Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Κανένας μαθητής δεν τρομοκρατείται από εκπαιδευτικούς

Τι είπε ο υπουργός για τις καταγγελίες του ΚΚΕ για τρομοκράτηση μαθητών σε συγκεκριμένα σχολεία
Δημοσίευση: 08/01/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα σχολεία μας είναι δημοκρατικά  και δεν τρομοκρατείται κανείς, κανένα παιδί από τους εκπαιδευτικούς. Μπορεί να υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις.

Αυτό ξεκαθάρισε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ενώ απαντώντας στην εππικιαρη ερώτηση του τομεάρχη παιδείας του ΚΚΕ , Βουλευτή Γιάννη Δελή περί τρομοκράτησης μαθητών για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις του περασμένου Δεκέμβρη, ανέφερε τα εξής:

Βέροια και  Νάουσα

Λέτε ότι στη Βέροια και στη Νάουσα δοκιμάστηκαν νέα «ήθη» με τους διευθυντές να λένε στους μαθητές ότι, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, απαγορεύεται να κάνουν συνέλευση.

Έχετε κάποια τέτοια εγκύκλιο εσείς; Ήρθε στα χέρια σας κάποια τέτοια εγκύκλιος; Διότι αν ήρθε, είναι σαφές ότι δεν εκφράζει τη δική μας πολιτική. Δεν υπάρχει τέτοια εγκύκλιος. Αν υπάρχει, μπορεί να είναι κάτι το υπηρεσιακό, και είναι απαράδεκτο. Όμως, αν είναι, θα σας παρακαλούσα να την καταθέσετε στα Πρακτικά, να τη δώσετε σε εμένα. Τέτοια εγκύκλιος δεν υπάρχει και δεν πρέπει να υπάρχει.

Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να κάνουν, με τους όρους που κάθε φορά συμφωνούνται, αυτές τις συνελεύσεις.

Στα Τρίκαλα

Λέτε ότι στα Τρίκαλα με απόφαση του διευθυντή του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων τιμωρήθηκαν με μονοήμερη αποβολή όσοι μαθητές συμμετείχαν την Πέμπτη 14 Δεκέμβρη στην απεργιακή συγκέντρωση που καλούσαν τα σωματεία της πόλης.

Εμείς το διερευνήσαμε, όπως και όλες τις άλλες καταγγελίες σας, για τις οποίες δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση με αυτά που λέτε, σύμφωνα με τις γραπτές απαντήσεις που μας έχουν στείλει οι υπεύθυνοι του κάθε σχολείου και οι διευθυντές εκπαίδευσης, όπως και οι περιφερειακοί.

Θέλω να είμαι πολύ προσεκτικός για το θέμα που θίγετε για τα Τρίκαλα. Κατ’ αρχάς, για αυτό το ζήτημα που λέτε δεν είχαμε καμία απολύτως καταγγελία ούτε από γονείς μαθητών του σχολείου, ούτε από το δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιο ή από άλλους φορείς. Οι εξηγήσεις που έχουν δοθεί είναι οι εξής: Στις 14 Δεκεμβρίου του 2017, την ημέρα δηλαδή της απεργίας, επτά μαθητές του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων έφυγαν από το σχολείο χωρίς να ενημερώσουν τον διευθυντή ή τους διδάσκοντες καθηγητές.

Βάλτε στοιχειωδώς στη θέση του διευθυντή και των διδασκόντων τον εαυτό σας, που είστε και εκπαιδευτικός. Έχετε επτά παιδιά τα οποία φεύγουν. Τι θα κάνατε; Θα παίρνατε τηλέφωνο τους γονείς, όπως προβλέπεται και από τη νομοθεσία, αλλά κυρίως και από το ενδιαφέρον που πρέπει να έχετε για αυτά τα παιδιά.

Όταν, λοιπόν, τηλεφωνήθηκαν οι γονείς, οι έξι από τους επτά δεν γνώριζαν τίποτα για αυτή την απόφαση των παιδιών να θέλουν να φύγουν από το σχολείο την ώρα που έφυγαν. Μάλιστα, οι έξι από τους επτά δήλωσαν και την ανησυχία τους για το πού πάνε τα παιδιά. Μιλάμε για ανήλικα παιδιά. Έτσι δεν είναι;

Ο διευθυντής του σχολείου, έχοντας και την υποστήριξη του συλλόγου των διδασκόντων, επέβαλε ως ποινή την αποβολή μιας ημέρας, που είναι σύμφωνα με τον κανονισμό, γιατί είναι εγκατάλειψη του σχολείου από τους μαθητές. Βεβαίως προφανώς αυτό δεν είναι μια τιμωρητική διαδικασία. Μάλιστα, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων αποφασίστηκε να μην παρθούν υπ’ όψιν αυτές οι απουσίες, αυτών των ωρών δηλαδή, αν αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να περάσουν την τάξη τους λόγω της απουσίας.

Στη Ξάνθη

Στο θέμα της Ξάνθης, οι δικές μας γραπτές –έχει σημασία, διότι εάν εσείς συνεχίσετε, εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να διατάξουμε κάποιου είδους διαδικασία εξέτασης- απαντήσεις που έχουμε από τους διευθυντές εκπαίδευσης και από τους περιφερειακούς διευθυντές είναι ότι ουδέποτε υπήρξαν αυτά τα γεγονότα. Γνωρίζετε κι εσείς ότι πάρα πολλές φορές σε μια ένταση, σε κάποιον εκνευρισμό της στιγμής μπορεί να γίνονται πράγματα και μετά να μην αναφέρονται ούτε γραπτά ούτε με κάποιον άλλον τρόπο. Εκείνο, όμως, που φαίνεται από όλες τις διερευνήσεις που κάναμε στις καταγγελίες που μας έχετε επισημάνει είναι ότι το κλίμα το οποίο βγαίνει και τα γεγονότα δεν υπάρχουν.

Δεν αμφισβητώ  αντιθέσεις διευθυντών
 
“Δεν αμφισβητώ με κανέναν τρόπο αντιθέσεις διευθυντών προς την απεργιακή κινητοποίηση”, τόνισε στη συνέχεια ο υπουργός Παιδείας και υπογράμμισε: “Δεν αμφισβητώ ότι θα υπήρχαν κάποια άτομα που θα εξέφρασαν, ενδεχομένως και με έναν τρόπο που δεν είναι πολύ παιδαγωγικός, την αντίθεσή τους σε αυτά. Όμως, ούτε εγκύκλιος υπάρχει ούτε τιμωρία, από ό,τι γνωρίζουμε, υπάρχει. Όμως, από την άλλη μεριά, πρέπει να είναι και σαφές γιατί πάμε σχολείο και ποιος προστατεύει την καθημερινότητα του σχολείου”.

Η δευτερολογία του Γιάννη Δελή

Πρώτα-πρώτα, κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι θα πρέπει ν ενημερωθούν οι διευθυντές της Βέροιας και της Νάουσας να σταματήσουν να υποστηρίζουν ότι υπάρχει μία τέτοια εγκύκλιος και να την επικαλούνται τρομοκρατώντας και απειλώντας τους μαθητές και λέγοντάς τους ότι δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν συνελεύσεις. Είναι ένα δικαίωμα κατακτημένο των μαθητών, των μαθητικών κοινοτήτων. Kαι συνεπώς, νομίζω ότι δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο.
Τώρα, σχετικά με τα Τρίκαλα, στα οποία σταθήκατε ιδιαίτερα. Κοιτάξτε, έχει σημασία πώς προσεγγίζει ένας διευθυντής ένα γεγονός. Είπατε, βεβαίως, ότι δεν υπάρχει καταγγελία. Καταγγελία μπορεί να μην υπάρχει, ωστόσο αποβολές υπήρξαν για τους μαθητές που έκαναν το έγκλημα να αφήσουν το σχολείο και να πάνε στην κινητοποίηση που κάλεσαν τα σωματεία εκείνη την ημέρα, που άλλωστε ήταν και ημέρα πανελλαδικής, πανεργατικής απεργίας και για τον ιδιωτικό τομέα, θυμίζω, αλλά και για το δημόσιο.
Κοιτάξτε, ο συγκεκριμένος διευθυντής αυτό που έκανε από την πρώτη στιγμή ήταν να δώσει αποβολή σε αυτά τα παιδιά. Και αυτό, βεβαίως, το μέτρο είναι ένα μέτρο τρομοκρατικό, κατά την άποψή μας, ένα μέτρο εκφοβισμού, έτσι ώστε να βάλουν μυαλό, ειδοποιώντας βεβαίως και τους γονείς τους να συνετίσουν τα παιδιά τους, να μην συμμετέχουν σε τέτοιες εκδηλώσεις.
Μόνο που ξέρετε, κύριε Υπουργέ, το σχολείο δεν είναι μόνο για να μαθαίνει ορθογραφία ή εξισώσεις. Κατά την άποψή μας, το σχολείο έχει ευρύτερο ρόλο, πρέπει να διαπαιδαγωγεί έναν άνθρωπο με τέτοιο τρόπο, ώστε ο ίδιος αυτός ο άνθρωπος να γίνεται ο κύριος της ζωής του και ο πρωταγωνιστής της ζωής του.
(Στο σημείο αυτό χτυπά προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τώρα, σχετικά με αυτό που είπατε για το δημοκρατικό σχολείο, το άκουσα με έκπληξη από εσάς να το λέτε, ότι δεν υπάρχουν τρομοκρατικά φαινόμενα. Σας διάβασα ορισμένα απ’ αυτά, σας είπα ορισμένα απ’ αυτά. Τις ημέρες εκείνες είχαμε και άλλα τέτοια κρούσματα, πάρα πολλά. Και μάλιστα, λίγες ημέρες πριν από την απεργία, ενδεικτικό του κλίματος που επικρατούσε και συνεχίζει, δυστυχώς, να επικρατεί σε αρκετά σχολεία -δεν λέω σε όλα, και αλίμονο, μιλάω για τους διευθυντές, μιλάω δηλαδή για τους κρίκους του διοικητικού εκείνου μηχανισμού στον οποίο προΐσταστε εσείς- στην Ξάνθη, αλλά και στα Γιάννενα, στην προσπάθεια της ΚΝΕ να συνομιλήσει με μαθητές Λυκείων έξω από το σχολείο και στο δικαίωμα, βεβαίως, που έχει η Κομμουνιστική Νεολαία της Ελλάδας να προπαγανδίζει για τις κινητοποιήσεις και για την απεργία, έχουμε ακόμα και την παρέμβαση της Αστυνομίας, των αστυνομικών της Ομάδας ΔΙΑΣ, έτσι ώστε να διαλύσουν τέτοιου είδους συζητήσεις. Αυτό έδειχνε και δείχνει την έκταση, αν θέλετε, της τρομοκρατίας και τους εκφοβισμού.

Σχετικά τώρα με το δημοκρατικό σχολείο, κύριε Υπουργέ, στο οποίο αναφερθήκατε, νομίζω ότι πραγματικά δημοκρατικό σχολείο είναι αυτό το σχολείο το οποίο θα επιτρέπει στους μαθητές να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που οργανώνουν οι γονείς τους, τα σωματεία τους, το λαϊκό κίνημα, να συμμετέχουν και να αποφασίζουν οι ίδιοι τη συμμετοχή τους σε κινητοποιήσεις για το σχολείο τους, για τα προβλήματά τους, για τις συγχωνεύσεις που, απ’ ό,τι φαίνεται, θα συνεχιστούν, για την έλλειψη βιβλίων, κυρίως για την έλλειψη εκπαιδευτικών, για το ότι πληρώνουν τα ξενόγλωσσα βιβλία, για το ότι το κόστος των σπουδών είναι πια απαγορευτικό για πάρα πολλές λαϊκές οικογένειες. Και αυτό το δικαίωμα, δυστυχώς, επαναλαμβάνω, διευθυντές, εκπαιδευτικοί στον θλιβερό ρόλο του παιδονόμου, προσπαθούν αυτό το δικαίωμα να το στερήσουν απ’ αυτά τα παιδιά. Και αυτό, βεβαίως, δεν είναι καθόλου προοδευτικό το μήνυμα που στέλνουν απέναντι στην κοινωνία.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ