Σε καμία περίπτωση η νέα διάταξη για το υποχρεωτικό 30ωρο δεν είναι ίδια επί της ουσίας με αυτή που ίσχυε στον νόμο 1566/1985 (Α΄ 167) ,που αντικαθίσταται.
Συγκεκριμένα στην παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) που αντικαθίσταται αναφέρει σαφέστατα η παραμονή ..."για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου" ...
Στη καινούργια διάταξη που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, αυτή η πρόταση απουσιάζει και αναφέρει "
«Όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως ...." .
Δηλαδή, η παραμονή είναι τελικά υποχρεωτική για προσφορά και άλλων υπηρεσιών δίνοντας κάποια παραδείγματα (όπως ....).
Η λέξη "όπως" δεν εξαντλεί τα παραδείγματα, αντίθετα, αφήνει τον κατάλογο ανοικτό, με ότι αυτό σημαίνει.
Η νέα τροπολογία
Σύμφωνα με την τροπολογία για το υποχρεωτικό 30ωρο την εβδομάδα των εκπαιδευτικών στο σχολείο που έχει ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο της Κυβέρνησης η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 του Κεφ. ΣΤ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως
- η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων,
- η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων,
- η καταχώρηση- ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών,
- η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων,
- ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου,
- η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
- η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα,
- οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών,
- η επίβλεψη σχολικών γευμάτων,
- η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων,
- η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών.
Με την επιφύλαξη της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών.»
ΤΙ ΙΣΧΥΕ
Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) που τροποποιείται, προέβλεπε τα εξής΅
«Όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, τις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα, με την επιφύλαξη της παρ. 2 της περιπτ. ΣΤ του άρθ. 11. Από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσονται οι μητέρες παιδιών μέχρι δύο ετών. Τα δύο τελευταία εδ., της προηγούμενης παρ., εφαρμόζονται ανάλογα και για τους δασκάλους.»
Το υπουργείο Παιδείας
Το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του τονίζει, με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα:
Α. Το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών δεν μεταβάλλεται και παραμένει ως έχει εδώ και 33 χρόνια, δηλαδή στις 30 ώρες, όπως έχει οριστεί από τον νόμο 1566 του 1985.
Β. Η τροποποιούμενη διάταξη απαριθμεί τις υπηρεσίες που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο για την εκτέλεση των οποίων οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας.
Απαντήσεις για Εφη:
..πως να ετοιμαζουν το υλικο για τους μαθητες;. Με 1 υπολογιστη(που σερνεται); πως θα βρισκουν το υλικο τους, περιμενοντας στην ουρα για να χρησιμοποιησουν αυτον τον μοναδικο υπολογιστη;
Απ. με το λάπτοπ που το κράτος τους αγόρασε και τους επιμόρφωσε να χρησιμοποιούν στην επιμόρφωση ΤΠΕ Α επιπέδου. Αν τον χάλασαν, να αγοράσουν άλλο. Το σχολείο να φροντίσει για wifi αν δεν έχει ήδη.
...κανεις να μη δουλεψει εκτος ωραριου. ...Η ποιοτητα της μαθησης και γνωσης των παιδιων τους θα πεσει κατακορυφα και τελικα θα τους ερθει μπουμεραγκ...
Απ. Σοβαρά; Αυτό ακριβώς θα οδηγήσει σε εξωτερική αξιολόγηση και οι εκπαιδευτικοί που ρίχνουν την "ποιότητα της μάθησης" θα αντικατασταθούν από νέους συναδέλφους που και δικά τους λάπτοπ θα έχουν και όρεξη για δουλειά.
Καλύτερα να αφήσουμε τις χαζομάρες και να φερθούμε σαν επαγγελματίες