Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Οι αποφάσεις της Συνόδου Πρυτάνεων ΤΕΙ

Το σχέδιο νόμου "Ίδρυση Πανεπιστημίου Αττικής" ανοίγει το δρόμο για τον ενιαίο χάρτη εκπαίδευσης και έρευνας και θα πρέπει να αποτελέσει οδηγό για μελλοντικές εξελίξεις στο χώρο.
Δημοσίευση: 21/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα χαιρετίζει τις διερευνητικές προσπάθειες εξεύρεσης μορφών στενότερης συνεργασίας με όμορα ΑΕΙ στα πλαίσια υιοθέτησης καλών πρακτικών και αναζήτηση των καλύτερων προϋποθέσεων για την υλοποίηση του ενιαίου χώρου εκπαίδευσης και έρευνας.

Η μορφή και αρχιτεκτονική των συνεργασιών θα πρέπει να είναι ευθύνη των ιδρυμάτων που συζητούν, ενώ οι αποφάσεις που θα αφορούν το προσωπικό κάθε κατηγορίας, τους φοιτητές και τους απόφοιτους (επαγγελματικά δικαιώματα) θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα κεντρικών πολιτικών αποφάσεων με σεβασμό στα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά επιτεύγματα των ιδρυμάτων, στο Σύνταγμα και την κείμενη νομοθεσία επί ίσοις όροις.

Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι ο σχεδιασμός του νέου ακαδημαϊκού χάρτη θα πρέπει να έχει μορφοποιηθεί εντός του 2018.

Το σχέδιο νόμου "Ίδρυση Πανεπιστημίου Αττικής" ανοίγει το δρόμο για τον ενιαίο χάρτη εκπαίδευσης και έρευνας και θα πρέπει να αποτελέσει οδηγό για μελλοντικές εξελίξεις στο χώρο.

Τριμελής επιτροπή από τη σύνοδο θα διερευνήσει βελτιώσεις επί συγκεκριμένων σημείων του νομοσχεδίου και θα τις προτείνει προς υλοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας.

Η Σύνοδος αναγνωρίζει ότι η ανακοίνωση συγκρότησης των επιτροπών, και η ολοκλήρωση των εργασιών τους εντός συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων, για τα επαγγελματικά δικαιώματα και την εκπόνηση σπουδών τρίτου κύκλου (διδακτορικά) από τα ΤΕΙ είναι προς τη θετική κατεύθυνση.

ΕΔΙΠ ΑΕΙ

Η Σύνοδος στηρίζει την μισθολογική και βαθμολογική εξίσωση των μελών ΕΔΙΠ των AEI Τεχνολογικού Τομέα με τα Πανεπιστήμια.

Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια

Η Σύνοδος Πρυτάνεων AEI Τεχνολογικού Τομέα θεωρεί ότι τα θέματα ρύθμισης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σοβαρό ακαδημαϊκό σχεδιασμό, συνέργειες και συμπράξεις ΑΕΙ και, φυσικά, χωρίς αποκλεισμούς.

Η χάραξη εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού παροχής παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχής εάν αγνοηθεί το γεγονός ότι τα τελευταία 60 χρόνια η ΑΣΠΑΙΤΕ, και ο προκάτοχός της η ΣΕΛΕΤΕ, είναι το μοναδικό ίδρυμα στη χώρα που επιτελεί αυτό το σκοπό παρέχοντας άρτια παιδαγωγική κατάρτιση των λειτουργών της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Η Σύνοδος πιστεύει ότι για τα γνωστικά αντικείμενα της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης η συμβολή της ΑΣΠΑΙΤΕ πρέπει να θεωρείται θεμελιώδης.

Προσωπικό ΑΕΙ

Η Σύνοδος Πρυτάνεων ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα αναγνωρίζει ότι το πρόβλημα υποστελέχωσης των Ιδρυμάτων, παρόλο τις νέες θέσεις που δόθηκαν το τελευταίο χρόνο στα ΑΕΙ παραμένει έντονο κυρίως, λόγω της μη αναπλήρωσης των θέσεων του διδακτικού και λοιπού προσωπικού που χάθηκαν τη τελευταία δεκαετία, και αιτείται:

• Την προκήρυξη θέσεων των αποχωρησάντων, την τελευταία 5ετία, για οποιοδήποτε λόγο μελών ΔΕΠ.

• Την άμεση επαναπροκήρυξη των θέσεων των οποίων η διαδικασία πλήρωσής τους απέβη άγονη.

• Στις περιπτώσεις που μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ εκλέγονται και αναλαμβάνουν υπηρεσία στο πλαίσιο προκηρύξεων νέων θέσεων ΔΕΠ σε άλλα ιδρύματα, η πίστωση να παραμένει και να προκηρύσσεται άμεσα αντίστοιχη θέση στο Πανεπιστήμιο προέλευσης.

• Έγκριση προκήρυξης νέων θέσεων ΔΕΠ και λοιπού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΔΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ).

• Έγκριση προκήρυξης νέων θέσεων διοικητικού προσωπικού.

• Άμεση ενεργοποίηση των διατάξεων που επιτρέπουν την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των ιδρυμάτων κατά τη διάρκεια των αδειών που προβλέπονται στο άρθρο 29 του Ν.4009/2011 και κατά τη διάρκεια αναστολής καθηκόντων, με χρήση των μη καταβαλλόμενων αποδοχών.

 

Σχόλια (3)

 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΣΚΑΣΑΠΛΙΔΗΣ
21 Δεκ 2017 20:20

Τα πανεπιστήμια εν καιρώ λιτότητας και μνημονίων αύξησαν το εκπαιδευτικό προσωπικό τους προσελκύοντας 350+ άτομα (που έγιναν μέλη ΕΔΙΠ από μετάταξη).
Τα ΤΕΙ προσέλκυσαν μόνο 19 άτομα από μετάταξη (δε θέσεις ΕΔΙΠ) και πολλά εν δυνάμει μέλη ανακάλεσαν την μετάταξη τους, λόγω κυρίως των χαμηλών απολαβών των μελών ΕΔΙΠ στα ΤΕΙ (την μη κατάταξή τους σε βαθμίδες και την μη καταβολή του επιδόματος έρευνας και διδασκαλίας).
Όταν χάνονται λοιπόν τέτοιες ευκαιρίες και λόγω μη έγκαιρης αντιδράσης ή μάλλον όψιμης αντίδρασης των ΤΕΙ (too little too late που λέμε οι Άγγλοφωνοι), τότε σίγουρα δεν φταίει μόνο το κράτος.

 
Dr. Μητσος
21 Δεκ 2017 21:17

Κανονικά έπρεπε να κλείσουν τα περισσότερα από τα ΤΕΙ. Επίσης θα πρέπει να υπάρξει αξιολόγηση και κατάταξη των «πανεπιστημίων» και με βάση αυτή να γίνεται η χρηματοδότηση τους. Φυσικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η Times Higher Education World University Ranking.

 
Solwn
22 Δεκ 2017 01:30

@dr Μήτσος

Πρόσεξε λίγο αυτά που λες. Το να γράφεις δημόσια να κλείσουν τα περισσότερα ΤΕΙ είναι μεγάλη κουβέντα,τα ΤΕΙ Δεν είναι μαγαζιά οπως αφήνεις να εννοηθεί. Πολλά απ'τα Πανεπιστήμια στην αξιολόγηση της αδιπ είχαν εξαιρετικά χαμηλότερη βαθμολογία από αρκετά ΤΕΙ , αυτά με την λογική σου πρέπει να κλείσουν ........

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean