Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύνοδος Πρυτάνεων: Να τεθούν 7 ακαδημαϊκά κριτήρια στην Πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ

Η Σύνοδος έθεσε στον υπουργό το ζήτημα του αποκλεισμού της από τις συζητήσεις που αφορούν στην αναδιάταξη του χάρτη ανώτατης εκπαίδευσης μέσω της δημιουργίας νέου Πανεπιστημίου και τη μεταφορά Τμημάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια.
Δημοσίευση: 16/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη θέσπιση επτά Ακαδημαϊκών Κριτηρίων για την Πανεπιστημιοποίηση Τμημάτων ΤΕΙ, ζήτησαν οι Πρυτάνεις από τον υπουργό Παιδείας, κατά τη σημερινή συνεδρίασή τους στο Ζάππειο Μέγαρο.

Ειδικότερα, για να είναι σε θέση ένα Τμήμα ΤΕΙ να κριθεί ώστε να ενταχθεί σε ένα υπάρχον Πανεπιστήμιο,  τόνισαν στον υπουργό οι Πρυτάνεις,  θα πρέπει να πληροί τα ακόλουθα ακαδημαϊκά και επιστημονικά κριτήρια:

1. Να προβλέπεται ότι το γνωστικό αντικείμενο του υπό ένταξη Τμήματος ΤΕΙ εμπίπτει στην στρατηγική ανάπτυξης του Πανεπιστημίου υποδοχής.

2.  Το γνωστικό του αντικείμενο και το Πρόγραμμα Σπουδών του να αντιστοιχεί με διεθνώς καθιερωμένα πεδία πανεπιστημιακού επιπέδου και να μην είναι υποσύνολο αυτών.

3. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάβαση του Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ σε αντίστοιχες βαθμίδες ΔΕΠ Πανεπιστημίων, αποτελεί η αξιολόγηση τους με τις αντίστοιχες διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης που ισχύουν σε αυτά. Μέχρι να λάβει χώρα η ως άνω αξιολόγηση εντάσσονται σε προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης βαθμίδας στα Πανεπιστήμια υποδοχής, χωρίς δικαίωμα συμμετοχής ως εκλέκτορες σε εκλεκτορικά και εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε θέσεις διοικητικής ευθύνης.

4. Τα μέλη του Τμήματος ΤΕΙ να έχουν αποδεδειγμένη ερευνητική δραστηριότητα όπως αυτή θα αποδεικνύεται από το δημοσιευμένο έργο και τις ετεροαναναφορές.

5.  Να ενταχθεί και να ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών.

6. Να έχει ερευνητικές υποδομές και εξοπλισμό για την εκπόνηση και βασικής έρευνας στο γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει.

7.  Να έχει αποκτήσει την δυνατότητα οργάνωσης διδακτορικών σπουδών όπως αυτή προβλέπεται από το άρθρο 30, παρ. 4 του Ν. 4485/2017.

Η Σύνοδος έθεσε στον υπουργό το ζήτημα του αποκλεισμού της από τις συζητήσεις που αφορούν στην αναδιάταξη του χάρτη ανώτατης εκπαίδευσης μέσω της δημιουργίας νέου Πανεπιστημίου και τη μεταφορά Τμημάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα ενημερώσει τη  Σύνοδο για το περιεχόμενο των προτάσεων που θα του υποβληθούν από τις επιτροπές που έχει συγκροτήσει για την μεταφορά Τμημάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια.

 

Σχόλια (4)

 
Δήμητρα
16 Δεκ 2017 20:47

"2. Το γνωστικό του αντικείμενο και το Πρόγραμμα Σπουδών του να αντιστοιχεί με διεθνώς καθιερωμένα πεδία πανεπιστημιακού επιπέδου και να μην είναι υποσύνολο αυτών."

Θα μπορούσαν οι Πανεπιστημιακοί να μας πουν ποια από τα Τμήματα των ΤΕΙ θεωρούν ότι δεν τηρούν αυτό τον όρο ;

"3. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάβαση του Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ σε αντίστοιχες βαθμίδες ΔΕΠ Πανεπιστημίων, αποτελεί η αξιολόγηση τους με τις αντίστοιχες διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης που ισχύουν σε αυτά. Μέχρι να λάβει χώρα η ως άνω αξιολόγηση εντάσσονται σε προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης βαθμίδας στα Πανεπιστήμια υποδοχής, χωρίς δικαίωμα συμμετοχής ως εκλέκτορες σε εκλεκτορικά και εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε θέσεις διοικητικής ευθύνης."

Άρα για να εξελιχθεί κάποιος ή να μπει σε τακτική θέση θα πρέπει να κριθεί από τους Πανεπιστημιακούς. Άραγε με ποια κριτήρια ; Με τα τυπικά προσόντα που απαιτεί η θέση ή με τα γνωστά-άγνωστα κριτήρια ; Παρεμπιπτόντως τα ΔΕΠ των ΤΕΙ δεν έχουν υποψηφίους διδάκτορες, Πανεπιστημιακό ωράριο, βοηθούς κλπ κλπ. Επιπρόσθετα, γιατί να μην έχουν θέσεις διοικητικής ευθύνης ; Νομίζω έχουμε μπερδέψει την ακαδημαϊκότητα με την ικανότητα διοίκησης, για να προφυλάξουμε τα συμφέροντά μας. Με βάση αυτή την αρχή, ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας μπορεί να διοικεί την Τράπεζα αλλά δεν μπορεί να διοικεί το Πανεπιστήμιο Κάτω Ραχούλας επειδή δεν έχει ετεροαναφορές.
Προτείνω τη θέσπιση κριτηρίων για κάθε βαθμίδα. Δεν μπορεί η εκλογή/εξέλιξη να εξαρτάται από τις υποκειμενικές ιδέες κάθε εκλέκτορα. Πρέπει η διαδικασία να γίνει αντικειμενική. Άμα δεν σε θέλουν δεν γίνεσαι ποτέ και αν σε θέλουν γίνεσαι αμέσως ;

"7. Να έχει αποκτήσει την δυνατότητα οργάνωσης διδακτορικών σπουδών όπως αυτή προβλέπεται από το άρθρο 30, παρ. 4 του Ν. 4485/2017."
Για να αποκτήσεις αυτή τη δυνατότητα απαιτείται η αυτοδυναμία του Τμήματος. Άρα μη αυτοδύναμα τμήματα δεν θα μπορούν να ενταχθούν ακόμη και αν το προσωπικό τους είναι επιστημονικά πολύ καλύτερο από το προσωπικό αυτοδύναμων τμημάτων. Μάλλον χρειάζεται περισσότερη σκέψη ... και όχι προχειρότητες.

 
Αντώνης
17 Δεκ 2017 12:02

Προφανώς και τα 7 κριτήρια τα έβαλαν τα Πανεπιστήμια για να διαφυλάξουν τα κεκτημένα τους πρώτα και κύρια. Η ακαδημαϊκότητα που επικαλούνται είναι α-λα-καρτ και παραβιάζεται αρκετές φορές και με αρκετά εκλεκτορικά μέσα στα Πανεπιστήμια. Είναι γνωστά τα περιστατικά εκλογής Καθηγητών 1ης βαθμίδας με 5-10 δημοσιεύσεις.
Ξεχνάνε τα Πανεπιστήμια ότι εδώ και χρόνια τα ελάχιστα προσόντα που απαιτούνται για την εκλογή σε θέση Καθ. Εφαρμογών (που καταργήθηκε όπως του Λέκτορα) και σε θέση Επίκουρου Καθηγητή σε ΤΕΙ, είναι περισσότερα από αυτά των αντίστοιχων θέσεων σε Πανεπιστήμια. Για αυτούς που έχουν κριθεί έτσι, γιατί η διπλή κρίση ;
Είναι κατανοητό ότι υπάρχουν στα ΤΕΙ ακόμα μέλη ΔΕΠ χωρίς διδακτορικό και αυτό σίγουρα αποτελεί ένα θέμα προς επίλυση. Αλλά δεν μπορούμε να θεσπίζουμε οριζόντια κριτήρια, όταν στην ουσία έχουμε στο μυαλό μας 20-30 άτομα σε σύνολο 500.

Μένει να δούμε αν ο Υπουργός αποδεχτεί αυτά τα κριτήρια ως έχουν.

 
Δ.Σ.
17 Δεκ 2017 12:27

Κατ' αρχήν συμφωνώ σε όλα και εύγε στη Σύνοδο αυτή. Ωστόσο, για ορισμένα σημεία θα έλεγα οτι χρειάζεται ακρίβεια και πληρότητα στη διατύπωση.
Στο σημείο 3, δεν μπορεί να είναι υποκειμενική η κρίση, χωρίς κανένα ποσοτικό κριτήριο, όπως, δυστυχώς, γίνεται σήμερα τόσο στα Πανεπιστήμια όσο και στα ΤΕΙ. Θα μπορούσε να προταθεί τουλάχιστον το εξής: "Κάθε μέλος Δ.Ε.Π. Τ.Ε.Ι. θα πρέπει να διαθέτει h-index ανώτερο του κατώτερου της βαθμίδας της Πανεπιστημιακής Σχολής στην οποία επιθυμεί να ενταχθεί ή ανώτερο του μέσου της βαθμίδας της Πανεπιστημιακής Σχολής στην οποία επιθυμεί να ενταχθεί με εξελιξη, εφόσον έχει συμπληρώσει τριετία στη βαθμίδα που υπηρετεί".
Τα σημεία 5 και 6 είναι ελλειπή και πρέπει να αναδιατυπωθούν, π.χ. ως εξής: "6. Να έχει επαρκείς εργαστηριακές υποδομές και εξοπλισμό για τη διεκπεραίωση της απαιτούμενης εργαστηριακής άσκησης των φοιτητών σύμφωνα με το πιστοποιημένο πρόγραμμα σπουδών που εφαρμόζει και την εκπόνηση και βασικής έρευνας στο γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει" και "5. Κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα και Τμήμα Τ.Ε.Ι. πρέπει να έχει πιστοποιημένο πρόγραμμα σπουδών. Η πιστοποίηση συνίσταται σε κρίση από τριμελή επιτροπή καθηγητών που υπηρετούν σε Πανεπιστημιακό Τμήμα της Ελλάδας ή του Εξωτερικού και θεραπεύουν το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος. Αποτυχία πιστοποίσης προγράμματος σπουδών, συνεπάγεται κατάργηση ή μετάταξη του Τμήματος σε βαθμίδα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διετούς φοίτησης"

 
@ Δ.Σ.
18 Δεκ 2017 11:28

"...ανώτερο του μέσου της βαθμίδας της Πανεπιστημιακής Σχολής στην οποία επιθυμεί να ενταχθεί με εξελιξη..."
Αυτό σημαίνει πως το νέο μέλος θα είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟ από περίπου τα μισά υπάρχοντα. Αυτά που θα είναι χειρότερα δηλαδή σε επιδόσεις, τί θα πρέπει να γίνουν; Να μπουν σε προσωποπαγείς θέσεις όπως προτείνει η Σύνοδος;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ