Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Παρέμβαση του esos: Τι σημαίνει το υποχρεωτικό 30ωρο των εκπαιδευτικών στο σχολείο;

Οι μηχανικοί και αρχιτέκτονες του ΟΣΚ κατασκεύαζαν τα σχολικά κτήρια με τρόπο ώστε να μην μπορεί κανείς να παραμείνει σ’ αυτά για πολλές ώρες και αυτό προφανώς οφειλόταν σε οδηγίες ανωτέρων.
Δημοσίευση: 06/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου γνωρίζει πολύ καλά ότι σύμφωνα με την UNESCO  κάθε ώρα διδασκαλίας αντιστοιχεί σε τέσσερις (4) ώρες γραφείου.

Παρ’ όλα αυτά χωρίς να λάβει υπόψη του άλλους παράγοντες, προχώρησε στην αποδοχή της υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών στα σχολεία για 30 ώρες τη βδομάδα,   πρώτο βήμα για την περεταίρω αύξηση των ωρών διδασκαλίας.

Στην Ελλάδα, ποτέ δεν εφαρμόστηκε ένας τέτοιος νόμος, ακόμη και αν ήταν ψηφισμένος, διότι η ένοχη συνείδηση των κυβερνήσεων, λόγω της  υποχρηματοδότησης της παιδείας, δεν τους επέτρεπε να ασκήσουν αυταρχικό  έλεγχο πάνω στους εκπαιδευτικούς.

Ας δούμε λοιπόν τι συμβαίνει στην Ελλάδα  και γιατί δεν πρέπει να εφαρμοστεί το 30ωρο.

1. Ο  ν. 1566/85 για το συγκριμένο ζήτημα αναφέρει ότι ο κάθε εκπαιδευτικός «... παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα ...»

2. ΌΛΑ τα σχολικά κτήρια είναι εχθρικά προς τους εκπαιδευτικούς (όχι ότι είναι φιλικά προς τους μαθητές, ασφαλώς).

3. Δεν υπάρχει αρκετός χώρος για τον εκπαιδευτικό να έχει ένα γραφείο, ένα κάθισμα,  πρόσβαση σε υπολογιστή συνδεδεμένο με το ιντερνετ, με έναν εκτυπωτή, με φωτοτυπικό.  

4. Δεν υπάρχει επαρκής χώρος για να απομονωθεί και να εργαστεί, διότι η εργασία του απαιτεί ησυχία, συγκέντρωση, αλλά επίσης βιβλιοθήκη,  δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, συνεργασία με συναδέλφους κτλ.

5. Επίσης, για να παραμείνει όλες αυτές τις ώρες στο σχολείο, θα πρέπει να υπάρχει ένας χώρος εστίασης και ένας χώρος για εργασία σε μικρές ομάδες εκπαιδευτικών.

6. Οι μηχανικοί και αρχιτέκτονες του ΟΣΚ κατασκεύαζαν τα σχολικά κτήρια με τρόπο ώστε να μην μπορεί κανείς να παραμείνει σ’ αυτά για πολλές ώρες και αυτό προφανώς οφειλόταν σε οδηγίες ανωτέρων.

Τι επιδιώκει το υπ. Παιδείας

Τι επιδιώκει όμως το υπουργείο υποχρεώνοντας τους εκπαιδευτικούς να παραμένουν 30 ώρες στο σχολείο;

Α. Μήπως να καλύπτουν τις ώρες των απουσιαζόντων;

Β. Μήπως, να κάνουν εργασίες που καμιά σχέση δεν έχουν με τη διδασκαλία;

Γ. Μήπως για να ικανοποιήσει μια μικρή μερίδα γονέων που θεωρούν (εντελώς άδικα) ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βρίσκονται διαρκώς στο σχολείο, όποτε αυτοί επιθυμούν να το επισκεφτούν;

Δ. Μήπως θέλει να δώσει την ευκαιρία σε αυταρχικούς διευθυντές να υποχρεώνουν τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώνουν τα κενά, πράγμα ασύμβατο με την εργασία τους; Διότι η εργασία των εκπαιδευτικών είναι η διδασκαλία και όχι η παιδοφύλαξη.

Σε κάποιες χώρες οι διευθύνσεις ή τα γραφεία εκπαίδευσης απασχολούν έναν μικρό αριθμό εκπαιδευτικών για να καλύπτουν τα κενά όσων εκπαιδευτικών απουσιάζουν.

Σε μια βορειοευρωπαϊκή χώρα, το σχολείο προσλαμβάνει ενηλίκους χωρίς πανεπιστημιακό πτυχίο, προκειμένου να επιτηρούν τους μαθητές στη διάρκεια μιας κενής ώρας, λόγω απουσίας του διδάσκοντος.

Εδώ οι κυβερνήσεις ποτέ δεν έλαβαν μέτρα για την μείωση της έντασης που δημιουργείται στο σχολείο από μια ή περισσότερες απουσίες εκπαιδευτικών.

Οι ασθένειες  εκπαιδευτικών ποτέ δε θα σταματήσουν και αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση χιλιάδες ώρες θα χάνονται καθημερινά στα σχολεία της χώρας.

Η κυβέρνηση ας αναλάβει αυτή το κόστος της απαράδεκτης κατάστασης όχι όμως φορτώνοντας ακόμη περισσότερα βάρη στις πλάτες των εκπαιδευτικών, έχοντας ταυτόχρονα αδειάσει τις τσέπες τους

 

 

Σχόλια (19)

 
Θανασης
06 Δεκ 2017 10:48

Όσο αντιμετωπίζουμε την εργασία γνώσης με όρους αλυσίδας παραγωγής κατά την πρώιμη βιομηχανική επανάσταση θα έχουμε τέτοιες συζητήσεις, διανθισμένες με κραυγές ημι-εγγράματων τύπου «να δουλεύετε παραπάνω να 'ούμε, κάθεστε όλο το καλοκαίρι να 'ούμε και εγώ πληρώνω φόρους να 'ούμε». Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό το μέτρο θα αναγκάσει αρκετούς ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς να δουλεύουν λιγότερο και αρκετούς μη ευσυνείδητους να κάνουν ότι έκαναν, απλά σε άλλο μέρος.

 
Νίκος Δημητριάδης
06 Δεκ 2017 12:44

Ισχύει ό,τι ακριβώς γράφετε. Η παραμονή στο σχολείο για 30 ώρες θα αποτελέσει τεράστια αδικία για όσους εκπαιδευτικούς έχουν πολλή εργασία στο σπίτι, την οποία φυσικά θα αδυνατούν να πραγματοποιήσουν στο σχολείο και το τελικό (πραγματικό) ωράριο εργασίας τους θα γίνει εφιαλτικό για τους ίδιους. Αυτό θα μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με δύο τρόπους. α) Να μειώσουν την εργασία τους στο σπίτι (λογικά σε βάρος της ποιότητας του μαθήματος), β) Να συνεχίσουν με τους ίδιους ρυθμούς να εξαντληθούν και ή να αποκτήσουν προβλήματα υγείας ή να αποδημήσουν σε άλλον κόσμο .

 
foros1
06 Δεκ 2017 13:34

@Νίκος Δημητριάδης,
θα αστειεύεστε φυσικά όταν υπονοείτε ότι ένας εκπαιδευτικός θα παραμένει 30 ώρες στο σχολείο και μετά θα κάνει εργασία στο σπίτι.
Ότι γίνεται, θα γίνεται στο σχολείο. Οριακά για 20 ώρες διδασκαλίας, ίσως φθάνουν 10 ώρες προετοιμασίας. Αφού έτσι το θέλουν, έτσι ας γίνει.
Όσο για τις εξωδιδακτικές απασχολήσεις, ας μας λένε καθημερινά αν θέλουν να μπούμε αδιάβαστοι στην τάξη, ώστε να προλάβουμε να γράψουμε το ....πρακτικό.

 
Paratiritis
06 Δεκ 2017 14:30

Ένα σχόλιο ως προς τον πρόλογο του άρθρου, χωρίς να εισέλθω καθόλου στην ουσία. Αναφέρεται ότι:
"Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου γνωρίζει πολύ καλά ότι σύμφωνα με την UNESCO κάθε ώρα διδασκαλίας αντιστοιχεί σε τέσσερις (4) ώρες γραφείου."

Η παραπάνω πρόταση είναι τουλάχιστον προβληματική. Συγκεκριμένα, υποστηρίζω ότι δεν υπάρχει καμμία μελέτη της UNESCO που να προβάλλει αυτόν τον ισχυρισμό, παρά μόνο αναδημοσιεύσεις της σε διάφορα ελληνικά εκπαιδευτικά sites.

Θα ήμουν ιδιαίτερα ευγνώμων να διαψευστώ και να παρατεθεί η συγκεκριμένη παραπομπή στη μελέτη της UNESCO που πραγματεύεται την αναλογία αυτή.

 
Νίκος Δημητριάδης
06 Δεκ 2017 15:20

@foros1
Δυστυχώς το θέμα δεν επιδέχεται αστεϊσμούς, όπως φαίνεται και από σχόλια κάποιων άλλων εκπαιδευτικών και γονέων.

 
Αργυρώ
06 Δεκ 2017 15:26

Οι θεσμοί γνωρίζουν ότι σε χιλιάδες σχολεία δε υπάρχουν γραμματείς και επιστάτες πράγμα που προβλέπεται από το νόμο;Ή μήπως δεν το γνωρίζει ούτε ο υπουργός; Σε ποια άλλη χώρα συμβαίνει αυτό;

 
ΧΡΗΣΤΟΣ Κ.
06 Δεκ 2017 15:58

Μετακινούμαι 2 ώρες για να πάω και 2 ώρες για να γυρίσω σπίτι μου από το σχολείο. Κάνω 300 χιλιόμετρα κάθε μέρα. Με 16 χρόνια υπηρεσίας και 3 παιδιά δεν μπορώ να είμαι κοντά στο σπίτι μου. Φεύγω στις 7 και γυρίζω στις 4. Να μου δώσουν σπίτι ή λεωφορείο για να μετακινούμαι όπως στους στρατιωτικούς και μετά να πούνε για 30ωρα. Τι ώρα πρέπει να φεύγω δηλαδή και τι ώρα πρέπει να γυρίζω;

 
Ηλίας
06 Δεκ 2017 16:11

Ποιες εντολές εκ των άνω εκτελούσαν οι μηχανικοί του ΟΣΚ και έφτιαχναν "εχθρικά" κτίρια? Απλά σχεδίαζαν τα σχολικά κτίρια σύμφωνα τη νοοτροπία της εποχής και με ζητούμενο να εξυπηρετούν τις ανάγκες του '60 και του '70.

Το πρόβλημα είναι πως από τότε μέχρι σήμερα οι ανάγκες είναι πολύ διαφορετικές αλλά κανένας δεν έχει αναλάβει να κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις για να γίνουν τα σχολεία πιο λειτουργικά. Συνήθως βλέπουμε παρεμβάσεις από άσχετους που κάνουν τα σχολικά κτίρια πιο δυσλειτουργικά απ' ότι είναι ήδη.

 
Ανώνυμος
06 Δεκ 2017 17:06

Μήπως θα πρέπει πλέον να βάλουμε στη κουβέντα μας αν οι 30 ώρες που πράγματι είναι πολλές για ένα λειτουργό Μέσης Εκπαίδευσης επιβαρύνουν το ίδιο όλες τις ειδικότητες των καθηγητών; Μήπως πρέπει να αρχίσει και μια κουβέντα για τον φόρτο εργασίας ενός καθηγητή θρησκευτικών ή καλλιτεχνικών ή γυμναστή μ΄έναν φιλόλογο ,μαθηματικό ή φυσικό και κατά πόσο οι διάφορες ειδικότητες μέσα στο Γυμνάσιο ή το Λύκειο επιβαρύνονται δυσανάλογα . Άντε γιατί η υποκρισία πλέον περισσεύει και το Υπουργείο κάνει ότι δεν βλέπει.

 
ΒΑΣΙΛΗΣ
06 Δεκ 2017 18:07

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ?
ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ?
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ? ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ

 
Γιώργος
06 Δεκ 2017 19:12

Η αλήθεια βρίσκεται στη μέση. Από τη μια, ναι, το γραφείο των καθηγητών σε ένα μέσο ελληνικό σχολείο δεν ευνοεί την προσεκτική εργασία (διορθώσεις, ετοιμασία σημειώσεων κτλ) και προετοιμασία . Τα έπιπλα γραφείου (συνήθως από τον ΟΣΚ), ογκώδη και δυσλειτουργικά, αποκλείουν την περίπτωση ο κάθε συνάδελφος να διαθέτει το δικό του γραφείο και ερμάριο. Επιπλέον, ειδικά σε μεγάλους συλλόγους, είναι δύσκολο να συγκεντρωθείς όταν δίπλα σου κάποιοι συζητούν έντονα επί παντός επιστητού.
Από την άλλη, υπάρχουν πάρα πολλοί συνάδελφοι, οι οποίοι διαμαρτύρονται συνεχώς (την πληρώνει ο προγραμματιστής και ο διευθυντής) επειδή έτυχε να έχουν στο πρόγραμμα ένα ή δύο κενά την εβδομάδα παραπάνω από τους άλλους. Ιδανική κατάσταση για μερικούς: Συμπαγές τρίωρο, για να κάνουν μετά όλες τις δουλειές και να έχουν το απόγευμα ελεύθερο. Είναι συνηθισμένη περίπτωση επίσης, κάποιοι να δυσανασχετούν επειδή έχουν μάθημα π.χ. από την 4η ώρα και ειδοποιούνται κάποια μέρα να κάνουν το μάθημα μία ή δύο ώρες ενωρίτερα λόγω αλλαγής του προγράμματος. Μερικοί μάλιστα δε σηκώνουν καθόλου το τηλέφωνο αν δουν ότι τους παίρνουν από το σχολείο.
Το σωστό είναι το ζήτημα να ξεκινήσει από τις συνθήκες εργασίας. Αφού εξασφαλιστεί ότι ο κάθε εκπαιδευτικός ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΑΠΕΡΙΣΠΑΣΤΟΣ στο χώρο του σχολείου, κατόπιν να απαιτείται από αυτόν να παραμένει εκεί στον κενό του χρόνο.

 
Αγγελος
06 Δεκ 2017 19:24

Είναι πραγματικά αστείο αν σκεφτεί κανείς ότι στο σχολείο που υπηρετώ δεν υπάρχουν καν αρκετές καρέκλες...

 
Tasos
06 Δεκ 2017 19:41

Προφανώς τα σχολεία φτιάχτηκαν με συγκεκριμένους κανόνες σχεδίασης και δεν προβλέφθηκαν όλα τα ωραία που αναφέρετε στο άρθρο σας.
Η αύξηση του σχολικού ωραρίου οφείλεται στις μνημονιακές υποχρεώσεις που έχουμε από την υπογραφή της (παράτασης της) δανειακής σύμβασης.
Αποτελούν δηλαδή τους εφαρμοστικούς νόμους το(-α) μνημόνιο(-α) για την εκπαίδευση από το 2010 ως τώρα.
Δεν πρόκειται να αλλάξει η πολιτική και η φιλοσοφία των μέτρων που λαμβάνονται παρά μόνο τότε όταν έχουν πετύχει τον επιθυμητό στόχο για την εκπαίδευσή μας και δεν πρέπει να μας προκαλεί απορία το τι μέτρα ψηφίζονται.
Υπαγορεύονται από τις ομάδες εργασίας της Τετρα-Τρόικας που έχει εγκατασταθεί σε κάθε υπουργείο από το πρώτο κιόλας μνημόνιο.

 
ekpaideytikos
06 Δεκ 2017 23:47

το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπαιδευτικών μετακινείται πολλά χιλιόμετρα για πολλά χρόνια με πολλά έξοδα, αν κάτι το κάνει εφικτό είναι το μικρότερο ωράριο--- δεν νομιζω πως μπορεί να εφαρμοστεί αυτο το μετρο. Δεν είναι ωραίο να φεύγουν μαζί με τους μαθητές οι εκπαιδευτικοί, -σίγουρα-θα ήθελα πραγματικά να είμαι σε ένα σχολείο που να μπορώ να χαλαρώσω μετά το μάθημα, να αναζητήσω υλικό στη βιβλιοθηκη του σχολείου για την επόμενη και να συζητήσω και συνεργαστώ για την πορεία κάποιων μαθητών με συναδέρφους ή και να οργανώσουμε ενδοσχολική επιμόρφωση αλλά αμα έχεις να κανεις 80χιλ δεν χαλαρωνεις

 
τα σχολεία κατασκευάστηκαν για ολιγόωρη παραμονή!
08 Δεκ 2017 03:38

Απίστευτο επιχείρημα , που εκθέτει κάθε εκπαιδευτικό. Και χρησιμοποιεί και την κοινωνική μηχανική, "χτύπα έναν άλλο κλάδο", "βρες φταίχτη"!
Φταίνε δηλαδή οι μηχανικοί, για τα χάλια του σχολείου! Αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά, το κτίριο δηλαδή, κι όχι οι άνθρωποι που το στελεχώνουν - του δίνουν την ιδιότητα: "σχολείο", το διαφοροποιούν από "κτίριο".

Πάλι καλά, κάποιοι άλλοι λένε το επιχείρημα: "κάματος του κτιρίου", μετά από 8ωρη χρήση! ότι χρειάζεται χρόνο για εξαερισμό, αποβολή της θερμότητας κλπ... Άμα θέλει κάποιος, χιλιάδες επιχειρήματα θα βρει, ότι φταίει το κτίριο, φταίει ο αέρας, φταίει ο προσανατολισμός, φταίει το νερό που πίνουν...

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΔΙΝΕΙ ΚΤΙΡΙΑ "ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ"! ΟΙ ΠΙΟ ΑΚΕΙΒΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ. ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΤΕ ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ.

 
Κτύριος
08 Δεκ 2017 11:11

@ τα σχολεία κατασκευάστηκαν για ολιγόωρη παραμονή!
Κάνε καμιά βόλτα στην Ευρώπη να δεις πώς είναι τα σχολεία, διότι, μόνο σχολεία διαμάντια δεν μας παραδίνονται. Με εκπτώσεις που φτάνουν το 75% του αρχικού προϋπολογισμού, τα διαμάντια αυτά είναι καμμένα.
Τα σχολικά μας κτήρια είναι τα πιο θορυβώδη της Ευρώπης, φτιαγμένα με τα χειρότερα υλικά, φτιαγμένα με προδιαγραφές της δεκαετίας του 1970, μη λειτουργικά, κτλ.
Αν καποιος δεν γνωρίζει ας μη λέει ανακρίβειες.

 
Κτύριε, επειδή δεν ήμουν απέξω,
08 Δεκ 2017 15:06

btw γενικόλογα κι αοριστολογικά, σαν πεταμένα στην αέρα και στη μόδα, βρίσκω τα γραφόμενά σου. Σαν τα πρόσφατα λόγια της επίκαιρης τραγουδοεπαναστάτως!

Οι μηχανικοί παραδίνουν στο διευθυντή του σχολείου σου, ένα άρτιο κτίριο, με συγκεκριμένα τετραφωνικά, με συγκεκριμένη αναλογία μαθητών ανά αίθουσα, με αίθουσες πολυμέσων, ξένων γλωσσών, εργαστηρίου εικαστικών, θεατρική σκηνή [συνήθως στην αίθουσα τελετών], συνήθως αίθουσα γυμναστηρίου.

ο διευθυντής κι ο σύλλογος διδασκόντων κι ο κάθε εκπαιδευτικός ατομικά, είναι υπεύθυνοι για να κάνουν το κτίριο σχολείο. αν τώρα οι μισές "βοηθητικές" αίθουσες καταλήγουν αποθήκες, αν δεν ανανεώνεται ο υλικό εξοπλισμός του σχολείου, αν κάθε έδρα στο γραφείο των δασκάλων δεν έχει υπολογιστή... αν το σχολείο σου δεν έχει φωτοτυπικό συνδεμένο σε δίκτυο, κι όσα άλλα ανάφεραν προλαλήσαντες, δε φταίει οι μηχανικοί αλλά η κακή εκπαιδευτικο-ϋπαλληλική νοοτροπία και καθημερινή πρακτική.

κι αν το ψάξεις κι αυτό, θα δεις ότι φταίνε οι πελατειακές σχέσεις (εντός της εκπαίδευσης).

απλά πράγματα.

κι ορίστε μια απλοϊκή λύση. να ξαναφτιάξουν τον συνδικαλιστικό νόμο, κι όσοι εκλέγονται, ας αποσπώνται στη δοε στην αδεδυ, κι όπου αλλού θέλουν. και να μη κάνουν μάθημα. και να παίρνουν και το εκπαιδευτικό διευθυντικό επίδομα ή μέρος του.

όμως στα σχολεία, και στο μηχανισμό της εκπαιδευτικής διοίκησης, η οργάνωση και διοίκησή του, να επιλέγεται ή διορίζεται μόνο με την αξιοκρατία!

και να δεις που θα ομορφύνουν-θα γίνουν πιο λειτουργικά και τα σχολεία, στο πιτσφιτίλι!

βέβαια, υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν σαν κέντρα διερχομένων... υπάρχουν σχολεία που έχουν μόνιμο προσωπικό (υπηρετούν πολλά χρόνια στο ίδιο σχολείο και δε σκοπεύουν να φύγουν) και είναι πραγματικά διαμάντια!

 
Μάχιμος
10 Δεκ 2017 09:29

@Κτύριε (sic), επειδή δεν ήμουν απέξω
Και μόνο η φράση που λες "οι μηχανικοί παραδίδουν στον διευθυντή..." αποδεικνύει πόσο άσχετος είσαι με το θέμα. Λυπάμαι...

 
μάχιμε, είσαι "προπέτης" (ή προπετής)
10 Δεκ 2017 21:13

Μη λυπάσαι. Η λύπη είναι ίδιο αυτών που γνωρίζουν κι όχι αυτών που δε γνωρίζουν. Ίσα ίσα αυτοί που δε γνωρίζουν είναι ευτυχείς (μέσα στην άγνοιά τους). Τo 1998, εγώ ο ίδιος ως διευθυντής του σχολείου παρέλαβα το σχολείο από τον μηχανικό κατασκευαστή (που είχε αναλάβει την εργολαβία του ΟΣΚ). Με πρωτόκολλο παραλαβής.

Ξέρω ότι δε σου αρέσουν αυτά που επισημαίνω, αλλά τι να κάνουμε, έτσι είναι, η αλήθεια πονάει.

Στο σημερινό esos διάβασα ένα άρθρο κάπου Τσουλιά, συνταξιούχου καθηγητή, πρώην προέδρου της ΟΛΜΕ. Αναφορικά με το δάσκαλο - οι δάσκαλοι παλιότερα. https://www.esos.gr/arthra/54483/oi-daskaloi-paliotera
Διάβασέ το, καλό θα σου κάνει!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ