Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Οι νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και ο κίνδυνος υποχώρησης της παιδαγωγικής

Δημοσίευση: 12/02/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Απόστολος Κ. Καρύδας,   Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη με μεταπτυχιακές σπουδές (MSc & PhD) στις Επιστήμες της Αγωγής

Η χώρα μας βγαίνει από το καθεστώς της επιτήρησης τον Αύγουστο του 2018, η κυβέρνηση προσδοκά να βρει τον προοδευτικό βηματισμό της και η κοινωνία να ανασάνει. Σ’ αυτή τη νέα περίοδο αισιοδοξίας επείγει να δρομολογηθούν νομοθετήματα με προοδευτικό περιεχόμενο. Τέτοια νομοθετήματα αναμένουμε και στον χώρο της Παιδείας. Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ) για τη δημιουργία «νέων δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου» φαίνεται να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα;

Η πρόταση του ΥΠΠΕΘ

Στις 26 Οκτωβρίου του 2017, ο υπουργός Παιδείας σε ημερίδα του ΥΠΠΕΘ παρουσίασε την «Πρόταση για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου».

Στα θετικά της πρότασης του ΥΠΠΕΘ διακρίνονται:

1. Η προσπάθεια για αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος

2. Η ενίσχυση της παιδαγωγικής και της διοικητικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων

3. Η ενίσχυση του ρόλου των συλλόγων διδασκόντων και των σχολικών συμβουλίων

4. Η προσπάθεια δημιουργίας ομάδων σχολείων με στόχο την καλύτερη συνεργασία τους

5. Η έμφαση στον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου

6. Η δημιουργία νέων δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

Τα σημεία προβληματισμού

Στην πρόταση του ΥΠΠΕΘ, όμως, υπάρχουν και προβληματικά σημεία. Ας δούμε μερικά.

Στην πρόταση του ΥΠΠΕΘ προβλέπεται ότι: α) σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) θα λειτουργήσουν «Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ)» (σελ. 9) και, ακόμα, β) Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα λειτουργούν «Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ)» και «Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ)» (σελ. 10, 11, 13).

Οι υπεύθυνοι των τριών Κέντρων προβλέπεται «να συνεδριάζουν από κοινού για αλληλοενημέρωση σχετικά με τις ανάγκες των σχολείων και για τον συντονισμό για την υποστήριξη αυτών» (σελ. 12 & 14). Πώς, όμως, οι υπεύθυνοι των τριών Κέντρων «θα συνεδριάζουν από κοινού», όταν τα μεν ΠΕΚΕΣ θα έχουν την έδρα τους στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ενώ τα ΚΕΣΥ & ΚΕΑ στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης;

Είναι πιθανό π.χ. να δημιουργηθεί ένα ΠΕΚΕΣ με έδρα τις Σέρρες για να καλύψει τις ανάγκες των Νομών Χαλκιδικής και Σερρών (ενδεχομένως και του Ν. Κιλκίς).

Ερώτημα: Οι υπεύθυνοι των ΚΕΣΥ & ΚΕΑ των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης του Ν. Χαλκιδικής (με έδρα τον Πολύγυρο) θα ταξιδεύουν σε τακτικά χρονικά διαστήματα στις Σέρρες για να συσκεφτούν με τους εκεί υπευθύνους των ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ & ΚΕΑ; Μήπως κάτι τέτοιο εκτός από πολυδάπανο είναι και αντιλειτουργικό;

Στην πρόταση του ΥΠΠΕΘ προβλέπεται πως τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού θα στελεχωθούν από τους νέους περιφερειακούς συντονιστές εκπαιδευτικού έργου και επιμόρφωσης (ΠΣΕΕ) (που θα αντικαταστήσουν τους νυν σχολικούς συμβούλους). Έργο των συντονιστών θα είναι: «η παιδαγωγική καθοδήγηση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων» (σελ. 9).

Όμως, αν τα ΠΕΚΕΣ έχουν την έδρα τους στις ΠΔΕ και αν ο αριθμός των συντονιστών μειωθεί δραστικά (στο μισό περίπου του αριθμού των υπαρχόντων σχολικών συμβούλων απ' ό,τι φημολογείται), τότε πώς ο εκάστοτε Συντονιστής θα μπορέσει να επιτελέσει το έργο του της υποστήριξης των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Πόσο μάλλον που υπάρχει η πιθανότητα οι συντονιστές να έχουν την έδρα τους στην πρωτεύουσα ενός νομού (π.χ. Σέρρες) και να πρέπει να προσφέρουν παιδαγωγική υποστήριξη σε σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών ενός άλλου νομού (π.χ. σε σχολεία του Νομού Χαλκιδικής).

Ας είμαστε ειλικρινείς, υποστήριξη και καθοδήγηση με τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει. Η καλή παιδαγωγική υποστήριξη και καθοδήγηση απαιτεί τη συχνή παρουσία των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία και τη στενή παιδαγωγική σχέση με τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς του σχολείου. Μόνο μια τέτοια σχέση μπορεί να διασφαλίσει την καλή γνώση των προβλημάτων των σχολείων και να συμβάλει στην επιτυχή αντιμετώπισή τους.

Είδαμε ότι η πρόταση του ΥΠΠΕΘ προβλέπει, επίσης, τη δημιουργία Κέντρων Εκπαιδευτικής & Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης με σκοπό «την ψυχολογική υποστήριξη στο σύνολο της σχολικής κοινότητας» (σελ. 10 & 11).

Η ιδέα είναι τα ΚΕΠΕΣ και οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου να αναλάβουν την παιδαγωγική υποστήριξη των σχολείων και τα ΚΕΣΥ την ψυχολογική υποστήριξη. Αυτή η προσέγγιση, όμως, είναι επιστημονικά λανθασμένη.

Η κατάτμηση της σχολικής ζωής σε ζητήματα παιδαγωγικά, ψυχολογικά, κοινωνικά κ.ά. και η απεύθυνση για την επίλυσή τους στην αντίστοιχη δομή υποστήριξης οδηγεί σε αυτό που στη βιβλιογραφία κατονομάζεται ως ψυχολογικοποίηση ή και παθολογικοποίηση της ζωής του σχολείου.

Να μην ξεχνούμε πως η επιστήμη η οποία διακονείται στα σχολεία είναι η παιδαγωγική επιστήμη και όχι η ψυχολογία ή η κοινωνιολογία. Όλα τα ζητήματα της ζωής του σχολείου επομένως (διδακτικά, μαθησιακά, σχέσεων, επικοινωνίας κ.ά.) έχουν αυστηρά παιδαγωγική διάσταση και με αυτή την έννοια είναι αρμοδιότητα των συντονιστών του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών των σχολείων. Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν τα προβλήματα έχουν ιδιαίτερη ψυχολογική ή άλλη διάσταση (π.χ. αυτισμός, ακραία παραβατική συμπεριφορά κ.ά.) θα ήταν θεμιτή η συνεργασία και των άλλων δομών υποστήριξης, όπως τα ΚΕΣΥ.

Παρατηρήσεις και προτάσεις

Με βάση τα παραπάνω καταθέτουμε μερικές προτάσεις με στόχο τη βελτίωση της πρότασης του ΥΠΠΕΘ:

Πρόταση 1: Να καταστεί σαφές ότι όλα τα ζητήματα της σχολικής ζωής έχουν αμιγώς παιδαγωγική διάσταση και, παρεμπιπτόντως, ψυχολογική ή άλλη διάσταση.

Πρόταση 2: Να αυξηθεί ο αριθμός των προβλεπόμενων Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και να δημιουργηθεί ένα Κέντρο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης (και όχι ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης).

Με αυτό τον τρόπο θα διασφαλιστεί η αγαστή συνεργασία ανάμεσα σε όλες τις δομές υποστήριξης καθώς και με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Πρόταση 3: Να αυξηθεί ο αριθμός των περιφερειακών συντονιστών εκπαιδευτικού έργου και επιμόρφωσης ανά ΠΕΚΕΣ. Κάθε συντονιστής θα πρέπει να έχει στην ευθύνη του μικρό αριθμό σχολείων και εκπαιδευτικών, ώστε:

α) να υπάρχει καλή και σε βάθος γνώση των προβλημάτων των σχολείων,

β) να διασφαλίζεται η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον συντονιστή και τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς και

γ) και να παράγεται ουσιαστικό παιδαγωγικό και υποστηρικτικό έργο.

Αντί επιλόγου

Από μια προοδευτική κυβέρνηση αναμένει κανείς να μην κάνει εκπτώσεις σε θέματα Παιδείας. Αναμένει, επίσης, οι εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί να μη γίνονται με λογιστικούς όρους (πόσο κοστίζει;), αλλά με όρους ουσιαστικής αναβάθμισης του παιδαγωγικού έργου στα σχολεία. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για το ΥΠΠΕΘ, με τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου να αποδείξει ότι, όντως, υπηρετεί την ποιότητα και όχι την τεχνοκρατική λογική στα πράγματα.

Βιβλιογραφία
ΥΠΠΕΘ (2017) «Νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου» (26 Οκτ. 2017). Ανάκτηση από τον σύνδεσμο: https://www.minedu.gov.gr/dimofili/31139-26-10-17-26-10-17-se-magnitosko...

Σχόλια (16)

 
Εκπαιδευτικός
12 Φεβ 2018 12:28

@Κύριε Καρύδα,περιμένετε πρώτα να δημοσιευθεί ο νόμος και μετά να κάνετε τις προτάσεις σας.Προς το παρόν σχολιάζετε και κάνετε προτάσεις επί των φημών που αλλάζουν κάθε μέρα.Θα περίμενα να γράφατε και περί του απαραδέκτου γεγονότος του ότι βρίσκεστε στον έβδομο χρόνο σαν σχολικοί σύμβουλοι στην ίδια θέση και με τριετή πλέον και συνεχώς παρατεταμένη θητεία.Αυτό είναι το κύριο που εκτός των άλλων αγγίζει τα όρια του σκανδάλου και κάθε μορφής ισότητας ,δικαιοσύνης και αξιοκρατίας.Επ αυτού έχετε κάτι να γράψετε;

 
Στελλα
12 Φεβ 2018 13:33

@εκπαιδευτικός
Εσείς κ. Εκπαιδευτικέ έχετε να πείτε τίποτα επί των γραφόμενων; Μας θυμίζετε το ανέκδοτο: ...ο σαλίγκαρος είναι ένα ζωάκι που σέρνεται στο έδαφος.....

 
Μαρία
12 Φεβ 2018 15:24

Θα είχε ενδιαφέρον οι εως τώρα σχολ συμβουλοι ως θεσμος να ειχε προηγουμένως αξιολογηθεί απο τους ιδιους τους εκπκους οι οποιοι δεχόμαστε τις υπηρεσίες τους και τα αποτελέσματα των παιδαγωγικών τους κατευθυντηριων γραμμων.

 
Κιμαριωτης
12 Φεβ 2018 15:33

Στο όνομα της αποκέντρωσης ενισχύεται ακόμα περισσότερο η ελεγχόμενη Διεύθυνση.
Ακόμα δεν γνωρίζουμε πώς θα γίνει ο χωρισμός των νέων (;) Δομών. Το ρόλο και τις αρμοδιότητες των υπευθύνων καθώς και το πώς θα γίνει η ομαλή ενσωμάτωση διαφορετικών υπηρεσιών και ειδικοτήτων σε μια ενιαία με σκοπό την παιδαγωγική υποστήριξη των σχολικών μονάδων. Γιατί τόσο καιρό το Υπουργείο δεν έχει Δημοσιέυσει το πλήρες κείμενο ώστε να υπάρξει ο χρόνος που απαιτείται απο τους αρμόδιους φορείς και όσους ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν και να διεξαχθεί γόνιμος διάλογος χωρίς χρονικές προθεσμίες (διαβούλευση);
Η αποκέντρωση δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή. Η μαγική λέξη είναι η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ!!!

 
nemesis
12 Φεβ 2018 16:05

Μην αγχώνεστε κ.Καρύδα.

 
Maria
12 Φεβ 2018 16:40

Ειναι προκλητικό πια να διαβάζουμε το ποσο αναγκαίοι ειναι οι Σχολικοί Σύμβουλοι -σύμφωνα με τους ιδιους- και ποσο θα καταρρεύσει το σύμπαν όταν αλλάξουν οι δομές
Κύριοι είστε οι μόνοι που δεν έχετε κριθεί εδω και επτά χρονια
Νισάφι ! Επιτέλους ας γινει μια έγκυρη έρευνα στον εκπαιδευτικό κόσμο να καταλάβετε πως έπρεπε εδω και καιρό να γίνουν αλλαγές

 
@Στελλα
12 Φεβ 2018 17:38

Ηταν παντελως ατοπο το σχολιο σας και δειχνει ανασφαλεια.Το δε παραδειγμα με τον κοχλια παντελως ακαιρο και παιδικο.Γιατι σωνει και καλα οι ιδιοι συμβουλοι και οχι αλλοι που θα προκυψουν με τις νεες περιβοητες και αεναες στον χρονο επιλογες ,ειναι οι απαραιτητοι και οι αναντικαταστοι;Με την ιδια λογικη να μην γινονται επιλογες πουθενα γιατι και οι αλλοι πχ διευθυντες σχολειων νιωθουν εξ ισου αναντικαταστατοι.Εχετε να επιλεγειτε απο το καλοκαιρι του 2011 και ειμαστε στο 2018.Ειναι παρα πολυς χρονος χωρις επιλογη.Η γνωμη σας θα με ενδιεφερε αν ειχατε επιλεγει οπως ολοι οι αλλοι που επιλεχτηκαν δυο και τρεις φορες και μαλιστα με τη συμμετοχη σας στα συμβουλια επιλογης τους.Τωρα ομως ,οπως και ολους,με αφηνει παντελως αδιαφορο και με ενοχλει λογω της πολυετους παραμονης χωρις επιλογη στην ιδια θεση.

 
ΕΚΠ
12 Φεβ 2018 18:26

Πρώτη φορά ακούω και διαβάζω τόσο συχνές αναλύσεις από σχολικούς συμβούλους για έναν νόμο που δεν τον είδαμε πουθενά δημοσιευμένο και δεν ξέρουμε τι γράφει.Οι αναλύσεις και η κριτική δηλαδή γίνεται για έναν αδημοσίευτο και άρα ανύπαρκτο νόμο.Εκτός αν έχουν άλλο σκοπό.Να τονίζουν αυτοί που γράφουν την παρουσία τους και την παρουσία ενός θεσμού που δεν έχει υποστεί την βάσανο των επιλογών από το 2011.Είναι πολλά τα χρόνια κύριε Καρύδα.Δεν είδα όμως τους διευθυντές εκπαίδευσης όταν ψηφίζονταν ο νόμος για τις επιλογές τους του 2016 να αρθρογραφούν συνέχεια και παντού για την αναγκαιότητα του θεσμού όπως ήταν και το αναντικατάστατο τους.Ούτε και οι διευθυντές σχολείων το έκαναν.Στα δε συμβούλια επιλογών τους ήσασταν και εσείς μέλη και πάρα πολλοί από αυτούς στάλθηκαν αδιαμαρτύρητα στις τάξεις.Δεν μπορώ λοιπόν να καταλάβω ότι αυτοί που στάλθηκαν σε τάξεις από συμβούλια που ήσασταν και εσείς μέλη να το έκαναν αδιαμαρτύρητα και εσείς πεισματικά να μην το δέχεστε την στιγμή που και με την συμμετοχή σας το κάνατε σε άλλους.Τι ήταν οι διευθυντές εκπαίδευσης και οι διευθυντές σχολείων;Παιδιά ενός κατώτερου θεού και ο θεσμός σας υπεράνω όλων και πέραν επιλογών, τον οποίο εσείς κρίνετε ότι δεν χρειάζεται αλλαγές ούτε στο θεσμικό πλαίσιο και ούτε στα πρόσωπα;Εγώ κύριε Καρύδα κάνω μάθημα με πλήρες ωράριο και αισθάνομαι πλήρως απαξιωμένος που τα ίδια διδακτικά μόρια του πλήρους ωραρίου τα επωφελούνται και όλοι οι άλλοι που δεν έχουν ωράριο στην τάξη.Κάνω δε έκκληση στον Υπουργό να αποκαταστήσει αυτήν την αδικία και να μην μοιράζονται τα διδακτικά μόρια στους πάντες εκτός από αυτούς που τα κάμουν πραγματικά και πλήρως στην τάξη.Επ' αυτού έχετε να προσθέσετε τίποτε χωρίς φυσικά τα περί δειγματικών διδασκαλιών και λοιπά ;

 
otinane
12 Φεβ 2018 19:19

@Εκπαιδευτικός. Δεν βαρεθήκατε να λέτε τις ίδιες ανακρίβειες συνέχεια;
1. Είναι φήμη το σχέδιο του ΥΠΠΕΘ καθώς και η διαβούλευση επ’αυτού ;
2. Οι Σ.Σ. διαλέγουν πότε θα γίνουν οι κρίσεις-επιλογές–αξιολογήσεις ή ζητήσανε να παραμένουν σχεδόν 3 χρόνια μετέωροι ;

 
kmap
12 Φεβ 2018 19:38

΄@Μαρία και εσείς από όλους τους συντελεστές να αξιολογηθείτε για τις υπηρεσίες σας(υπερεσιακούς παράγοντες, γινείς και ΜΑΘΗΤΕΣ).Εμ τι μόνο να αξιολογείτε θέλετε εσείς;

 
@kmar
12 Φεβ 2018 21:08

Δεχομαι να αξιολογηθω απο ποιους στο δημοτικο πολυξερε;Απο μαθητες της Α που δεν ξερουν να γραφουν;Δεχομαι να με αξιολογησει ο συμβουλος αρκει να τον αξιολογησω και εγω και η αξιολογηση μου/μας με αριθμητικη κλιμακα να ειναι προυποθεση να γινει ξανα η οχι.Δεχομαι να με αξιολογησει και ο Δημος και οι καθαριστριες και οι γονεις και οι σχολικοι τροχονομοι και οι πελατες στα απεναντι καφενεια αρκει να αξιολογησουν και τον συμβουλο αναλογως με την συχνοτητα επισκεψεων του στο σχολειο.Οσο για αυτο που λεει ο @ otinane απο που το συμπεραινει;Δημοσιοποιειται το σχεδιο νομου και τοτε κατατιθενται οι αποψεις.Κατι τετοιο δεν εγινε και συνεπως ολα ειναι λογια και ο καθενας μπορει να λεει οτι θελει.,Χωρια το γεγονος οτι μπορει να αλλαξουν και ολα.Οσο για τις επιλογες ας υποδειξει εστω και ενα αρθρο,ή δηλωση συμβουλων ή δηλωση της ΠΕΣΣ που να ζητα επιλογες.Δεν υπαρχει ουτε μια γιατι βολευει η κατασταση αυτη και εσας

 
Maria
12 Φεβ 2018 21:17

Δεν αρθρογραφουμε εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί όλη την ωρα για το ποσο αναντικατάστατοι ειμαστε και δεν φοβόμαστε καμια αξιολόγηση βεβαίως
Σίγουρα πάντως δεν απολαμβάνουμε θέσεων ευθύνης χωρις αξιολόγηση εδω και χρονια και να παραπονιόμαστε οτι ειμαστε και μετέωροι ! Έλεος κάπου !

 
Ανώνυμος
12 Φεβ 2018 21:44

Το θέμα κ Μαρία είναι ότι οι κρίσεις στους Εκπαιδευτικούς και τους υποψήφιους Συμβούλους μη βιάζεστε θα γίνουν . Πάρτε θέση.

 
otinane
13 Φεβ 2018 09:50

@kmar & συμβουλοφάγους.
1. Λίγη ενημέρωση δεν βλάπτει. Το ΥΠΠΕΘ ξεκίνησε διαβούλευση από τον Οκτώβρη
2. Οι Σ.Σ. αξιολογούνται σε κάθε θητεία & αξιολογήθηκαν & με το αυστηρότατο ΠΔ 152/13 το 2014
3. Ας ετοιμαστούμε εμείς οι υπόλοιποι για όσα έρχονται

 
Paidagogos(Megas)
13 Φεβ 2018 13:49

... ο κίνδυνος υποχώρησης της παιδαγωγικής ...
Ακριβώς όπως και οι πολιτικοί που ταυτίζουν εαυτόν με την πατρίδα και τη δημοκρατία...

 
Ντίνος
14 Φεβ 2018 00:31

@otinane 1 .Άλλο διαβούλευση στην οποία όποιος θέλει εκφράζει την άποψη και τον νταλκά του και μπορεί όσα περιλαμβάνει να αλλάζουν συνέχεια και άλλο σχέδιο νόμου που δίνεται στην δημοσιότητα επίσημα πριν ψηφιστεί και δεν επιδέχεται και πολλές αλλαγές.Στην συγκεκριμένη περίπτωση σχέδιο ή προσχέδιο νόμου δεν δημοσιοποιήθηκε και συνεπώς ο καθένας γράφει τον καημό του προβάλλοντας συνήθως προσωπικούς λόγους και πρόσκαιρη προβολή επικαλούμενος το εκπαιδευτικό συμφέρον.
2.Ποτέ και κανείς δεν αξιολογήθηκε στην εκπαίδευση συμπεριλαμβανομένων και των σχολικών συμβούλων.Η ...αξιολόγηση του 2014 που αναφέρεστε αφορούσε Σχολικούς Συμβούλους,Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Σχολείων.Κατακρίθηκε από πάρα πολλούς για την προχειρότητα και την βιασύνη της και τον τρόπο βαθμολόγησης της και δικαίως.Μετά τα Χριστούγεννα του 2015 η συγκεκριμένη σελίδα του Υπουργείου κατέβηκε και εμφανίζονταν το error.Άρα θεωρείται ως μη γενόμενη.Αλλά επειδή την θεωρείτε ότι έγινε πέστε μου που χρησιμοποιήθηκε.Στις επιλογές μετά ένα χρόνο των Διευθυντών Εκπαίδευσης δεν λήφθηκε καν υπόψη και είχαμε το φαινόμενο Διευθυντές Εκπαίδευσης που είχαν αξιολογηθεί με σχεδόν άριστα , σαν υποψήφιοι στη συνέντευξη να χαντακωθούν κυριολεκτικά στα συμβούλια επιλογής.Επειδή όμως επικαλείστε εκείνη την αξιολόγηση για τους συμβούλους γιατί οι σύμβουλοι που ήταν μέλη των συμβουλίων επιλογής δεν ζήτησαν να ληφθεί υπόψη και για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που είχαν αξιολογηθεί από τους ίδιους φορείς (Περιφερειακό και Προιστάμενο Παιδ.Καθοδήγησης)την ίδια εποχή;Δηλαδή την επικαλούνται για τους ίδιους αλλά δεν την επικαλέστηκαν για τους άλλους .Επομένως δεν ισχύει για κανέναν .
3.Ποιοί εννοείτε να ετοιμαστούμε για αυτά που έρχονται;Έχουν να γίνουν διορισμοί 10 χρόνια.Οι εκπαιδευτικοί γερνάνε χωρίς να διορίζονται νέοι.Από 1 Ιανουαρίου 2022 θα βγαίνουμε όλοι στην σύνταξη στα 67 ή στα 40 χρόνια και 62 ετών.Ποιος θα αξιολογήσει τους γερασμένους ηλικιακά και υπηρεσιακά;Και ποιοι θα το δεχτούν.Και αν αρνηθούν τι θα τους κάνουν;Τα σχολεία είναι σκέτο χάος.Ποιος και γιατί να αξιολογήσει τον 60άρη ή τον 65άρη ή ακόμη και τον 58άρη με μύρια προβλήματα υγείας;Και να αρνηθούν τίποτε δεν μπορούν να τους κάνουν.Και μόνο που δουλεύουν σε τέτοιες ηλικίες στην ζούγκλα των τάξεων πρόκειται περί ηρώων.Όσοι δε λαχταράν να αξιολογήσουν θα βρεθούν ενώπιον δυσάρεστων και μη ελεγχόμενων καταστάσεων.Ας το σκεφτούν αυτό οι μελλοντικοί σχολικοί σύμβουλοι και διευθυντές εκπαίδευσης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean