Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Επεισόδια με βόμβες μολότοφ και πέτρες στη μαθητική συγκέντρωση στο υπ. Παιδείας

Το υπουργείο για τα επεισόδια και τα αιτήματα των μαθητών
Δημοσίευση: 04/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επεισόδια σημειώθηκαν σήμερα στη  συγκέντρωση μαθητών στο υπουργείο Παιδείας, όταν ομάδα 20 περίπου ατόμων επιτέθηκε με βόμβες μολότοφ και πέτρες εναντίον των 40 μαθητών του Σχολείου Κωφών και Βαρήκοων και των συνοδών τους που εκείνη την ώρα αποχωρούσαν από την εκδήλωση του Υπουργείου για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία.

Τα επεισόδια σημειώθηκαν  τη στιγμή που  ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου ικανοποίησε το αίτημα των μαθητών να συναντηθεί με αντιπροσωπεία τους.
Λόγω των επεισοδίων η συνάντηση δεν πραγματοποιήθηκε και οι μαθητές αποχώρησαν

Το υπουργείο Παιδείας

Σχετικά με τα επεισόδια και τα αιτήματα των μαθητών το υπουργείο Παιδείας  ανακοίνωσε τα εξής:

Σήμερα στο Υπουργείο υπήρξε συγκέντρωση διαμαρτυρίας από περίπου 200 μαθητές από όλη την Αττική οι οποίοι ζήτησαν να έχουν συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου.  Όπως ήταν φυσικό το αίτημα έγινε δεκτό και συμφωνήθηκε επταμελής αντιπροσωπεία μαθητών να συναντηθεί με εκπροσώπους του Υπουργείου.

Όμως, μια ομάδα περίπου 20 ατόμων αποσπάστηκε από το κύριο σώμα των συγκεντρωμένων και από την δεύτερη είσοδο του Υπουργείου (είσοδος ΑΣΠΑΙΤΕ) επιτέθηκαν με βόμβες μολότοφ και πέτρες εναντίον των 40 μαθητών του Σχολείου Κωφών και Βαρήκοων και των συνοδών τους που εκείνη την ώρα αποχωρούσαν από την εκδήλωση του Υπουργείου για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές των παιδιών και των εκπαιδευτικών. Σημειώνεται ότι στη συγκεκριμένη είσοδο υπήρχαν μόνο 5 αστυνομικοί επιφορτισμένοι με την ομαλή αποχώρηση των μαθητών από την εκδήλωση. Αμέσως μετά την επίθεση αυτή, ο κύριος όγκος των συγκεντρωμένων μαθητών, στην κεντρική είσοδο του Υπουργείου, αποχώρησε χωρίς να πραγματοποιηθεί η συνάντηση με τους εκπροσώπους του Υπουργείου.

Σε ό,τι αφορά τα αιτήματα των μαθητών, το ΥΠΠΕΘ επιθυμεί να υπενθυμίσει ορισμένες σημαντικές παρεμβάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι οποίες έγιναν την τελευταία τριετία.

Είναι γεγονός ότι με τις μεταρρυθμίσεις των προηγούμενων χρόνων και ιδιαίτερα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, το δημόσιο σχολείο επλήγη βάναυσα τόσο στην οικονομική του βάση, όσο και στην εκπαιδευτική - παιδαγωγική του διάσταση.

Βιώνουμε τις στρεβλώσεις ενός εκπαιδευτικού συστήματος δεμένου στο άρμα των νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων. Κατευθύνσεις που έβαλαν τη σφραγίδα τους στον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, την υποβάθμιση της γενικής ανθρωπιστικής παιδείας και την ανάδειξη ως κυρίαρχου στόχου του, την εκμάθηση περιορισμένων εργαλειακών γνώσεων και δεξιοτήτων.

Μετά το 2015 από το ΥΠΠΕΘ πάρθηκαν μέτρα με στόχο τη σταδιακή άμβλυνση αυτών των στρεβλώσεων. Μεταξύ άλλων:

  •     Από το 2016 σταμάτησε η μείωση των κρατικών δαπανών για την εκπαίδευση, οι οποίες είχαν μειωθεί δραματικά (κατά 35%) από το 2009-2015. Ήδη τόσο στον προϋπολογισμό του 2017 όσο και του 2018 προβλέφθηκε αύξηση των σχετικών κονδυλίων.
  •     Μειώθηκαν τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίου από 14 σε 4,  καθιερώθηκαν τα δύο τετράμηνα και η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους. Καθιερώθηκε η θεματική εβδομάδα έτσι ώστε όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες να επεξεργάζονται στο σχολείο μια σειρά από χρήσιμα για την προσωπικότητά τους κοινωνικά θέματα.
  •      Καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο και αποδεσμεύτηκε ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εισήχθησαν οι δημιουργικές εργασίες των μαθητών/-τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  •     Βελτιώθηκε το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη δυνατότητα της αύξησης των πεδίων που επιλέγουν οι μαθητές.
  •     Ξεκίνησε και προχωρεί σταδιακά ο εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης των μαθημάτων  σε ολόκληρη τη Β/θμια εκπαίδευση καθώς και οι αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και στα βιβλία.
  •     Μειώνονται από τη φετινή χρονιά τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα των απολυτηρίων εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου (από 14 σε 4 στο ΓΕ.Λ. και αντίστοιχα στο ΕΠΑ.Λ., ανάλογα με την ειδικότητα), δίνοντας βάρος στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και με σεβασμό  στον κόπο των μαθητών/-τριών για τις εξετάσεις πρόσβασης που ακολουθούν.
  •     Αναβαθμίζονται τα Επαγγελματικά Λύκεια, με τη δημιουργία νέου τύπου σχολείου και την αποφυγή της πρόωρης κατάρτισης. Θεσμοθετήθηκε το μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, και διευρύνθηκε η πρόσβαση σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
  •     Δόθηκε άμεση προτεραιότητα τον τομέα της ειδικής αγωγής και εκσυγχρονίστηκε η νομοθεσία με ενταξιακό προσανατολισμό, με σκοπό την άρση των εμποδίων για την ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών/-τριών με αναπηρία και την ενίσχυση των στάσεων και συμπεριφορών σεβασμού της διαφορετικότητας. Μετά από πολλά χρόνια ιδρύθηκαν εκατοντάδες σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και Τμήματα Ένταξης στα σχολεία.
  •     Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου η οποία ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών.
  •     Καταργήθηκε η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που χορηγούνται στους μαθητές. Έτσι αποκαθίσταται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του χαρακτηρισμού της διαγωγής, ο οποίος αποβάλλει την τιμωρητική του διάσταση και αποτελεί πλέον ένα εργαλείο αποκλειστικά σχολικής χρήσης, για τον εντοπισμό προβλημάτων συμπεριφοράς και την καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπισή τους από τους διδάσκοντες.

Είναι σαφές από τα παραπάνω πως οι αλλαγές που προώθησε και προωθεί το ΥΠΠΕΘ έχουν τελικό στόχο την αναβάθμιση των σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με τις αλλαγές στο Λύκειο, οι οποίες είναι ακόμα σε επίπεδο διαλόγου, επιδιώκεται να «ξανακερδίσουμε το Λύκειο» και να μειωθεί ο εξαντλητικός και εξεταστικός φόρτος των μαθητών/-τριών σε όφελος της μαθησιακής διαδικασίας.

Σε κάθε περίπτωση το ΥΠΠΕΘ ακούει με ενδιαφέρον και σεβασμό τις προτάσεις και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών), βρίσκεται σε διαρκή διάλογο με τους φορείς της, και σχεδιάζει και αναπτύσσει εκπαιδευτικές πολιτικές, προκειμένου, μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, να θέσουμε ως πολιτεία και κοινωνία τις βάσεις, για το σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες της νεολαίας μας.

Συντονιστικό μαθητών: Η συνάντηση με τον υπουργό δεν έγινε   γιατί ποτέ δεν άνοιξε η πόρτα του υπουργείου

Για ακόμα μια φορά ο υπουργός κρύφτηκε από τους μαθητές! Η συνάντηση ποτέ δεν έγινε γιατί ποτέ δεν άνοιξε η πόρτα του υπουργείου για να μπει μέσα η αντιπροσωπεία μας.

Όταν φτάσαμε στο υπουργείο αντικρίσαμε για ακόμα  μια φορά κλειστές πόρτες, λαμαρίνες και αστυνομία και την επιλογή του υπουργείου να μη δεχτεί τους μαθητές. Με τα πανό των σχολείων μας φωνάζαμε τα συνθήματά μας και ζητήσαμε συνάντηση με τους αρμόδιους για να καταθέσουμε τα δίκαια αιτήματά μας.

Τα παραπάνω τονίζει το Συντονιστικό μαθητών σχετικά με τη σημερινή κινητοποίηση έξω από το υπουργείο Παιδείας.
Παράλληλα το Συντονιστικό των μαθητών ανακοίνωσε ότι “Η κινητοποίησή μας ολοκληρώθηκε ξεκαθαρίζοντας πως δε θα κάνουμε τη χάρη στην κυβέρνηση να μείνουμε με τα χέρια σταυρωμένα, πως συνεχίζουμε τον αγώνα μας ανανεώνοντας το ραντεβού μας για τη νέα μαθητική πορεία που ετοιμάζουμε τη μέρα της απεργίας 14 Δεκέμβρη 10.00π.μ. στη Πλ. Εθνικής Αντίστασης (Δημαρχείο Αθήνας) μαζί με όλο το λαό”.

 

Φωτό: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.