ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Η θέση της ΠΟΣΔΕΠ για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και για τις διαδικασίες "Πανεπιστημιοποίησης" των ΤΕΙ

Δημοσίευση: 04/01/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ συζήτησε διεξοδικά το κείμενο του σχεδίου νόμου για την ίδρυση του νέου «Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής» με ταυτόχρονη κατάργηση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, που έθεσε η Κυβέρνηση σε δημόσια διαβούλευση.

Διαπιστώνει ότι, αν και διακηρύσσεται από την κυβέρνηση ότι οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται σε μια πολιτική ενοποίησης του χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς:

1. Καμία σχετική συζήτηση δεν έγινε στα πλαίσια του «Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία» που διεξήχθη μόλις πριν ένα χρόνο. Αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα το οποίο θα έπρεπε να είχε αναλυθεί συντεταγμένα. Και αφού δεν έγινε στο πλαίσιο του «Εθνικού Διαλόγου» θα έπρεπε να είχε γίνει αργότερα και πάντως να είχε προηγηθεί κάθε σχετικής δράσης.

2. Το κείμενο που ανακοινώθηκε στηρίζεται σε σκέψεις και προτάσεις αποσπασματικές, χωρίς σχέδιο, όραμα και διάλογο και κυρίως χωρίς ακαδημαϊκά και επιστημονικά κριτήρια, ενισχύοντας μα την πεποίθηση που είχαμε από την έναρξη αυτής της διαδικασίας, ότι ο Υπουργός Παιδείας, ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση συνολικά ενδιαφέρονται μάλλον για μια λαϊκίστικη, ψηφοθηρική και όχι ουσιαστική διαδικασία.

3. Ο μετασχηματισμός των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια, θα μπορούσε να εξεταστεί στις περιπτώσεις τμημάτων τα οποία τόσο σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού όσο και σε επίπεδο υποδομών, εξελίχθηκαν τα τελευταία χρόνια σε πολύ ψηλά επίπεδα ποιότητας και για τα οποία έχουν ωριμάσει οι συνθήκες να αναβαθμιστούν. Εδώ και χρόνια όμως (που βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αναβάθμισης των ΤΕΙ) τείνει να δημιουργηθεί ένα σημαντικό κενό στον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και στις εφαρμογές των επιστημών και της τεχνολογίας στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία, το οποίο δεν αντιμετωπίζεται από το Υπουργείο Παιδείας, ωσάν να μην υπάρχει ως πρόβλημα.

4. Δημιουργεί ένα διεθνώς πρωτόγνωρο καθεστώς με τα γνωστικά αντικείμενα πανεπιστημιακών τμημάτων. Ιδρύονται πανεπιστημιακά τμήματα σε γνωστικά αντικείμενα τα οποία δεν αντιστοιχούν σε διεθνώς αναγνωρισμένα γνωστικά αντικείμενα πανεπιστημιακού επιπέδου (π.χ. Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας) ή δεν έχουν διακριτό και αυτόνομο χαρακτήρα και αποτελούν απλά εφαρμογή μιας επιστήμης σε κάποιο επαγγελματικό πεδίο (π.χ. Τμήμα Μαιευτικής, Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας). Δημιουργούνται επίσης πολλά τμήματα τετραετούς φοίτησης με γνωστικά αντικείμενα τα οποία υπάρχουν σε πολλά άλλα τμήματα υφιστάμενων ιδρυμάτων (ΕΜΠ ή Πολυτεχνικές Σχολές των Πανεπιστημίων) πενταετούς φοίτησης. Τέλος, κάποια τμήματα εντάσσονται σε σχολές που καλύπτουν εντελώς διαφορετικά ευρύτερα γνωστικά αντικείμενα (π.χ. Τμήμα Προσχολικής αγωγής με μια Σχολή Επιστημών Υγείας).

5. Επίσης δημιουργεί ένα πρωτόγνωρο και απίστευτα ασαφές πεδίο με τα επαγγελματικά δικαιώματα. Συστήνονται τετραετή τμήματα στη Σχολή Μηχανικών γνωστικά αντικείμενα ομοειδή με αυτά αντίστοιχων τμημάτων πενταετούς φοίτησης των Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων και των Σχολών του ΕΜΠ, οι απόφοιτοι των οποίων δεν έχουν διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα.

6. Το εκπαιδευτικό προσωπικό (Ε.Π.) των Τ.Ε.Ι. εντάσσεται σε βαθμίδες καθηγητών Πανεπιστημίου χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση των προσόντων τους. Η ένταξη σε θέσεις καθηγητών Παν/μίου θα πρέπει να γίνει για όλες τις βαθμίδες μετά από διαδικασία αξιολόγησης από επιτροπές κρίσης με τη διαδικασία αλλά και με τα κριτήρια που κρίνονται οι Καθηγητές Παν/μίου.

Συμπερασματικά, η «πανεπιστημιοποίηση» των ΤΕΙ είναι ένα σοβαρό θέμα που αφορά στην ανώτατη εκπαίδευση. Φοβόμαστε ότι εξελίσσεται μια ψηφοθηρική προσπάθεια της κυβέρνησης χωρίς βάθος και όραμα, χωρίς διάλογο, με αποσπασματικές διαδικασίες που δεν εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχεδιασμό και με αμφιλεγόμενα μη ακαδημαϊκά κριτήρια. Θεωρούμε ότι για οποιαδήποτε συζήτηση και προσπάθεια από εδώ και πέρα για συγχώνευση ΤΕΙ με Πανεπιστήμια ή απ’ ευθείας μετεξέλιξης ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο, θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με διακριτούς και αλληλοσυμπληρούμενους ρόλους για τα Πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα, και σύνδεσης τους με την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, με βάση συγκεκριμένες προϋποθέσεις στις οποίες έχουμε αναφερθεί και σε παλαιότερες αποφάσεις μας , ώστε η όλη διαδικασία να καταλήξει πραγματικά σε θετικό αποτέλεσμα.

Ο Πρόεδρος Στάθης Ευσταθόπουλος Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.         

Ο Γραμματέας Χαράλαμπος Φείδας Καθηγητής Α.Π.Θ

 

Σχόλια (13)

 
Houston we have a problem....
09 Ιαν 2018 09:36

Καλημέρα , αν υπάρχουν καθηγητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αγνοούν τα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστήμιων της Ευρώπης και της Αμερικής , τότε έχουμε πρόβλημα . Αν προγράμματα σπουδών όπως της Κοινωνικής Εργασίας (που μόνο με μια πρόχειρη έρευνα μπορείς να βρεις άνω των 200 διεθνώς ) δεν έχουν πέσει στην αντίληψη καθηγητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τότε Houston we have a problem...
Οπότε μόνο εκ παραδρομής ή λάθος στην καταχώρηση του κειμένου μπορούμε να υποθέσουμε έγινε η αναφορά στη ύπαρξη αυτόνομου τμήματος της Κοινωνικής Εργασίας στο υπό δημιουργία Πανεπιστήμιο.
Δεν θα ήθελε κανείς κάτοικος αυτής της χώρας να υποθέσει ότι καθηγητές Πανεπιστημίου ψεύδονται κατ’ επιλογή ή δεν έχουν την ικανότητα να επαληθεύσουν τα λεγόμενά τους . Προσοχή κύριοι ,οι καιροί είναι χαλεποί ...εκτίθεστε...

 
Κατερίνα Μανιαδάκη
06 Ιαν 2018 14:39

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΔΕΠ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Με μεγάλη απορία και έκπληξη λάβαμε γνώση των όσων αναφέρονται στην ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ της 4/1/2018 με τίτλο «Θέση της ΠΟΣΔΕΠ για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής».
Εκτός της συνολικής της επίθεσης στη δημιουργία του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής, η ανακοίνωση αναφέρεται ανυπόστατα με ιδιαίτερη έμφαση στην Κοινωνική Εργασία ως «ένα γνωστικό αντικείμενο που δεν αντιστοιχεί σε διεθνώς αναγνωρισμένα γνωστικά αντικείμενα πανεπιστημιακού επιπέδου».
Επειδή αποτελεί «διεθνώς πρωτόγνωρο» εγχείρημα, για να χρησιμοποιήσουμε τη φράση της ΠΟΣΔΕΠ, το να καταγράφονται ατεκμηρίωτα τόσο σοβαρές ανακρίβειες που είτε δηλώνουν άγνοια είτε πρόθεση υποβάθμισης μιας συγκεκριμένης κοινωνικής επιστήμης, θα θέλαμε να πληροφορήσουμε τα μέλη του Προεδρείου της ΠΟΣΔΕΠ για τα εξής:

I. Η Κοινωνική Εργασία αποτελεί ένα σαφώς διακριτό, διεθνώς αναγνωρισμένο επιστημονικό πεδίο τόσο παγκοσμίως, από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ειδικότερα, το 1996, σε έκθεση σχετικά με την κοινωνική πολιτική (The Steering Committee on Social Policy), το Συμβούλιο της Ευρώπης αναφέρει την Κοινωνική Εργασία ως αναπόσπαστο μέρος των κοινωνικών επιστημών και ως πρωτοποριακό στοιχείο της κοινωνικής πολιτικής, σημειώνοντας τη σημασία της ενδυνάμωσης της εκπαίδευσης στην Κοινωνική Εργασία στη μεταβαλλόμενη Ευρώπη.

II. Η Κοινωνική Εργασία βασίζεται αφενός στη δική της διαρκώς αναπτυσσόμενη θεωρητική θεμελίωση και έρευνα και αφετέρου σε θεωρίες από άλλες κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες.

III. Σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου λειτουργούν σε Πανεπιστημιακό επίπεδο εκατοντάδες Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας, τα οποία περιλαμβάνουν Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (BA, BSc, BSSW, BSW κ.λπ.), Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (MSW, MSSW, MSS, MSSA, MA, MSc, MRes, MPhil.), καθώς και Διδακτορικές Σπουδές (PhD και DSW). Ενδεικτικά, στην Ευρώπη, μόνο στη Μ. Βρετανία καταγράφονται 242 ενεργά Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Κοινωνικής Εργασίας σε πανεπιστημιακό επίπεδο (HCPC/6-1-2018). Για παράδειγμα, ορισμένα από τα εκατοντάδες Πανεπιστήμια στα οποία πραγματοποιούνται προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Εργασία στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι τα εξής: London Metropolitan, East London, Glasgow, Manchester, Kent, York, Edinburgh, Lancaster, Brighton, Bristol, Cardiff και Oxford Brookes. Για τις ΗΠΑ, αναφέρονται ενδεικτικά τα εξής Πανεπιστήμια: Michigan, Chicago, Washington, Boston, California Berkeley και Columbia. Δεν επεκτεινόμαστε σε αναφορές ανάλογων ονομαστών Πανεπιστημίων της Γερμανίας, Ισπανίας, Ιταλίας, Σουηδίας, Αυστραλίας, Καναδά, κ.ά., ώστε να μην μακρηγορήσουμε.

IV. Η Διεθνής Ένωση Σχολών Κοινωνικής Εργασίας (International Association of Schools of Social Work - IASSW), η οποία ιδρύθηκε το 1928 και αριθμεί ως μέλη της περισσότερα από 2000 Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας σε δεκάδες χώρες του κόσμου, και η Διεθνής Ομοσπονδία Κοινωνικών Λειτουργών (International Federation of Social Workers - IFSW), αποτελούν συνεργαζόμενους οργανισμούς με επίσημο συμβουλευτικό ρόλο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, του Συμβουλίου της Ευρώπης, του WHO, της UNICEF, της UNHCR και της UNESCO.

V. Διεθνώς εκδίδεται πλήθος επιστημονικών περιοδικών Κοινωνικής Εργασίας με υψηλό δείκτη απήχησης, στα οποία δημοσιεύονται οι εξελίξεις στη θεωρία και την έρευνα στην Κοινωνική Εργασία.

VI. Στη χώρα μας, οι Κοινωνικοί Λειτουργοί, οι οποίοι είναι απόφοιτοι Τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας, έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα από το 1989. Επισημαίνεται επίσης ότι ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) πρόσφατα έγινε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου ως αποτέλεσμα της αναγνώρισης του σημαντικού επαγγελματικού και κοινωνικού του ρόλου.

Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα αυτά σε σχέση με τη διεθνή πραγματικότητα αλλά και τα ισχύοντα στη χώρα μας, αδυνατούμε να κατανοήσουμε αφενός εάν αυτή η εκφρασμένη θέση του Προεδρείου της ΠΟΣΔΕΠ για την Κοινωνική Εργασία στην προαναφερόμενη ανακοίνωσή της για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής αφορά σε μία απλή παρανόηση επιφανειακής προσέγγισης ή σε ένδειξη επιστημονικής άγνοιας και αφετέρου κατά πόσον πρόκειται για ένα συντεχνιακό ολισθηρό ατόπημα ή για κάποιο πρόχειρο εφεύρημα πολιτικής αντιπαράθεσης στα πλαίσια αδυναμίας διατύπωσης εύλογων επιχειρημάτων σχετικά με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Ευελπιστούμε σε μία διορθωτική δήλωση εκ μέρους του Δ.Σ. της ΠΟΣΔΕΠ. Σε διαφορετική περίπτωση, η θέση αυτή όχι μόνο θα αφορά σε μία ανυπόστατη και αντιεπιστημονική άποψη, αλλά θα αποτελεί επιπλέον και σκόπιμη προσπάθεια κατασυκοφάντησης του επιστημονικού κλάδου και του επαγγέλματος των Κοινωνικών Λειτουργών της χώρας.

ΤΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ ΚΑΙ ΕΔΙΠ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ

 
Μήτσος
05 Ιαν 2018 16:33

"σε διεθνώς αναγνωρισμένα γνωστικά αντικείμενα πανεπιστημιακού επιπέδου" τι εννοεί ο ποιητής; ... η επιστημονικότητα στα καλύτερά της

 
Μιχάλης Γρ Βραχοπουλος
05 Ιαν 2018 13:32

Η τοποθέτηση της ΠΟΣΔΕΠ είναι καθαρά πολιτική και εν γένει αντιδραστική
Λυπάμαι για την ανακοίνωση της.

 
Βαγγέλης Χατζηθεοδώρου
05 Ιαν 2018 10:25

Στο εδάφιο 4 της ανακοίνωσής αναφέρεται ως παράδειγμα το ‘Τμήμα Γραφιστικής, Οπτικής Επικοινωνίας’ ως ένα από τα «…τμήματα σε γνωστικά αντικείμενα τα οποία δεν αντιστοιχούν σε διεθνώς αναγνωρισμένα γνωστικά αντικείμενα πανεπιστημιακού επιπέδου… ή δεν έχουν διακριτό και αυτόνομο χαρακτήρα και αποτελούν απλά εφαρμογή μιας επιστήμης σε κάποιο επαγγελματικό πεδίο». Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το τμήμα Γραφιστικής, πέρα των συνεργασιών μέσω Erasmus+ με 56 αντίστοιχα τμήματα Πανεπιστημίων στην Ευρώπη, είναι σε αντίστοιχο επίπεδο με εκατοντάδες ευρωπαϊκά τμήματά, να αναφέρω για παράδειγμα ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει σήμερα 64 τμήματα Γραφιστικής, η Γερμανία 33, η Ισπανία 35, η Φιλανδία 3, η Πορτογαλία 8, η Κύπρος 5 κ.λπ. που αναγνωρίζονται από το ΔΟΑΤΑΠ ως τμήματα πανεπιστημιακής βαθμίδας. Να σημειωθεί επίσης ότι το σημερινό τμήμα είναι το μοναδικό στην Ελλάδα στο χώρο του Σχεδιασμού της Οπτικής Επικοινωνίας, που στοχεύει στη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας.

 
Μιχάλης Βρετός
05 Ιαν 2018 00:23

«Ιδρύονται πανεπιστημιακά τμήματα σε γνωστικά αντικείμενα τα οποία δεν αντιστοιχούν σε διεθνώς αναγνωρισμένα γνωστικά αντικείμενα πανεπιστημιακού επιπέδου (π.χ. Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας)». Η ΠΟΣΔΕΠ δεν είναι πλήρως ενημερωμένη για τη διεθνή αναγνώριση της Κοινωνικής Εργασίας ως επιστημονικό πεδίο που θεραπεύεται στα πανεπιστήμια του εξωτερικού (π.χ. τα πανεπιστήμια Durham, Bath [UK], Chicago, Columbia [USA], κ.α.). Ενδεικτικό παράδειγμα είναι -αφήνοντας στην άκρη την αγγλοαμερικάνικη περίπτωση- το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, του πανεπιστημίου Gothenburg στη Σουηδία.

Έχω την αίσθηση ότι, πράγματι, η ίδρυση του ΠΔΑ έγινε κάπως πρόχειρα. Δεν ξέρω, δηλαδή, αν όντως υπήρξε μεθοδικός προγραμματισμός (και διάλογος) για το νέο πανεπιστήμιο, ο οποίος να εντάσσεται σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Παρ' όλ' αυτά, είμαι βέβαιος ότι και οι αντιδράσεις των επίσημων φορέων είναι πρόχειρες, γενικόλογες και δεν έχουν στ' αλήθεια την πρόθεση να βελτιώσουν το επίπεδο εκπαίδευσης. Αντιθέτως εμμένουν στη διατήρηση του πλέγματος των μικροσυμφερόντων.

Η εθνική στρατηγική φαίνεται να είναι δέσμια των «τοπικιστικών» συμφερόντων.

 
Ποιά ΠΟΣΔΕπ;
04 Ιαν 2018 19:32

Είναι απορίας άξιο που η ΠΟΣΔΕΠ έρχεται με ένα συνοπτικό κείμενο να τοποθετηθεί σε ένα τόσο σοβαρό θέμα. Κατά αρχήν από το συγκεκριμένο κείμενο διαπιστώνεται ότι οι πανεπιστημιακοί αδιαφορούν τελείως στο αν θα γίνουν τα ΤΕΙ πανεπιστήμια ή όχι. Επιπλέον θεωρώ ότι οι πανεπιστημιακόι θάπρεπε εδώ και πολλά χρόνια να έχουν σαφείς προτάσεις για το τι θάπρεπε να γίνουν τα ΤΕΙ. Εννοώ ότι εδώ και πολλά χρόνια παγκοσμίως υπάρχει μια ταση ανωτατοποίησης των ΤΕΙ και κάποια στιγμή αυτό θα συνέβαινε και στην ΕΛλάδα. Θεωρώ ότι ήταν αναμενόμενο και δεν πρέπει να δείχνουν μερικοί έκλπληξη.
Επίσης σχετικά με τα προσόντα του προσωπικόυ των ΤΕΙ θέλω να τονίσω ότι στα κρατικά μας ΑΕΙ τόσο στα ΤΕΙ όσο και τα πανεπιστήμια κρίνονται τα μέλη ΔΕΠ με ασαφή κριτήρια και η ΠΟΣΔΕπ δεν κάνει κάτι. Πέιτε μου ποιά τελικά έιναι τα περιοδικά αναγνωρισμένου κύρους;;;;....και που στους νόμους αναφέρεται h-index, impact factor με βάσει τα οποία θα μπορόυσε να γίνει στους καθηγητές ΤΕΙ ουσιαστική αξιολόγηση η οποία όμως βάσει της υπάρχουσας νομοθεσίας δεν γίνεται όυτε στα Πανεπιστήμια οπότε το περί ουσιαστικής αξιολόγησης θα έπρεπε αναγκαστικά να αποσιωπηθέι. Τέλος στο σημείο του Τμήματος Προσχολικής αγωγής που βγάζει αν δεν απατώμαι βρεφονηπιοκόμους τι εννοεί η ΠΟΣΔΕΠ;; Διότι αν οι βρεφονηπιοκόμοι κομίζουν ή φροντίζουν το βρέφος όπως οι νοσοκόμοι είναι σωστότατα ενταγμένοι. Αν όμως εκπαιδέυουν το βρέφος να πάνε σε παιδαγωγικά τμήματα. Τόσες μέρες και κανείς δεν κατάλαβε για πολλά επαγγέλματα του ΤΕΙ τι ακριβώς σπουδάζουν και τι τελικά αυτόι κάνουν. Για παράδειγμα εγώ πάντα πίστευα ότι το Δημόσια ΥΓεία έιναι ένα μάθημα που πρέπει να διδάσκεται από το δημοτικό, το γυμνάσιο, το λύκειο και το πανεπιστήμιο για να προλαβαίνουμε, τα τροχαία, το AIDS, την παχυσαρκία, την κακή υγεία, το κάπνισμα, την ρύπανση κλπ. ΤΏρα θα γίνει για πρώτη φορά τμημα προπτυχιακό σε πανεπιστήμιο που θα κάνει τι;;;;; Για να εξασφαλίσουμε δημόσια υγεία δεν απαιτούνται άχρηστα τμήματα αλλά επιβάλλεται σε όλα τα προγράμματα σπουδών να υπάρχει υποχρεωτικά -όπως τα αγγλικά- το μάθημα δημόσια υγεία. Είναι δυνατόν να σπουδάζει κάποιος νηπιαγωγός και να μη διδάσκει στα παιδιά πλύσιμο χεριών, δοντιών κλπ.;;;;Αυτά και άλλα πολλά

 
Δημητρακόπουλος Γεώργιος
04 Ιαν 2018 18:11

Αγαπητοί φίλοι καλά τα λένε οι κύριοι αυτοί σχετικα με την πλειοψηφία των θεμάτων που θίγουν. Μία ερώτηση εχω να κάνω και παρακαλώ καποιος ας απαντησει.

-με την ενταξη στο πανεπιστημία των σχολών παιδαγωγικών,βιομηχανικής,παντείου,χαροκοπείου γιατί δεν αντέδρασαν και δεν είχαν ενστάσεις,μήπως τοτε το υπουργείο παιδείας συζήτησε μαζί τους και για τους καθηγητές και για τους αποφοίτους τους και βρέθηκε η χρησή τομή.

Είναι κοινή διαπίστωση για το ΠΔΑ οτι πάει να γίνει καθηγητοποίηση των ηδη υπαρχόντων καθηγητων de facto ,αποκεφαλισμός των ηδη αποφοίτων σαν να μην υπάρχουν και χαιδεμα αυτιών των ηδη σπουδαστών .

Δεν έχουν δίκιο ? οταν λένε για σχολές μηχανικών 4ετους φοίτησης οταν στην χώρα μας οι σπουδές μηχανικών (καλώς ηη κακώς ειναι 5 χρόνια ), τι θα γίνει με τα επαγγελματικά δικαιώματα

Ναί, τα περισσοτερα τμήματα του ΠΔΑ δεν ειναι για πανεπιστημίο ( για την σχολή μηχανικών δημιουργείται το ΠΔΑ) εκει ειναι όλο το παιχνίδι, και στα ΚΑΤΕΕ και στα μετέπειτα ΤΕΙ ,οι τότε σχολές τεχνολογων μηχανικών κρατούσαν τις σχολές όρθιες (με τους τοτε υπηρετούντες καθηγητές )

σας ευχαριστώ

 
Β.Κ.
04 Ιαν 2018 16:20

Στο εδάφιο 4 του άρθρου της ΠΟΣΔΕΠ θα ήθελα να συμπληρώσω μερικά ακόμη τμήματα προκειμένου να γίνει μια εκτίμηση από την ΠΟΣΔΕΠ για το εάν τα τμήματα αυτά έχουν διακριτό και αυτόνομο χαρακτήρα και αποτελούν απλά εφαρμογή μιας επιστήμης σε κάποιο επαγγελματικό πεδίο.
Αναφέρομαι
1. στο Τμήμα Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών ΤΕ του Τ.Ε.Ι. Πειραιά που βαπτίσθηκε στο νεο Πανεπιστήμιο ως Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής , και
2. το Τμήμα Οινολογίας & Τεχνολογίας Ποτών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας που βαπτίσθηκε βαπτίσθηκε στο νεο Πανεπιστήμιο ως Τμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου & Ποτών

 
B.K.
04 Ιαν 2018 16:03

Απάντηση στον @Tasos
Υπηρετώ 37 χρόνια το ΤΕΙ ,έχω περάσει απ΄ολες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης βρίσκομαι στη 1η βαθμίδα . Μακάρι να με ρωτούσαν οι εμπνευστές του μεγαλόπνοου σχεδίου της ίδρυσης του Παν. Δυτ. Αττικής αν ήθελα να παραμείνω Καθηγήτρια ΤΕΙ ή αν επιθυμώ ντε και σώνει να γίνω Καθηγήτρια του νέου Πανεπιστημίου ....!!! Δε θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξουν οι διδάσκοντες ?

 
Ιωάννης Κ.
04 Ιαν 2018 15:16

Όσον αφορά το 6ο σημείο της ανακοίνωσης της ΠΟΣΔΕΠ, οι κύριοι δεν έχουν αντιληφθεί ακόμη ότι τα κριτήρια για εξελίξεις των καθηγητών ΤΕΙ είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά των πανεπιστημιακών και μάλιστα με δυσχερέστερους όρους καθώς π.χ. το ωράριο διδασκαλίας των καθηγητών ΤΕΙ είναι διπλάσιο από αυτό των πανεπιστημιακών; Δεν έχουν πάρει ακόμη είδηση ότι στα εκλεκτορικά σώματα για κρίσεις εξέλιξης καθηγητών ΤΕΙ, συμμετέχουν και πανεπιστημιακοί; Δεν έχουν πάρει είδηση ότι και σε εκλεκτορικά για εξέλιξη πανεπιστημιακών συμμετέχουν και καθηγητές ΤΕΙ σε πολλές περιπτώσεις;

 
Tasos
04 Ιαν 2018 14:16

Η Τεχνολογική Εκπαίδευση απαξιώνεται από τα ίδια τα ΤΕΙ. Μόνοι τους λένε ότι δεν θέλουμε να είμαστε ΤΕΙ αλλά Πανεπιστήμια. Τόσα χρόνια για ποιο λόγο υπήρχαν; Τώρα που θα πάψουν να υπάρχουν ποιος θα καλύψει το κενό τους; Όλα γίνονται για τον τίτλο δυστυχως...

 
Stefanos
04 Ιαν 2018 13:24

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε τα 2 ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα των ΑΕΙ ΔΕΝ καταργώνται, αλλά απορροφώνται, πράγμα που φανερώνει συνέχεια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ