στο δημόσιο (μισθολογικά, βαθμολογικά, εξέλιξη κλπ).
Ακόμα και το ίδιο το ΣτΕ κατά καιρούς, με αποφάσεις του "πιπιλάει" ότι ΤΕΙ και Πανεπιστήμια είναι διαφορετικά, γιατί στηρίζεται σε προγενέστερους από τον Ν.2916/2001 νόμους οι οποίοι, με πρώτο από όλους τον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ, ακόμα ισχύουν. Πχ το ΣτΕ στην 678/2005 απόφασή του, επικαλείται το προ του 2001 νομικό καθεστώς και την 1958/2000 απόφασή του για να τονίζει τη διαφορά ΤΕΙ και Πανεπιστημίων ως προς την αποστολή και οργάνωσή τους. Αντικειμενικά ο Ν.2916/2001, όπως και ο Ν.4485/2017, με την αναφορά δύο παράλληλων τομέων στην ανώτατη εκπαίδευση, την ενιαιοποιούν όμως με τη λογική "ναι μεν, αλλά".
Κατά συνέπεια δεν έχει σημασία τι πιστεύουμε οι "κοινοί θνητοί", αλλά τι αναφέρει ο νομοθέτης.

 
THEO
03 Δεκ 2017 17:37

ΓΕΙΑ ΣΑΣ. ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΤΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΙΣΟΤΙΜΗΘΟΥΝ .ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΟΤΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΑΠΟ ΤΕΙ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΛΛΑ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΣΧΕΔΟΝ ΣΙΓΟΥΡΟ .ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΔΥΣΤΗΧΩΣ Η ΝΔ ΣΥΜΦΩΝΕΙ .

 
Θωμάς Πασχάλης
03 Δεκ 2017 11:14

@ bob mastoras
"Στο δημόσιο οι απόφοιτοι τους είναι στην κατηγορία ΤΕ και όχι στην ΠΕ. Μήπως είναι και αυτές οι δύο κατηγορίες κλάδων ισότιμες; Αν είναι γιατί έχουν διαφορετικούς βασικούς μισθούς"

Γιατί όλα αυτά είναι κατάλοιπα του παρελθόντος που κανένας δεν έχει κάνει κάτι για να αλλάξουν.

ΤΕΙ και πανεπιστήμια είναι ομοταγή ιδρύματα.

 
Θεόδωρος Θεοδώρου
03 Δεκ 2017 10:36

@bob mastoras,

Το ότι τα Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι. - Ανωτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) και οι απόφοιτοί τους (Bachelor και επίπεδο 6ο Ε.Π.Π. και I.S.C.E.D. 5A 1997 UNESCO και Ακαδημαϊκού Προσανατολισμού - Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση) δεν αντιμετωπίζονται σωστά από το Ελληνικό Κράτος δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό και δίκαιο. Μόνο το όνομα να αλλάξει από Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.) σε Πανεπιστήμιο, διότι ήταν και είναι από έκτοτε που δημιουργηθήκαν Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Ακαδημαϊκού Προσανατολισμού και άνω των 3 ετών και χορηγούσαν και χορηγούν ακαδημαϊκά Πτυχία και οι σπουδές και η ύλη είναι το ίδιο και αυτό με τις πανεπιστημιακές σπουδές και στο ίδιο 6ο Επίπεδο του N.Q.F./E.Q.F., δεν το επιτρέπει το άρθρο 16 του Ελληνικού Συντάγματος να είναι διαφορετικά όταν είναι πάνω από 3 χρόνια οι σπουδές, και τα δικαιώματα μας (Ακαδημαϊκά και Επαγγελματικά) έπρεπε να αναγνωριστούν από την δημιουργία των Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.). Τα Τ.Ε.Ι. και τα Πανεπιστήμια (Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) Ελλάδος, όπως τα έχει δηλώσει η Ελληνική Δημοκρατία στην Διαδικασία της Μπολόνια και στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Ανώτατης Εκπαίδευσης το 2015 είναι τόσο τα ίδια τα Ιδρύματα Ακαδημαϊκού Προσανατολισμού αλλά και τα Προγράμματα Σπουδών τους. Δηλαδή, η Εκπαίδευση που παρέχεται στα Α.Ε.Ι. Ελλάδος (Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια) γενικότερα είναι Ακαδημαϊκή. Δέν επιτρέπει το άρθρο 16 (παραγράφοι 5 και 7) του συντάγματος να είναι διαφορετικά. Μόνον οι Ανώτερες Σχολές της Ελλάδος μπορεί να προσφέρουν τέτοια εκπαίδευση (Επαγγελματική/Τεχνολογική ή αλλη παρόμοια) και αν είναι το ανώτερο όριο μέχρι 3 χρόνια εκπαίδευση. Οι σπουδές στα Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια όταν ο χρόνος σπουδών είναι ο ίδιος (π.χ. και στα δύο 4 χρόνια) τότε είναι ισοδύναμες, δηλαδή όχι μόνο ισότιμες αλλά και αντίστοιχες (όταν είναι και η ίδια ειδικότητα). Βλέπε και την Γνωμοδότηση του Καθηγητή Νομικής του Α.Π.Θ. Κύριου Κώστα Χ. Χρυσόγονου.

links:
https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy-files/esos_gnomo...

 
bob mastoras
02 Δεκ 2017 22:25

Είναι τα ΤΕΙ ισότιμα ή όχι;
Για να δούμε. Στο δημόσιο οι απόφοιτοι τους είναι στην κατηγορία ΤΕ και όχι στην ΠΕ. Μήπως είναι και αυτές οι δύο κατηγορίες κλάδων ισότιμες; Αν είναι γιατί έχουν διαφορετικούς βασικούς μισθούς. Σε παλιούς κώδικες ΔΥ γιατί είχαν διαφορετικούς καταληκτικούς βαθμούς; Και μιλάω για μετά το 2001. Διαφορετικούς ρυθμούς εξέλιξης; Γιατί οι απόφοιτοι ΤΕΙ δεν μπορούν να γίνουν ειδικοί επιστήμονες ακόμα και διδακτορικό να έχουν;

Ας αφήσουμε τους ΔΥ. Στους κανονισμούς σπουδών για διδακτορικά προβλέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις οι απόφοιτοι πανεπιστήμιων να μπορούν να εκπονήσουν διατριβή χωρίς προηγουμένως να έχουν ΜΔΕ. Για τους αποφοίτους ΤΕΙ δεν υπάρχει τέτοια πρόνοια.
Τα ΤΕΙ δεν αντιμετωπίζονται ως ομοταγή από το ΔΟΑΤΑΠ. Συμπληρωματικές σπουδές σε πανεπιστήμιο της αλλοδαπής απορρίπτονται ακριβώς για αυτόν τον λόγο.

Ας μην εθελοτυφλούμε.

 
newton
02 Δεκ 2017 16:04

@Γιαννης Μ.
Παραλληλοι=ισοτιμοι,η κανω λαθος? και γιατι ανηκουν στο ιδιο επιπεδο λοιπον αφου συμφωνα με τα λεγομενα σας δεν ειναι ισοτιμα?

 
Θωμάς Πασχάλης
02 Δεκ 2017 12:55

Γιάννη μπορεί η νομοθεσία όπως λες πουθενά να μην ορίζει ότι ΤΕΙ και πανεπιστήμια είναι ισότιμα όμως επίσης δεν ορίζει πουθενά ότι δεν είναι ισότιμα. Άρα αυτό από μόνο του τα καθιστά ισότιμα. Εξάλλου ΤΕΙ και πανεπιστήμια είναι ομοταγή ιδρύματα που χορηγούν πτυχίο bachelor. Όταν Χαροκόπειος σχολή οικιακής οικονομίας, και πολλές άλλες, έγινε πανεπιστήμιο σαφώς δεν ήταν ισότιμη με πανεπιστήμιο, ωστόσο οι παλαιοί πτυχιούχοι ισοτιμηθηκαν με τους νέους αυτόματα. Το οτι τα επαγγέλματα και οι επιστήμες έχουν δυναμική και εξελίσσονται δεν σημαίνει ότι πρέπει οι ήδη πτυχιούχοι να υποβάλλονται σε συμπληρωματικές εξετάσεις!

 
NIKOLAOS
02 Δεκ 2017 04:41

Τελικά μεγάλη όχληση για δυο ΤΕΙ που θα γίνουν Πανεπιστήμιο και καλά για μια ΑΣΠΑΙΤΕ με 05 έτη σπουδών δηλαδή Παιδαγωγικό Πολυτεχνείο κανείς δε μιλάει και τελικά μιλάμε για καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις...

 
Γιάννης Μ.
01 Δεκ 2017 21:26

@Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης
Θα μου επιτρέψετε στο θέμα της ισοτίμησης των πτυχιούχων να διαφωνήσω μερικώς μαζί σας. Το σχέδιο Γαβρόγλου δεν είναι στη λογική του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, όπου οι μετονομασίες και οι συγχωνεύσεις δεν επέφεραν αλλαγές ως προς τη σχέση παλαιών και μεταγενέστερων πτυχιούχων, αφού ΤΕΙ είχαμε πριν, ΤΕΙ είχαμε και μετά.
Το σχέδιο Γαβρόγλου, πάει να λειτουργήσει διαφορετικά. Συγχωνεύει κάτι για να δημιουργηθεί κάτι άλλο διαφορετικό και όχι το ίδιο. Δηλαδή πάει να γίνει μια αποκοπή από το παρελθόν και μακάρι να με διαψεύσει το τελικό νομοσχέδιο.
Επιπλέον το ότι συγχωνεύονται ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο και όχι από ΤΕΙ σε ΤΕΙ, είναι σημαντική λεπτομέρεια.
Νομοθετικά ΤΕΙ και Πανεπιστήμια είναι παράλληλοι τομείς και όχι ισότιμοι. Η λέξη ισοτιμία δεν αναφέρεται σε κανένα νόμο ο οποίος περιγράφει τη μεταξή τους σχέση από το 2001, όπου ανωτατοποιήθηκαν και μετά.
Αν ήταν νομοθετικά ισότιμα θα ίσχυε απόλυτα το σκεπτικό της αυτόματης ισοτίμησης, το οποίο αναπτύσσετε λόγω κοινού επιπέδου 6, αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα το συγκεκριμένο 6ρι είναι με αστερίσκους, πρόσημα κλπ και δεν επηρεάζεται από τα επίπεδα 7 και 8. Δηλαδή το ότι έχουν όλοι οι μεταπτυχιακοί, τίτλο σπουδών επιπέδου 7, δεν κάνει αυτομάτως ισότιμους τους κατόχους master ΤΕΙ και Πανεπιστημίων.
Ο χρόνος θα δείξει τι θα γίνει, πάντως αυτόματα δεν πρόκειται να γίνει τίποτα.

 
Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης
01 Δεκ 2017 15:32

Oι μεθοδεύσεις για "διαφορές" ανάμεσα στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια και στην προκειμένη περίπτωση μεταξύ των ΤΕΙ Αθήνας και ΑΤΕΙ Πειραιά ΤΤ και του προς ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής-ΠΔΑ, δεν μπορεί να ισχύσουν, είτε πρόκειται για τους φοιτητές, είτε για τα μέλη ΔΕΠ είτε πολύ περισσότερο για τους πτυχιούχους.

Τα ΤΕΙ είναι στην ανώτατη εκπαίδευση (πόσες φορές πρέπει να το πούμε αυτό;). Τα πτυχία, μέσω της περιγραφής του επιπέδου προσόντων, βρίσκονται στο επίπεδο 6 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Η ίδρυση του ΠΔΑ (δυστυχώς με τις συγχωνεύσεις) σημαίνει ότι ολοκληρώνονται τα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά των ΤΕΙ και τέλος!

Σαφέστατα η ίδρυση νέων τμημάτων προϋποθέτει την εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών. Ωστόσο, αυτό γινόταν και γίνεται συνεχώς σε όλες τις ανώτατες σχολές ανά τον κόσμο. Συνεπώς το στάτους των ΤΕΙ που συγχωνεύονται, δεν επηρεάζεται από την αλλαγή της ονομασίας τους σε Πανεπιστήμιο.

Στην πράξη:
- Οι φοιτητές (όσοι φοιτούν και όσοι εισάγονται από το 2018-19), συνεχίζουν τις σπουδές τους και παίρνουν το πτυχίο του αντίστοιχου Τμήματος /και κατεύθυνσης όπως θα ονομάζεται μετά την ίδρυση του ΠΔΑ.

- Τα μέλη ΔΕΠ συνεχίζουν την εργασία τους εφόσον έχουν κριθεί και επανακριθεί για τις θέσεις που κατέχουν.

- Το πιό σημαντικό για τους Πτυχιούχους:

Λαμβάνουν αυτόματα ισοτίμηση με το νέο Πτυχίο του νέου Τμήματος του ΠΔΑ εφόσον και όπου αυτό απαιτείται. Προφανώς τα παλαιά πτυχία είναι σε πλήρη ισχύ και είναι αδιανόητη η οποιαδήποτε διαδικασία "παρακολούθησης μαθημάτων για λήψη του νέου πτυχίου".

Οι πτυχιούχοι των Τμημάτων έχουν επαγγελματικά δικαιώματα που επίσης αναδιατυπώνονται λόγω της εξέλιξης των επαγγελμάτων. Συνεπώς τα πτυχία όλων - παλαιών και νέων πτυχιούχων - ανήκουν στο επίπεδο 6 ( για το Bachelor) και η οποιαδήποτε νέα - επικαιροποιημένη - καταγραφή των επαγγελματικών προσόντων και δικαιωμάτων, εφαρμόζεται αυτόματα σε όλους τους πτυχιούχους.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, η ίδρυση του ΠΔΑ ,που είναι απόλυτα σωστή σαν διαδικασία εξέλιξης των ΤΕΙ, στην πράξη θα αποδειχθεί σαν μια "καραμέλα" που θα συνδεθεί μόνο με την συγχώνευση των 2 ΤΕΙ και πολλών τμημάτων τους χωρίς τεκμηρίωση, για την εξοικονόμηση πόρων με βάση τις επιταγές των δανειστών της χώρας.

Αυτά γράφοντα για διάφορους, που εντελώς όψιμα απαξιώνουν τα ΤΕΙ και ειδικότερα τα 2 ΤΕΙ που συγχωνεύονται και βάζουν ζητήματα πρόσθετων διαδικασιών κυρίως για φοιτητές και πτυχιούχους, με πρόσχημα την "Πανεπιστημιοποίηση" - όρο εξαιρετικά αδόκιμο αν όχι υποβολιμαίο.

Φυσικά και η ίδρυση του ΠΔΑ πρέπει να συνοδευτεί από αύξηση της χρηματοδότησης, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, δημιουργία νέων υποδομών, εργαστηρίων και εξοπλισμού.

Αν συνεχίσουν τα φαινόμενα της υποβάθμισης όπως η μη έγκαιρη πρόσληψη των εκτάκτων συναδέλφων στο ΤΕΙ Αθήνας με αποτέλεσμα την αδυναμία λειτουργίας του ΤΕΙ Αθήνας επί 8 εβδομάδες!, τότε η ίδρυση του ΠΔΑ θα παραμείνει κενό γράμμα.

Τέλος, ας ακούσει το ΥΠΕΘ τα "απλά" μέλη ΔΕΠ που αγωνιούν όχι για τη θέση τους αλλά για το μέλλον της επιστήμης που υπηρετούν. Επίσης, πρέπει επιτέλους να εισακουστούν οι εισηγήσεις των επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων του κάθε κλάδου και γνωστικού αντικειμένου, ώστε το ΠΔΑ να υπηρετεί πραγματικές ανάγκες στην ανάπτυξη της βιομηχανίας και της έρευνας.

Το esos (δυστυχώ)ς, είναι η μοναδική πλατφόρμα όπου έγινε ο όποιος άτυπος διάλογος των γνωστικών αντικειμένων με το ΥΠΕΘ. Γιαυτό γράφουμε συνεχώς, ελπίζοντας ότι κάτι από τα γραφόμενα θα ληφθούν υπ όψιν...

 
Θωμάς Πασχάλης
01 Δεκ 2017 12:57

«Ως προς τους ήδη φοιτητές θα δοθεί η δυνατότητα στις Συνελεύσεις των τμημάτων να ορίσουν τα συμπληρωματικά μαθήματα για όσους επιθυμούν να λάβουν πτυχίο από το Πανεπιστήμιο και όχι από το ΤΕΙ. Ανάλογη πρόβλεψη θα υπάρξει και για τους ήδη πτυχιούχους»

Και γιατί οι ήδη πτυχιούχοι να πάρουν συμπληρωματικά μαθήματα? Όταν η τότε ανωτάτη βιομηχανική σχολή, Χαροκόπειος σχολή και πολλές άλλες που έγιναν πανεπιστήμια οι ήδη πτυχιούχοι χρεώθηκαν συμπληρωματικά μαθήματα???

 
@bob mastoras
01 Δεκ 2017 10:57

"Το κύριο είναι η διαδικασία να βρίσκεται στα χέρια των σχολών του ΠΔΑ. Τότε νομίζω παραλογισμοί και ακαμψίες θα αποφευχθούν."

Η σιγουριά θα σε φάει. Αν δε λυθεί κεντρικά το θέμα μην περιμένεις πολλά απο τις συνελεύσεις των τμημάτων (ιδίως μετά τις συγχωνεύσεις!)

 
bob mastoras
01 Δεκ 2017 10:20

Γιατί οξύμωρο; Αν έχω ένα διδακτορικό είναι ντροπή να παρακολουθήσω και να πιστωθώ για αυτό, μαθήματα μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης (μάστερ) σε άλλο τομέα από αυτόν που έκανα διατριβή;
Αν έχω πτυχίο 3,5 ετών και μάστερ διάρκειας 1 έτους δηλαδή συνολικά σπουδές 4,5 ετών τι θα γίνει; Με την συνεκτίμηση θα αναλωθεί το μάστερ; Γιατί στην Ελλάδα το ανώτατο πτυχίο διαρκεί τουλάχιστον 4 και το μάστερ τουλάχιστον 1 έτος.

Υπάρχουν πολλά σενάρια που απόφοιτοι σχολών ΤΕΙ έχουν ακαδημαϊκές πορείες που πρέπει να συνυπολογιστούν. Top up degrees, επιπλέον σπουδές ακαδημαϊκής σύγκλισης για να κάνουν μεταπτυχιακά, δύο πτυχία από ΤΕΙ …

Το κύριο είναι η διαδικασία να βρίσκεται στα χέρια των σχολών του ΠΔΑ. Τότε νομίζω παραλογισμοί και ακαμψίες θα αποφευχθούν.

 
Γιάννης Μ.
01 Δεκ 2017 10:08

"Ως προς τους ήδη φοιτητές θα δοθεί η δυνατότητα στις Συνελεύσεις των τμημάτων να ορίσουν τα συμπληρωματικά μαθήματα για όσους επιθυμούν να λάβουν πτυχίο από το Πανεπιστήμιο και όχι από το ΤΕΙ. Ανάλογη πρόβλεψη θα υπάρξει και για τους ήδη πτυχιούχους."
Πάλι καλά που μας ανέφεραν να λέμε δηλαδή...
Ελπίζω η όποια ισοτίμηση και η διαδικασία της να μην προβλέπονται με μελλοντική υπουργική απόφαση, όπως τα επαγγελματικά δικαιώματα σε ορισμένα πτυχία, γιατί τότε δεν θα τη δούμε ποτέ.
Η ισοτίμηση πρέπει να προβλέπεται - αναφέρεται ρητά στον ιδρυτικό νόμο του ΠΔΑ και χωρίς αστερίσκους.
Τώρα για το πως θα γίνει αυτή, υπάρχουν διάφοροι τρόποι και τα επιπλέον μαθήματα (ειδικά τα διά ζώσης) δεν πρέπει να είναι μονόδρομος...

 
Δημήτρης Κ.
01 Δεκ 2017 09:05

Με τους απόφοιτους οι οποίοι έχουν ήδη στην κατοχή τους τίτλο μεταπτυχίακού (Master), τι θα γίνει? Θα τους βάλουν και αυτούς στα θρανία ή θα σεβαστούν τα ακαδημαϊκά επίπεδα που έχει θέσει ο εοππεπ και η Ευρωπαϊκή ένωση? Θα ήταν οξύμωρο να παρακολουθούν μαθήματα για το 6ο ακαδημαϊκό επίπεδο κάτοχοι πτυχίου 7ου ή και 8ου ακαδημαϊκου επιπέδου!

 
Νίκος Σ.
01 Δεκ 2017 06:14

Για το τμήμα Ενεργειακής Τεχνολογίας της ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Αθήνας, που είναι το ΜΟΝΟ που καταργείται από τα 30+ τμήματα και των 2 Ιδρυμάτων, δεν βλέπω να γίνεται κάποια μνεία... Λες και δεν έχει αντικείμενο, λες και δεν έχει χρησιμότητα! Εδώ το ΤΕΙ Πειραιά έσωσε το Τμήμα κλωστουφαντουργίας (και καλά έκανε, σεβόμενο τους φοιτητές του, τους καθηγητές του και τους αποφοίτους του), το ΤΕΙ Αθήνας τι κάνει για ένα Τμήμα που καταργείται;

 
μαρια
01 Δεκ 2017 01:19

Δεν ντρεπονται καθολου!! 1/12 και ακομα δεν εχουμε ξεκινησει μαθηματα με τους εκτακτους καθηγητες, κινδυνευντας να χασουμε το εξαμηνο μας! Ταυτοχρονως συγχωνευουν σχολες χωρις κανενα κοινο και κλεινουν εντελως τμηματα στο ονομα της πανεπιστημιοποιησης!! Και ολα αυτα με μονο στοχο την ισχυροποιηση των κολλεγιων και των ιδιωτικων σχολων!! ΑΙΣΧΟΣ!!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.