ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργείο:Την επόμενη εβδομάδα το πόρισμα για το Παν. Δυτικής Αττικής

“Οι οιεσδήποτε διαρροές που εμφανίζονται στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης βρίθουν ανακριβειών”
Δημοσίευση: 01/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Επιτροπή για τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έκανε την τελευταία της συνεδρίαση την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017. Με βάση τη συζήτηση της κοινής συνεδρίασης των Συγκλήτων των δύο ιδρυμάτων, υπήρξε περαιτέρω ανταλλαγή απόψεων σε πολύ καλό κλίμα για τη δομή των νέων τμημάτων, τα ζητήματα ένταξης του προσωπικού στα νέα τμήματα και τις διαδικασίες εκλογής μονοπρόσωπων οργάνων.

Αυτό αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του υπ. Παιδείας , στην οποία τονίζονται τα εξής

Α. Η Επιτροπή κλήθηκε από τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου, που παρίστατο στη συνεδρίαση, να καταθέσει πόρισμα για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής εντός της επόμενης εβδομάδας και ο υπουργός δεσμεύτηκε με βάση το πόρισμα να προχωρήσει άμεσα στη νομοθετική πρωτοβουλία της ίδρυσης του νέου Πανεπιστημίου.

Β. Οι οιεσδήποτε διαρροές που εμφανίζονται στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης βρίθουν ανακριβειών. Για αυτό το λόγο συνιστούμε στην ακαδημαϊκή κοινότητα να περιμένει το πόρισμα της Επιτροπής και το σχέδιο νόμου που θα τεθεί σε διαβούλευση εντός του Δεκεμβρίου.

Σχόλια (7)

 
Πτυχιούχοι ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΑΘΗΝΑΣ
04 Δεκ 2017 11:35

Γιάννης Μ.
Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σαν "Πτυχιούχοι" στην παρούσα φάση, είναι σχόλια, δημιουργώντας "πίεση", στην επικείμενη δημόσια διαβούλευση του Προεδρικού Διατάγματος που θα αναρτηθεί τις επόμενες μέρες...

 
Γιάννης Μ.
04 Δεκ 2017 00:53

@Πτυχιούχοι ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΑΘΗΝΑΣ
Το σωστό για τις μετονομασίες που αναφέρετε είναι Π.Δ. 377/1989 (ΦΕΚ 166/Α/16-06-1989).
Το θέμα είναι πως οργανωνόμαστε και τι ενέργειες μπορούν να γίνουν, αν δεν δώσει τις ισοτιμίες ο υπουργός, ούτε καν με προϋποθέσεις και όρους.

 
Παναγιώτης Δρόσος
03 Δεκ 2017 01:22

Προς ενημέρωση όλων συμπληρώνουμε τα παρακάτω:

▪ Τα Επαγγελματικά Δικαιώματά μας ορίζονται από το Προεδρικό Διάταγμα 163/14-6-1996 (ΦΕΚ118/1996) και η Άδεια Εξάσκησης Επαγγέλματος, η οποία θέτει επακριβώς τις προϋποθέσεις για την Άσκηση του Επαγγέλματος στη χώρα μας, βάση του Προεδρικού Διατάγματος ΠΔ 20/2017 (ΦΕΚ Α’ 34/2017).

▪ Οι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις μας, καθώς και με παραδεκτές πρακτικές, εργαζόμαστε σε ρόλο υπεύθυνο, παράλληλο και ισότιμο με το ρόλο των άλλων επιστημόνων των ιατρικών εργαστηρίων, προσφέροντας στον εξεταζόμενο και τον ασθενή τις απαραίτητες υπηρεσίες μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό (αναγνωρισμένοι ως Biomedical Laboratory Scientists).

▪ Εφαρμόζουμε όλες τις σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους που έχουν σχέση με την εκτέλεση των εργαστηριακών εξετάσεων, εκτελούμε και αξιολογούμε το ποιοτικό αποτέλεσμά τους και αναλαμβάνουμε ενυπόγραφα την ευθύνη εκτέλεσης του τεχνολογικού μέρους των ανωτέρω εξετάσεων στα κάτωθι τμήματα: Μικροβιολογικό, Αιματολογικό, Ιολογίας, Βιοχημικό, Αιμοδοσίας, Ανοσολογικό, Ιστοσυμβατότητας, Πυρηνικής Ιατρικής, Ενδοκρινολογικό, Τοξικολογικό, Παθολογικής Ανατομικής, Ογκολογικό, Κυτταρολογικό, Γενετικής, Μοριακής Βιολογίας, Πειραματόζωων, στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (κύρια στα ιατρικά εργαστήρια των Δημοσίων Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας), και στον ιδιωτικό τομέα Υγείας (ιδιωτικά βιοπαθολογικά εργαστήρια, Διαγνωστικά κέντρα και νοσοκομεία - κλινικές).
Επίσης εργαζόμαστε στην Βιο-ιατρική έρευνα και την εκπαίδευση.

▪ Αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι το ότι οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες στα εν λόγω Ιατρικά και ερευνητικά εργαστήρια για να προσφέρουν ασφαλείς και ποιοτικά αποδεκτές υπηρεσίες υγείας στον Έλληνα πολίτη θα πρέπει να διαθέτουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την αντίστοιχη θέση, σε τουλάχιστον Επίπεδο 6 (Bachelor Degree), όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και Διεθνώς.

▪ Είναι γνωστό ότι το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και ως εκ τούτου μόνο οι πτυχιούχοι των εν λόγω τμημάτων διαθέτουν διαχρονικά τα κατάλληλα προσόντα και την απαραίτητη επαγγελματική επάρκεια για να επανδρώσουν χωρίς δευτερεύοντες όρους τα ανωτέρω τμήματα, με ασφαλή και επιστημονικά έγκυρη εκτέλεση των εργαστηριακών εξετάσεων και ορθολογική χρήση των νέων τεχνολογιών, για την παροχή υπηρεσιών υγείας.

▪ Ο επαγγελματικός και ακαδημαϊκός τίτλος μας στα περισσότερα μέρη του κόσμου είναι Βιοϊατρικός Εργαστηριακός Επιστήμονας (Biomedical Laboratory Scientist) η Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων (Medical Laboratory Technologist), σε Επίπεδο 6 (Bachelor Degree), όπως φαίνεται και στην βάση Δεδομένων των νομικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

▪ Επίσης η Βεβαίωση που παρέχει το Υπουργείο Παιδείας επί χρόνια για το Επάγγελμα του Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων είναι η νομοθετικά ρυθμιζόμενη εκπαίδευση του άρθρου 3, παρ. 1 ε’ της Οδηγίας 200/36/ΕΚ της ΕΕ.

Δρόσος Παναγιώτης
Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων

 
Μια μητέρα
02 Δεκ 2017 17:19

Είμαστε έτοιμοι και οι γονείς των φοιτητών της ΣΕΥΠ ΤΕΙ Αθήνας να υποστηρίξουν με όποιο πρόσφορο τρόπο την αυτονομία των ήδη υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου Τμημάτων της Σχολής. Ο γιος μου φοιτά στο εξαιρετικό Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων με ιατρικά μαθήματα μεγάλης δυσκολίας, εξαιρετικό πρόγραμμα σπουδών και με εξαιρετικές ακαδημαϊκές και επαγγελματικές προοπτικές σαν αυριανός απόφοιτος. Κάπου διάβασα ότι θα συγχωνευτεί με το Ακτινολογιας. Αν είναι δυνατόν. Δεν πρέπει να το επιτρέψετε

 
Πτυχιούχοι ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΑΘΗΝΑΣ
02 Δεκ 2017 14:25

αξιότιμε, κύριε Υπουργέ,

Βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερη στιγμή πριν την μετεξέλιξη - δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η προσπάθεια μεγάλη, οι πιέσεις από σταθμισμένους και αστάθμιστους παράγοντες ακόμα μεγαλύτερες. Η θέλησή σας φαίνεται τεράστια!!!
Η Ακαδημαϊκότητα των Ιδρυμάτων και η εξέλιξη όλων μας είναι απόρροια γενικής προσπάθειας και δουλειάς πολλών ετών!!
Υπάρχουν Πτυχιούχοι καταξιωμένοι από τα δύο Ιδρύματα ( Αθήνας & Πειραιά) με πολυετή εμπειρία και με δεύτερο πτυχίο Msc!!

Η "ορθή" και "δίκαιη" περιγραφή στο επικείμενο Προεδρικό Διάταγμα στο θέμα της "Ισοτίμησης" των παλαιών Πτυχιούχων είναι ηθική και καθόλα νόμιμη!!

Αντίστοιχη εφαρμογή υπήρξε στο Προεδρικό Διάταγμα υπ' αριθμ. ΦΕΚ 376 1989, στο οποίο περιγράφονται μετονομασίες Ιδρυμάτων (ΑΒΣΠ, Γεωπονική σχολή) από Ανώτατα σε Πανεπιστημιακά.

Μία "Έντιμη" διαδικασία ισοτίμησης Πτυχιούχων θα μπορούσε αξιοποιώντας την σχετική επαγγελματική εμπειρία ή με δεύτερο τίτλο σπουδών ΜSc ή με μαθήματα σε όσους δεν έχουν τίποτα από τα δύο προηγούμενα.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, όλα τα πτυχία παρελθόντων ετών να είναι ως προς όλες τις συνέπειες ισότιμα με τα Πτυχία που θα χορηγούνται από το ακαδ. έτος 2018 - 2019 από τα νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Με εκτίμηση,

Οι Πτυχιούχοι

 
@@@ Πέτρος Καρκαλούσος
02 Δεκ 2017 09:54

Κύριε Πέτρος Καρκαλούσο, έχεις απόλυτο δίκαιο, αλλά η δυστυχώς δεν τους νοιάζουν αυτά που αναφέρεις, ούτε η χρησιμότητα των τμημάτων της ΣΕΥΠ του ΤΕΙ Α στην πραγματική οικονομία της χώρας, ούτε η Ακαδημαϊκότητά τους, ούτε το γεγονός ότι είναι η κορωνίδα του ΤΕΙ Α με βάσεις εισαγωγής έως και 17500 μονάδες, που άλλα πανεπιστήμια ούτε στην φαντασία τους δεν θα τις δούνε...
Το μόνο που τους νοιάζει είναι να παρουσιάσουν ένα πανεπιστήμιο με λίγα τμήματα/αχταρμά που δεν θα θέλει και πολλούς πόρους (ίσως και λιγότερους από το σύνολο των συννενόντων), με ειδικότητες/κατευθύνσεις που μελλοντικά (αφού δεν θα γίνονται διορισμοί) να καταντήσουν 2ετής κατευθύνσεις ιστορικά τμήματα όπως η Οδοντική Τ., η Οπτομετρία, η Αισθητική κλπ...
Ευτυχώς, ομως, σώνονται τμήματα όπως η Κλωστουφαντουργία... με βάσεις εισαγωγής κάπου στις 2500 μονάδες με πληρότητα εισαγωγής κάπου στο 20% ενώ καταργούνται τμήματα με ευοίωνο για την Ελλάδα επιστημονικό αντικείμενο όπως η Ενεργειακή Τεχν...
Βγάζω το καπέλο στην Διοίκηση του ΤΕΙ Πειραιά, που υποστήριξε και κατάφερε να διατηρήσει ΟΛΑ τα τμήματά του, και να προσαρμόσει το ΠΔΑ στις 2 Σχολές του, Μαγκιά του!

 
Πέτρος Καρκαλούσος
02 Δεκ 2017 04:20

Δυστυχώς μια θετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κινδυνεύει να συνδέσει το όνομα της με την διάλυση επιστημονικών/τεχνολογικών κλάδων που καθιερώθηκαν στην αγορά εργασίας και της οικονομίας στη χώρα μας αλλά και στην συνείδηση της ελληνικής κοινής γνώμης. Τα επαγγέλματα του ακτινολόγου, του οπτικού, του μαιευτή, του τεχνολόγου ιατρικών εργαστηρίων, του αισθητικού κ.α. είναι απολύτως αναγνωρίσιμα και διακριτά.

Τι σχέση έχει ο ακτινολόγος που χειρίζεται δεκάδες πλέον πολύπλοκα μηχανήματα, αξίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ που απαιτούν διαρκεί εκπαίδευση, κύρος και υπευθυνότητα με τον οδοντοτεχνίτη ο οποίος με την σειρά του απαιτεί τόσες δεξιότητες για να παράγει οδοντικά προϊόντα κατάλληλα για την δημόσια υγεία; Tι σχέση έχει ο οπτομέτρης ένας επιστημονικός κλάδος που στις χώρες του εξωτερικού προέρχεται από πολύχρονη εκπαίδευση με τον αισθητικό που αν αναβαθμίσει τις σπουδές του θα μπορέσει να προσφέρει τόσα πολλά στην εξωστρέφεια της χώρας μας και στον ιατρικό τουρισμό;

Tι σχέση έχουν οι σημερινοί τεχνολόγοι ιατρικών εργαστηρίων με όλους αυτούς τους κλάδους; Οι τεχνολόγοι ιατρικών εργαστηρίων δουλεύουν κατά χιλιάδες σε εργαστήρια τριτοβάθμιων και πρωτοβάθμιων μονάδων υγείας, χειρίζονται εξοπλισμό χιλιάδων ευρώ, εκπαιδεύονται διαρκώς σε τεχνολογίες που αναπτύσσονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και τα τέσσερα χρόνια που σπούδαζαν μέχρι τώρα στη πράξη δεν τους έφταναν.

Όλους αυτούς τους κλάδους, υπάρχουν μέλη της επιτροπής για την ίδρυση του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που θέλουν να τους ενώσουν. Θέλουν να τους μετατρέψουν από τετραετείς σπουδές που είναι σήμερα σε λίγα σκόρπια μαθήματα ενός γενικού πτυχίου χωρίς αντίκρισμα. Τα μέλη αυτά προσπαθούν να πείσουν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι όλοι αυτοί οι κλάδοι είναι περίπου το ίδιο, ότι θα εξοικονομηθούν πόροι αν ενωθούν σε έναν, ότι δεν έχουν πολλούς καθηγητές για να είναι αυτόνομα κλπ.

Επιχειρήματα που απαντώνται πολύ εύκολα από τη κοινή λογική. Ποια οικονομία θα γίνει στο Υπουργείο Παιδείας αν συμπαγή τετραετή προγράμματα σπουδών αντικατασταθούν από πολυάριθμα διετή προγράμματα; Ποιο θα είναι το όφελος στην εθνική οικονομία όταν οι ιδιωτικοί φορείς υγείας θα αναζητούν στο βαλκάνια και στην Ευρώπη επαγγελματίες υγείας με bachelor, κάτι που ήδη γίνεται για ακτινολόγους και οπτομέτρες;

Η Σχολή των Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του ΤΕΙ Αθήνας είναι ένα διαμάντι στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Aν είχε και τμήμα λογοθεραπείας θα μπορούσε να ήταν ένα εξειδικευμένο τριτοβάθμιο ίδρυμα και από μόνη της. Στο ΤΕΙ Αθήνας είναι η ναυαρχίδα του ιδρύματος στην ποιότητα εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και φοιτητών με βάσεις εισαγωγής που είναι μόλις πίσω από το ΕΚΠΑ, Μετσόβιο πολυτεχνείο και Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Ο πλούτος των μεταπτυχιακών της, προγραμμάτων δια βίου μάθησης, συνεδρίων και σεμιναρίων που διοργανώνει απαντά σε όλους για την ακαδημαικότητα της.

Το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να αφήσει όλα τα τμήματα της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας να αναπτυχθούν και να αποτελέσoυν την ευχάριστη έκπληξη στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ήταν τα τμήματα που βοήθησαν τα μέγιστα με την ακαδημαϊκότητα τους στην αλλαγή της στάσης του Υπουργείου Παιδείας ως προς την πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ. Δεν πρέπει τώρα να μείνει η πικρία της προσπάθειας παραγκωνισμού τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.