Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το έγγραφο του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου που προκάλεσε την αντίδραση των τοπικών ΕΛΜΕ

Δημοσίευση: 02/02/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο Προϊστάμενος  Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου  Ευστράτιος Αναγνώστου, μας κοινοποίησε την εγκύκλιό του, που προκάλεσε την αντίδραση των τοπικών ΕΛΜΕ.

Η εγκύκλιος έχει ως εξής:

Με αφορμή το πέρας του Α΄ τετραμήνου και την επικείμενη κατάθεση της βαθμολογίας από τους εκπαιδευτικούς, παρακαλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων να λάβουν υπόψη τους την εξής παράμετρο:

Επειδή η αξιολόγηση του μαθητή είναι μια πολύπλοκη διαδικασία με έντονο το υποκειμενικό στοιχείο, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αποφεύγουν τόσο την εξοντωτική βαθμολόγηση του μαθητή όσο και τις ακραίες διακυμάνσεις στη βαθμολογία των μαθητών. Επίσης, με την κατάλληλη καθοδήγηση του Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης, των Σχολικών Συμβούλων Ειδικότητας και του Διευθυντή του σχολείου θα πρέπει να λαμβάνεται πρόνοια, ώστε να αποφεύγονται οι  υπερβολικές διακυμάνσεις στη βαθμολογία των διαφόρων μαθημάτων. Με τον τρόπο αυτό θα περιορίζεται η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων από μαθητές και γονείς και θα δημοσιοποιείται έμπρακτα ότι στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν εφαρμόζεται μόνο η αξιολόγηση της ύλης των μαθημάτων (δηλωτική αξιολόγηση), αλλά και η μεταγνωστική αξιολόγηση, που στοχεύει στην αύξηση της ικανότητας του μαθητή να γνωρίζει και να ελέγχει τις διαδικασίες της σκέψης του, τα συναισθήματά του και τις γνωστικές έξεις του.  

Παρακαλούνται οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων να ενημερώσουν ενυπόγραφα τους εκπαιδευτικούς και οι αρμόδιοι Σχολικοί Σύμβουλοι να προβούν στη σχετική  ενημέρωση των σχολείων της παιδαγωγικής τους ευθύνης.

 

Σχόλια (5)

 
kmap
02 Φεβ 2018 14:40

Καλά εισήγηση σε συνέδριο κάνετε.Είναι δυνατόν να στέλνετε τέτοιες φιλοσοφίες στα σχολεία;Πότε ξαναέγινε αυτό;Ασκείτε καθήκοντα σχολικού συμβούλου;Δεν σας καλύπτουν οι σχολικοί σύμβουλοι και είπατε να τους υποκαταστήσετε;Από ποιο καθηκοντολόγιο σας προκύπτουν αυτές οι αρμοδιότητες;

 
XHMIKOS
02 Φεβ 2018 15:20

Πολύ σωστά δίνει κάποιες οδηγίες για την συνολική εικόνα της σχολικής μονάδας.
Γιατί να μην δώσει; Για να λέμε στα σχολεία "τι κάνει ο σύμβουλος;".
Δεν γνωρίζω τον ΠΕΚ αλλά και δεν βλέπω κάποιο λόγο αντίδρασης.

 
εκπαιδευτικός
02 Φεβ 2018 16:07

Κύριε Αναγνώστου.Βάσει του καθηκοντολογίου του 2002 δεν έχετε κανένα δικαίωμα να εκδίδετε και να αποστέλετε "εγκυκλίους"στα σχολεία.Προίστασθε μόνον των σχολικών συμβούλων σας και κανενός άλλου.Κακώς οι ΕΛΜΕ αντέδρασαν για την εγκύκλιο και όχι για την μη νόμιμη αποστολή και έκδοση της.Είστε παντελώς αναρμόδιος για την πράξη σας.Όσο για το "ενυπόγραφα"που γράφετε στην τελευταία παράγραφο δεν είστε διοικητικός Προιστάμενος για να το ζητάτε.Και εδώ κάνατε υπέρβαση αρμοδιοτήτων.

 
PROS XHMIKOS
02 Φεβ 2018 19:47

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ!!! ΠΡΟΙΣΤΑΤΑΙ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΟΝΟ.ΥΠΕΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ.

 
Paul
03 Φεβ 2018 20:31

Θεωρώ ότι οι σχολιαστές πρέπει να κάνουν διάκριση μεταξύ 1. "καθηκοντολογίου" και "αρμοδιοτήτων" και 2. ουσίας των προτάσεων και μπορούν, κάλλιστα, να απορρίπτουν ή να εγκρίνουν μία πρόταση και από τις δύο οπτικές ή από τη μία εξ αυτών.
Αυτά ως προσωπική άποψη και σχόλιο στον τρόπο που σχολιάζουμε.
Επί της συγκεκριμένης περίπτωσης θεωρώ ότι θα ήταν ορθότερο να το συζητήσει με το σώμα των σχολ. συμβούλων και μέσω αυτών να "περάσουν" κοινοί άξονες στα σχολεία. Το πρόβλημα που θέτει, πάντως, πιστεύω ότι δεν είναι ανύπαρκτο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.