Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Υπουργείο: Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται

Η πρόταση για την επιλογή και αξιολόγηση των Στελεχών Εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 01/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται”.

Αυτό ξεκαθαρίζει το υπουργείο Παιδείας στην  πρόταση του   για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού έργου.

Συγκεκριμένα στο σημείο της “Επιλογής και αξιολόγηση των Στελεχών Εκπαίδευσης” το υπουργείο Παιδείας κλείνει την πρότασή του με το εξής: “Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται”.

Ειδικότερα η πρόταση του υπουργείο για την “ΕΠΙΛΟΓΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ”, έχει ως εξής:

Συστατικά στοιχεία της πρότασης για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης είναι:

α) η σύνδεση των κριτηρίων της επιλογής στελεχών με το έργο για το οποίο προορίζονται,

β) ο διαμορφωτικός ρόλος της αξιολόγησης αυτών κατά τη διάρκεια της θητείας τους και κατά το στάδιο της επιλογής τους και

γ) η διασφάλιση της διαρκούς ανατροφοδότησης των στελεχών στην εκπαιδευτική πράξη με την καθιέρωση ανώτατου ορίου δύο συνεχών θητειών στην ίδια θέση στελέχους.

Το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται έναν αξιόπιστο μηχανισμό επιλογής που ταυτόχρονα θα προβλέπει διεργασίες διαμόρφωσης και αξιολόγησης στελεχών, που  να είναι σε θέση:

Α) Να κατανοούν την πολυπλοκότητα της μάθησης και τη συστημικότητα της εκπαίδευσης, την αλληλεπίδραση ανάμεσα  στο διδακτικό, στο παιδαγωγικό και στο κοινωνικό πλαίσιο, την κουλτούρα των σχολικών μονάδων

Β) Να πλαισιώνουν τις παρατηρήσεις και να σχεδιάζουν ρυθμιστικές παρεμβάσεις για τον εκπαιδευτικό, τα παιδιά και τους γονείς μέσα στο σύστημα των αλληλεπιδράσεών τους και των γνωστικών σχέσεων που οικοδομούν και

Β) Να προνοούν για την αποτελεσματική προσαρμογή και αξιοποίηση μοντέλων διεπιστημονικής, τεχνολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και να μπορούν κατά συνέπεια να σχεδιάζουν διαδικασίες αναστοχασμού και αναζήτησης βελτιωτικών ρυθμίσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Ο τρόπος επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών πρέπει να ανταποκρίνεται στον πολύπλοκο ρόλο που καλούνται να επιτελέσουν και ως εκ τούτου οποιοδήποτε σύστημα πρέπει να λάβει υπόψη το βαθμό ποικιλίας και πολυπλοκότητας του εκπαιδευτικού έργου.

Συνεπώς :

1.    Οι πηγές μοριοδότησης κατά τη διαδικασία επιλογής πρέπει να είναι ικανές να καταγράφουν αφενός την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία χωρίς μονοδιάστατη βαρύτητα μίας περιοχής και ενός τύπου προσόντων και αφετέρου την ικανότητα των υποψήφιων στελεχών ως προς το να συνδέουν σπουδές και εμπειρία για την κατανόηση της πολυπλοκότητας των εκπαιδευτικών φαινομένων και την  αναγνώριση των σημείων δυσλειτουργίας του παιδαγωγικού έργου και

2.    Η αξιολόγηση των στελεχών, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, πρέπει να είναι αμφίδρομη λαμβάνοντας υπόψη την κρίση των υφισταμένων και των προϊσταμένων και να αποτιμά το έργο των στελεχών σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης βελτιωτικών παρεμβάσεων με στόχο την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών και της ανθεκτικότητας της σχολικής μονάδας, με σεβασμό και συμμετοχή όλων των παραγόντων.

3.    Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται.

Σχόλια (13)

 
Κ.Θ
01 Δεκ 2017 12:38

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται!!!
Και μετά αναρωτιέσται γιατί τα φροντιστήρια ζουν και βασιλεύουν...

 
ασεπιτης
01 Δεκ 2017 13:11

@Κ.Θ
πάψε κι εσύ βρε...ΑΞΙΟΛΟΓΗΜΕΝΕ που σε έπιασε το παράπονο

 
Mitsos
01 Δεκ 2017 13:36

Yπουργός λέει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αξιολογούνται. Το έσχατο στάδιο παρακμής της παιδείας μας ...

 
ΓΣ
01 Δεκ 2017 13:39

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ κ. Υπουργέ; Τι μεσαιωνικό σύστημα είναι αυτό; ΟΛΟΙ πρέπει να αξιολογούμαστε. Γιατί οι εκπαιδευτικοί "της τάξης" να αποτελούν εξαίρεση; Αν δεν αξιολογούνται πως θα επιβραβευτούν οι καλοί και θα τιμωρηθούν όσοι δεν κάνουν τη δουλειά τους; Καταδικάζετε τη χώρα στη λάσπη.

 
kmap
01 Δεκ 2017 14:30

Εσείς που τα λέτε όλα αυτά μαζί με του Υπουργό πότε θα αξιολογηθείτε;

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
01 Δεκ 2017 14:33

ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ.
Ο ΛΑΙΚΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ.
Η ΧΩΡΑ, ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΚΟΥΣ. ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΚΑΤ ΕΠΙΤΑΓΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ. ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΛΕΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΚΟΥΣ. ΑΦΟΥ ΔΕ ΣΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΣΑΣ ΖΗΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ. ΚΑΙ Ο ΝΟΩΝ...
ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΚΙ ΕΔΩ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΕΡΤΕΧΝΗ ΚΟΛΟΤΟΥΜΠΑ; ΑΣ ΔΟΥΜΕ...

 
vln
01 Δεκ 2017 15:39

έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε!!!

 
palios
01 Δεκ 2017 16:24

ΌΛΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΎΝΤΑΙ!!! ΑΛΛΆ ΤΙ ΝΑ ΠΕΙΣ ΌΤΑΝ ΓΙΑ ΕΠΙΛΟΓΉ ΔΙΕΥΘΥΝΤΏΝ ΔΈΧΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΆ ΆΣΧΕΤΑ ΌΠΩΣ ΓΥΜΝΑΣΤΈΣ ΚΆΝΟΥΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΌ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΎΣ Κ.Λ.Π.

 
ΠΑΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
01 Δεκ 2017 20:31

ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΠΟΙΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ.
ΜΕΤΑ ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ .
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ;
MΗΠΩΣ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΕΚΕΙ ΟΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕΣΩ ΜΙΑΣ "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ" ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΝ;
ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟ ΑΦΟΥ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ "ΒΑΣΗ" ; Ή ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΟΧΛΗΘΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΟΣΟ ΣΕ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ;
ΚΡΙΜΑ

 
Απελπισμένος
01 Δεκ 2017 20:58

Και θα αξιολογηθούν και άλλα θα γίνουν.Να δούμε πάλι πως θα την κάνετε την κολοτούμπα!

 
Η.Σ
01 Δεκ 2017 22:27

Στην πράξη τώρα, σε μία βαθιά κομματικοποιημένη δημόσια διοίκηση ενός κράτους που έχει μακρά παράδοση αναξιοκρατίας και διαφθοράς, η αξιολόγηση ακούγεται μάλλον ως ανέκδοτο.

Επίσης, αν λάβουμε υπόψη πως λειτουργεί η υπηρεσία μέχρι και σήμερα, όπου εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται πολύ διαφορετικά (κατά περίπτωση) από τη διοίκηση και οι νόμοι δεν εφαρμόζονται το ίδιο σε όλους (ακόμα και εκεί που είναι σαφέστατοι), τότε καταλαβαίνουμε τι πρόκειται να γίνει σε μία αξιολόγηση η οποία είναι μία ιδιαίτερα ασαφής και πρωτόγνωρη διαδικασία για την ελληνική κοινωνία.

 
Δημήτρης
02 Δεκ 2017 12:19

@ΠΑΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
Τώρα είπες τη σωστή κουβέντα "Ή ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΟΧΛΗΘΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΟΣΟ ΣΕ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ;"!
Αν αθροιστούν οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης και σε αυτούς προστεθούν όσοι ενδεχομένως επηρεάζονται από τους εκπαιδευτικούς (βλ. γονείς, σύζυγοι, παιδιά, συγγενείς), τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η συμπαθής μας τάξη ανεβάζει κυβερνήσεις. Ή -τουλάχιστον- μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το εκλογικό αποτέλεσμα. Προς επίρρωση αυτού, να λάβουμε υπόψη πως το ΥΠΠΕΘ, ως ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες του δημοσίου, θέλει οι εργαζόμενοί του να είναι "ευχαριστημένοι". Οπότε, ως λογικό επακόλουθο έρχεται η ρήση "Οι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αξιολογούνται" (βλ. σου "χαϊδεύω τα αυτιά" για να είσαι ευχαριστημένος).
Όσο για τους συνδικαλιστές, πίσω από κάθε σύνθημα, απεργία κ.λπ. θα πρέπει να βλέπουμε τα στενά κομματικά τους οφέλη. Πώς -μέσω της Παιδείας- θα διευρίνουν την εκλογική βάση των κομμάτων που εκπροσωπούν.

 
Γιάννης
02 Δεκ 2017 15:01

Είναι τελειωμένοι. Αφήστε τους να μαζεύουν ψηφαλάκια...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ