Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η πρόταση του υπ.Παιδείας μοριοδότησης όλων των σχολείων της χώρας

Δείτε τι ισχύει σήμερα, τι προτείνουν τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ και τη εισηγείται το υπ. Παιδείας για κάθε σχολική μονάδα
Δημοσίευση: 08/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos δημοσιεύει κατ αποκλειστικότητα πίνακες , ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ,με :

Α. Την ισχύουσα μοριοδότηση ανά σχολική μονάδα

Β. Τις προτάσεις των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων  ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ, και,

Γ. Τη νέα πρόταση του υπουργείου Παιδείας, μοριοδότησης ανά σχολική μονάδα

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε τους πίνακες με τη μοριοδότηση  όλων των σχολείων της χώρας , ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Σημείωση: στο κάτω μέρος του exl που θα ανοίξετε πατήστε την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης που σας ενδιαφέρει για να δείτε αναλυτικά τα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι προχωρά στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους σε κατηγορίες.

Για το λόγο αυτό απέστειλε  την πρόταση  στα ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, προκειμένου να εκφράσουν τη γνώμη τους μέχρι 10 Ιανουαρίου  

Τα βασικά κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193Α’) και είναι:

i)    ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,

ii)    οι συνθήκες διαβίωσης  των εκπαιδευτικών,

iii)    η οργανικότητα,

 

iv)    η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,

v)    οι συγκοινωνιακές συνθήκες

vi)    το υψόμετρο και

επιπλέον ότι μοριοδοτούνται με 14 μόρια τα μονοθέσια και διθέσια σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτα και κατατάσσονται στην κατηγορία ΙΓ.  

Εκτός των ανωτέρω, για τη διαμόρφωση της πρότασης που υποβάλλεται προς τα αρμόδια όργανα, από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ ελήφθησαν υπόψη και τα παρακάτω:

α) η υφιστάμενη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

β) οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ,

γ) η μοριοδότηση των πρωτευουσών όλων των νομών της ηπειρωτικής χώρας με ένα μόριο και

δ) η μοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/τοπική κοινότητα με τον ίδιο αριθμό μορίων

Τέλος, με τη χρήση εργαλείων λογισμικού αποτυπώθηκαν τα κριτήρια που αφορούν στον πληθυσμό της έδρας του σχολείου, την οργανικότητα της σχολικής μονάδας, την απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού, το υψόμετρο και τη νησιωτικότητα των περιοχών.

Για κάθε σχολική μονάδα, που βρίσκεται εκτός πρωτεύουσας νομού, συνεκτιμήθηκαν η υψομετρική διαφορά κατά την μετάβαση από την πρωτεύουσα του νομού στο σχολείο, η ποιότητα του οδικού δικτύου μέχρι το σχολείο, οι εναλλακτικές διαδρομές πρόσβασης, οι ιδιαίτερες συνθήκες του τόπου του σχολείου (περιοχή εργοστασίων, περιοχή λιγνιτωρυχείων, μειονοτικά σχολεία, παραμεθόριες περιοχές, τουριστικές περιοχές).

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Π.Δ.111/2016 (193Α) η κατάταξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμόδιων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ), τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών.

Σχόλια (17)

 
kostas
09 Δεκ 2017 11:18

Απαράδεκτο. Παραμεθόριες περιοχές, που παίρνουν και επίδομα παραμεθορίου, κατέληξαν με ελάχιστα μόρια.

 
Ηλίας
09 Δεκ 2017 12:58

@kostas

Για ποιές περιοχές μιλάς συγκεκριμένα? Το επίδομα δε σημαίνει κάτι κατ' ανάγκη για τη μοριοδότηση γιατί π.χ και η Αλεξανδούπολη παίρνει επίδομα παραμεθωρίου και άλλες περιοχές που δεν απίρνουν επίδομα είχαν και έχουν υψηλότερη μοριοδότηση.

 
alekos
09 Δεκ 2017 14:44

1) Αυτή η αναμοριοδότηση από πότε ακριβώς θα ισχύσει; Από το τρέχον σχολικό έτος ή το επόμενο;
2) Με τους αναπληρωτές και το διπλασιασμό μορίων στα δυσπρόσιτα που τώρα κάποια αποχαρακτηρίζονται ως τέτοια τι θα γίνει; Οι δηλώσεις γίνανε με το υφιστάμενο καθεστώς, οπότε για φέτος τουλάχιστον πρέπει να πάρουν τα διπλά μόρια, εφόσον υπηρετούν σε δυσπρόσιτα.
3) Πολύ αυστηρό το υπουργείο. Κάποιες περιοχές με δύσκολη πρόσβαση και άθλιο τρόπο διαβίωσης (έλλειψη γιατρών, χάλια καταλύματα κ.λπ.) παίρνουν πλέον ελάχιστα μόρια. Ποιος θα θελήσει να πάει αν δεν έχει ένα καλό κίνητρο (μόρια);

 
Ελεύθερος
09 Δεκ 2017 15:28

Διαπιστώνω την φοβερή αδικία ότι μείωσαν τα μόρια σε χωριά που βρίσκονται κοντά στην έδρα πρώην καποδιστριακών Δήμων (νυν Δημοτικών Ενοτήτων), η οποία έδρα, σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει ούτε υποκατάστημα τραπέζης ούτε ΑΤΜ.

Δεν έλαβαν καθόλου (καθόλου όμως) υπ' όψιν την ύπαρξη ή μη (τακτικής) συγκοινωνίας ή ευρέσεως καταλυμάτων.

Οι τουριστικές περιοχές θεωρούνται προνομιούχες (!!!) ενώ στην πραγματικότητα οι συνθήκες διαβιώσεως σε αυτές είναι πανάκριβες. Χώρια που εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να εγκαταλείπουν τα καταλύματα άρον-άρον για τους μήνες των διακοπών, επειδή ο ιδιοκτήτης θέλει να νοικιάσει το ενδιαίτημα στους τουρίστες.

Τέλος, παραμένει η μεγίστη αδικία να αγνοείται το πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών που είναι εκατοντάδες χιλιόμετρα ή ναυτικά μίλια από τον τόπο συμφερόντων τους να προστεθεί επί τέλους και μία στήλη μοριοδοτήσεως που να υπολογίζει την σημαντικότατη αυτήν παράμετρο.

 
Βασίλης
09 Δεκ 2017 16:17

Ανεπαρκής και απαράδεκτη πρόταση! Συνέλθετε επί τέλους! Απαξιώνετε υπηρετήσεις και εκπαιδευτικούς που επί χρόνια και δεκαετίες ταξίδευαν σε χωριά, χωριουδάκια, βουνά, λαγκάδια και θάλασσες. Εξομοιώνετε χωριά και οικισμούς με τις ίδιες τις πόλεις επειδή βρίσκονται λίγα μόλις χιλιόμετρα από αυτές. Αλλά δεν υπολογίζετε τις συνθήκες του χειμώνα που επικρατούν εκεί. Και στις περιοχές που πριμοδοτείτε λόγω ιδιαιτέρων συνθηκών είστε πολύ φειδωλοί. Φτάσατε, σε χωριό που βρίσκεται 16 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη και σε υψόμετρο 750 μέτρων με 1/θέσιο σχολείο, να κατεβάσετε από 7 σε 3 μόρια! Απαξιώσατε πλήρως τις προτάσεις των ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣΔΕ που με βεβαιότητα γνωρίζουν πολύ καλά τις τοπικές συνθήκες! Και σας λείπουν από τη λίστα σχολεία που έχουν κλείσει. Τι θα γίνει με αυτά; Ακόμη και η αντιμετώπιση από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ έγινε με 2 μέτρα και 2 σταθμά. Ορεινά και ημιορεινά χωριά της Πέλλας και της Ημαθίας (σίγουρα και άλλων Νομών) πήρανε τα ίδια ή και λιγότερα μόρια με χωριά πεδινά της Θεσσαλονίκης ή του Λαγκαδά. Υπάρχουν περιπτώσεις που ακόμη και μέσα στην ίδια πόλη υπήρχαν διαφορετικές μοριοδοτήσεις. Άλλη ερώτηση: Γιατί π.χ. οι κωμοπόλεις του Νομού Κιλκίς πρέπει να παίρνουν περισσότερα μόρια από τις κωμοπόλεις του Νομού Πέλλας; Για άλλη μια φορά τα κάνατε θάλασσα όπως και με τον Νόμο περί ολιγοθεσίων σχολείων που ενώ είχατε προτάσεις έτοιμες, βιώσιμες και λειτουργικές, με ελάχιστο επί πλέον κόστος, φτιάξατε ένα νόμο κυκεώνα που χάνεσαι για να βγάλεις άκρη. Εκτός και αν....

 
Στράτος
09 Δεκ 2017 19:57

Η κοινή μοριοδότηση σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας φέρνει μείωση μορίων στις πιο πολλές περιπτώσεις στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας. Από μόνη της αυτή η μείωση δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι αρνητικό. Για να σχηματίσουμε ορθή άποψη για τη νέα μοριοδότηση θα πρέπει να δούμε τα σχολεία κάθε Διεύθυνσης, κάθε Περιφέρειας και συνολικά στην επικράτεια συγκριτικά μεταξύ τους. Δεν έχει σημασία ποια ήταν η παλιά μοριοδότηση αλλά στη νέα μοριοδότηση ποια η σχέση μεταξύ σχολείων και πως μοριοδοτούνται βάσει και των νέων συνθηκών (νέοι αυτοκινητόδρομοι κλπ).

Γενικά η μοριοδότηση όλων των πρωτευουσών των νομών της ηπειρωτικής χώρας με 1 μόριο είναι μάλλον λανθασμένη. Δεν ξέρω μεταξύ ποιών και πότε συμφωνήθηκε. Άλλο όμως Αλεξανδρούπολη, άλλο Ηγουμενίτσα και άλλο Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Μια πρώτη γενική ματιά δείχνει ωστόσο ότι υπάρχει σωστή κατεύθυνση και ορθά κριτήρια στη νέα μοριοδότηση. Εάν σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει εμφανής λανθασμένη μοριοδότηση θα πρέπει να διορθωθεί μετά από σχετική παρατήρηση των υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ) και των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει γενική απόρριψη της πρότασης από ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ διότι τότε μάλλον το Υπουργείο θα νομοθετήσει την παρούσα πρόταση χωρίς καμία διόρθωση. Εάν κανείς κοιτάξει τις προτάσεις ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που υπάρχουν στη σχετική στήλη μάλλον τα συμβούλια απέφυγαν την ευθύνη λογικών προτάσεων και πρότειναν μόνο διατήρηση ή αύξηση μοριοδότησης. Έτσι το Υπουργείο κινήθηκε μόνο του. Εάν το ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ ακολουθήσει την ίδια τακτική τότε το Υπουργείο πιθανόν να νομοθετήσει την παρούσα πρόταση ως έχει.

Πρέπει επιτέλους αιρετοί και συνδικαλιστές σοβαρά να μελετήσουν την πρόταση και τεκμηριωμένα να ζητήσουν επιμέρους αλλαγές όπου κρίνονται απαραίτητες χωρίς μικροκομματικές σκοπιμότητες.

Τέλος, απαραίτητο είναι εξαρχής να διευκρινιστεί ότι η νέα μοριοδότηση δεν θα ισχύσει αναδρομικά. Τεχνικά το σύστημα υπολογισμού μορίων θα πρέπει να ετοιμαστεί για ένα "πάγωμα" των μορίων με την παλιά μοριοδότηση και έναν υπολογισμό στο εξής με βάση τα νέα μόρια. Πιστεύω ότι τεχνικά αυτό είναι απλό.

 
Jimy
09 Δεκ 2017 20:14

Αν τα κριτήρια μοριοδότησης είναι αυτά που αναφέρονται, καλώς να ορίσουν τα νέα μόρια. Θα δείξει η συνολική εικόνα. Πάντως, σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρχαν περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένα μόρια χωρίς λόγο.

 
Λουκάς
09 Δεκ 2017 21:16

Απαράδεκτο! Υπάρχουν σχολεία που απέχουν 2 χλμ.με ίδιο υψόμετρο και έχουν διαφορετικά μόρια. Τι γίνεται με τη μοριοδότηση των σχολείων που έκλεισαν και δεν εμφανίζονται στον πίνακα ;

 
Όμηρος
10 Δεκ 2017 11:10

Το δούλεμα συνεχίζεται. Εδώ και επτά χρόνια ουσιαστικά έχουν σταματήσει διορισμοί και μεταθέσεις και αυτοί αναμοριοδοτούν σχολεία! Σε πολλά αστικά κέντρα πλέον είναι τοποθετημένοι πολύτεκνοι, απολυμένοι ιδιωτικών σχολείων ή πρώην αποσπασμένοι σε γραφεία και μητροπόλεις (και σκανδαλωδώς μοριοδοτηθέντες!). Οι υπόλοιποι θα καθόμαστε να μαλώνουμε για τα μόριά μας..

 
Γεωργία
10 Δεκ 2017 16:43

Περιοχές όπως η Καστοριά στην οποία κάποια σαν και εμένα μπορεί να υπηρετεί 10 και πλέον χρόνια μακριά από το σπίτι της (Κεντρική Ελλάδα) καταλήγει να έχει ένα μόριο εκεί που στην περιοχή του (ξαναλέω Κεντρική Ελλάδα θα έπερνε 3...). Δηλαδή "εγκλωβίστηκε" για τόσα χρόνια και θα μείνει μόνιμα εκεί !!!

 
Ria
10 Δεκ 2017 19:10

Εχουμε 10 και βάλε χρόνια στα νησιά. Φτάνει πια το δούλεμα καθε χρόνο. Το μόνο που πρέπει να γίνει ειναι μεταθέσεις εδώ και τώρα.

 
@Στράτος
10 Δεκ 2017 19:39

@Στράτο.Πάλι επέστρεψες στους σχολιασμούς γιατί δεν κέρδισες το τζακ ποτ.Τελικά την ιδιότητα του μένταλιστ να προβλέπεις με ακρίβεια τι θα κάνει ο Μητσοτάκης όταν ανέβει το 2018 στην εξουσία ,αγνοώντας το τι κάνει η σημερινή συριζοανελική κυβέρνηση, την έχεις μόνο για αυτόν, κατηγορώντας τον συνεχώς .Στην πρόβλεψη των αριθμών του τζόκερ δεν κάνεις τίποτε.Θέλεις πολύ εξάσκηση ακόμη.

 
ΜΑΡΙΑΝΤΕΚΕΛΕ
10 Δεκ 2017 23:20

Απόπότεθαισχύσειηνέαμοριοδότηση;Απόεδώκαιστοεξήςήκαιαναδρομικά;Ελπίζωόχιαναδρομικά.Οιλόγοιευνόητοι...

 
Achilleas
11 Δεκ 2017 15:20

Πολύ ωραία!!!
Και με αυτούς που ήταν 2, 3, 4 χρόνια σε πραγματικά δυσπροσιτα με τεράστιες δυσκολίες ενώ δεν αναγνωρίζονταν ως δυσπρόσιτα και τώρα τα κάνουν δυσπρόσιτα, τι θα γίνει; Ήταν τα κορόιδα:

 
Anastasia
12 Δεκ 2017 00:44

Δεν είναι δυνατόν να βάζει στον ίδιο ντορβά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με την Φλώρινα την Ξάνθη και την Αλεξανδρούπολη... Δεν είναι το ίδιο να μένεις μια ανάσα από τα σύνορα με το να είσαι στο επίκεντρο των πάντων.... Ας κοπιάσουν να μείνουν σε μια τέτοια περιοχή για ένα χειμώνα.....

 
Γεωργία
13 Δεκ 2017 22:49

Να φτιάξουν όσο πιο δίκαια μπορούν τα μόρια! Αλλά να κοιτάξουν και τις υπεραριθμίες. Σε πρωτοβάθμιες άλλοι πηγαινοέρχονται και άλλοι δίπλα απο το σπίτι τους και παίρνουν τα ίδια μορια.

 
Κεν
05 Ιαν 2018 19:59

Είναι δυνατόν Κρανίδι και Ερμιόνη με απόσταση 70-100χλμ (1 ώρα) από Ναύπλιο και Άργος με καινούργιους δρόμους και απόσταση από Αθήνα 160χλμ και μεγάλο πληθυσμό (υπηρεσίες, τράπεζες κτλ) να αυξάνονται σε 6 μόρια και Μέθανα, Γαλατάς και Πόρος με χάλια δρόμο και απόσταση από Αθήνα πάλι 160χλμ και με σαφώς μικρότερο πληθυσμό και με νησιωτικό χαρακτήρα να μειώνονται σε 5; Τι άλλο θα δούμε;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ