Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υπουργός: Δωρεάν από του χρόνου όλα τα βιβλία ξένων γλωσσών στου μαθητές

Ανακοινώνεται πλήρες πρόγραμμα εκμάθησης των ξένων γλωσσών στα σχολεία
Δημοσίευση: 22/01/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Από το επόμενο σχολικό έτος θα δίνονται δωρεάν στους μαθητές όλα τα βιβλία ξένων γλωσσών  , διαβεβαίωσε ο υπουργός Παδείας Κ. Γαβρόγλου στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή   του ΚΚΕ Γιάννη  Δελή, σχετικά με τα ξενόγλωσσα σχολικά βιβλία που είναι επί πληρωμή σε όλα τα δημόσια Λύκεια.

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε     «απαράδεκτο καθεστώς»  το οποίο κληρονόμησε η σημερινή κυβέρνηση , όπως είπε και σημείωσε: «Δεν μπορεί το κράτος να συναλλάσσεται με εμπόρους. Είναι ενάντια στη δημόσια και δωρεάν παιδεία».  

Πλήρες πρόγραμμα   εκμάθησης των ξένων γλωσσών στα σχολεία

Ο Κώστας Γαβρόγλου   σχετικά με τα πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας ανακοίνωσε ότι  μέχρι τέλος Φεβρουαρίου το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει το πλήρες πρόγραμμά του για το θέμα της εκμάθησης των ξένων γλωσσών στα σχολεία.

«Υπάρχει ένα έλλειμμα και το έλλειμα δεν είναι πρόβλημα των εκπαιδευτικών. Είναι όλη η δομή, η οποία οδηγεί, αναγκάζει, προτρέπει πολλές οικογένειες να στέλνουν τα παιδιά τους να μάθουν ξένες γλώσσες εκτός του σχολείου», είπε ο υπουργός Παιδείας , και τόνισε: «Ελπίζουμε μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να είμαστε σε θέση ανακοινώσουμε ένα πλήρες πρόγραμμα, που θα ενισχύσει δραματικά την εκμάθηση της ξένης γλώσσας μέσα στο σχολείο».

Η δευτερολογία του Γιάννη Δελή

Είναι ευχάριστο που το ακούσαμε αυτό από τον κύριο Υπουργό. Βεβαίως, θα είμαστε εδώ για να δούμε κατά πόσο θα εφαρμοστεί αυτό, γιατί από εξαγγελίες έχουμε χορτάσει.

Δεν έχω κάτι προσωπικό με τον κύριο Υπουργό, αλλά έχουμε κάθε λόγο να αμφιβάλλουμε. Και μάλιστα για την υλοποίηση αυτής της εξαγγελίας, που επαναλαμβάνω ότι ακούσαμε με χαρά, ότι θα δίνονται αυτά τα βιβλία των ξένων γλωσσών από την επόμενη σχολική χρονιά δωρεάν, εμείς θα λέγαμε να γίνει από φέτος. Δεν καταλαβαίνουμε για ποιον λόγο δεν γίνεται αυτό.

Έχουμε, όμως, μία μικρή ένσταση για το ότι αυτή η εξαγγελία δεν στηρίζεται από κανένα κονδύλι του κρατικού προϋπολογισμού για την εκπαίδευση. Θυμίζω εδώ –το είχαμε πει και στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό- ότι το κονδύλι που αφορά τα έξοδα, τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών είναι κατά 24 εκατομμύρια μειωμένο σε σχέση με πέρυσι για το 2018.

Δεν ξέρω εάν ο κύριος Υπουργός βρει κάποιο άλλο κονδύλι -πάντα υπάρχουν κάποια τέτοια κονδύλια- για να υποστηρίξει την εξαγγελία. Θα περιμένουμε.

Εμείς λέμε να μην περιμένουμε και ούτε ο κόσμος να περιμένει και να το διεκδικήσει από φέτος. Και να πούμε κάτι που το είπαμε και στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό: Οι δαπάνες για την εκπαίδευση αντιστοιχούν περίπου στις δαπάνες για τους νατοϊκούς εξοπλισμούς. Τόσα είναι περίπου, γύρω στα 4 δισεκατομμύρια, και αυτό δείχνει πολλά κατά τη γνώμη μας.

Σε σχέση με την ανάγκη, που υπάρχει τουλάχιστον μέχρι σήμερα που μιλάμε,    ο μαθητής να μαθαίνει τις ξένες γλώσσες στο σχολείο και ο μαθητής και η οικογένειά του να πληρώνουν τα βιβλία και με την εξαγγελία, έτσι όπως ακούστηκε, ο Υπουργός άνοιξε το ζήτημα σχετικά με την αναμόρφωση των προγραμμάτων εκμάθησης των ξένων γλωσσών στο σχολείο. Κατά την άποψή μας, χρειάζεται μία ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζεται το μάθημα των ξένων γλωσσών στα σχολεία.

Νομίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι μέχρι τώρα δεν απέδιδε αυτός ο τρόπος. Θέλω να σας πω σε σχέση με αυτό το ζήτημα ότι κάποια βήματα που θα μπορούσαν να ενισχύσουν, δηλαδή να κάνουν πιο ουσιαστική τη διδασκαλία όλων των ξένων γλωσσών στο σχολείο, θα ήταν για παράδειγμα η αύξηση των ωρών διδασκαλίας στα σχολεία.

Ένα δεύτερο θα ήταν η αλλαγή των βιβλίων. Να υπάρχουν αυτά τα βιβλία, τα οποία θα υποστηρίζουν πραγματικά την ουσιαστική εκμάθηση της γλώσσας και φυσικά η δωρεάν διανομή τους.

Άλλο ένα κρίσιμο ζήτημα είναι η μείωση των μαθητών ανά τμήμα. Όπως καταλαβαίνετε, διαφορετικά λειτουργεί ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα με δεκαπέντε και είκοσι παιδιά και διαφορετικά με είκοσι πέντε ή τριάντα και ιδιαίτερα στο ζήτημα της ξένης γλώσσας. Και βεβαίως, σημαντικό ζήτημα είναι και η πρόσληψη των απαραίτητων μόνιμων καθηγητών.

Αυτά, μακάρι να τα ακούσουμε. Τίποτα δεν προοιωνίζει βέβαια ότι θα κινηθείτε σε αυτή την κατεύθυνση. Κατά την άποψή μας, οι μηχανές της αντιλαϊκής πολιτικής και στην παιδεία λειτουργούν στο φουλ και νομίζουμε ότι θα πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση και σε αγωνιστική ετοιμότητα και το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα.

Η δευτερολογία του υπουργού Παιδείας

Το να υπάρχει μία λογική ότι η πολιτική μας στην εκπαίδευση είναι αντιλαϊκή δεν βοηθάει τη συζήτηση. Διότι είναι ένα σύνθημα, που και εγώ θα μπορούσα να το αντιστρέψω και να πω ότι είναι φιλολαϊκή.

Μάλιστα, εάν δείτε και τις ρυθμίσεις που έχουμε φέρει και εάν δείτε ότι η εκπαίδευση, πέρα από τα δημοσιονομικά, στα θεσμικά έχει κάνει εξαιρετικά σημαντικά και πολύ θετικά άλματα -και σας προκαλώ να μου πείτε ποια δεν είναι τέτοια- θα δείτε ότι δεν είναι καθόλου αντιλαϊκή.

Εάν τώρα εσείς ταυτίζετε το θέμα του αντιλαϊκού ή φιλολαϊκού αποκλειστικά με τα θέματα της χρηματοδότησης, είναι προφανές ότι μας χωρίζουν πολύ μεγάλες διαφορές ως προς την κατανόηση της εκπαίδευσης.

Η χρηματοδότηση ξέρουμε ότι είναι πολύ χαμηλή. Το θέμα των διορισμών είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα που πρέπει να το δούμε. Η εκπαίδευση, όμως, και η ποιότητά της δεν κρίνεται αποκλειστικά βάσει αυτών των δύο παραμέτρων.

Ο λόγος που ενδεχομένως να σας έχει μπερδέψει λίγο το θέμα του προϋπολογισμού για τα βιβλία είναι ότι δεν θα αγοράσουμε τα υπάρχοντα βιβλία. Ετοιμάζουμε άλλο υλικό. Αυτό έχει σημασία. Δεν πρόκειται εμείς να πούμε «ωραία, να μην τα πληρώνουν τα παιδιά και να τα πληρώνει το κράτος». Όπως και στα υπόλοιπα, έχουμε διαδικασίες βάσει των οποίων παράγονται τα βιβλία -όχι μόνον με φυσικό τρόπο, αλλά και η συγγραφή τους-, έτσι ακριβώς προχωρούμε και στο θέμα των ξενόγλωσσων βιβλίων, που επιμένω ότι έχει καθυστερήσει πάρα πολλά χρόνια.
 

 

Σχόλια (4)

 
Ian
23 Ιαν 2018 00:57

Αρχικά, φαίνεται ως θετική εξέλιξη για τη δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση τόσο το θέμα των βιβλίων όσο και η κάπως αόριστη ενίσχυση της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας. Όμως, για να γίνει ουσιαστική η αναβάθμιση της ξενόγλωσσης διδασκαλίας χρειάζεται να εκπονηθούν νέα προγράμματα σπουδών, να συγγράφουν νέα σύγχρονα βιβλία και να δημιουργηθεί υποστηρικτικό υλικό, οπτικοακουστικό και ψηφιακό. Επιπλέον, είναι απολύτως απαραίτητη η δραματική (για να χρησιμοποιήσω μια λέξη του Υπουργού) αύξηση των ωρών διδασκαλίας, η οποία θα συμβάλει στην ποιοτική (εκτός από την ποσοτική) ενίσχυση και εμπλουτισμό του μαθήματος. Τέλος, η δυνατότητα δωρεάν πιστοποίησης της γλωσσομάθειας μέσα στο σχολείο θα προσφέρει ουσιαστικό κίνητρο στους μαθητές, θα ανακουφίσει οικονομικά τις οικογένειές τους και θα προσφέρει σημαντική υπηρεσία στην ελληνική κοινωνία, αποδεικνύοντας σοβαρά και πέραν πάσης αμφιβολίας τη 'φιλολαϊκή' πολιτική του Υπουργείου.

 
Flutedoctor
23 Ιαν 2018 16:29

Η εξέλιξη είναι θετική. Θα πρέπει όμως να υπάρξει πιστοποίηση μέσω του σχολείου. Επίσης να αλλάξει η νοοτροπία του έλληνα γονέα στο σύστημα Proficiency στο Γυμνάσιο. Μόνο τότε τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών δεν θα θεωρούνται απαραίτητα αλλά συμπληρωματικά.

 
καθηγήτρια ξένων γλωσσών
23 Ιαν 2018 17:16

Δωρεάν βιβλία, αύξηση ωρών, δίπλωμα από το σχολείο, αναβάθμιση... Ωχ, ωχ, παιδιά, αν πρόκειται για τις συνήθεις - φραστικές- "επιθέσεις φιλίας" προς τις ξένες γλώσσες, ενώ από πίσω μπαίνουν σε εφαρμογή μέτρα "εξαφάνισής" της, φοβάμαι οτι κάτι κακό μας περιμένει πάλι !

 
καθηγητής β ξένης γλώσσας σε δημόσιο σχολείο
02 Φεβ 2018 21:30

Κάθε φορά οι εξετάσεις του κπγ επιπέδουΑ1Α2 δυστυχώς συμπίπτουν με τις εξετάσεις που διοργανώνουν ξένοι φορείς.Δεν θα μπορούσε το Υπουργείο να μεριμνήσει ώστε να γινουν σε διαφορετικες ημερομηνίες αφού πολυ σωστά
είναι στις προτεραιότητες του η απόκτηση πιστοποίησης γλωσσομάθειας μέσα απο το σχολείο;Θα πρότεινα να ανατρέξουμε στις δηλώσεις τουκ.Φίλη παλαιότερα και του νυν υπουργού Παιδειας πριν ένα χρόνο πάνω σ'αυτό το θέμα καθώς στην συνεδρίαση της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων στη Βουλή(6/2/2117).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean