ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρωτοποριακή Πλατφόρμα Επικοινωνίας Σχολείου – Οικογένειας

Η ενημέρωση των απουσιών μπορεί να γίνει είτε μεμονωμένα, π.χ. από τον υπεύθυνο τμήματος, είτε μαζικά μέσω ενός αρχείου csv που εξάγεται πολύ εύκολα από το myschool.
Δημοσίευση: 28/01/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Ρόδου εδώ και αρκετά χρόνια αναπτύσσεται μια συνεχόμενη δημιουργική καινοτομία, τόσο σε επίπεδο κατασκευών και εκθέσεων όσο και προγραμμάτων / δραστηριοτήτων με εξωστρεφή χαρακτηριστικά στην τοπική κοινωνία.

Αποτελεί παράδειγμα για την επαγγελματική εκπαίδευση, αφού, παρά τα κτιριακά του προβλήματα, ο σύλλογος των καθηγητών χαρακτηρίζεται από συνεργατική διάθεση, διάθεση προσφοράς στους μαθητές και θέληση για γνώση και επιμόρφωση.

Τώρα ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, ώστε μια καινοτόμα εφαρμογή που δημιούργησαν οι καθηγητές πληροφορικής Παύλος Κεφαλάκης (ΠΕ19, Υποδιευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Ρόδου) και Δημήτρης Σπανός (ΠΕ19, Υπεύθυνος Τομέα Πληροφορικής 1ου Ε.Κ. Ρόδου), σε συνεργασία με τον Διευθυντή του σχολείου κ. Καραμήτσα Ιωάννη, να μπορέσει να αποτελέσει μια καλύτερη προσέγγιση στο θέμα της επικοινωνίας σχολείου-οικογένειας. Εκτιμώ ότι πρόκειται για μια εφαρμογή την οποία θα πρέπει να λάβει υπόψη της η ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ., ώστε να επεκταθεί, στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό, σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Γιάννης Καραγιάννης
Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ03 Ν. Δωδεκανήσου Παιδαγωγικά υπεύθυνος του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ρόδου

Πρωτοποριακή Πλατφόρμα Επικοινωνίας Σχολείου – Οικογένειας στο 1ο ΕΠΑΛ Ρόδου

Στο 1ο ΕΠΑΛ αναπτύχθηκε ένα διαδικτυακό πληροφοριακό σύστημα, μέσω του οποίου ενισχύεται η επικοινωνία μεταξύ του σχολείου και των γονέων / κηδεμόνων των μαθητών. Οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται για τις απουσίες του παιδιού τους, αλλά και για θέματα σχετικά με την πρόοδό του μέσω μηνυμάτων που αφήνουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Το σύστημα χαρακτηρίζεται από ευχρηστία, τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους γονείς, και μπορεί να αξιοποιηθεί από οποιοδήποτε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δημιουργοί του συστήματος είναι οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής του 1ου ΕΠΑΛ Ρόδου, Παύλος Κεφαλάκης (ΠΕ19, Υποδιευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Ρόδου) και Δημήτρης Σπανός (ΠΕ19, Υπεύθυνος Τομέα Πληροφορικής 1ου Ε.Κ. Ρόδου) σε συνεργασία με τον Διευθυντή του σχολείου κ. Καραμήτσα Ιωάννη. Η ανάπτυξή του βασίστηκε στην πλατφόρμα Ruby on Rails (http://rubyonrails.org/).

Η πρόσβαση για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς παρέχεται μέσω της διεύθυνσης http://epal1-rodou.herokuapp.com και είναι προσβάσιμο από ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κινητές συσκευές. Κάθε εκπαιδευτικός έχει μοναδικά user name και password και το ίδιο ισχύει για κάθε γονέα/κηδεμόνα.

Το σύστημα ήδη λειτουργεί με επιτυχία για τρίτη συνεχή σχολική χρονιά και έχει λάβει θετικές κριτικές και ενθάρρυνση τόσο από τον Διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου κ. Καραγιάννη Βασίλειο, τον Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Παπαδομαρκάκη Ιωάννη, όσο και από τον Σχολικό σύμβουλο Μαθηματικών και παιδαγωγικής ευθύνης για το 1ο ΕΠΑΛ Ρόδου, κ. Καραγιάννη Ιωάννη.

Λειτουργίες

Το σύστημα υποστηρίζει λογαριασμούς διαχειριστή (administrator) για τη δημιουργία λογαριασμών των εκπαιδευτικών, ενημέρωση / προσθήκη μαθητών (π.χ. ενημέρωση απουσιών), αποστολή μηνύματος σε όλους τους μαθητές (π.χ. γνωστοποίηση εκδρομής), επεξεργασία / διαγραφή μηνυμάτων κλπ.

Η ενημέρωση των απουσιών μπορεί να γίνει είτε μεμονωμένα, π.χ. από τον υπεύθυνο τμήματος, είτε μαζικά μέσω ενός αρχείου csv που εξάγεται πολύ εύκολα από το myschool. Με παρόμοιο τρόπο μπορούν να εισαχθούν τα στοιχεία των εκπαιδευτικών (συμπεριλαμβανομένων user name και password).

Ο εκπαιδευτικός, αφού μπει στο σύστημα, μπορεί να πλοηγηθεί ανάμεσα στις σελίδες (με κλικ στον αριθμό της σελίδας ή στους συνδέσμους Next, Previous) ή να αναζητήσει ένα συγκεκριμένο μαθητή (πληκτρολόγηση επωνύμου ή ονόματος στο πλαίσιο κειμένου και κλικ στο «Αναζήτηση») ή από τη λίστα «τάξη» να επιλέξει συγκεκριμένο τμήμα / τάξη.

Μια σημαντική λειτουργία είναι η δυνατότητα για κάθε μήνυμα που δημιουργεί ο εκπαιδευτικός να ορίζει αν θα είναι εμφανές από όλους ή μόνο από τους γονείς ή μόνο από τους εκπαιδευτικούς. Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται οι απουσίες και τα (εμφανή από τους εκπαιδευτικούς / από όλους) μηνύματα που δημιούργησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί για τον μαθητή αυτό κατά φθίνουσα σειρά ως προς την ημερομηνία δημιουργίας.

Ο γονέας αφού συνδεθεί με τα στοιχεία του, έχει πρόσβαση μόνο στην καρτέλα με τα δεδομένα του παιδιού του, οπότε και ενημερώνεται για τις απουσίες και όσα μηνύματα άφησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Εύκολη εγκατάσταση και λειτουργία

Η εφαρμογή έχει προγραμματιστεί με τέτοιο τρόπο που είναι πολύ εύκολη η παραμετροποίηση και η εγκατάσταση σε διακομιστή, ώστε να λειτουργήσει για οποιοδήποτε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα στοιχεία που χρειάζονται οι δημιουργοί είναι:

Ένα αρχείο excel με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών (εξάγεται από το myschool).

Ένα αρχείο excel με τα στοιχεία των μαθητών (εξάγεται από το myschool).

Προαιρετικά μια εικόνα – λογότυπο του σχολείου.

Κάποιοι εκπαιδευτικοί που θα οριστούν διαχειριστές και θα τους γίνει μια σύντομη ενημέρωση.

Όποιο σχολείο ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει το σύστημα μπορεί να επικοινωνήσει τηλεφωνικά, καλώντας στο 1ο ΕΠΑΛ Ρόδου 2241021545, που υποστηρίζει την εφαρμογή, από τις 08:00 έως τις 14:00 ή στα e-mail: mail@1epal-rodou.dod.sch.gr και pavlos.kefalakis@gmail.com

Σχόλια (16)

 
Χουρδακης Μιχαηλ
31 Ιαν 2018 18:20

Συγχαρητήρια στα Σχολεία που το παλεύουν.

@Mr Nikos υπάρχει νόμος που τα στηρίζει όλα αυτά.

 
Mr Νίκος
31 Ιαν 2018 13:26

Είναι σίγουρο ότι υπάρχει ανάγκη ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στα σχολεία, όπως και σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, υποτίθεται κιόλας ότι αυτά θα είχαν ήδη γίνει.
Το σχολείο της Ρόδου, το μουσικό, τα σχολείο στον Αγ.Νικόλαο, έχουν κάνει αξιέπαινες προσπάθειες που είμαι σίγουρος ότι λειτουργούν, ο κος Πλατάρος όμως έχει δίκιο. Αυτά θυμίζουν τις πρώτες προσπάθειες να βγαίνει ηλεκτρονικά η βαθμολογία των μαθητών, όταν το κάθε σχολείο είχε το δικό του πρόγραμμα, μέχρι που το υπουργείο αποφάσισε να υπάρχει κάτι ενιαίο.
Αυτή τη στιγμή στην Κύπρο, ο ίδιος ο υπουργός αν θέλει, μπορεί άμεσα να δει, τη συγκεκριμένη στιγμή, ποιοι μαθητές και ποιοι καθηγητές απουσιάζουν, αλλά δυστυχώς φαίνεται ότι εμείς για να κάνουμε κάτι οργανωμένο θα πρέπει να μας το επιβάλουν ..."οι θεσμοί"

 
Παπαδακάκης Νεκτάριος
29 Ιαν 2018 16:09

Συγχαρητήρια αγαπητοί συνάδελφοι!

Τέτοιες προσπάθειες αποδεικνύουν ότι υπάρχει ικανό και αξιόμαχο προσωπικό στα ελληνικά δημόσια σχολεία.

Αναζητήστε αν θέλετε και τη δικιά μας προσπάθεια, το Σίσυφο (Σίσυφος, πληροφοριακό σύστημα σχολείου).

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα σχολείου που διατίθεται ελεύθερα ως λογισμικό ανοιχτού κώδικα και μπορείτε να κατεβάσετε από την ιστοσελίδα του (με λίνκ στο Sourceforge και στο GitHub).

Ήδη λειτουργεί με επιτυχία σε όλα τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης του Αγίου Νικολάου Κρήτης (3 Γυμνάσια, 2 ΓΕΛ, 1 ΕΠΑΛ), στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών και σε αρκετά ακόμη γνωστά σε εμάς σχολεία.

Προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων (ναι, και SMS, και καθημερινό ενημερωτικό δελτίο) όπως :

-Προσωποποιημένη ενημέρωση και δυνατότητες για κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας. Αναθέτει ρόλους με διαφορετικά δικαιώματα σε Μαθητές, Γονείς, Καθηγητές, Υπευθύνους Τμημάτων, Υποδιευθυντές, Γραμματέα, Διαχειριστή και Διευθυντή

-Αξιολόγηση των Μαθητών με βαθμό και περιγραφική αξιολόγηση

-Συλλογή, επεξεργασία και δημοσίευση των απουσιών των Μαθητών

-Βιβλίο διδαχθείσας ύλης, για κάθε διδασκαλία, διαθέσιμο σε Καθηγητές και (με επιλογή) σε Μαθητές και Γονείς

-Ατζέντα για σχόλια ανά μάθημα και Μαθητή με δυνατότητα επιλεκτικής δημοσίευσης τους στους Γονείς ή και τους Μαθητές

-Ποινολόγιο Μαθητών

-Ημερολόγιο Σχολείου για τον προγραμματισμό και το διαμοιρασμό συμβάντων (και διαγωνισμάτων)

-Ηλεκτρονικές ψηφοφορίες - εκλογές

-Αποστολή ατομικών και μαζικών Email και SMS

-Αυτόματη δημιουργία και αποστολή καθημερινών ενημερωτικών δελτίων email προς το Μαθητή και το Γονέα του με τα πρόσφατα γεγονότα που αφορούν το Μαθητή

-Εκτυπώσεις σε μορφή PDF

- Άντληση εξωτερικών δεδομένων από το myschool και το πρόγραμμα δημιουργίας ωρολογίου προγράμματος ASC TimeTables σε μορφή Excel και XML (δεν απαιτεί επανεισαγωγή των δεδομένων)

-Εξαγωγή δεδομένων για το myschool σε μορφή Excel

-Ξεχωριστή εγκατάσταση για κάθε Σχολείο με τα δεδομένα του Σχολείου σε δικό του εξυπηρετητή.

 
Χουρδακης Μιχαηλ
29 Ιαν 2018 15:37

@Παντελής Μπουμπούλης

Αγαπητέ μου Φίλε. Σε παραπέμπω στο 3979/2011 Αρθρο 10 Παράγραφος 1 και 2:

Τα φυσικά πρόσωπα και τα Ν.Π.Ι.Δ. έχουν δικαίωμα να επικοινωνούν και να συναλλάσσονται με τους φορείς του δημόσιου τομέα με χρήση ΤΠΕ και ιδίως να κάνουν χρήση ηλεκτρονικών πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων προκειμένου να χρησιμοποιούν προσφερόμενες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, να λαμβάνουν και να δίδουν πληροφορίες, να έχουν πρόσβαση στα δημόσια έγγραφα, να καταθέτουν αιτήσεις, δηλώσεις, δικαιολογητικά ή άλλα έγγραφα και να λαμβάνουν διοικητικά ή άλλα έγγραφα που απευθύνουν σε αυτά οι φορείς του δημόσιου τομέα.

Τα φυσικά πρόσωπα και τα Ν.Π.Ι.Δ. έχουν δικαίωμα να επιλέγουν μεταξύ των διαθέσιμων μέσων και τρόπων επικοινωνίας και συναλλαγής με τους φορείς του δημόσιου τομέα. Η επιλογή του τρόπου επικοινωνίας ή συναλλαγής δηλώνεται κατά την έναρξη της επικοινωνίας ή συναλλαγής με τον φορέα του δημόσιου τομέα και μπορεί να μεταβάλλεται από το συναλλασσόμενο με τον φορέα του δημόσιου τομέα πρόσωπο σε μεταγενέστερο στάδιο της διαδικασίας, εφόσον υπάρξει έγκαιρη και σαφής δήλωση της μεταβολής της προηγούμενης επιλογής. Οι υπάλληλοι φορέων του δημόσιου τομέα και ιδίως οι υπάλληλοι των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών επικουρούν κάθε ενδιαφερόμενο πρόσωπο που αδυνατεί να χρησιμοποιήσει τις ΤΠΕ για την επικοινωνία και συναλλαγή του με φορείς του δημόσιου τομέα.

O νόμος το λέει ξεκάθαρα. Δίνει το δικαίωμα στο Φ.Π., εφόσον το επιλέξει, να παίρνει και να στέλνει έγγραφα σε ηλεκτρονική μορφή.

Η διαδικασία περιγράφεται σε άλλες παραγράφους του ίδιου νόμου, καθώς και του 4440/2016 ο οποίος μάλιστα επιβάλει στους δημοσίους φορείς να συναλλάσονται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά.

@Κ. Πλατάρος
Αγαπητέ κ. Πλατάρε,

1. Δεν κατοχυρώνεται με κανένα τρόπο η λήψη με το SMS και δεν έχει νόημα να εξηγήσω γιατί. Πιστεύω να καταλαβαίνετε ότι δεν μπορώ να αναπτύξω όλη την τεχνολογία εδώ μέσα. Αν θέλετε, μπορείτε να περάσετε από το σχολείο μας να κατατοπιστείτε πλήρως για το πώς εμείς υλοποιούμε (πολύ πριν το σχετικό νόμο τον οποίο άλλωστε εμείς εισηγηθήκαμε στην Διεύθυνση Σπουδών) όλο το θέμα.

2. Οι κωδικοί περιορισμένης πρόσβασης στο MySchool είναι κάτι ανέφικτο, εδώ δεν μπορούν να το κάνουν για τους εκπαιδευτικούς, για τους γονείς θα το κάνουν;
Ναι αν το κάνουν είναι λύση, αλλά δεν θα το κάνουν. Υποδομή δεν υπάρχει.

 
kmap
29 Ιαν 2018 14:42

Αν κάποιος ακούει τον κ.Πλατάρο είναι βέβαιος ότι ποτέ δεν θα αλλάξει τίποτα.

 
Γιάννης Πλατάρος
29 Ιαν 2018 13:32

@ κ. Χουρδάκη
Επανεπιβεβαιώσατε ότι δεν περιέγραψα καλά το πρόβλημα .
Εκεί που επικοινωνούσαμε το πρώτο πενθήμερο του μήνα και μόνον για όσουν έχουν ξεπεράσει ένα συμβατό όριο, τώρα θα επικοινωνούμε ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ.
Σύμφωνα λοιπόν και με με την εγκύκλιο, εάν ένας μαθητής κάνει ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ απουσία σε μια εβδομάδα, οφείλει ο υπεύθυνος τάξης να τον ενημερώσει. Αυτό ΔΕΝ το θέλαμε.
Η ΥΑ, θα μπορούσε να πει ότι η ευθύνη επικοινωνίας είναι μόνον του γονέα εφ΄όσον το Σχολείο έχει αποστείλει το sms . Και επειδή δεν φθάνουν όλα τα sms θα μπορούσε να θεσμοθετηθεί αποστολή και στο κινητό του πατέρα και της μητέρας και στο σταθερό του σπιτιού, κάτι που μηδενίζει τις πιθανότητες μη λήψης, ενω κατοχυρώνει και τον αποστολέα εκπαιδευτικό. Η εφαρμογή που θα έπρεπε να φτιαχθεί, θα μπορούσε να ειδοποιεί και με αυτόματο μέηλ.
Φυσικά, μπορούν οι υπεύθυνοι τμημάτων να ενημερώνουν όποτε θέλουν, αλλά όταν συμβεί το ατύχημα της στασιμότητας του μαθητή λόγω απουσιών να αναζητηθεί το πλέγμα των ευθυνών, όπου εάν δεν ενημέρωσε εβδομαδιαίως ο εκπαιδευτικός τον γονέα , να έχει διαπράξει πειθαρχικό παράπτωμα τουλάχιστον.
Πολλά σχολεία, υποχρεώνονται να ενημερώνουν δύστροπους γονείς με τηλέφωνο παρουσία ΤΡΙΤΩΝ, που χρησιμεύουν για μάρτυρες, όπου όταν γίνει το «ατύχημα» να μπορούν να πουν «δεν με ενημέρωσαν» αφήνοντας το βάρους της ανταπόδειξης στον εκπαιδευτικό.
Σας ξαναλέω, ότι μπορεί το θέμα να λυθεί και με κωδικούς περιορισμένης πρόσβασης στο myschool όπου ο γονέας θα παρακολουθεί την ΗΜΕΡΗΣΙΑ πορεία του παιδιού του. Υποδομή σοβαρή χρειάζεται για να μην γονατίσει το Σύστημα και εφαρμογή ενημέρωσης των απουσιών από τον διδάσκοντα με τικάρισμα στους απόντες και καταχώριση.
Μην βιάζεστε να τα βάλετε με μένα, θα δείτε στην εφαρμογή ποιος έχει δίκιο.

 
Παντελής Μπουμπούλης
29 Ιαν 2018 13:16

@Χουρδάκης Μιχαήλ
Μιχάλη, το πρόβλημα δεν είναι στην τεχνολογία την οποία ξέρω πόσο καλά γνωρίζεις :). Αν ο νόμος λέει π.χ. ότι ο γονέας ενημερώνεται με επιστολή, τότε η ηλεκτρονική ενημέρωση (ακόμη και αν έχεις βάλει 100 πρωτόκολλα) δεν θεωρείται σύννομη. Εννοώ δηλαδή, ότι αν κάποιος μαθητής μείνει από απουσίες και ο γονιός του πάει το θέμα στα δικαστήρια (υποστηρίζοντας ότι δεν ενημερώθηκε), άντε να εξηγήσεις εσύ τα timestamps στον 60χρονο δικαστή.. Ακόμα και κάποιος "γνώστης" δικαστικός θα δικαιώσει τον γονέα. Χρειάζεται ασφαλές νομικό πλαίσιο για όλα αυτά. Νομίζω ότι ξεχνάς σε ποια χώρα βρίσκεσαι. :)
Εννοείται βέβαια ότι όλα όσα γράφω είναι υποθετικά, αφού ξέρουμε όλοι ότι πολύ σπάνια θα μείνει κάποιος μαθητής από απουσίες...

 
Χουρδακης Μιχαηλ
29 Ιαν 2018 11:54

@Γιαννης Πλατάρος

Επιμένετε να αναφέρεστε σε τεχνολογίες που δεν γνωρίζετε. Η νομική κάλυψη της ενημέρωσης γίνεται με ειδικούς τρόπους (ψηφιακή υπογραφή με timestamp) και όχι με sms το οποίο δεν υποστηρίζει τα κατάλληλα πρωτόκολλα για αυτό.

Δεν κατοχυρώνεστε με το SMS ότι ελήφθει. Κατοχυρώνεστε με άλλους τρόπους (και φυσικά, ούτε με το e-mail). Σας προσκαλώ να περάσετε από μας να τα δείτε.

Μ.

 
Γιάννης Πλατάρος
29 Ιαν 2018 10:32

@ Χουρδάκης Μιχαήλ
Δεν καταλάβατε, ότι αναφέρομαι στο νομικό πλέγμα ευθυνών ειδοποίησης των γονέων και κηδεμόνων. Να είστε καλά που μου επιβεβαιώσατε την υποψία μου, αφού είστε μύστης της Πληροφορικής αλλά δεν καταλάβατε ότι όλες οι αναφορές έχουν στόχο την νομική κάλυψη των εκπαιδευτικών έναντι της ευθύνης ενημέρωσης των γονέων.
Κανείς δεν αμφισβητεί την τεχνολογία, όμως χρειαζόμαστε ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ του εκπαιδευτικού ότι ειδοποίησε ΟΝΤΩΣ και να μην παίρνει τηλέφωνο ένας εκπαιδευτικός παρουσία άλλου, ώστε να υπάρχουν δύο μάρτυρες, ότι όντως επικοινωνήσαμε με τους γονείς.
Αφού δεν το καταλάβατε εσείς, οι περισσότεροι δεν το κατάλαβαν . Οι παλιοί διευθυντές ελπίζω να το έχουν καταλάβει...

 
απορών
29 Ιαν 2018 10:16

Συγχαρητήρια στο σχολείο και τους υπευθύνους- εντάξει και στου κ. Χουρδάκη που με ύφος δασκαλίστικο μαλώνει σχολιαστές σοβαρούς- αλλά :
1. οι επισημάνσεις του κ. Πλαταρου είναι λογικότατες.
2. η δημιουργικότητα είναι επιθυμητή, επαινετή κλπ αλλά ΟΧΙ ΣΕ επίπεδο διοίκησης, η οποία θα πρέπει να είναι αποτελεσματική και καθολική σε όλα τα σχολεία. Είναι τραγικό να κάνει ο καθένας ό,τι νομίζει ! έλεος πια , έχει το υπουργείο πληροφορικάριους ( , επιστήμονες άξιους τελοσπάντων , να βρουν λύση και να εφαρμοστεί σε ΟΛΑ τα σχολεία. Και ό,τι καλό έχει δημιουργηθεί από μεμονωμένα σχολεία, ας προωθηθεί ως πρόταση στο υπουργείο ! Ας γίνει και κάτι καλό για το σύνολο. Απαράδεκτο σε μια τόσο μικρή χώρα να μην είναι συνδεδεμένα σχολεία, διευθυντές, δομές ! (άλλου παπά ευαγγέλιο, αλλά σχετικό)
3. το μήνυμα στο κινητό είναι μια καλή λύση (σταθερά δεν υπάρχουν και σιγά μην ασχολούνται μεροκαματιάρηδες με μέιλ).
4. Το βασικότερο όλων είναι το θεσμικό ζήτημα ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΥΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ. Να μεταφερθεί (πέρα από 2-3 μηνύματα το πολύ) η ευθύνη παρακολούθησης της φοίτησης στους ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ. Καταντάμε -εκτός από την παιδοφύλαξη- να γινόμαστε και γονείς των γονιών; Να ενδιαφερθούν για τα παιδιά τους επιτέλους !

 
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
29 Ιαν 2018 08:35

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ.Ο κ.Πλατάρος δεν αφήνει τίποτα χωρίς γκρίνια.Έλεος πια για όλα κάτι σας φταίει.Για πείτε μας εσείς κάτι καλύτερο.!

 
Χουρδακης Μιχαηλ
29 Ιαν 2018 08:07

Αγαπητε κ. Πλαταρο, καλο θα ηταν να μην εκτιθεστε εδω μεσα σχολιαζοντας με τετοιο τροπο.

Σας προσκαλω να περασετε απο το σχολειο μας (Μουσικο Σχολειο Αλιμου) για να δειτε το τι σημαινει τεχνολογια σε ολη την ηλεκτρονικη διακυβερνηση,
οπου τα θεματα ασφαλειας και επικοινωνιας εχουν λυθει με τους πλεουν συγχρονους και ασφαλεις τροπους.

Και οχι φυσικα με το σουπερ απαρχαιωμενο SMS.

 
Γιάννης Πλατάρος
29 Ιαν 2018 01:58

Συγχαρητήρια για την εφαρμογή σας, αλλά θα πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητό σε ΟΛΟΥΣ (Δεν είναι) ότι μια web -εφαρμογή , ΔΕΝ λύνει το πρόβλημα ΚΑΘΟΛΙΚΑ.
Τον λόγο τον γνωρίζετε όλοι:
Δεν είναι όλοι οι γονείς χρήστες του διαδικτύου.
Δεν είναι καν όλοι οι καθηγητές χρήστες του διαδικτύου.
Δεν έχουν όλοι λογαριασμούς Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου.
Κι ούτε θα αποκτήσουν τα προσεχή 20 χρόνια στην Ελλάδα.
Μας ενδιαφέρει, ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ, που να είναι ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ και να έχει 100% εφαρμογή στο ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ, ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ.
Η αρχαία λύση , προέβλεπε ενημέρωση με αποστολή ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ. Όλοι έχουν μια διεύθυνση.
Ποία είναι η νέα τεχνολογία ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ;
Απάντηση: Τα SMS. Τίποτε άλλο. Το να έχει ένας γονέας περιορισμένη πρόσβαση ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ στο MySchool, είναι ΚΑΤΙ ΕΦΙΚΤΟ, ΤΩΡΑ και μάλιστα χωρίς την δική σας εφαρμογή (Μην παρεξηγήσετε το ύφος μου, το Υπουργείο σχεδιάζει αυτό το ....«μεγαλειώδες τίποτα» που εξήγγειλε από το 2013. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΗ Η ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ!)
Ο καθηγητής που είναι υπεύθυνος τμήματος, πρέπει να κόψει τον λαιμό του να ενημερώσει τους γονείς. Γιατί όμως πρέπει «να κόψει τον λαιμό του;» Διότι σε περίπτωση ατυχήματος στα αποτελέσματα φοίτησης όπου ο μικρός «έμεινε από απουσίες» ενεργοποιείται ΟΛΟΣ Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ. Βουλευτές , δήμαρχοι, πολιτευτές, γονείς, Σύλλογοι γονέων,αρμόδιοι και αναρμόδιοι, θεωρούν υποχρέωσή τους για ένα πραγματικά «θλιβερό συμβάν», να κάνουν ερωτήσεις και ΕΛΕΓΧΟ:
-Στείλατε το πρώτο πενθήμερο εκάστου μήνα την προβλεπόμενη ειδοποίηση;
-Μήπως καθυστερήσατε κάποια μέρα; Γιατί το κάνατε; Αν είχε ειδοποιηθεί εγκαίρως ο γονέας, θα δικαιολογούσε και αν δεν δικαιολογούσε θα ΕΠΕΝΕΒΑΙΝΕ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ! Και ΔΕΝ θα είχαμε ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΑΠΟΥΣΙΕΣ!
ΕΣΕΙΣ ΦΤΑΙΤΕ, ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ, Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ, βρέστε και ένα τρόπο να περάσει μην σας περάσουμε όλους από ΕΔΕ!
(Όποιος νομίζει ότι υπερβάλλω .....ας μην του τύχει....)
Επειδή η επιστολή «χάνεται» με «μέριμνα» του σκασιάρχη μαθητή από το ταχυδρομείο, η μέθοδος της ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ, ήταν ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΤΡΙΤΗ. Η μέθοδος της ΣΥΣΤΗΜΕΝΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ, είναι ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ, αλλά οικονομικά ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ.
Η τεχνολογία μέσω των μηνυμάτων SMS έδινε ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Δίνει απάντηση.
***Είναι καθολική, αφού ΟΛΟΙ έχουν κινητά. Το μήνυμα μπορεί να μεταδοθεί και σε σταθερό ( Ο ΟΤΕ το έχει κόψει(;) για λόγους κόστους, αφού το ρομπότ που διαβάζει το γραπτό μήνυμα σε λόγο κοστίζει πολλαπλάσια από το ίδιο το μήνυμα)
*** Ο νόμος μπορεί να λέει «η ενημέρωση θα γίνεται υποχρεωτικά και στους δύο γονείς σε όσα τηλέφωνα δηλώσουν στο Σχολείο. Αν αλλάξουν αριθμό θα ενημερώνουν υποχρεωτικά το Σχολείο με ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ . Αν τους κόψουν το κινητό μπορούν να έχουν messeger και viber και εναλλακτικές ΔΩΡΕΑΝ λύσεις και να ενημερώνουν το Σχολείο. Με δική τους ευθύνη και αυτό να το λέει ο νόμος.
Σε πολλά Σχολεία η ενημέρωση των απουσιών, γίνεται με ταχυδρόμους τους μαθητές που υποχρεωτικά επιστρέφουν το χαρτί υπογεγραμμένο από τον γονέα. Μια προφανώς διάτρητη διαδικασία , αφού ο «ένοχος» μαθητής προκειμένου να αποφύγει τον έλεγχο του γονέα πλαστογραφεί και την υπογραφή. Μαθημένοι είναι με τα ψεύτικα δικαιολογητικά, όπως έχει ειπωθεί και από υπουργό, και το θεωρούν φυσικό και όχι τόσο πολύ εγκληματικό. Σαν να λέμε ψέματα για την ηλικία μας. Κάτι τέτοιο. Είναι η κουλτούρα μας. Θα ζητά το Σχολείο επικύρωση από ΚΕΠ; Φοβερή γραφειοκρατία!
Το υπουργείο έπρεπε να ΑΠΑΛΛΑΞΕΙ τους εκπαιδευτικούς από ΕΥΘΥΝΕΣ που ΔΕΝ τους αναλογούν. Ναι μεν η νέα Υ.Α. λέει ότι ο ΓΟΝΕΑΣ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ, όπως άλλωστε το ίδιο έλεγε και η παλιά, αλλά ο καθηγητής υπεύθυνος του τμήματος, ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ .....ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ!
Για να κατοχυρωθούν νομικά οι υπεύθυνοι των τμημάτων (=όλοι οι εκπαιδευτικοί) έπρεπε η νέα ΥΑ να προβλέπει ΜΟΝΟ sms. Να προβλέπει κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ότι έχει αποσταλεί. Μέσω ασφαλούς οδού, όπου όντως φθάνει στον προορισμό της (θέλει ειδική σχεδίαση και να υπάρχει και ανάδραση «Το μήνυμα στάλθηκε» )
Λυπάμαι, αλλά το πρόβλημα δεν το λύνει η εφαρμογή σας, αφού το υπουργείο ΔΕΝ φρόντισε να φτιάξει δικό του σύστημα καθολικά εφαρμοζόμενης τεχνολογίας που είναι η επιστολή, είναι το sms, αλλά όχι ακόμα το mail , όχι το διαδίκτυο και δεν θα είναι για τα επόμενα 20 χρόνια.

 
Nt.M
28 Ιαν 2018 23:39

Στεκομαι ιδιαίτερα θετικά απέναντι στην τεχνολογία, την θεωρω θετική επανασταση και η χρήση της είναι το μέλλον και επιπλέον έχοντας υιοθετήσει τα sms στο σχολείο, αναφέρω ότι η πιθανότητα να μην διαθέτουν οι γονείς Η/Υ ή να μην διαβάζουν sms (άνθρωποι σε χωριά, αναλφάβητοι) δεν υπάρχει στο σύμπαν των ανθρώπων που νομοθετούν.....

 
ΓΔ
28 Ιαν 2018 23:04

Όλα καλά και μπράβο στους συνάδελφους του σχολείου, όσο κι αν κάποιοι προσπαθούν να ευλογήσουν τα γένια τους...

 
kmap
28 Ιαν 2018 21:46

Με όποιο σύμβουλο καθίσεις ...τέτοια πράματα θα φτιάξεις!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ