Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Διευθυντές Σχολείων: «Η τσάντα στο σχολείο» δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία

Δημοσίευση: 13/12/2017
Σχολείο μαθητές παιδιά
Alt Text: 
Σχολείο μαθητές παιδιά
Title Text: 
Σχολείο μαθητές παιδιά
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η παραμονή της τσάντας των μαθητών στο σχολείο για ένα ή περισσότερα Σαββατοκύριακα τον μήνα χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) και το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας(ΕΩΠΔ), αλλά και την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό  της διδακτέας ύλης των μαθημάτων,  δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Διευθυντών Π.Ε. Σχολείων, με αφορμή το σχετικό πρόγραμμα «Η τσάντα στο σχολείο», που το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να εφαρμοστεί σε όλα τα Δημοτικά από το Γενάρη, και υπογραμμίζει:

Α. Αν πράγματι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. θέλει να βοηθήσει ουσιαστικά τους μαθητές και τις οικογένειές τους δεν έχει παρά να υιοθετήσει την από χρόνια διατυπωμένη πρόταση της Ένωσης Διευθυντών για:

Εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα,  με στόχο, για τους μαθητές των μικρότερων τάξεων η τσάντα να μένει στο σχολείο, και για τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, η απαλλαγή τους από το μεγαλύτερο  μέρος των «κατ’ οίκον» εργασιών.

Β.  Ο χώρος της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από καλά μελετημένες, σχεδιασμένες και συνολικές αλλαγές και όχι από πρόχειρες, μεμονωμένες, αποσπασματικές και εμβαλωματικές παρεμβάσεις.

 

Σχόλια (5)

 
ΗΡΑ*
14 Δεκ 2017 22:22

Μπα, από πότε εφευρέθηκε γνωστικό αντικείμενο " Μελέτη - Προετοιμασία για την επόμενη μέρα" και δεν το πήραμε χαμπάρι; Φαίνεται πως στην προχειρότητα του Ι.Ε.Π. ήρθε κι έδεσε η "σούπα" με την προχειρότητα που φέρει τη συνταγή της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Π.Ε. Σχολείων. Αν έχει σε κάτι δίκαιο η Ένωση Διευθυντών αυτό είναι η διαπίστωση ότι " ο χώρος της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από καλά μελετημένες, σχεδιασμένες και συνολικές αλλαγές ..." Κι αφού αυτοπροσδιορίζεται και ως "επιστημονική" ας το αποδείξει και στην πράξη παρουσιάζοντας τη δική της επιστημονική μελέτη που να θεμελιώνει και την πρότασή της...

 
Ελεύθερος
15 Δεκ 2017 00:05

Ό,τι χειρότερο. Η μόνη μέθοδος προκοπής και προόδου είναι η στρωσοκwλιακή, συνειδητοποιήστε το. Οι μαθητές, ακόμη και όταν είναι προικισμένοι με ευφυΐα πολύ άνω του μέσου όρου, δεν θα προοδεύσουν αν δεν αναλάβουν νωρίς, από την Γ΄ - Δ΄ Δημοτικού το αργότερο, εξ ολοκλήρου την ευθύνη για την μελέτη και την προετοιμασία τους. Η δε αξία της ατομικής μελέτης κατ' οίκον με σημειώσεις, αναζητήσεις σε διαδίκτυο/εγκυκλοπαίδειες/λεξικά και ασκήσεις στο πρόχειρο είναι ανυπολόγιστη και δεν αντικαθίσταται με τίποτε. Μάλλον θέλετε τα παιδιά αγράμματα και ανίκανα να διαβάσουν μόνα τους όσοι θέλετε να αφήνουν την σάκκα στο σχολείο.

Υ/Γ: Όσα παιδιά, με την προτροπή των νουνεχών γονέων τους, πάρουν την τσάντα σπίτι παρά την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων λόγω καταναγκαστικής υπουργικής εγκυκλίου, μήπως πρέπει να... τιμωρηθούν; Πείτε μας κι αυτό, για να ζήσουμε την εφιαλτική κοινωνία του Harrison Bergeron!

 
Δημήτρης
15 Δεκ 2017 09:54

Διευθυντές με τέτοια μυαλά και στείρο αρνητισμό δεν προσφέρουν τίποτα !!!! Ας ρωτήσουν τις οικογένειες πρώτα αν θέλουν τέτοιο φόρτο εργασίας για το Σαββατοκύριακο ,αν "τρελαίνονται" για τις φωτοτυπίες από αντιγραφή σχολικών βοηθημάτων , ας δουν τέλος πάντων τις αντιδράσεις των γονέων για το μέτρο . Οι εποχές και τα δεδομένα αλλάζουν . Στη Φινλανδία , ας πούμε, που κάποιοι θαυμάζουν δεν πηγαίνει καμιά ημέρα τσάντα στο σπίτι .

 
Dimitris_Katsikas
16 Δεκ 2017 20:12

Ναι '' η τσάντα στο σχολείο'', στο Δημοτικό, ''η τσάντα στο σπίτι", στο Γυμνάσιο,'καθόλου τσάντα" στο Λύκειο, αφού τα παντός είδους φροντιστήρια έχουν σαφώς τον πρώτο λόγο.
Και ενώ οι ''κρατούντες" ευαγγελίζονται μετά τεκμηρίων( ως προϊόν έρευνας), το της μαθησιακής και παιδευτικής διαδικασίας μέτρο, θα ήθελα μία απάντηση, εάν αυτό το "μέτρο !!", συναρτάται με την προβαλλόμενη ποικιλοτρόπως θεωρία της ''κριτικής σκέψης'', η οποία βέβαια καλλιεργείται, μέσω της μνημονικής καταγραφής(κοινώς, παπαγαλία), της Ιστορίας, του "γνωστού κειμένου", ή, ακόμη και τύπων της Φυσικής, εν όψει Πανελλαδικών.
Σε ό,τι αφορά τα εκπαιδευτικά συστήματα, των εγγύς του Πόλου χωρών, μάλλον το εκεί ψύχος διατηρεί χρονίως ''διαυγή τα μυαλά'' και σαφώς το εκπαιδευτικό σύστημα, εν αντιθέσει με τα μεσογειακά,
όπου κυρίως ο ''καύσων'' του θέρους, μάλλον υφίσταται μονίμως.

[...Και δεν μιλώ για την παιδεία που παρέχει το «Υπουργείο Παιδείας», ή εν πάση περιπτώσει όχι κυρίως γι’ αυτήν, ούτε για μια νιοστή «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση», με τη οποία, υποτίθεται, θα προσεγγίζαμε περισσότερο τη δημοκρατία.....] <---- Κ.Κ ( για όσους τον γνωρίζουν)

(καληνύχτα σας υπουργοί και.... διευθυ..ντάδες!!)

 
Αμαλια
23 Ιαν 2018 15:21

Αφού αποφασίζουν τόσο ωραία για το τι πρέπει να κάνει το παιδί μου ''μήπως να μου πλήρωναν και τα φροντιστήρια του'' επειδή μέσα στο σχολείο δεν πρόκειται να μάθει τίποτα...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean