Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Αναμένεται σκληρή στάση των Πρυτάνεων γενικότερα για τις συγχωνεύεις των ΤΕΙ με Πανεπιστήμια
Δημοσίευση: 29/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιανουαρίου (σ.σ. την ίδια ημέρα λήγει και η δημόσια διαβούλευση επί του Σχεδίου Νόμου) με μοναδικό θέμα τη δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που θα προκύψει από τη συγχώνευση του ΤΕΙ Αθήνας με το  ΑΕΙ Πειραιά.

Οι Πρυτάνεις , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, αναμένεται να διαμορφώσουν σκληρή στάση όχι μόνο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αλλά και για τα υπόλοιπα ΤΕΙ τα οποία έχουν μπει στο “κάδρο” των συγχωνεύσεων με  Πανεπιστήμια.

Ηδη οι Πρυτάνεις στην τελευταία Σύνοδο, που έγινε στο Ζάππειο, ζήτησαν από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου τη   θέσπιση επτά Ακαδημαϊκών Κριτηρίων για την Πανεπιστημιοποίηση Τμημάτων ΤΕΙ, ζήτησαν οι Πρυτάνεις από τον υπουργό Παιδείας, κατά τη σημερινή συνεδρίασή τους στο Ζάππειο Μέγαρο.

Ειδικότερα, για να είναι σε θέση ένα Τμήμα ΤΕΙ να κριθεί ώστε να ενταχθεί σε ένα υπάρχον Πανεπιστήμιο,  τόνισαν στον υπουργό οι Πρυτάνεις,  θα πρέπει να πληροί τα ακόλουθα ακαδημαϊκά και επιστημονικά κριτήρια:

1. Να προβλέπεται ότι το γνωστικό αντικείμενο του υπό ένταξη Τμήματος ΤΕΙ εμπίπτει στην στρατηγική ανάπτυξης του Πανεπιστημίου υποδοχής.

2.  Το γνωστικό του αντικείμενο και το Πρόγραμμα Σπουδών του να αντιστοιχεί με διεθνώς καθιερωμένα πεδία πανεπιστημιακού επιπέδου και να μην είναι υποσύνολο αυτών.

3. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάβαση του Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ σε αντίστοιχες βαθμίδες ΔΕΠ Πανεπιστημίων, αποτελεί η αξιολόγηση τους με τις αντίστοιχες διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης που ισχύουν σε αυτά. Μέχρι να λάβει χώρα η ως άνω αξιολόγηση εντάσσονται σε προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης βαθμίδας στα Πανεπιστήμια υποδοχής, χωρίς δικαίωμα συμμετοχής ως εκλέκτορες σε εκλεκτορικά και εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε θέσεις διοικητικής ευθύνης.

4. Τα μέλη του Τμήματος ΤΕΙ να έχουν αποδεδειγμένη ερευνητική δραστηριότητα όπως αυτή θα αποδεικνύεται από το δημοσιευμένο έργο και τις ετεροαναναφορές.

5.  Να ενταχθεί και να ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών.

6. Να έχει ερευνητικές υποδομές και εξοπλισμό για την εκπόνηση και βασικής έρευνας στο γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει.

7.  Να έχει αποκτήσει την δυνατότητα οργάνωσης διδακτορικών σπουδών όπως αυτή προβλέπεται από το άρθρο 30, παρ. 4 του Ν. 4485/2017.

Η Σύνοδος έθεσε στον υπουργό το ζήτημα του αποκλεισμού της από τις συζητήσεις που αφορούν στην αναδιάταξη του χάρτη ανώτατης εκπαίδευσης μέσω της δημιουργίας νέου Πανεπιστημίου και τη μεταφορά Τμημάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα ενημερώσει τη  Σύνοδο για το περιεχόμενο των προτάσεων που θα του υποβληθούν από τις επιτροπές που έχει συγκροτήσει για την μεταφορά Τμημάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια.

 

Σχόλια (18)

 
TEI KR
29 Δεκ 2017 10:58

Μια χαρα !! Αν ενα τμημα εχει - και καλώς- ολες τις παραπάνω προδιαγραφές , γιατι να διαλυθεί και να παει σε ενα αμφιβολου ποιότητας τμημα Πανεπιστημίου??? Ειδικα αν εχει ΥΠΟΔΟΜΕΣ κα ιΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ.....σε τιποτα δεν διαφέρει απο Πανεπιστημιο. Αρα ΜΙΑ ΛΥΣΗ υπάρχει και αφορά το ονομα κα ιοχι την ουσια. Μετονομασία σε Τεχνολογικό Πανεπιστημιο του ΤΕΙ που εχει τις παραπάνω προδιαγραφες.

 
Χρήστος
29 Δεκ 2017 11:49

Τα ΤΕΙ που έχουν αξιολογηθεί να μετονομασθούν σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια. Να δοθεί μια περίοδος π.χ. 2 χρόνων ώστε να λειτουργήσουν ουσιαστικά τα Επιστημονικά Εργαστήρια και τα Διδακτορικά και στη συνέχεια να συνενωθούν με τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα.
Να ενεργοποιηθεί επιτέλους το παλιό σχέδιο για το Αττικό Πανεπιστήμιο που να συνενώνει όλα τα διάσπαρτα Ιδρύματα του λεκανοπεδίου (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) σε ένα σοβαρό Ιδρυμα.

 
Χρήστος
29 Δεκ 2017 11:50

Τα ΤΕΙ που έχουν αξιολογηθεί να μετονομασθούν σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια. Να δοθεί μια περίοδος π.χ. 2 χρόνων ώστε να λειτουργήσουν ουσιαστικά τα Επιστημονικά Εργαστήρια και τα Διδακτορικά και στη συνέχεια να συνενωθούν με τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα.
Να ενεργοποιηθεί επιτέλους το παλιό σχέδιο για το Αττικό Πανεπιστήμιο που να συνενώνει όλα τα διάσπαρτα Ιδρύματα του λεκανοπεδίου (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) σε ένα σοβαρό Ιδρυμα.

 
Ανώνυμος
29 Δεκ 2017 13:12

Όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, οι Πρυτάνεις έχουν αδρανήσει χαρακτηριστικά. Έπρεπε εδώ και καιρό να λάβουν θέση για το αν είναι απαραίτητη η ίδρυση ενός νέου Πανεπιστημίου στην Αθήνα, όπως και για την έλλειψη γνωμοδότησης της ΑΔΙΠ για το συγκεκριμένο θέμα.

Από την άλλη πλευρά, δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι ο Υπουργός βρίσκεται σε προσωπική συνεννόηση με κάποιους από τους Πρυτάνεις για το θέμα των συγχωνεύσεων, παρακάμπτοντας συλλογικά όργανα όπως είναι οι Σύγκλητοι και προχωρώντας σε ενέργειες που παραπέμπουν περισσότερο σε πολιτικά παιχνίδια, παρά σε διαδικασίες που διέπονται από ακαδημαϊκά κριτήρια.

 
GK
29 Δεκ 2017 15:07

Κάτι μου θυμίζει αυτή η ιστορία. Πριν κανα χρόνο πρώην υπουργός ψήφισε ένα νόμο, βγήκε δημόσια και τον υπερασπίστηκε, δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ και μετά από την παρέμβαση ο νόμος καταργήθηκε σε μια βδομάδα. Φοβάμαι μην έχει αντίστοιχη κατάληξη και όλο αυτό το εγχείρημα...

 
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο;
29 Δεκ 2017 18:45

Ο όρος "Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο" παραπέμπει διεθνώς σε Ιδρύματα χαμηλότερης "αξίας", δεν είναι δόκιμος για τα ΤΕΙ και κακώς προωθήθηκε από τη Σύνοδο Προέδρων (Πρυτάνεων) ΤΕΙ.

Τα ΤΕΙ σήμερα δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές από τα Πανεπιστήμια και δεν υφίσταται τεχνολογικός χαρακτήρας. Κάποια στιγμή πρέπει να το αντιληφθούμε όλοι και να μην αποπροσανατολίζουμε την κουβέντα και τις προσπάθειες του Υπουργείου.

 
Παύλος
30 Δεκ 2017 09:07

Πολύ σωστά κριτήρια κ.κ. Πρυτάνεις... αλλά θέλετε να "αξιολογήσουμε" με τα ίδια κριτήρια το σύνολο το υπαρχόντων πανεπιστημίων;
Πόσα από τα υπάρχοντα (κυρίως επαρχιακά) πανεπιστήμια έχουν ενεργούς (και όχι στα χαρτιά "υπηρετούντες") καθηγητές με ερευνητικό έργο με δημοσιεύσεις κλπ; ποιοι κάνουν μάθημα στα παιδιά του ελληνικού λαού στην θέση τους;
Τι ερευνητικές υποδομές έχουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια; Αλήθεια τώρα, έχετε πάει να δείτε τις "πανεπιστημιακές" εγκαταστάσεις για παράδειγμα στην Κέρκυρα ή στην Τρίπολη ή στην Λαμία; αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις; ας είμαστε σοβαροί!
Έχετε, άραγε ασχοληθεί με "Το γνωστικό του αντικείμενο και το Πρόγραμμα Σπουδών του να αντιστοιχεί με διεθνώς καθιερωμένα πεδία πανεπιστημιακού επιπέδου και να μην είναι υποσύνολο αυτών", για τα πανεπιστήμια; Κοιταχτείτε στον καθρέπτη και θα σας πιάσει απελπισία με ένα σωρό, εφευρημένα, με πολύ φαντασία, πανεπιστημιακά τμήματα, χωρίς λόγο ύπαρξης, θέλετε να τα δούμε; Ακόμα, ακόμα και σε ένα από τα ιστορικότερα, καλύτερα και δυσκολότερα πανεπιστήμια, το Γεωπονικό δείτε τα τμήματα, δηλαδή εκεί υπάρχουν "καθιερωμένα πεδία πανεπιστημιακού επιπέδου και να μην είναι υποσύνολο αυτών"; ή θα έπρεπε να υπάρχουν 2 τμήματα και τα "ευρήματα" να ήταν μεταπτυχιακά;
Δεν ισχυρίζομαι, ότι μετεξέλιξη ΤΕΙ_Α και ΤΕΙ_Π σε ΠΔΑ γίνεται με τις καλύτερες προϋποθέσεις, αλλά το νέο ΠΔΑ, όπως αυτό θα πρωτο-λειτουργήσει, από πόσα ελληνικά πανεπιστήμια θα είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟ;
Εγώ σας λέω -δίχως ίχνος έπαρσης- ότι θα είναι 6ο ή 7ο ΑΕΙ σε ποιότητα παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και αν θέλετε (με επιχειρήματα) να το αντικρούσετε αυτό...
Θα το δείτε και από τις επιλογές των υποψηφίων!

 
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
30 Δεκ 2017 09:58

TΕΠΑΚ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών και Διαχείρισης Περιβάλλοντος

Τμήμα Γεωπονικών Επιστημών, Βιοτεχνολογίας και Επιστήμης Τροφίμων
Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Περιβάλλοντος
(Πτυχίο Χημικής Μηχανικής σε συνεργασία με τη Σχολή Μηχανικής και Τεχνολογίας)

Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Τμήμα Διοίκησης Ξενοδοχείων και Τουρισμού
Τμήμα Εμπορίου, Χρηματοοικονομικών και Ναυτιλίας
Διατμηματικό Πρόγραμμα Διοίκησης

Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης
Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης

Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου
Τμήμα Δημόσιας Επικοινωνίας

Σχολή Επιστημών Υγείας
Τμήμα Νοσηλευτικής
Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης
Διεθνές Ινστιτούτο Κύπρου για την περιβαλλοντική και δημόσια υγεία

Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών
Τμήμα Καλών Τεχνών

Σχολή Μηχανικής και Τεχνολογίας
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής

Κέντρο Γλωσσών

 
TEI KR
30 Δεκ 2017 10:39

@Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο
ΤΙ αλλο θα ακούσουμε !! "Ο όρος "Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο" παραπέμπει διεθνώς σε Ιδρύματα χαμηλότερης "αξίας",
Δηλαδή το το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) ειναι Ιδρύματα χαμηλότερης "αξίας", απο το ΕΜΠ ???
Οσο για την μετατροπή ..εχουμε το προσφατο του ΤΕΠΑΚ ( Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου) με σχολές σχεδόν ομότιτλες με αυτές που υπάρχουν στα Ελληνικά ΤΕΙ. Προήλθε απο την μετατροπή του αντιστοιχουν ΤΕΙ στην Κύπρο και ειναι μια καλή πρακτική. Επίσης ο τροπος που εγινε δειχνει και νομοθετικά το χειρισμό ( το Υουργείο το ακουει ???).
Σε σχεση με τα 7 σημεία των Πρυτάνεων καλό θα ειναι να εξετάσει η ΑΔΙΠ ποσα Τμήματα Πανεπιστημίων εχουν ΟΛΑ οσα ανφερουν οι Πρυτάνεις. ΕΛΑΧΙΣΤΑ. Αρα νομίζω το καλύτερο για τα ΤΕΙ ειναι η μετατροπή του σε ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ με ταυτόχρονη αναδιοργάνωση τους ΑΜΕΣΑ σε σχεση με το πλήθος και το ειδος των Τμημάτων, και μετατροπή καποιων περιφερειακ'ων και αδύναμψν σε 2-ετή. Η μετατροπή αυτή σε βαθος χρόνου (5πετια?) θα επιτρέψει συνενώσεις μεταξύ Πανεπιστημίων πια (!!) αλλα και συμμετοχή των πρυτάνεων των Τεχνολογικών Πανεπιστημίων σε ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ ΑΕΙ με προφανή αποτελέσματα ώς προς τις αποφάσεις .

 
Giorgos
30 Δεκ 2017 11:20

Εάν το πρόβλημα των Πανεπιστημίων είναι τα ΤΕΙ, τότε το ανέκδοτο με την κατσίκα του γείτονα είναι πολύ επίκαιρο.
Τα προβλήματα των Πανεπιστημίων είναι:
1) Υποχρηματοδότηση
2) Μισθοί καθηγητών στα Τάρταρα
3) Απαρχαιωμένα εργαστήρια
4) Έλλειψη αναλωσίμων
5) Ανομία λόγω του κακώς εννοούμενου "ασύλου"
6) Γραφειοκρατία (ειδικά για τα ερευνητικά προγράμματα)
7) Έλλειψη προσωπικού
κλπ

Και βεβαίως το γενικότερο πρόβλημα το οποίο θα έπρεπε να απασχολεί το πνευματικό κεφάλαιο της χώρας (βλέπε καθηγητές ΑΕΙ), είναι οι κρίσεις στην Ελλάδα (οικονομική, ηθική, πνευματική κλπ).
Ας σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων και ας αφήσουμε την κατσίκα του γείτονα ήσυχη ...

 
Τεχνολογικά Πανεπιστήμια και ΜΙΤ
31 Δεκ 2017 10:05

@TEI KR

Τύφλα να έχει το ΜΙΤ.... Δηλαδή το επιχείρημα μας θα είναι αφού το ΜΙΤ είναι Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο να γίνουν και τα ΤΕΙ. Θα μας ακούσουν σίγουρα....

Το πρόβλημα είναι ότι όλοι θέλουμε να συμμετέχουμε σε συζητήσεις χωρίς να γνωρίζουμε το θέμα (μάλιστα πολλοί από εμάς είμαστε φοιτητές/απόφοιτοι/μέλη ΔΕΠ). Αν δεν μπορούμε, καλύτερα να μην αποπροσανατολίζουμε και τους υπόλοιπους.
Ένα παράδειγμα είναι ότι δεν απαντήθηκε το "Τα ΤΕΙ σήμερα δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές από τα Πανεπιστήμια και δεν υφίσταται τεχνολογικός χαρακτήρας". Ποιος τεχνολογικός χαρακτήρας; Απαντήστε αυτό πρώτα και μετά μιλήστε για "Τεχνολογικά Πανεπιστήμια". Ρωτήστε επίσης το status των περισσότερων από αυτά του εξωτερικού.

Να μην ξεχάσω να θυμίσω ότι ΜΙΤ σημαίνει "Massachusetts Institute of Technology" και ΟΧΙ "Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Μασαχουσέτης".....

 
Σοφία
31 Δεκ 2017 11:45

Καλημέρα και Χρόνια Πολλά

Τι τεχνολογικό Πανεπιστήμιο τι Πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων Επιστημών , τι άλλο θα ακούσουμε πια?

Τα περισσότερα ΤΕΙ είναι βαθμολογημένα με αξιόλογους βαθμούς ,τους οποίους δεν έχουν αρκετά Πανεπιστήμια. Είναι Πανεπιστήμια στην ουσία , αντιμετωπίζονται σαν πανεπιστήμια εκτός Ελλάδας και έχουν πολλές αξιόλογες σχολές με βάσεις μεγαλύτερες από πολλές πανεπιστημιακές. Οι αντίστοιχοι απόφοιτοι έχουν προσόντα πολλές φορές μεγαλύτερα από πανεπιστημιακούς πτυχιουχους μιαΣ και δεν είμαστε την εποχή του '80 που όλους σας αρέσει να αναφέρεστε Όταν μιλάμε για τα ΤΕΙ.
Η πρόσφατη αξιολόγηση έδωσε το πολυπόθητο οκ σε πολλά ΤΕΙ να οργανώσουν διδακτορικές σπουδές, αφού οι κόποι του προσωπικού και το υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο τους ανέβασαν πολύ τα ΤΕΙ τα τελευταία χρόνια.
Σε Πανεπιστήμια με χαμηλούς βαθμούς αξιολόγησης πρέπει κατά την γνώμη μου να μειωθούν οι επιχορηγήσεις και να δοθούν σε αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ τα οποία απο τι φαίνεται απ'την αξιολόγηση,κυνηγάνε την πανεπιστημιακή θέση που τους αρμόζει. Δεν μπορείς να λέγεσαι Πανεπιστήμιο (στο όνομα), ενω έχεις σχολές που είτε εντός είτε εκτός συνόρων δεν αναγνωρίζονται από πολλούς ως προς τι βγαίνεις και τι σπουδάζεις. Και αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ που σε όλον τον κόσμο είναι πανεπιστημιακά , στην Ελλαδα να τα λένε "είναι ΤΕΙ", λες και είναι το μπακαλικο της κυρά νουλας.
Όλοι οι πρυτάνεις Επιτέλους ας σηκώσουν τα μανίκια τους, και να διεκδικήσουν
1) διδακτορικά σε όσα ΤΕΙ αξίζουν
2) επαγγελματικά Δικαιώματα που εκκρεμούν
3) Αλλαγή ονομασίας σε Πανεπιστήμιο (Αφού Αυτό μας θεωρούν έξω)
4) αύξηση χρηματοδότησης σε όσα ΤΕΙ "κάνουν δουλειά"
5) Ισοτίμηση πτυχίων σε παλιούς πτυχιούχους με τους νέους πτυχιούχους των πανεπιστημίων (που προήλθαν από συγχώνευση , σύμφωνα με τα πρότυπα ισοτίμησης των παιδαγωγικών,γεωπονικων,ανώτατων βιομηχανικών,χαροκοπειου,Παντείου,ακαδημιών σωματικής αγωγής).

 
Stratos
01 Ιαν 2018 09:02

Και οι πρυτάνεις των ΤΕΙ, δεν θα συνεδριάσουν παράλληλα με τους αντίστοιχους των πανεπιστημίων, για να συμμετάσχουν δυναμικά στην οικοδόμηση του ..... ενιαίου χώρου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

 
Απορών
01 Ιαν 2018 11:42

@Παύλος

Δυστυχώς, για τα αναφερθέντα - και όχι μόνο - Πανεπιστήμια η κατάσταση είναι ακριβώς όπως την αναφέρετε. Η ατεκμηριώτη στάση της συνόδου των Πρυτάνεων αλλά και το κείμενο των 166 από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, δεν περιποιούν τιμή σε ακαδημαϊκούς δασκάλους. Το Υπουργείο έχει συγκεντρωτικά όλα τα ποσοτικά, αλλά και ποιοτικά στοιχεία, που συνετέλεσαν στον μετασχηματισμό του ΤΕΙ Αθήνας και του ΤΕΙ Πειραιά στο ΠΔΑ. Δεν τα ανακοινώνει για να μην εντείνει τη διαμάχη, καθώς θα φαινόταν η υποδεέστερη θέση στην οποία θα βρίσκονταν ΠΟΛΛΑ, μα ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ, Πανεπιστημιακά ιδρύματα. Καλά κάνει και διατηρεί χαμηλούς τόνους, ακόμη κι αν συσκοτίζει - προσωρινά - τη θετικότατη για τους μη γνωρίζοντες εικόνα των δύο ΤΕΙ. Είναι πάντως αυτά τα τεκημριωμένα στοιχεία που κατέστησαν το εγχείρημα δυνατό και τη θέση της Πολιτείας αταλάντευτη. Περισσότερα θα λεχθούν μετά την ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας, εάν και εφόσον η Διοικούσα Επιτροπή θελήσει να χρησιμοποιήσει έστω και κατ' ελάχιστον τις τεχνικές του σύγχρονου εκπαιδευτικού μάρκετιγκ που εφαρμόζουν οι αδελφοί εκ της μαρτυρικής Μεγαλονήσου.

Θεωρώ αδιανόητο Πρυτάνεις Πανεπιστημίων που προέρχονται από τις θετικές επιστήμες και την Ιατρική (εντελώς ενδεικτικά ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΕΜΠ, Πολ. Κρήτης) να αρνούνται τις ίδιες τις αρχές των επιστημών τους και είτε να συνυπογράφουν γενικότητες είτε να καταρτίζουν καταλόγους κριτηρίων που δεν πληρούν κάποια από τα τμήματα των ιδρυμάτων που διοικούν. Στηριζόμενοι στη γενική εικόνα που έχει ο μέσος πολίτης για οτιδήποτε συμβαίνει στην κοινωνία, ουσιαστικά λειτουργούν "κληρονομικώ δικαιώματι και χαρίσματι" και κρίνουν χωρίς να προβάλλουν απτά επιχειρήματα και μετρήσιμα στοιχεία. Επίσης θλίβομαι από το γεγονός ότι εξανίστανται για την επικείμενη "πανεπιστημιοποίηση" (χα, χα, τι γλωσσοπλάστες είναι μερικοί) των καθηγητών ΤΕΙ, όταν την ίδια στιγμή συνεργάζονται ερευνητικά και επαγγελματικά, επί ίσοις όροις. Προς το παρόν καλό είναι να γυρίσουν και την έτερη παρειά.

Συμπερασματικά: Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ειλημμένες και διακομματικές, καθώς ολόκληρη η Ευρώπη έχει μετασχηματιστεί. Ο τρόπος μόνο διαφέρει, ανάλογα με τους κυβερνώντες. Οι αγαπητοί καθηγητές των ΤΕΙ δεν έχουν κανένα λόγο να εξανίστανται διαδικτυακά, καθώς οι πολυετείς κόποι τους δεν πρόκειται να πάνε χαμένοι.

 
ΠΑΝ_ΤΕΙ
01 Ιαν 2018 15:20

Καλή χρονιά σε όλους.
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μία προσπάθεια επανασχεδιασμού της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας (βλέπε σχέδιο Αθηνά 1, σχέδιο Αθηνά 2 και τώρα σχέδιο συγχωνεύσεων), χωρίς όμως επιτυχία διότι αφενός στους σχεδιασμούς υπάρχει προχειρότητα (προσωπικά δεν έχω δει μία επιστημονική μελέτη, π.χ. εφαρμογή μεθόδων πολυκριτηριακής ανάλυσης, επανασχεδιασμού της ανώτατης εκπαίδευσης) και αφετέρου διότι υπάρχει αντίδραση από συντεχνιακές ομάδες σε οτιδήποτε θα μπορούσε να είναι καλό για την ανώτατη εκπαίδευση.
Στα πλαίσια λοιπόν του επανασχεδιασμού (με κάποιον επιστημονικό τρόπο κι όχι βάσει πολιτικών ή άλλων επιθυμιών) της ανώτατης εκπαίδευσης, όπου θα χρειαστεί να γίνουν συγχωνεύσεις και μεταξύ Πανεπιστημίων, θα περίμενα οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων και των τει μαζί με την πολιτεία να θεσπίσουν από κοινού τα ακαδημαϊκά κριτήρια για τη νέα ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα.
Οι πρυτάνεις λοιπόν των πανεπιστημίων, στα πλαίσια των συγχωνεύσεων στην ανώτατη εκπαίδευση, προλαβαίνοντας τους πρυτάνεις των τει και την πολιτεία προτείνουν τη θέσπιση των ακαδημαϊκών κριτηρίων για τη μετονομασία ενός ανώτατου τμήματος τει σε ανώτατο τμήμα πανεπιστημίου.
Άραγε η πρόταση τους είναι ειλικρινής, ή εμπεριέχει υπόνοια προάσπισης συντεχνιακού συμφέροντος;
Αν πραγματικά η πρόταση τους ήταν ειλικρινής θα έπρεπε π.χ. για το εκπαιδευτικό προσωπικό, μέλη ΔΕΠ πανεπιστημίων και τει, να ζητήσουν να ενταχθεί σε προσωποπαγείς θέσεις και κατόπιν με διαπιστωτικές πράξεις βασιζόμενες σε διεθνή δείκτη ( h index από Scopus), ο οποίος σχετίζεται με την αποδεδειγμένη ερευνητική δραστηριότητα και είναι διεθνώς αποδεκτός, να ενταχθούν σε τακτικές θέσεις. Η ένταξη με αυτόν τον τρόπο του εκπαιδευτικού προσωπικού στις διάφορες βαθμίδες, θα δώσει ένα κύρος στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, αφού αυτός ο δείκτης είναι το ισχυρότερο κριτήριο που εφαρμόζεται στην επιλογή μελών ΔΕΠ σε Τμήματα των πολύ καλών πανεπιστημίων του κόσμου. Επίσης η εφαρμογή αυτού του τρόπου επιλογής θα δώσει το κίνητρο στα μέλη ΔΕΠ να ασχοληθούν με την ποιοτική έρευνα και συνεπώς τα πανεπιστήμια μας θα αρχίσουν να κατατάσσονται στα καλύτερα του κόσμου.
Άρα η μόνη προσπάθεια η οποία θα πρέπει να γίνει είναι ο προσδιορισμός του ελάχιστου h index για κάθε Τμήμα, σχολή και βαθμίδα, προκειμένου κάποιο μέλος ΔΕΠ να ενταχθεί από την προσωποπαγή θέση σε τακτική θέση. Για λόγους ισονομίας, είναι αντιληπτό ότι για ένα χρονικό διάστημα π.χ. 5 ετών, ο h index για τα μέλη ΔΕΠ των τει θα πρέπει να είναι μικρότερος του αντίστοιχου των μελών ΔΕΠ των πανεπιστημίων, αφού ένα μεγάλο μέρος της έρευνας των μελών ΔΕΠ των πανεπιστημίων οφείλεται στους υποψήφιους διδάκτορές τους.

Εν κατακλείδι:
ας ληφθούν γενναίες αποφάσεις, για το σχεδιασμό και την ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίες πιθανόν σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φαίνονται δυσάρεστες στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στους φοιτητές, αλλά μελλοντικά θα την οδηγήσουν σε μια εκπαίδευση αντάξια της ιστορίας αυτού του τόπου.

 
PdV-VdT
02 Ιαν 2018 11:05

@ΠΑΝ_ΤΕΙ

"Άρα η μόνη προσπάθεια η οποία θα πρέπει να γίνει είναι ο προσδιορισμός του ελάχιστου h index για κάθε Τμήμα, σχολή και βαθμίδα, προκειμένου κάποιο μέλος ΔΕΠ να ενταχθεί από την προσωποπαγή θέση σε τακτική θέση"

Νομίζω ότι υπεραπλουστεύετε πολύ τα πράγματα με τη χρήση απλά και μόνον ενός αριθμητικού δείκτη (h-index) ο οποίος μπορεί να παίζει μόνον συμπληρωματικό ρόλο σε διαδικασίες κρίσεις.
Ανάλογα με τη βαθμίδα που κρίνεται κάποιος δε θα πρέπει να έχει αυτοδύναμο έργο το οποίο διαπιστώνεται από εργασίες στις οποίες ο κρινόμενος είναι 1ος συγγραφέας ή corresponding author;
Θα βάζατε στην ίδια κατηγορία κάποιον με 50 δημοσιεύσεις που το όνομα του χάνεται κάπου στη μέση προς τέλος των καμιά 10αριά συγγραφέων που συμμετέχουν σε κάθε μια από αυτές, με έναν άλλο που το όνομα μου είναι 1ο στις μισές από αυτές τις 50 δημοσιεύσεις, θεωρώντας ότι και οι 2 έχουν το ίδιο h;
Κρίσεις που ανάγονται σε δουλειά γραμματέα, με τη χρήση απλά και μόνον αριθμητικών δεικτών, δεν είναι κρίσεις.

 
λογική
02 Ιαν 2018 12:25

Άργησε πολύ η αντιδραση, μαλλον πολλοί πρυτάνεις δεν εχουν στην πραγματικοτητα προβλημα, ενώ τα προβλήματα ειναι πολλά.
Αλλά αυτο γινεται οταν μια ισχυρά ενδιαφερομενη ομάδα , (καθηγητές ΤΕΙ) προωθει κατι που συναντά μια σχετικά αδιαφορη πλειοψηφια.

Τα μελη διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ γινονται μελη ΔΕΠ ΑΕΙ σε μια μέρα, αυξήσεις μισθού και λιγοτερες ώρες διδασκαλίας. Πώς θα καλυφθουν αυτές οι ώρες? Προσλήψεις προσωπικού? Φυσικά, λεφτά υπάρχουν.
Πως θα πληρωθούν οι αυξήσεις ?
Και οι διαδικασίες ανωτατοποιησης με τι κριτήρια γίνονται? Δημοσιευσεις, έρευνα, βαθμος εισαγωγής εισαχθέντων? Πολλοι θα πουν ότι και στα ΤΕΙ γίνεται ερευνα, φυσικά κατι γινεται, ειναι στο ίδιο επιπεδο ποσοτικά και ποιοτικά με τα Πανεπιστήμια? Και να μιλάμε με στοιχεία σε επιπεδο ιδρύματος και συγκριτικά με τα πανεπιστήμια και όχι λογια του αέρα. Ούτε να βρισκονται μερικά μελη προσωπικού των ΤΕΙ με εργο και αυτο να αποτελει δικαιολογία για να παρουν αυξήσεις ολοι. Και τα γνωστικά αντικείμενα με βάση πάντα τα ακαδημαικά κριτήρια?

 
ΠΑΝ_ΤΕΙ
02 Ιαν 2018 13:48

@Prva-VdT
α) Αναφέρομαι στην ένταξη από προσωποπαγείς σε τακτικές θέσεις και όχι στην επανεκλογή-επανάκριση των ήδη υπηρετούντων μελών ΔΕΠ των πανεπιστημίων και των τει. Συνεπώς δεν υπάρχει η περίπτωση σύγκρισης των h-index μεταξύ μελών ΔΕΠ αλλά απλώς διαπίστωσης ότι η διεθνώς αναγνωρισμένη (κατά τεκμήριο) ερευνητική δραστηριότητα ενός μέλους ΔΕΠ είναι μεγαλύτερη ενός ελαχίστου επιπέδου.
β) Ο h-index είναι ένας δείκτης, ο οποίος σε μεγάλο βαθμό εμπεριέχει την ποσότητα, από πλευράς δημοσιευμένου έργου, της έρευνας σε συνδυασμό με την αντίστοιχη αναγνώριση της. Συνεπώς δεν είναι ένας απλός αριθμός, αλλά ένας δείκτης που εμπεριέχει αντικειμενική πληροφορία μη επιδεχόμενης υποκειμενικής κρίσης.
γ) Αυτό το οποίο δε δείχνει ο h-index, είναι η ποιότητα των περιοδικών που δημοσιεύεται η έρευνα ενός μέλους ΔΕΠ. Για παράδειγμα είναι αυτονόητο, ότι πολύ πιο εύκολα δημοσιεύει κάποιος την έρευνά του σε περιοδικά αμφιβόλου εγκυρότητας (πολύ μικρό impact factor, ή καθόλου), απ' ότι σε περιοδικά υψηλής εγκυρότητας (υψηλό impact factor). Δηλαδή 50 δημοσιεύσεις σε περιοδικά πολύ χαμηλής εγκυρότητας , κατά τεκμήριο, είναι πολύ μικρότερης αξίας από ένα πολύ μικρό αριθμό δημοσιεύσεων σε περιοδικά πολύ υψηλής εγκυρότητας. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να λυθεί και πάλι με έναν αντικειμενικό τρόπο είτε με έναν δείκτη που εμπεριέχει αυτή την πληροφορία (π.χ, R-Score της Researchgate), είτε με την απαίτηση, ανάλογα με την βαθμίδα, το μέλος ΔΕΠ που πρόκειται να ενταχθεί σε τακτική θέση κάποιας καθηγητικής βαθμίδας να έχει κάποιον αριθμό δημοσιεύσεων σε περιοδικά των οποίων, για παράδειγμα, το impact-factor βρίσκεται στο 5% των υψηλότερων impact-factors των περιοδικών που δημοσιεύουν έρευνες παρόμοιων γνωστικών αντικειμένων.
δ) Αυτά που αναφέρεις για "1ο συγγραφέα, ή corresponding author", απ' όσο γνωρίζω, σύμφωνα με την μέχρι σήμερα νομοθεσία, έπρεπε να λαμβάνονται υπόψη για την εκλογή και εξέλιξη των υπηρετούντων σήμερα μελών ΔΕΠ και συνεπώς δεν χρειάζεται να εξεταστούν εκ νέου.
ε)Η διαδικασία διαπίστωσης την οποία αναφέρω είναι η μόνη αξιοκρατική διαδικασία, η οποία είναι πολύ πιο έγκυρη από την κάθε υποκειμενική κρίση (φαινόμενα οικογενειοκρατίας, φαινόμενα μη εκλογής διεθνώς καταξιωμένων επιστημόνων και πολλά άλλα) που εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα και οδήγησε την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας μου να πανηγυρίζει όταν κάποιο ανώτατο ίδρυμά μας βρίσκεται μεταξύ των καλύτερων 500 ανώτατων ιδρυμάτων. Είμαι πεπεισμένος ότι αν εφαρμοστεί η διαδικασία που προτείνω, έστω και από μία γραμματέα, θα δημιουργήσει ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με μέλη ΔΕΠ, τα οποία θα επιδιώκουν ποιοτική και πολύ υψηλού επιπέδου έρευνα και εκπαίδευση με αποτέλεσμα η ανώτατη εκπαίδευσή μας να ανταγωνίζεται τα καλύτερα ανώτατα ιδρύματα του κόσμου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ